en dat antwoord zoek je op internet ipv in de supermarkt...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef Bartaz het volgende:
Als arme student wilde ik vandaag of morgen graag witlof met kaas en ham klaarmaken. De AH hamblokjes zijn echter tamelijk duur (2,80 voor 200 gram), zijn er substituten voor? Ik dacht bijvoorbeeld aan Smac, maar heb geen idee of dat zo ongeveer hetzelfde is aangezien ik dat nog nooit heb gegeten?
of lidlquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Hamblokjes van de Aldi?
Ik heb het ook wel eens geprobeerd met spekblokjes inderdaad, maar die zijn niet zo lekker, dus daarom ben ik op zoek naar alternatieven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:36 schreef t1m0k het volgende:
Smac lijkt me prima, en heeft Euroshopper niet spekblokjes voor weinig geld?
Hier zit alleen een AH in de buurt, volgende keer dat ik naar de Aldi ga zal ik daar eens wat hamblokjes halen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef SimtekF1 het volgende:
Hamblokjes van de Aldi?
Oja, want ik kan inderdaad in de supermarkt een blikje Smac opentrekken en gaan proevenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:39 schreef FUFR het volgende:
[..]
en dat antwoord zoek je op internet ipv in de supermarkt...
hoe nerd can you be?
Smac smaakt anders by the way
nee kut, je koopt er een en probeert het.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:41 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens geprobeerd met spekblokjes inderdaad, maar die zijn niet zo lekker, dus daarom ben ik op zoek naar alternatieven.
[..]
Hier zit alleen een AH in de buurt, volgende keer dat ik naar de Aldi ga zal ik daar eens wat hamblokjes halen.
[..]
Oja, want ik kan inderdaad in de supermarkt een blikje Smac opentrekken en gaan proeven
Smac en lekker in een zin, daar klopt geen worst vanquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:42 schreef FUFR het volgende:
[..]
nee kut, je koopt er een en probeert het.
Lekker op brood, lekker door de nasi/bami/macaroni...
QFT, een stuk slachtafval is nog beterquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Smac en lekker in een zin, daar klopt geen worst van
Voor een keer? Nee, maar morgen en overmorgen en de rest van de maand moet ook gekookt worden. Als ik dan altijd maar gewoon wat koop zonder de alternatieven te bekijken ben ik veel duurder uit aan het eind van de maand.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:44 schreef Radio-silence het volgende:
Als de hamblokjes van de AH al te duur zijn......
Wat voor kut leven heb je dan
Verwende mannetjes dus ook op fok.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:44 schreef Radio-silence het volgende:
Als de hamblokjes van de AH al te duur zijn......
Wat voor kut leven heb je dan
Gewoon negeren dat soort patsers, die wonen of nog thuis of hebben straks een gigantische studieschuld of zijn gewoon onzin an het uitkramen als internetheld en vinden de hamblokjes van de aldi irl al te duurquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef Bartaz het volgende:
Bedankt voor de serieuze reacties, ik denk dat ik maar gewoon zelf blokjes maak van een stuk ham.
[..]
Voor een keer? Nee, maar morgen en overmorgen en de rest van de maand moet ook gekookt worden. Als ik dan altijd maar gewoon wat koop zonder de alternatieven te bekijken ben ik veel duurder uit aan het eind van de maand.
Daarbij ben ik student en aangezien ik het zelf moet rooien zonder een gigantische toelage van papa en mama moet ik wel op de kosten letten. Ik zag het ook liever anders, maar helaas is dat niet zo.
ja sorry, ik vind dat wel te eten hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Smac en lekker in een zin, daar klopt geen worst van
je hoeft je niet te verdedigen, na "student" begrepen we het alquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef Bartaz het volgende:
Bedankt voor de serieuze reacties, ik denk dat ik maar gewoon zelf blokjes maak van een stuk ham.
[..]
Voor een keer? Nee, maar morgen en overmorgen en de rest van de maand moet ook gekookt worden. Als ik dan altijd maar gewoon wat koop zonder de alternatieven te bekijken ben ik veel duurder uit aan het eind van de maand.
Daarbij ben ik student en aangezien ik het zelf moet rooien zonder een gigantische toelage van papa en mama moet ik wel op de kosten letten. Ik zag het ook liever anders, maar helaas is dat niet zo.
Goed van je dat je inziet dat ik daardoor een kutleven heb![]()
Ieder z'n smaak toch?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:54 schreef FUFR het volgende:
[..]
ja sorry, ik vind dat wel te eten hoor.
ik weet wat het is maar toch
of zouden ze gewoon een goede baan hebben?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Gewoon negeren dat soort patsers, die wonen of nog thuis of hebben straks een gigantische studieschuld of zijn gewoon onzin an het uitkramen als internetheld en vinden de hamblokjes van de aldi irl al te duur
En van die hamblokjes zelf snijden, zo doe ik het ook altijd. Is net zo makkelijk en smaakt net zo lekkerEet smakelijk in elk geval!
geeft niet hoor.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ieder z'n smaak toch?Maar kon het niet laten er niets van te zeggen
![]()
Als student rechten? Ik gok het nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef FUFR het volgende:
[..]
of zouden ze gewoon een goede baan hebben?
Zo doe ik het ook en zelf kaas raspen want zo'n zakje is veel duurder.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef LastRequest het volgende:
Ik wikkel de witlof altijd gewoon in een plak ham, en dan wat geraspte kaas erover.. Dan kun je gewoon een pakje ham kopen, en wat over is nog op brood eten.
kijk, dat vind ik dan weer teveel werk (voor mijn vrouw)quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:48 schreef Parlay het volgende:
[..]
Zo doe ik het ook en zelf kaas raspen want zo'n zakje is veel duurder.
Ook als het qua smaak echt een verbetering is? Die uitgedroogde kaas in die zakjes moet ik echt niet, plus je kan zelf kiezen welke kaas je raspt. En kom op, dan rasp jij het toch even[/inkoppertje].quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:50 schreef FUFR het volgende:
[..]
kijk, dat vind ik dan weer teveel werk (voor mijn vrouw)
nee, ik geef gewoon iets meer uit aan goede kaas.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:56 schreef Parlay het volgende:
[..]
Ook als het qua smaak echt een verbetering is? Die uitgedroogde kaas in die zakjes moet ik echt niet, plus je kan zelf kiezen welke kaas je raspt. En kom op, dan rasp jij het toch even[/inkoppertje].
Geraspte kaas uit een zakje is geen goede kaas, gewoon alleen maar duur.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:56 schreef FUFR het volgende:
[..]
nee, ik geef gewoon iets meer uit aan goede kaas.
ik is geen pauper.
Mee eens, de enige goede kaas komt van de kaasboerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:00 schreef Parlay het volgende:
[..]
Geraspte kaas uit een zakje is geen goede kaas, gewoon alleen maar duur.
En smac is smerig
die dus.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef xibalba het volgende:
http://webwinkel.ah.nl/product/AH/108872/Schouderham
in stukjes snijden......
van de kaasboer, jij lummelquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:00 schreef Parlay het volgende:
[..]
Geraspte kaas uit een zakje is geen goede kaas, gewoon alleen maar duur.
En smac is smerig
Die heb ik niet genegeerd, dit heb ik namelijk wel gedaan en het was erg lekkerquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:03 schreef _Loki het volgende:
Waarom negeer je het meest nuttige antwoord van dit hele topic?
[..]
die dus.
Eerlijk gezegd ging me de honger al over van de gedachte aan zo'n blikje prefab zooi, maar ik zal volgende keer eens een blikje meenemen. Als het niet smaakt voer ik het wel aan mijn allesetende huisgenotenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:38 schreef FUFR het volgende:
ook een blikje smac gepakt? Gewoon om te testen?
je wil die van Lupack ZEKER NIET.
nee, dan heb je een dikke plakquote:Op woensdag 17 maart 2010 18:08 schreef Zelva het volgende:
Je kunt ook een dikke plak ham vragen van de goedkoopste soort bij de vleeswarensnijafdeling. Heb je toch blokjes.
je vreet wel meer prefab spul dus zie het maar als ervaring opdoen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:23 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ging me de honger al over van de gedachte aan zo'n blikje prefab zooi, maar ik zal volgende keer eens een blikje meenemen. Als het niet smaakt voer ik het wel aan mijn allesetende huisgenoten
Zo hoor je dat ook te maken ja . Lekker dikke plakken ham en dan de kaas daar overheenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef LastRequest het volgende:
Ik wikkel de witlof altijd gewoon in een plak ham, en dan wat geraspte kaas erover.. Dan kun je gewoon een pakje ham kopen, en wat over is nog op brood eten.
Nou, ik kan je vertellen dat heel veel kaas gewoon uit dezelfde fabriek komt, ongeacht merk op prijskaartje.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:09 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Mee eens, de enige goede kaas komt van de kaasboer![]()
Voor het overzicht :quote:Op woensdag 17 maart 2010 17:23 schreef Bartaz het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd ging me de honger al over van de gedachte aan zo'n blikje prefab zooi, maar ik zal volgende keer eens een blikje meenemen. Als het niet smaakt voer ik het wel aan mijn allesetende huisgenoten
Ingredienten AH-hamblokjesquote:Varkensvlees 38%, kippenseparatorvlees 30%, water, aardappelzetmeel, zout, stabilisator (E451, E452), specerijen, suiker, aroma, antioxidant E301, conserveermiddel E250
quote:77% varkensvlees, water, aardappelzetmeel, voedingszuur (E325), zout, dextrose, stabilisatoren (E450, E451), emulgator (E407), varkenseiwit, gehydroleerde plantaardige eiwitten (o.a soja), smaakversterker (E621), antioxidant (E301), comserveermiddel (E250), gehdeeltelijk geharde plantaardige olieën en vetten.
ik sta er bij als ie m raspt. komt gewoon van hetzelfde stuk waar ik bv een kilo-stuk van pakquote:Op donderdag 18 maart 2010 09:03 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Nou, ik kan je vertellen dat heel veel kaas gewoon uit dezelfde fabriek komt, ongeacht merk op prijskaartje.
Geraspte kaas is trouwens gewoon afvalkaas (lees, kazen die kapot zijn gegaan tijdens het produceren).
Al deze reusachtig interessante kennis heb ik ooit opgedaan toen ik nog in een kaasfabriek werkte.
Ik haat het dat vlees niet gewoon vlees is. Als ik vlees wil verwacht ik 100% vlees, niet 77.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:04 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Voor het overzicht :
Ingredienten smac:
[..]
Ingredienten AH-hamblokjes
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |