abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79366971
Ik las laatst in de Intermediair dat eigenlijk iedere TU technicus binnen 3 maanden een baan kan vinden, mits hij/zij niet te kieskeurig is wat locatie betreft (wel in Nederland). Dus om nou te zeggen dat het zo erg is?
pi_79367421
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:54 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat zijn 2 verschillende studies die zich voor zover ik weet ook op andere banen richten ...
Volgens mij had wel overlap, het lijkt ook op biomedisch en dat staat ook wel laag, maargoed het duurt nog zeker 5 jaar voordat ik m'n master gehaald kan hebben dus tegen die tijd is het ook wel weer enigzins veranderd denk ik zo.
Beneath the gold, bitter steel
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:12:30 #43
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79373681
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:06 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik las laatst in de Intermediair dat eigenlijk iedere TU technicus binnen 3 maanden een baan kan vinden, mits hij/zij niet te kieskeurig is wat locatie betreft (wel in Nederland). Dus om nou te zeggen dat het zo erg is?
Ja klopt. Maar niet iedereen daarvan(zelfs een groot deel) krijgt geen baan waarvoor die is opgeleid. En veel mensen die na het afstuderen direct een baan vinden met goede arbeidsvoorwaarden hebben op latere leeftijd geen baan meer. Dat lijkt een chronisch probleem bij het ingenieurs-beroep.

Nog wat leesvoer :
bron
bron
bron
bron
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79373962
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:12 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Ja klopt. Maar niet iedereen daarvan(zelfs een groot deel) krijgt geen baan waarvoor die is opgeleid. En veel mensen die na het afstuderen direct een baan vinden met goede arbeidsvoorwaarden hebben op latere leeftijd geen baan meer. Dat lijkt een chronisch probleem bij het ingenieurs-beroep.

Nog wat leesvoer :
bron
bron
bron
bron
Ik ben niet echt overtuigd, de eerste twee bronnen gaan over Vlaanderen, de derde en vierde over electrical engineers in de VS (ook heel specifiek dus). Alle mensen van mijn HTS opleiding waarmee ik af en toe contact heb, hebben een baan op niveau en in de technische sector. Over het algemeen zijn afgestudeerden van TU studies nog veel populairder, dus ik geloof niet dat die veel problemen zullen ondervinden om een baan te krijgen. Bovendien, mocht er geen werk zijn in de technische sector, kun je met een beetje TU opleiding ook zo in een andere sector aan de slag.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:29:03 #45
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_79374168
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:22 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Ik ben niet echt overtuigd, de eerste twee bronnen gaan over Vlaanderen, de derde en vierde over electrical engineers in de VS (ook heel specifiek dus). Alle mensen van mijn HTS opleiding waarmee ik af en toe contact heb, hebben een baan op niveau en in de technische sector. Over het algemeen zijn afgestudeerden van TU studies nog veel populairder, dus ik geloof niet dat die veel problemen zullen ondervinden om een baan te krijgen. Bovendien, mocht er geen werk zijn in de technische sector, kun je met een beetje TU opleiding ook zo in een andere sector aan de slag.
Die waren meer om te laten zien dat het niet alleen in Nederland is. Ik las net ergens een opmerking van "dan ga je toch naar het buitenland". Ik was het topic opnieuw aan het doorlezen

Ik ben het trouwens eens met naar een andere sector gaan, ik zou het zelf vreemd vinden als je 45 jaar in dezelfde sector een soortgelijke baan blijft uitoefenen.
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_79377481
Ik denk dat er ook wel onderscheid gemaakt moet worden tussen betastudenten. Als je kijkt hoe de verdeling is van de studenten op de creatieve gebieden dan kun je niet ontkennen dat dat aandeel significant groot is. Het is echter onmogelijk om alle creatieve betastudenten van een baan te voorzien omdat er simpelweg niet zo veel vraag is naar die expertise.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79378101
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:15 schreef Mendeljev het volgende:
Ik denk dat er ook wel onderscheid gemaakt moet worden tussen betastudenten. Als je kijkt hoe de verdeling is van de studenten op de creatieve gebieden dan kun je niet ontkennen dat dat aandeel significant groot is. Het is echter onmogelijk om alle creatieve betastudenten van een baan te voorzien omdat er simpelweg niet zo veel vraag is naar die expertise.
Industrieel ontwerpen ofzo bedoel je?
pi_79378473
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:41 schreef Fingon het volgende:
Farmacie stond onderaan, nu voel ik met toch weer iets gerustgesteld met volgend jaar biofarmaceutische wetenschap.
Onderaan?
Geldt dat ook voor Farmaceutische Wetenschappen ?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_79378554
quote:
"Als er echt veel te weinig bèta’s zijn, dan verwacht je een lage werkloosheid, talloze vacatures, hoge salarissen en leasebakken als lokkertje, en bérgen overwerk. In de praktijk blijken bèta’s echter op al deze punten beneden het gemiddelde voor de hoger opgeleide beroepsbevolking te scoren".
"Een bèta in een R&D-functie verdient minder dan het gemiddelde van de rest van de beroepsbevolking"
Het CPB gaat hier wel erg kort door de bocht. De bèta's in een R&D-functie die ik ken vinden hun werk fantastisch. Veel jongens die voor de lol op hun twaalfde alle huishoudelijke apparatuur voor de hele straat repareren gaan na hun TU of HTS bij Philips, de TU of ASML in het lab werken. Voor hun is dit een grote speeltuin. Salaris, leasebakken en bergen overwerk (op papier) interesseren hun helemaal niets.

Ergo, iemand met interesse in geld en leaseauto's kiest voor een studie economie en daarna voor klotewerk dat veel verdient.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_79378839
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:31 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Industrieel ontwerpen ofzo bedoel je?
En ook bouwkunde bijvoorbeeld. Beide opleidingen trekken veel studenten maar ik denk dat er meer vraag is naar de wat 'wiskundigere' betastudent om het maar zo te noemen.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79379426
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:52 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

En ook bouwkunde bijvoorbeeld. Beide opleidingen trekken veel studenten maar ik denk dat er meer vraag is naar de wat 'wiskundigere' betastudent om het maar zo te noemen.
De zachte beta studies dus
pi_79393140
Wij civielers zeggen altijd over bouwkunde "studenten", de bouwko's, dat zij een cursus volgen en geen opleiding Doelend dus op de hoeveelheid wiskunde en natuurkunde kennis die nodig is.
Dat is natuurlijk een beetje overdreven, feit is wel dat in deze crisis afgestudeerde bouwkundige bij ons niet allemaal een vaan vinden terwijl civielers de werkgever voor het uitkiezen hebben. Niet dat er grof geld geboden wordt maar toch.

Ik denk dat er inderdaad een tekort is aan "wiskundigen", en volgens mij begint dat al op de havo/vwo;
NT(/NG) staat bekend als het lastigste profiel (wat natuurlijk onzin is, mij moet je geen profiel laten doen met veel talen) en daarmee wordt het al minder gekozen, ook blijven er meer mensen zitten of verlaten vroeger hun school zonder diploma las ik pas ergens met harde cijfers (quote anyone?) Er zou dus meer aandacht aan wis- en natuurkunde besteed moeten worden.

Natuurlijk blijft dit een persoonlijke mening maar wel eentje die veel vrienden van mij delen.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nick_Taken op 21-03-2010 00:36:21 ]
pi_79393312
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:41 schreef yosander het volgende:

[..]

Onderaan?
Geldt dat ook voor Farmaceutische Wetenschappen ?
Onderaan als in minste werkloosheid bij 1 van die links, vandaar dat ik het nog wel enigzins positief inzag
Maar jij doet dus Farmaceutische Wetenschappen in Leiden? (Volgens mij de enige universiteit in nederland die dat geeft namelijk)
pi_79393837
quote:
Op zondag 21 maart 2010 00:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Onderaan als in minste werkloosheid bij 1 van die links, vandaar dat ik het nog wel enigzins positief inzag
Maar jij doet dus Farmaceutische Wetenschappen in Leiden? (Volgens mij de enige universiteit in nederland die dat geeft namelijk)
Ooh, dat klinkt stukken beter !
Nee, ben het van plan om over anderhalf jaar te gaan studeren in Groningen , zit nu nog in 5-VWO.
pi_79417169

[ Bericht 100% gewijzigd door molleymijsje op 21-03-2010 20:04:40 ]
pi_79428419
quote:
Op zondag 21 maart 2010 00:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

nee hoor, amsterdam, utrecht en groningen ook
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_79429167
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:25 schreef EricT het volgende:

[..]

nee hoor, amsterdam, utrecht en groningen ook
Ik was het woordje bio vergeten, wat ik dit jaar wil gaan doen is biofarmaceutische wetenschappen.
Volgens mij is dat in Leiden dus iets meer op onderzoek naar/werking van geneesmiddelen gericht, er staat iig niet bij dat je ook wordt opgeleid tot apotheker wat bv de UU wel heeft staan bij de bachelor Farmacie.
Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
pi_79430483
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:34 schreef Fingon het volgende:

[..]

Ik was het woordje bio vergeten, wat ik dit jaar wil gaan doen is biofarmaceutische wetenschappen.
Volgens mij is dat in Leiden dus iets meer op onderzoek naar/werking van geneesmiddelen gericht, er staat iig niet bij dat je ook wordt opgeleid tot apotheker wat bv de UU wel heeft staan bij de bachelor Farmacie.
Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Enigszins.
Farmacie leidt je op tot apotheker en iemand die farmaceutische wetenschappen doet wordt opgeleid om zich voornamelijk met het ontwikkelen van medicijnen bezig te houden: de laborant zegmaar.
  zondag 11 april 2010 @ 17:36:30 #59
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_80192720
Interessante/belangrijke zaken, tvp-tje dus.
*Think outside the box*
  zondag 11 april 2010 @ 17:48:11 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_80193168
Er spelen denk ik wel een aantal zaken mee. Wat je niet moet vergeten is dat dit voor heel veel studies geldt. Hoeveel filosofen, Neerlandici, psychologen, etc. komen aan een relevante baan? Dat zal nog veel lager zijn. Daarbij is er inderdaad een tekort aan beta's.... vanuit de visie dat Nederland een kennisland moet worden, er zijn alleen helaas ook te weinig betabedrijven. Maar niet getreurd, biomedische wetenschappen is iets waarmee je ook in andere vakken de voorkeur krijgt boven vrijwel elke alfa, al was het maar omdat je weet wat wetenschap inhoudt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')