Ik heb ook zoiets met een goede vriendin van me! Als ik moet poepen, moet zij ook en dan bellen we elkaar, zeggen we hallo en bespreken we kort het weer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef styliste het volgende:
Dat vraag ik me af.
Ik ben vorig jaar begonnen met rijlessen nemen. Ik had een instructeur van mijn eigen leeftijd. Inmiddels heb ik mijn rijbewijs, en een vriend.
Vanaf het begin af aan was er een klik, altijd lol in de auto. Maar ook serieuze gesprekken, over en weer dingen zeggen die de ander aan het denken zetten. Hoe meer dat rijbewijs in zicht kwam hoe meer ik er van overtuigd was dat dit een persoon was die ik beter wilde leren kennen en die veel voor me kon betekenen.
Voor ons is de rest geschiedenis. We zijn na mijn slagen een drankje gaan drinken en boem. Vette klik.
Het afgelopen jaar is voor mij heel moeilijk geweest. Ik heb mezelf heel diep weggestopt om anderen te kunnen helpen. Op een gegeven moment kan je er niet meer onderuit en moet je er aan. Je moet met jezelf in conclaaf en voor jezelf kiezen. En das potverdikke moeilijk. En hij was er voor mij, mijn rij-instructeur, mijn beste vriend.
Aan 1 blik hebben we genoeg om te weten wat de ander denkt. Sterker nog, die blik hebben we eigenlijk niet eens nodig. Alleen om heel hard in de lach te schieten.
Ik heb het nog niet eerder zo sterk meegemaakt, zo'n connectie met iemand. Zo dezelfde humor, dezelfde gedachten, dezelfde dromen...
Hoe krijgt hij het bijvoorbeeld voor elkaar om mij te smsen terwijl ik dit zit te tikken? Hoe weet ik op afstand dat er bij hem iets niet goed gaat? Hoe weet hij de dingen te zeggen die ik nodig heb? Keer op keer... altijd maar weer..
Ik snap er geen zak van. Ik kan het ook niet helder uit leggen denk ik.
Goed, deze lap tekst van me afgetikt hebbende: zijn er mensen die dit herkennen?
Het is geweldig, maar ook heel lastig tegelijkertijd want:quote:
Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld maar antwoord op je vraag:quote:
Heb je dat gevoel van een 'speciale band' ook bij vriendinnen van je?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef styliste het volgende:
Zowel mijn vriend als zijn vriendin begrijpen het niet en vinden het dus niet zo tof...
Ik had vroeger een vriendin met wie ik dit in mindere mate ook had.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:37 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Heb je dat gevoel van een 'speciale band' ook bij vriendinnen van je?
Ben je jezelf niet enorm voor de gek aan het houden?
Ik bedoel dat je de situatie nogal ophemelt en je jullie 'band' nogal idealiseert.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef styliste het volgende:
[..]
Ik had vroeger een vriendin met wie ik dit in mindere mate ook had.
Wat bedoel je precies?
Of ze begrijpen het juist heel goed en zien in jullie vriendschap een gevaar voor de relatie.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef styliste het volgende:
[..]
Het is geweldig, maar ook heel lastig tegelijkertijd want:
[..]
Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld maar antwoord op je vraag:
Zowel mijn vriend als zijn vriendin begrijpen het niet en vinden het dus niet zo tof...
Voel je je ook seksueel aangetrokken tot hem? Zo ja, denk je niet dat een relatie met hem meer 'perfect' zal zijn dan je huidige relatie? Dat jullie beter bij elkaar passen dan jij en je huidige vriend?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef styliste het volgende:
[..]
Ik had vroeger een vriendin met wie ik dit in mindere mate ook had.
Wat bedoel je precies?
Dit.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je de situatie nogal ophemelt en je jullie 'band' nogal idealiseert.
Ben je niet gewoon verliefd?
En dat.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze begrijpen het juist heel goed en zien in jullie vriendschap een gevaar voor de relatie.
Ik idealiseer het niet. Ik plaats dit topic eigenlijk naar aanleiding van een gesprekje dat we hebben gehad, hij vroeg of er meer mensen zijn die zoiets hebben. Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je de situatie nogal ophemelt en je jullie 'band' nogal idealiseert.
Ben je niet gewoon verliefd?
Ik moet ook eerlijk bekennen dat toen ik de OP las, ik dacht dat het einde van het verhaal een opbloeiende liefdesrelatie was en zij dus verliefd was geworden op haar rij-instructeur. Zo komt het in ieder geval wel op mij over.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of ze begrijpen het juist heel goed en zien in jullie vriendschap een gevaar voor de relatie.
Of er meer mensen zijn die zoiets hebben... Ja, natuurlijk wel. Maar dat is toch helemaal niet interessant.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:56 schreef styliste het volgende:
[..]
Ik idealiseer het niet. Ik plaats dit topic eigenlijk naar aanleiding van een gesprekje dat we hebben gehad, hij vroeg of er meer mensen zijn die zoiets hebben. Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht..
Dus je hebt niet zo'n band met je vriend? Daar zal hij wel van balen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:56 schreef styliste het volgende:
[..]
Ik idealiseer het niet. Ik plaats dit topic eigenlijk naar aanleiding van een gesprekje dat we hebben gehad, hij vroeg of er meer mensen zijn die zoiets hebben. Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht..
Tja, hij is een man, ik ben een vrouw, als je intens met elkaar omgaat heb je altijd wel momentjes denk ik, zeker als er emoties in het spel zijn. Fysiek gezien is hij echt niet mijn type.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Voel je je ook seksueel aangetrokken tot hem? Zo ja, denk je niet dat een relatie met hem meer 'perfect' zal zijn dan je huidige relatie? Dat jullie beter bij elkaar passen dan jij en je huidige vriend?
Want daar is je huidige vriend bang voor, dat jouw band met je 'soulmate' sterker is dan met hem. En terecht denk ik, als je dat gevoel nooit hebt (gehad) bij je huidige vriend.
Dacht precies hetzelfde en kreeg daar ook nog eens het zwartgallige beeld van een rij-instructeur hier op het dorp die met heel veel vrouwelijke leerlingen bevriend is geraakt en daar ook nog eens allerlei kinderen bij heeft gekregen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat toen ik de OP las, ik dacht dat het einde van het verhaal een opbloeiende liefdesrelatie was en zij dus verliefd was geworden op haar rij-instructeur. Zo komt het in ieder geval wel op mij over.
Omdat dit meer interessant is.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:59 schreef styliste het volgende:
[..]
Tja, hij is een man, ik ben een vrouw, als je intens met elkaar omgaat heb je altijd wel momentjes denk ik, zeker als er emoties in het spel zijn. Fysiek gezien is hij echt niet mijn type.
En natuurlijk is dat waar mijn vriend en zijn vriendin bang voor zijn. Ik kan me dat ook heel goed voorstellen.
Wat is dat trouwens met topics in R&P die uiteindelijk ergens anders over gaan dan de eerste vraagstelling was?
Ik vind dat wel interessant. Zoals ik al eerder zei: ik (en hij ook) heb nog nooit zo'n connectie met iemand gevoeld. En ja, dat is voor beide partners echt niet tof en ja, dat is een probleem, maar wij zijn beiden niet van plan om hier iets meer van te maken dan vriendschap.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Of er meer mensen zijn die zoiets hebben... Ja, natuurlijk wel. Maar dat is toch helemaal niet interessant.
Ik denk dat jullie verdomd goed in de gaten hebben dat jullie band een probleem is.
Ken je de uitspraak zeg nooit nooit? Nou dat dus, maar de intentie is er iig absoluut niet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat dit meer interessant is.
Maar je denkt zelf dus nooit met hem vreemd te gaan, per ongeluk of wat dan ook? Die kans is 0?
Zo is het niet bedoeldquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik moet ook eerlijk bekennen dat toen ik de OP las, ik dacht dat het einde van het verhaal een opbloeiende liefdesrelatie was en zij dus verliefd was geworden op haar rij-instructeur. Zo komt het in ieder geval wel op mij over.
Dat soort mannen mogen ze opknopen, machtsmisbruik noemen ze dat. Maar dat is offtopicquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Stali het volgende:
[..]
Dacht precies hetzelfde en kreeg daar ook nog eens het zwartgallige beeld van een rij-instructeur hier op het dorp die met heel veel vrouwelijke leerlingen bevriend is geraakt en daar ook nog eens allerlei kinderen bij heeft gekregen.
Hoeft uiteraard helemaal niet zo te zijn hoor.
Jealousy is a bitch.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Lienekien het volgende:
Ook al duiken jullie niet met elkaar het bed in, toch denk ik dat jullie partners het niet zullen waarderen dat jullie je speciale band actief blijven beleven.
Je kunt erop wachten dat dit ergens fout gaat.
Zelfde golflengte qua interesses, humor, gedachten en standpunten. Alleen zijn we allebei heren en heb ik dus geen last van mensen in mijn omgeving die er last van hebben. Gewoon een hele goeie vriend, of broer zelfs.quote:
Misschien is het aanknopen van een platonische liefdesrelatie met een ander voor je partner zelfs wel erger dan een keer betekenisloos vreemdgaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Lienekien het volgende:
Ook al duiken jullie niet met elkaar het bed in, toch denk ik dat jullie partners het niet zullen waarderen dat jullie je speciale band actief blijven beleven.
Je kunt erop wachten dat dit ergens fout gaat.
Oeh, boeiende stelling!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Misschien is het aanknopen van een platonische liefdesrelatie met een ander voor je partner zelfs wel erger dan een keer betekenisloos vreemdgaan.
Hij heeft ook een vriendin!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef stbabylon het volgende:
Hij wil met jou naar bed. Dan weet je dat even
Good one.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Misschien is het aanknopen van een platonische liefdesrelatie met een ander voor je partner zelfs wel erger dan een keer betekenisloos vreemdgaan.
Persoonlijk zou ik het raar vinden als het ineens een probleem is omdat het een ander geslacht betreft.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef spoor4 het volgende:
[..]
*herkent*quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:10 schreef davo1979 het volgende:
Ja ik heb ook een soulmate nu al een jaar of 13 weer. Alleen jammer genoeg zit diegene sinds februari in denemarken en wanneer die terug komt is nog maar de vraag
Dat vind ik een beetje naïef, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik het raar vinden als het ineens een probleem is omdat het een ander geslacht betreft.
Omdat iedereen op zo'n moment van het ergste scenario hoort uit te gaan?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik een beetje naïef, eerlijk gezegd.
Eenschquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Omdat het spreekwoord luidt: Men moet de kat niet op het spek binden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:30 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Omdat iedereen op zo'n moment van het ergste scenario hoort uit te gaan?
Als de kat op het spek gebonden wil worden is dat zijn goed recht. Met eventuele dingen ga ik niet angstvallig rekening houden, dan ben ik liever naïef.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat het spreekwoord luidt: Men moet de kat niet op het spek binden.
Ehm, over welke voor jou hypothetische situatie spreken we nu? Dat jij de rij-instructeur zou zijn of de vriend van TS?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Als de kat op het spek gebonden wil worden is dat zijn goed recht. Met eventuele dingen ga ik niet angstvallig rekening houden, dan ben ik liever naïef.
De vriend van TS.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ehm, over welke voor jou hypothetische situatie spreken we nu? Dat jij de rij-instructeur zou zijn of de vriend van TS?
Is wat voor te zeggen en TS, draai het eens om?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Dus van jou mag je vriendin zich dan met jouw toestemming aan grote verleidingen bloot stellen. Want als ze dat nou wil...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |