Is dat wel zo? IB-groep:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 14:01 schreef Nizno het volgende:
[..]
de basisbeurs wordt ook op 0 gezet bij te veel inkomen.
En in het rekenprogramma wordt niet naar je inkomen gevraagd. Ik ontvang al heel wat jaartjes stufi, maar heb nog nooit de hoogte van m'n inkomen hoeven doorgeven.quote:Basisbeurs
Iedereen die recht heeft op studiefinanciering krijgt een basisbeurs.
Haha, veel plezierquote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Eindelijk. Kunnen wij op vakantie.
Ik weet het zo net nog niet:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 13:53 schreef DonJames het volgende:
Ik ben benieuwd. Ik deel overigens de mening van Maharbal, dus dat je nog steeds recht heb op stufi als je in dat jaar te veel verdient.
Nee, dat moet niet. Dat dat wellicht verstandig is doet daar niets aan af.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:03 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Ik weet het zo net nog niet:
- Je moet stop zetten en je recht op een OV-kaart vervalt bijvoorbeeld ook, de grens geldt bijvoorbeeld ook voor een nullening.
Nee, als je het letterlijk neemt heb je er nog steeds recht op, alleen ontstaat er daarnaast een schuld.quote:Dus als je het letterlijk neemt heb je geen recht meer op ook maar 1 facilliteit van de IB-Groep dus valt de stelling 'geen recht op stufi' hier best te verdedigen misschien? Of mis ik hier iets.
Alleen als je een "uitnodiging" voor die jaren hebt gekregen, en je hebt de aangiften niet binnen de termijn ingediend. Anders niet.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:11 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb de afgelopen 4 jaar geen belastingaangifte ingevuld.
En wil dit nu wel gaan doen. Krijg ik dan een boete omdat ik het al die jaren niet heb gedaan?
En om welke belastingsoort gaat dit?quote:Raar genoeg kreeg ik laatst een brief van de belasting dat ik recht had om 250 euro terug te krijgen.
Of ik effe dat formulier wil tekenen en rekeningnummer opgeven.
Dat vond ik ook wel maf dat ze me daar zonder belastingaangifte te hebben ontvangen me hiervan berichtten.
In 2006 kreeg ik wel een aangifte thuisgestuurd. Deze "vergeten" in te vullenquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:13 schreef DonJames het volgende:
[..]
Alleen als je een "uitnodiging" voor die jaren hebt gekregen, en je hebt de aangiften niet binnen de termijn ingediend. Anders niet.
[..]
En om welke belastingsoort gaat dit?
Ok, in dat geval heb je gelijk denk ik. Al moet je terug betalen omdat je er gebruik van hebt gemaakt terwijl je er geen recht op had. Maar goed, inderdaad best een goede vraag dit.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:11 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet. Dat dat wellicht verstandig is doet daar niets aan af.
[..]
Nee, als je het letterlijk neemt heb je er nog steeds recht op, alleen ontstaat er daarnaast een schuld.
Geen idee. Ik moet mijn belastingcenten nog terug krijgen en het de reisleidster nog vragen.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 15:51 schreef Najir het volgende:
[..]
Haha, veel plezier. Toevallig naar de Kaaiman eilanden?
DJ heeft altijd gelijk wat de studiekosten betreft.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:30 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Ok, in dat geval heb je gelijk denk ik. Al moet je terug betalen omdat je er gebruik van hebt gemaakt terwijl je er geen recht op had. Maar goed, inderdaad best een goede vraag dit.
heb je een tweede verzoek ontvangen omdat je op de eerste niet gereageerd had?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:19 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
In 2006 kreeg ik wel een aangifte thuisgestuurd. Deze "vergeten" in te vullen![]()
Daarna geen aangiftes meer ontvangen.
Hoe hoog is die boete dan? weet je dat ook toevallig.
Oh hieronder staat het, dat wordt nog een leuk prijskaartje dan
Ik heb echter nooit een herinnering ontvangen.
Als u uw aangifte te laat hebt ingediend
U krijgt altijd eerst een herinnering, en als u daar niet op reageert een aanmaning als u de aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting te laat hebt ingediend. In de aanmaning staat de nieuwe termijn waarbinnen u de aangifte moet doen. Als uw aangifte na die termijn wordt ontvangen, krijgt u een boete. Voor de inkomstenbelasting is die boete ¤ 226, voor de vennootschapsbelasting ¤ 567. In uitzonderingsgevallen krijgt u een boete van ¤ 1.134. Bijvoorbeeld als u vaker uw aangifte te laat indient.
