Ik ook niet. Ik constateer alleen dat ik ook een post voor studiekosten kan opvoeren.quote:Op woensdag 24 maart 2010 00:13 schreef v0lt026 het volgende:
Ik zeg niet dat ik de mening van Tano deel he.
Voorgeschreven geneesmiddelen die niet worden vergoed kun je inderdaad opgeven. Dat kan niet volgend jaar maar moet je dit jaar doen. Het makkelijkste is om de aangifte te corrigeren en opnieuw te versturen. En dan natuurlijk in de gaten houden of de opgelegde aanslag overeen komst met jouw laatste versie.quote:Op woensdag 24 maart 2010 13:40 schreef Carooltje79 het volgende:
Hoi hoi,
Ik heb een vraagje misschien dat jullie het weten, ik heb mijn aangifte al de deur uit maar nu hoorde ik van iemand op het werk dat ik de kosten van de medicijnen van mijn zoontje ook kan invullen en dat ik daar dan een gedeelte van terug zou krijgen?! Ik ben een gescheiden moeder en heb een zoontje van 7 en hij heeft adhd, de medicijnen daarvoor worden niet vergoed door het ziekenfonds en ik zit aan ruim 90 euro per maand aan medicijnkosten. Weten jullie hier iets van en zou ik dit dan ook volgend jaar kunnen opgeven of ben ik nu al te laat?
Tnx!
Ok tnx!quote:Op woensdag 24 maart 2010 14:10 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Voorgeschreven geneesmiddelen die niet worden vergoed kun je inderdaad opgeven. Dat kan niet volgend jaar maar moet je dit jaar doen. Het makkelijkste is om de aangifte te corrigeren en opnieuw te versturen. En dan natuurlijk in de gaten houden of de opgelegde aanslag overeen komst met jouw laatste versie.
Kijk in de aangifte bij het onderdeel ziektekosten en klik op het vraagteken voor het onderdeel medicijnen voor meer informatie. Daar zie je ook welke kosten wel of niet aftrekbaar zijn.
officieel weet jij nu dat je belasting moet betalen... En daardoor ben je officieel ook verplicht de aangifte in te dienen....quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:30 schreef raho het volgende:
Ik heb ook een vraag....
Twee jaar geleden kreeg ik een brief van de belastingdienst dat ik geen aangifte meer hoefde te doen omdat ik meerdere jaren achter elkaar geen recht op teruggave had.
Nu heb ik uit nieuwsgierigheid m'n aangifte ingevuld om te kijken wat daaruit zou komen en nu zou ik dus 70 euro moeten bijbetalen.
Nu is mijn vraag; Moet ik nu aangifte doen of moet ik gewoon afwachten tot ik weer bericht krijg dat dat moet?
Een vermoeden is echter al voldoende. Als hij bijvoorbeeld dusdanig meer heeft verdiend dan de afgelopen jaren, of de situatie is dusdanig veranderd dat hij zou moeten vermoeden dat het nu wel eens anders zou kunnen zijn, dan moet hij om een uitnodiging vragen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:34 schreef Nizno het volgende:
[..]
officieel weet jij nu dat je belasting moet betalen... En daardoor ben je officieel ook verplicht de aangifte in te dienen....
Maar wie weet dat jij dat officieel weet.... En vooral.. wie kan bewijzen dat jij dat weet?
70 euro moeten betalen is niet een dergelijk hoog bedrag waardoor dit vermoeden zou bestaan.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Een vermoeden is echter al voldoende. Als hij bijvoorbeeld dusdanig meer heeft verdiend dan de afgelopen jaren, of de situatie is dusdanig veranderd dat hij zou moeten vermoeden dat het nu wel eens anders zou kunnen zijn, dan moet hij om een uitnodiging vragen.
Ach, dat is inderdaad ook wel zo. Wilde slechts aangeven dat het niet moet gaan om "weten", zodat mensen hier geen verkeerde ideeen krijgenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
70 euro moeten betalen is niet een dergelijk hoog bedrag waardoor dit vermoeden zou bestaan.
snap ik.. Maar ik gaf dan ook alleen antwoord op de vraag van raho, niet in het algemeenquote:Op woensdag 24 maart 2010 15:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, dat is inderdaad ook wel zo. Wilde slechts aangeven dat het niet moet gaan om "weten", zodat mensen hier geen verkeerde ideeen krijgen!
Neuj, je krijgt hooguit een melding dat er een ambtshalve aanslag op je staat te wachten van 70 euro.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:45 schreef raho het volgende:
Qua inkomen is er niet veel veranderd. Wel heb ik vorig jaar een stukje pensioen uitbetaald gekregen wat nog ergens geparkeerd stond uit een dienstverband van heel lang geleden.
Is het niet zo dat als ik geen aangifte doe en ze komen erachter dat ik dan in de problemen kom? Dan betaal ik liever nu gewoon die 70 euro....
Heeeeeel misschien een verzuimboete, maar ik betwijfel dat dat gebeurt bij zulke bedragen.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
snap ik.. Maar ik gaf dan ook alleen antwoord op de vraag van raho, niet in het algemeen
[..]
Neuj, je krijgt hooguit een melding dat er een ambtshalve aanslag op je staat te wachten van 70 euro.
In dit geval is het niet dat jij het echt duidelijk kon weten. Dus belastingontduiking is in jouw geval nooit bewijsbaar. Dus een boete zal je niet krijgen.
Zie trouwens net dat hierboven dezelfde vraag wordt gesteld, mijn excuses.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:54 schreef Jackal_Omega het volgende:
Even een vraagje. Nu heeft mijn vriendin geen bericht gehad dat ze aangifte moest doen omdat men verwacht dat haar inkomen gelijk zou blijven. Nu heb ik (aangezien ik dacht dat ze geld terug zou krijgen) dat programma ingevuld en er komt uit dat ze 80 euro zou moeten betalen.
Volgens mij ben ik nu niet verplicht om aangifte te doen aangezien de belastingdienst dit niet heeft geeist. Aan de andere kant vraag ik me af of die 80 euro dan niet nog een keer terugkomt aangezien ze daar toch ook achter zullen komen.
Geen idee overigens hoe dit komt, vrees dat mijn vriendin het toetsinginkomen niet goed heeft nagekeken en dat dit niet klopt en dat ze daarom moet betalen.
Uh...Hoe hoog zijn die boetes dan??quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heeeeeel misschien een verzuimboete, maar ik betwijfel dat dat gebeurt bij zulke bedragen.
in het geval dat jullie elkaar aan zouden mogen merken als fiscaal partner zou ik het wel doen. Omdat de kans dan groter is dat je het onderzocht hebt of dat voordeliger was... En dus is er meer kans op dat ze vermoeden dat je het wel had kunnen weten.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:54 schreef Jackal_Omega het volgende:
Even een vraagje. Nu heeft mijn vriendin geen bericht gehad dat ze aangifte moest doen omdat men verwacht dat haar inkomen gelijk zou blijven. Nu heb ik (aangezien ik dacht dat ze geld terug zou krijgen) dat programma ingevuld en er komt uit dat ze 80 euro zou moeten betalen.
Volgens mij ben ik nu niet verplicht om aangifte te doen aangezien de belastingdienst dit niet heeft geeist. Aan de andere kant vraag ik me af of die 80 euro dan niet nog een keer terugkomt aangezien ze daar toch ook achter zullen komen.
Geen idee overigens hoe dit komt, vrees dat mijn vriendin het toetsinginkomen niet goed heeft nagekeken en dat dit niet klopt en dat ze daarom moet betalen.
Zelfs al doet ze aangifte dan nog wordt het toetsingsinkomen niet automatisch aangepast van de toeslagen.. Dus als ze meer inkomen heeft gehad in 2009 dan verwacht zou ik sowieso een wijziging indienen voor 2010.quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:59 schreef Jackal_Omega het volgende:
Overigens heb ik nog wel de vraag of zij dan geen nieuw toetsingsinkomen moet doorgeven aangezien ze anders ieder jaar dit gezeik krijgt.
En ik neem aan dat die 80 euro er dan wel uitkomen bij het nieuwe toetsingsinkomen?
verzuimboete kan toch alleen worden uitgegeven na een melding dat er aangifte moet worden gedaan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 15:53 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heeeeeel misschien een verzuimboete, maar ik betwijfel dat dat gebeurt bij zulke bedragen.
Ja, je hebt helemaal gelijk! Verzuimboete wordt volgens beleid van de BD + de wet eigenlijk pas gegeven nadat er is aangemaand, maar dat is als je een uitnodiging hebt gekregen. Het niet zelf verzoeken om een uitnodiging is zelfs een strafbaar feit.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:08 schreef Nizno het volgende:
[..]
verzuimboete kan toch alleen worden uitgegeven na een melding dat er aangifte moet worden gedaan?
zoals in Aangifte inkomstenbelasting 2009 #6 ook beschreven wordt...
En hier staat je bedrag van de boete ook raho.
Dus dan hoeft raho zich geen zorgen te maken om de boete. Als hij een verzoek krijgt kan hij dan alsnog aangifte doen. Zonder boetequote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk! Verzuimboete wordt volgens beleid van de BD + de wet eigenlijk pas gegeven nadat er is aangemaand, maar dat is als je een uitnodiging hebt gekregen. Het niet zelf verzoeken om een uitnodiging is zelfs een strafbaar feit.
Met een dergelijk bedrag zou ik me er inderdaad ook geen zorgen over maken!quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dus dan hoeft raho zich geen zorgen te maken om de boete. Als hij een verzoek krijgt kan hij dan alsnog aangifte doen. Zonder boete
Ik ben nu lichtelijk verwardquote:Op woensdag 24 maart 2010 16:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, je hebt helemaal gelijk! Verzuimboete wordt volgens beleid van de BD + de wet eigenlijk pas gegeven nadat er is aangemaand, maar dat is als je een uitnodiging hebt gekregen. Het niet zelf verzoeken om een uitnodiging is zelfs een strafbaar feit.
Gewoon aangifte doen. Punt.quote:Op woensdag 24 maart 2010 16:19 schreef raho het volgende:
[..]
Ik ben nu lichtelijk verwardWat is nu het beste wat ik kan doen? Ik heb ook weer geen zin om een strafbaar feit te ondergaan. Moet ik dan een verzoek tot uitnodiging doen? En hoe doe ik dat dan?? Of zal ik het laten zitten omdat het, gezien het lage bedrag, waarschijnlijk geen problemen op zal leveren?
Oh, ik zie wat meer reacties voor me nu. Ik zal hem voor nu niet indienen.
Thanks again!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |