abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79224836
Ik heb een vraagje, hoop dat iemand er antwoord op heeft!

Ik heb vanmiddag via lastminute.com een vlucht geboekt van AMS-BKK (retour) met EVA air. Nu was het bedrag van deze vlucht meer dan de bestedingslimiet van mijn creditcard (1000 euro, ben student) Dus heb ik geboekt met de creditcard van mijn moeder.
Nu lees ik echter het volgende op de EVA airways website:

You are required to present the credit card used to purchase the ticket during check-in at the airport. For identification at the check-in counter, you must use a credit card with the card number and name stamped into it. You are required to input your first name and last name exactly as displayed on the credit card. Passengers who fail to do so will be denied boarding unless they purchase a full-fare ticket at the airport ticket counter.

Mijn moeder is echter ook op vakantie dan, dus ik kan haar kaart niet meenemen.. weet iemand of ze echt moeilijk gaan doen hierover? En mn moeder heeft een andere achternaam.. iemand een oplossing voor dit probleem?
pi_79225069
1. Bel EVA air op en vraag naar de mogelijkheden.
2. Boek onder je eigen naam
3. Neem je moeder's kaart mee
4. Neem de gok, ga zonder je moeder's kaart en hoop dat je toch door mag.

Ik geloof dat ik alle mogelijkheden wel zo'n beetje heb opgesomd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_79225138
Ik heb een dergelijke voorwaarde ook wel eens bij het boeken zien staan, maar het is me nog nooit gebeurd dat er daadwerkelijk naar gevraagd werd.
pi_79225340
Ja mn moeder gaat het niet leuk vinden als ik er 2 maanden met haar kaart vandoor ga (terwijl zij ook 6 weken in het buitenland zit) maarrr ik hoop dus dat ze niets vragen. Ga morgen wel even EVA air bellen idd!
pi_79225504
Oh, en voor de volgende keer:
Vóórdat je iets met iemand ander's creditcard gaat boeken: eerst ff de Terms & Conditions doorlezen. Klotewerk, maar het kan je enorm veel geld en narigheid schelen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_79225838
Ik vind het een vreemd verhaal. Een cc is toch een betaalmiddel en geen identificatiebewijs.
Ik heb toevallig vliegtickets + hotel geboekt met een cc die is verlopen tegen de tijd dat ik op vakantie ga. Heb ik dan ook een probleem? Lijkt me niet.
Mark it zero!
pi_79226093
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Oh, en voor de volgende keer:
Vóórdat je iets met iemand ander's creditcard gaat boeken: eerst ff de Terms & Conditions doorlezen. Klotewerk, maar het kan je enorm veel geld en narigheid schelen.
Ja ik heb alles gelezen bij lastiminute.com.. daar stond er niets over in. Maar bij EVA air dus wel..
Maar klopt, het niet slim van me, maar zo weinig meer aan te doen..
pi_79226237
In de VS wordt een creditcard ook wel als ID gebruikt en vaak de enige manier om je te identificeren bij een zelf check-in kiosk. Op Schiphol ken ik nog geen maatschappijen die dat doen. Zeker als je thuis zelf kan inchecken en je boardingcard print, zal er niemand meer naar kunnen vragen.
Maar het zal niet voor niets in de voorwaarden staan, dus goed om even te bellen.
pi_79226273
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:43 schreef vandeVelde het volgende:
Ik vind het een vreemd verhaal. Een cc is toch een betaalmiddel en geen identificatiebewijs.
Ik heb toevallig vliegtickets + hotel geboekt met een cc die is verlopen tegen de tijd dat ik op vakantie ga. Heb ik dan ook een probleem? Lijkt me niet.
Dat is een extra middel tegen fraude. Mensen kunnen creditcardgegevens van het internet plukken en daarmee vluchten boeken op andermans kosten. Als je de kaart zelf kunt laten zien, is er minder kans dat de gegevens gestolen zijn (tenzij je de kaart fysiek hebt gejat natuurlijk).
pi_79226371
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:48 schreef suzanne88 het volgende:
Ja ik heb alles gelezen bij lastiminute.com.. daar stond er niets over in. Maar bij EVA air dus wel..
Maar klopt, het niet slim van me, maar zo weinig meer aan te doen..
Ik zei niets over al dan niet slim Het is gewoon een tip voor de volgende keer.
Ik hoop trouwens dat je gewoon mag vliegen, er lijkt geen fraude in het spel te zijn
Succes!
pi_79233570
Ik heb het dus wel meegemaakt, wel bij Singapore Airlines (we stonden op schiphol dus waren medewerkers van Schiphol) dat ze om de CC vroegen bij inchecken en daadwerkelijk zeiden dat we eigenlijk niet mee mochten! Het erge was: de CC was vervangen omdat deze geblokkeerd was ivm mogelijke fraude ... en om fraude te voorkomen wilde ze dus de CC zien :S uiteindelijk hebben we de CC maatschappij moeten bellen om de oude nummers op te vragen! Na veel zuchten mochten we eindelijk inchecken ... geen leuke ervaring dus (we waren uiteindelijk 10 minuten voor vertrek bij het vliegtuig hierdoor, terwijl we ruim 2 uur van te te voren op schiphol waren ...)

ERGO: regel het ff goed!
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:04:46 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_79242347
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt bij een vlucht. Wel eens een keer bij het bestellen van kaartjes online, dat ik vervolgens bij het ophalen ook ID en CC mee moest nemen als bewijs
pi_79242690
Betwijfel of ze het ook echt controleren, maar is het nietzo dat je eigenlijk alleen die website betaalt en dat die ze al ingekocht heeft waardoor die regel dus eigenlijk al vervalt? (kan niet op de site om te kijken)
Blessed is the mind too small for doubt.
pi_79244448
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
Zeker als je thuis zelf kan inchecken en je boardingcard print, zal er niemand meer naar kunnen vragen.
De medewerker van de bagage drop-off counter kan dit doen (als dit al een aparte desk is bij EVA).

De kans is hoog dat er naar de credit-card wordt gevraagd. Dit om fraude te bestrijden. Zeker op een bestemming als Thailand. Dat de reis inmiddels al betaald is met de kaart, maakt daarbij niet uit; dit kan net zo goed afgeschreven zijn bij een fraude-slachtoffer die het nog niet door heeft.

Dat de naam op de kaart anders is als die van de passagier is geen probleem, tenzij ook in de voorwaarden staat: "de credit card houder moet deel uitmaken van het reisgezelschap" of iets in die geest. Ik neem aan dat je dat al gechecked hebt?

De oplossing is: de kaart meenemen of vooraf kontakt opnemen met EVA en een regeling treffen. Mogelijk kan je de kaart eerder tonen op het hoofdkantoor en een vrijbrief meekrijgen oid.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:18:42 #15
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_79244642
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:12 schreef jaco het volgende:
Dat de naam op de kaart anders is als die van de passagier is geen probleem, tenzij ook in de voorwaarden staat: "de credit card houder moet deel uitmaken van het reisgezelschap" of iets in die geest. Ik neem aan dat je dat al gechecked hebt?

De oplossing is: de kaart meenemen of vooraf kontakt opnemen met EVA en een regeling treffen. Mogelijk kan je de kaart eerder tonen op het hoofdkantoor en een vrijbrief meekrijgen oid.
Dat staat volgens mij idd in de voorwaarden.
Bij China Airlines kan de CC houder een soort verklaring invullen als hij zelf niet mee vliegt.
Ik weet niet of dit bij EVA ook mogelijk is.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_79245187
Ik heb het even gechecked en zie direkt bij het boekings scherm al het volgende:

http://eservice.evaair.com/online/html/english/plan/eibsa005.asp
quote:
4. To eliminate credit card fraud, the cardholder must be one of the people listed in the reservation
Alleen je moeder kan dit ticket gebruiken. Ik zou nu echt even met EVA kontakt opnemen.
pi_79250828
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:16 schreef Moro het volgende:
Betwijfel of ze het ook echt controleren, maar is het nietzo dat je eigenlijk alleen die website betaalt en dat die ze al ingekocht heeft waardoor die regel dus eigenlijk al vervalt? (kan niet op de site om te kijken)

Jij hebt gelijk.. Ik heb EVA air gebeld, en het was geen probleem, ik hoef de CC niet te laten omdat ik via een 'reisagent' (lastminute.com) heb geboekt en niet op de website van EVA. Ben behoorlijk opgelucht Voor de zekerheid laat ik mn moeder nog een briefje schrijven met kopie van haar paspoort, mocht iemand er nog naar vragen dan zal dat voldoende moeten zijn. Maar de medewerker van EVA zei dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken. Weer een probleem uit de wereld!
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:22:47 #18
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_79251631
Als je tickets rechtstreeks koopt bij de maatschappij is er vaak de voorwaarde dat er naar de CC kan worden gevraagd bij inchecken en dat de eigenaar van de CC mee moet reizen in het reisgezelschap.

Nu heb je betaald via/aan een (online) reisburo, zij betalen de luchtvaartmaatschappij.
Zij betalen dus de maatschappij en is er geen probleem.
Explore the World
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:27:10 #19
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_79251777
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:00 schreef suzanne88 het volgende:
Jij hebt gelijk.. Ik heb EVA air gebeld, en het was geen probleem, ik hoef de CC niet te laten omdat ik via een 'reisagent' (lastminute.com) heb geboekt en niet op de website van EVA. Ben behoorlijk opgelucht Voor de zekerheid laat ik mn moeder nog een briefje schrijven met kopie van haar paspoort, mocht iemand er nog naar vragen dan zal dat voldoende moeten zijn. Maar de medewerker van EVA zei dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken. Weer een probleem uit de wereld!

Goede reis!
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_79255476
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:29 schreef k_man het volgende:
Ik heb een dergelijke voorwaarde ook wel eens bij het boeken zien staan, maar het is me nog nooit gebeurd dat er daadwerkelijk naar gevraagd werd.
Waarschijnlijk omdat de naam op de CC altijd overeenkwam met de naam op het ticket, namelijk jouw naam. Juist als ze zien dat de naam verschilt gaan ze er naar vragen, natuurlijk.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:43 schreef vandeVelde het volgende:
Nee, zolang de nieuwe credit card dezelfde naam heeft als de vorige en het ticket moet er niks aan de hand zijn.

Ik heb zelf ook wel eens een vlucht willen boeken voor iemand anders (met Thai Air of zoiets geloof ik) wat niet door kon gaan vanwege deze regel. Had het nog nagevraagd maar ze zeiden dat ze er heel streng in waren en dat mijn vriend niet zou mogen boarden.

Een optie is vaak wel dat de creditcard houder naar het lokale bureau van de betreffende maatschappij gaat en daar de kaart laat zien en zelf laat weten dat het OK is dat die kaart is gebruikt. Dit heb ik destijds gedaan en toen was het geen probleem meer om mijn vriend te laten overkomen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:06:23 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79255761
Tja, bekend probleem. Mag mijn vluchten (zakelijk) eigenlijk niet zelf boeken. Gaat dan via het reisbureau van het bedrijf waar ik voor werk. Als die me bv met de LuftWaffeHansa boeken dan kan ik geen gebruik maken van Electronische check-in. Ik moet dan aan de Balie inchecken. Daar staat dan altijd een lange wachtrij (Muenchen)
Als ik zelf boek heb ik dat probleem niet, en bovendien heb ik altijd zelf een aanbieding die minstens 10-20 Euro goedkoper is dan het reisbureau van de baas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 13:44:12 #22
45833 crew  Fogel
pi_79293453
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, bekend probleem. Mag mijn vluchten (zakelijk) eigenlijk niet zelf boeken. Gaat dan via het reisbureau van het bedrijf waar ik voor werk. Als die me bv met de LuftWaffeHansa boeken dan kan ik geen gebruik maken van Electronische check-in. Ik moet dan aan de Balie inchecken. Daar staat dan altijd een lange wachtrij (Muenchen)
Als ik zelf boek heb ik dat probleem niet, en bovendien heb ik altijd zelf een aanbieding die minstens 10-20 Euro goedkoper is dan het reisbureau van de baas.
Daar hebben ze signature on file voor uitgevonden... kan het reisbureau in jouw naam met jouw credit card boeken zodat je gewoon electronisch kan inchecken. En dat om de een of andere reden niet zou kunnen daar, kunnen ze dan niet gewoon je miles&more kaart gebruiken (indien je die hebt) als een soort van eID?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_79296692
Ik blijf het toch wel apart vinden dat iemand die nog student is coute que coute moet en
zal gaan reizen,om vervolgens te ontdekken dat hij te weinig geld heeft en dan maar de
creditcard van een ander gebruikt om toch zijn reis door te zetten. Als je mijn zoon of
dochter was die dit flikte,had ik je er flink van langsgegeven want ongeacht dat je familie
lid bent,zoiets doe je niet ongevraagd en anders reis je maar niet en ga je een andere
keer.
75 topics = FIN
  Moderator donderdag 18 maart 2010 @ 15:14:22 #24
45833 crew  Fogel
pi_79296887
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:10 schreef FP128 het volgende:
Ik blijf het toch wel apart vinden dat iemand die nog student is coute que coute moet en
zal gaan reizen,om vervolgens te ontdekken dat hij te weinig geld heeft en dan maar de
creditcard van een ander gebruikt om toch zijn reis door te zetten. Als je mijn zoon of
dochter was die dit flikte,had ik je er flink van langsgegeven want ongeacht dat je familie
lid bent,zoiets doe je niet ongevraagd en anders reis je maar niet en ga je een andere
keer.
Wie zegt dat de student het geld niet heeft? Dat er een limiet op een credit card zit heeft totaal niets met de hoeveelheid spaargeld te maken van de TS. En dat een ouder dan even een credit card uitleent waar niet zo'n achterlijk laag bestedingslimiet op zit is ook niets vreemds aan.
Juist bij het boeken van vliegreizen is het slim om credit cards te gebruiken ipv cash.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 18 maart 2010 @ 15:17:42 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_79297026
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:10 schreef FP128 het volgende:
keer.
1. Wie zegt dat ze het ongevraagd heeft gedaan?
2. Vaak heb je geen andere keuze dan online met creditcard te betalen. En hoeft dus helemaal niks te maken te hebben met te weinig geld hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')