Hebt u geen aangifte omzetbelasting of loonbelasting gedaan, of niet op tijd? Dan is dat een aangifteverzuim. Daarvoor kunnen wij u een verzuimboete opleggen. Deze boete is normaal gesproken ¤ 56. In uitzonderlijke gevallen is de boete hoger, bijvoorbeeld als u vaker uw aangifte te laat indient. Bij aangifteverzuim omzetbelasting is de boete dan ¤ 113, bij loonbelasting is dit ¤ 1.134. U krijgt geen boete als u de aangifte te laat hebt ingediend, maar nog wel binnen 7 dagen na afloop van het tijdvak.
Kantklos?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
heb je een tweede verzoek ontvangen omdat je op de eerste niet gereageerd had?
Zo ja, dan kun je inderdaad de klos zijn.
Und wat denk jij dat het moet zijn?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:39 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
DJ heeft altijd gelijk wat de studiekosten betreft.
(Behalve als hij het verkeerd heeft.)
Het wordt misschien een beetje te technisch, maar dat is dus niet zo. Jij ziet het als "je hebt er geen recht op dus moet je terug betalen", maar het is "je hebt er nog steeds recht op, maar daarnaast ontstaat er een schuld". De uitkomst is weliswaar hetzelfde, maar het zijn twee verschillende situaties.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:30 schreef v0lt026 het volgende:
..
Al moet je terug betalen omdat je er gebruik van hebt gemaakt terwijl je er geen recht op had.
...
Ik volg je nog hoor, dan heb je idd zoals ik al zei gelijkquote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:51 schreef DonJames het volgende:
[..]
Het wordt misschien een beetje te technisch, maar dat is dus niet zo. Jij ziet het als "je hebt er geen recht op dus moet je terug betalen", maar het is "je hebt er nog steeds recht op, maar daarnaast ontstaat er een schuld". De uitkomst is weliswaar hetzelfde, maar het zijn twee verschillende situaties.
Ik had je al gelijk gegeven. Maar wie niet waagt... zoals gezegd vind ik dat beleid wel bijzonder raar!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:14 schreef Maharbal het volgende:
Zoals te zien in m'n post heb ik de wet studiefinanciering (2000) doorgespit, maar daarin stond niks over het vervallen van studiefinanciering. Studiefinanciering vervalt op een limitatief aantal genoemde gronden: bijvoorbeeld nadat je al 3 jaar (36 maanden) hebt geleend na 4 (of 5) jaar je prestatiebeurs te hebben gehad.
Er staat slechts dat er een vordering op de studiefinancierings-trekker ontstaat indien deze over de bijverdiengrens gaat. Nergens wordt gerept over het vervallen van de studiefinanciering.
Ik gok dat de belastingadviseur (of zijn stagiair/medewerker) ook de stufi-wet gaat napluizen en/of dat zij daar beleid voor hebben. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het anders moet zijn, want dan zou tegenstrijdig zijn met de wet studiefinanciering.
Eh?quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:23 schreef Tano_Stargazers het volgende:
[..]
Ik had je al gelijk gegeven. Maar wie niet waagt... zoals gezegd vind ik dat beleid wel bijzonder raar!
Immers, een private opleiding wordt nu deels betaald door de belastingbetaler, terwijl een opleiding die al door de belastingbetaler wordt betaald (universiteiten) niet worden vergoed. Mensen zouden toch bij voorbekeur hun vervolgopleiding bij een staatsinstelling moeten doen?
Bovendien, wanneer je al volledig gebruik hebt gemaakt van alle rechten (beurs + lenen), wordt het opeens wel weer vergoed? Ik word gestraft omdat ik snel heb gestudeerd?
Exactemundo.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 17:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
MaW is het met me eens, anders had ik het allang gehoord
Al heeft hij economisch gezien geen recht (geen ontvangen inkomsten) uit de stufi, dat is wat hij hier bedoelt denk ik, dus dat nu de kosten ook al op hem drukken, in de praktijk dus.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Eh?
Je krijgt al studiefinanciering, en dan wil je OOK nog eens een aftrekpost?
Een "private" opleiding wordt niet voor je betaald, je hebt gewoon een aftrekpost omdat je KOSTEN hebt gemaakt.
En natuurlijk heb je weer een aftrekpost (er wordt niks vergoed) als je al geen recht meer hebt op studiefinanciering. Zonder studiefinanciering drukken de kosten daadwerkelijk op jou, met studiefinanciering niet omdat je wordt gecompenseerd.
Ohhh,... dus ik mag ook studiekosten opvoeren! Ik draag door middel van mijn contributie aan de staatskas ook bij aan de pot waaruit de studenten hun subsidie ontvangen. Die last drukt heel erg op mijn (toch best wel sterke) schouders.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 22:49 schreef v0lt026 het volgende:
[..]
Al heeft hij economisch gezien geen recht (geen ontvangen inkomsten) uit de stufi, dat is wat hij hier bedoelt denk ik, dus dat nu de kosten ook al op hem drukken, in de praktijk dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |