Ja ik heb alles gelezen bij lastiminute.com.. daar stond er niets over in. Maar bij EVA air dus wel..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Oh, en voor de volgende keer:
Vóórdat je iets met iemand ander's creditcard gaat boeken: eerst ff de Terms & Conditions doorlezen. Klotewerk, maar het kan je enorm veel geld en narigheid schelen.
Dat is een extra middel tegen fraude. Mensen kunnen creditcardgegevens van het internet plukken en daarmee vluchten boeken op andermans kosten. Als je de kaart zelf kunt laten zien, is er minder kans dat de gegevens gestolen zijn (tenzij je de kaart fysiek hebt gejat natuurlijk).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:43 schreef vandeVelde het volgende:
Ik vind het een vreemd verhaal. Een cc is toch een betaalmiddel en geen identificatiebewijs.
Ik heb toevallig vliegtickets + hotel geboekt met een cc die is verlopen tegen de tijd dat ik op vakantie ga. Heb ik dan ook een probleem? Lijkt me niet.
Ik zei niets over al dan niet slimquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:48 schreef suzanne88 het volgende:
Ja ik heb alles gelezen bij lastiminute.com.. daar stond er niets over in. Maar bij EVA air dus wel..
Maar klopt, het niet slim van me, maar zo weinig meer aan te doen..
De medewerker van de bagage drop-off counter kan dit doen (als dit al een aparte desk is bij EVA).quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:50 schreef DutchTrain het volgende:
Zeker als je thuis zelf kan inchecken en je boardingcard print, zal er niemand meer naar kunnen vragen.
Dat staat volgens mij idd in de voorwaarden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:12 schreef jaco het volgende:
Dat de naam op de kaart anders is als die van de passagier is geen probleem, tenzij ook in de voorwaarden staat: "de credit card houder moet deel uitmaken van het reisgezelschap" of iets in die geest. Ik neem aan dat je dat al gechecked hebt?
De oplossing is: de kaart meenemen of vooraf kontakt opnemen met EVA en een regeling treffen. Mogelijk kan je de kaart eerder tonen op het hoofdkantoor en een vrijbrief meekrijgen oid.
Alleen je moeder kan dit ticket gebruiken. Ik zou nu echt even met EVA kontakt opnemen.quote:4. To eliminate credit card fraud, the cardholder must be one of the people listed in the reservation
Jij hebt gelijk.. Ik heb EVA air gebeld, en het was geen probleem, ik hoef de CC niet te laten omdat ik via een 'reisagent' (lastminute.com) heb geboekt en niet op de website van EVA. Ben behoorlijk opgeluchtquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:16 schreef Moro het volgende:
Betwijfel of ze het ook echt controleren, maar is het nietzo dat je eigenlijk alleen die website betaalt en dat die ze al ingekocht heeft waardoor die regel dus eigenlijk al vervalt? (kan niet op de site om te kijken)
quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:00 schreef suzanne88 het volgende:
Jij hebt gelijk.. Ik heb EVA air gebeld, en het was geen probleem, ik hoef de CC niet te laten omdat ik via een 'reisagent' (lastminute.com) heb geboekt en niet op de website van EVA. Ben behoorlijk opgeluchtVoor de zekerheid laat ik mn moeder nog een briefje schrijven met kopie van haar paspoort, mocht iemand er nog naar vragen dan zal dat voldoende moeten zijn. Maar de medewerker van EVA zei dat ik me zeker geen zorgen hoefde te maken. Weer een probleem uit de wereld!
Waarschijnlijk omdat de naam op de CC altijd overeenkwam met de naam op het ticket, namelijk jouw naam. Juist als ze zien dat de naam verschilt gaan ze er naar vragen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:29 schreef k_man het volgende:
Ik heb een dergelijke voorwaarde ook wel eens bij het boeken zien staan, maar het is me nog nooit gebeurd dat er daadwerkelijk naar gevraagd werd.
Nee, zolang de nieuwe credit card dezelfde naam heeft als de vorige en het ticket moet er niks aan de hand zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:43 schreef vandeVelde het volgende:
Ik vind het een vreemd verhaal. Een cc is toch een betaalmiddel en geen identificatiebewijs.
Ik heb toevallig vliegtickets + hotel geboekt met een cc die is verlopen tegen de tijd dat ik op vakantie ga. Heb ik dan ook een probleem? Lijkt me niet.
Daar hebben ze signature on file voor uitgevonden... kan het reisbureau in jouw naam met jouw credit card boeken zodat je gewoon electronisch kan inchecken. En dat om de een of andere reden niet zou kunnen daar, kunnen ze dan niet gewoon je miles&more kaart gebruiken (indien je die hebt) als een soort van eID?quote:Op woensdag 17 maart 2010 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, bekend probleem. Mag mijn vluchten (zakelijk) eigenlijk niet zelf boeken. Gaat dan via het reisbureau van het bedrijf waar ik voor werk. Als die me bv met de LuftWaffeHansa boeken dan kan ik geen gebruik maken van Electronische check-in. Ik moet dan aan de Balie inchecken. Daar staat dan altijd een lange wachtrij (Muenchen)
Als ik zelf boek heb ik dat probleem niet, en bovendien heb ik altijd zelf een aanbieding die minstens 10-20 Euro goedkoper is dan het reisbureau van de baas.
Wie zegt dat de student het geld niet heeft? Dat er een limiet op een credit card zit heeft totaal niets met de hoeveelheid spaargeld te maken van de TS. En dat een ouder dan even een credit card uitleent waar niet zo'n achterlijk laag bestedingslimiet op zit is ook niets vreemds aan.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:10 schreef FP128 het volgende:
Ik blijf het toch wel apart vinden dat iemand die nog student is coute que coute moet en
zal gaan reizen,om vervolgens te ontdekken dat hij te weinig geld heeft en dan maar de
creditcard van een ander gebruikt om toch zijn reis door te zetten. Als je mijn zoon of
dochter was die dit flikte,had ik je er flink van langsgegeven want ongeacht dat je familie
lid bent,zoiets doe je niet ongevraagd en anders reis je maar niet en ga je een andere
keer.
1. Wie zegt dat ze het ongevraagd heeft gedaan?quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:10 schreef FP128 het volgende:
Ik blijf het toch wel apart vinden dat iemand die nog student is coute que coute moet en
zal gaan reizen,om vervolgens te ontdekken dat hij te weinig geld heeft en dan maar de
creditcard van een ander gebruikt om toch zijn reis door te zetten. Als je mijn zoon of
dochter was die dit flikte,had ik je er flink van langsgegeven want ongeacht dat je familie
lid bent,zoiets doe je niet ongevraagd en anders reis je maar niet en ga je een andere
keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |