nou nou, iets minder arrogant mag ook wel. Dat ik psychologie studeer wil niet zeggen dat ik niet snap wat wetenschap inhoudt. Cognitieve psychologie is net zo goed wetenschap als natuurkunde. Psychologen, maar ook linguïsten e.d. doen net zo goed empirisch onderzoek.quote:Op zondag 11 april 2010 17:48 schreef speknek het volgende:
Er spelen denk ik wel een aantal zaken mee. Wat je niet moet vergeten is dat dit voor heel veel studies geldt. Hoeveel filosofen, Neerlandici, psychologen, etc. komen aan een relevante baan? Dat zal nog veel lager zijn. Daarbij is er inderdaad een tekort aan beta's.... vanuit de visie dat Nederland een kennisland moet worden, er zijn alleen helaas ook te weinig betabedrijven. Maar niet getreurd, biomedische wetenschappen is iets waarmee je ook in andere vakken de voorkeur krijgt boven vrijwel elke alfa, al was het maar omdat je weet wat wetenschap inhoudt.
Ik ben blij met al die alfas, zijn vaak gezellige en leuke mensen. In een wereld vol betas zou ik mezelf subiet van kant makenquote:Op zondag 11 april 2010 18:05 schreef ReWout het volgende:
Er kan nog veel gezegd worden over alfa en beta... maar in principe leven we gewoon in de omgekeerde wereld. Alfa mensen hebben de macht, popsterre, politici en directeuren en verdienen miljoenen. En de mensen die echt iets bijdragen aan deze wereld, de wetenschappers, verdienen slechts een handje vol en worden niet geroemd.
Beetje offtopic maar wou 't even gezegd hebben.
Hoeveel beta mensen ken je persoonlijk?quote:Op zondag 11 april 2010 18:13 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ik ben blij met al die alfas, zijn vaak gezellige en leuke mensen. In een wereld vol betas zou ik mezelf subiet van kant maken
Zijn genoeg leuke beta mensen hoor, o.a. ikquote:Op zondag 11 april 2010 18:13 schreef Thomass het volgende:
[..]
Ik ben blij met al die alfas, zijn vaak gezellige en leuke mensen. In een wereld vol betas zou ik mezelf subiet van kant maken
quote:want de statistieken liegen er niet om dat beta's vaker minder socialer zijn dan alfa mensen.
Eens, wij als beroepsgroep zouden eens wat slimmer moeten onderhandelen, net zoals de salesmensen. WIe zegt dat leuk werk EN goed betaald worden niet kan? Overigens is er bij ons wel een enorm beta-tekort en worden die ook aangenomen, goed betaald en extra geschoold. Bij ons worden de goede beta's gekoesterd. Ikzelf verdien dan ook prima en heb niet de stress van een salesman en ik doe ECHT leuk werkquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:46 schreef Deetch het volgende:
betas worden gewoon zwaar onderschat door het bedrijfsleven. Zij nemen liever een bedrijfskundige of manager in dienst dan een technoloog. Dat betas slecht betaald worden is al jaren bekend en komt vooral omdat we (imo) dit werk doen omdat we het leuk vinden en dus niet zo om het geld malen.
verder wel een interessant artikel trouwen.
Een wereld vol mensen met een IQ onder de 100? Leukquote:Op zondag 11 april 2010 18:13 schreef Thomass het volgende:
[..]
wat voor werk / baan / bedrijf is dat dan?quote:Op donderdag 15 april 2010 16:17 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eens, wij als beroepsgroep zouden eens wat slimmer moeten onderhandelen, net zoals de salesmensen. WIe zegt dat leuk werk EN goed betaald worden niet kan? Overigens is er bij ons wel een enorm beta-tekort en worden die ook aangenomen, goed betaald en extra geschoold. Bij ons worden de goede beta's gekoesterd. Ikzelf verdien dan ook prima en heb niet de stress van een salesman en ik doe ECHT leuk werk
Maar het blijft een feit dat wij sukkels zijn als het gaat om onderhandelen over onze arbeidsvoorwaarden. We laten ons wijsmaken dat we alleen maar geld kosten
Ik ben (project)manager in R&D, maar wil hier lekker anoniem blijven eigenlijk.... Ik doe dus kleine en grotere projecten en als ik toevallig inhoudsdeskundig ben pak ik die rol ook nog wel eens op als teamlid. Maar over het algemeen ben ik meer van de organisatie en het bewaken van de juiste (wetenschappelijk wel of niet verantwoorde) aanpak.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:20 schreef Outlined het volgende:
[..]
wat voor werk / baan / bedrijf is dat dan?
Thanks for making my pointquote:Op donderdag 15 april 2010 16:19 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een wereld vol mensen met een IQ onder de 100? Leuk
Ja, maar het is wel prettig om net als die domme, maar handige jongens van sales ook 6000 euro bruto per maand te vangenquote:Op zondag 18 april 2010 20:53 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Je moet ook onthouden dat geld niet alles is. Voor veel mensen in de wetenschap is de geestelijke verrijking veel belangrijker. Kennis over hoe het leven ontstaan is of de weten hoe het universum werkt kan je niet in geld uitdrukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |