abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79206440
Dat vraag ik me af.

Ik ben vorig jaar begonnen met rijlessen nemen. Ik had een instructeur van mijn eigen leeftijd. Inmiddels heb ik mijn rijbewijs, en een vriend.

Vanaf het begin af aan was er een klik, altijd lol in de auto. Maar ook serieuze gesprekken, over en weer dingen zeggen die de ander aan het denken zetten. Hoe meer dat rijbewijs in zicht kwam hoe meer ik er van overtuigd was dat dit een persoon was die ik beter wilde leren kennen en die veel voor me kon betekenen.

Voor ons is de rest geschiedenis. We zijn na mijn slagen een drankje gaan drinken en boem. Vette klik.
Het afgelopen jaar is voor mij heel moeilijk geweest. Ik heb mezelf heel diep weggestopt om anderen te kunnen helpen. Op een gegeven moment kan je er niet meer onderuit en moet je er aan. Je moet met jezelf in conclaaf en voor jezelf kiezen. En das potverdikke moeilijk. En hij was er voor mij, mijn rij-instructeur, mijn beste vriend.

Aan 1 blik hebben we genoeg om te weten wat de ander denkt. Sterker nog, die blik hebben we eigenlijk niet eens nodig. Alleen om heel hard in de lach te schieten.

Ik heb het nog niet eerder zo sterk meegemaakt, zo'n connectie met iemand. Zo dezelfde humor, dezelfde gedachten, dezelfde dromen...

Hoe krijgt hij het bijvoorbeeld voor elkaar om mij te smsen terwijl ik dit zit te tikken? Hoe weet ik op afstand dat er bij hem iets niet goed gaat? Hoe weet hij de dingen te zeggen die ik nodig heb? Keer op keer... altijd maar weer..

Ik snap er geen zak van. Ik kan het ook niet helder uit leggen denk ik.

Goed, deze lap tekst van me afgetikt hebbende: zijn er mensen die dit herkennen?
pi_79206526
Yep, zijn soulmates. Ik heb er zelfs een paar.
pi_79206577
Ik heb er geen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:02:53 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79206585
Wat vindt je man ervan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_79206619
Ja mijn vrouw.....
pi_79206632
ik ik heb ongeveer hetzelfde met mn beste vriendin, als er iets mis is dan weet ik op de een of andere manier dat ik moet bellen,en andersom gebeurt dat ook, als ik niet lekker in mn vel zit of er is iets met mij aan de hand dan belt zij mij,
we zeggen vaak hetzelfde en we hoeven elkaar maar aan te kijken om te weten wat de ander bedoelt.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:04:41 #7
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_79206654
Ik wil dat ook.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_79206858
Ja ik heb ook een soulmate nu al een jaar of 13 weer. Alleen jammer genoeg zit diegene sinds februari in denemarken en wanneer die terug komt is nog maar de vraag
pi_79206945
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef styliste het volgende:
Dat vraag ik me af.

Ik ben vorig jaar begonnen met rijlessen nemen. Ik had een instructeur van mijn eigen leeftijd. Inmiddels heb ik mijn rijbewijs, en een vriend.

Vanaf het begin af aan was er een klik, altijd lol in de auto. Maar ook serieuze gesprekken, over en weer dingen zeggen die de ander aan het denken zetten. Hoe meer dat rijbewijs in zicht kwam hoe meer ik er van overtuigd was dat dit een persoon was die ik beter wilde leren kennen en die veel voor me kon betekenen.

Voor ons is de rest geschiedenis. We zijn na mijn slagen een drankje gaan drinken en boem. Vette klik.
Het afgelopen jaar is voor mij heel moeilijk geweest. Ik heb mezelf heel diep weggestopt om anderen te kunnen helpen. Op een gegeven moment kan je er niet meer onderuit en moet je er aan. Je moet met jezelf in conclaaf en voor jezelf kiezen. En das potverdikke moeilijk. En hij was er voor mij, mijn rij-instructeur, mijn beste vriend.

Aan 1 blik hebben we genoeg om te weten wat de ander denkt. Sterker nog, die blik hebben we eigenlijk niet eens nodig. Alleen om heel hard in de lach te schieten.

Ik heb het nog niet eerder zo sterk meegemaakt, zo'n connectie met iemand. Zo dezelfde humor, dezelfde gedachten, dezelfde dromen...

Hoe krijgt hij het bijvoorbeeld voor elkaar om mij te smsen terwijl ik dit zit te tikken? Hoe weet ik op afstand dat er bij hem iets niet goed gaat? Hoe weet hij de dingen te zeggen die ik nodig heb? Keer op keer... altijd maar weer..

Ik snap er geen zak van. Ik kan het ook niet helder uit leggen denk ik.

Goed, deze lap tekst van me afgetikt hebbende: zijn er mensen die dit herkennen?
Ik heb ook zoiets met een goede vriendin van me! Als ik moet poepen, moet zij ook en dan bellen we elkaar, zeggen we hallo en bespreken we kort het weer.

Best vermoeiend hoor, als je dan eens 3 keer op dezelfde dag moet en het weer constant/onveranderd is.
Je suis Charlie Sheen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:32:16 #10
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79207643
Ja, ik heb t met m'n hond..
pi_79207675
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:04 schreef Twizu het volgende:
Ik wil dat ook.
Het is geweldig, maar ook heel lastig tegelijkertijd want:
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef Lienekien het volgende:
Wat vindt je man ervan?
Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld maar antwoord op je vraag:

Zowel mijn vriend als zijn vriendin begrijpen het niet en vinden het dus niet zo tof...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:37:36 #12
154952 spoor4
Spoort niet
pi_79207847
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef styliste het volgende:

Zowel mijn vriend als zijn vriendin begrijpen het niet en vinden het dus niet zo tof...
Heb je dat gevoel van een 'speciale band' ook bij vriendinnen van je?
Ben je jezelf niet enorm voor de gek aan het houden?
pi_79207882
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:37 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Heb je dat gevoel van een 'speciale band' ook bij vriendinnen van je?
Ben je jezelf niet enorm voor de gek aan het houden?
Ik had vroeger een vriendin met wie ik dit in mindere mate ook had.
Wat bedoel je precies?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:44:54 #14
154952 spoor4
Spoort niet
pi_79208124
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef styliste het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Ik bedoel dat je de situatie nogal ophemelt en je jullie 'band' nogal idealiseert.
Ben je niet gewoon verliefd?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:52:42 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79208386
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef styliste het volgende:

[..]

Het is geweldig, maar ook heel lastig tegelijkertijd want:
[..]

Ik weet niet precies hoe je dit bedoeld maar antwoord op je vraag:

Of ze begrijpen het juist heel goed en zien in jullie vriendschap een gevaar voor de relatie.
pi_79208488
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:38 schreef styliste het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Voel je je ook seksueel aangetrokken tot hem? Zo ja, denk je niet dat een relatie met hem meer 'perfect' zal zijn dan je huidige relatie? Dat jullie beter bij elkaar passen dan jij en je huidige vriend?

Want daar is je huidige vriend bang voor, dat jouw band met je 'soulmate' sterker is dan met hem. En terecht denk ik, als je dat gevoel nooit hebt (gehad) bij je huidige vriend.
pi_79208496
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef Lienekien het volgende:
Wat vindt je man ervan?
Scherp opgemerkt!
pi_79208512
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je de situatie nogal ophemelt en je jullie 'band' nogal idealiseert.
Dit.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of ze begrijpen het juist heel goed en zien in jullie vriendschap een gevaar voor de relatie.
En dat.
pi_79208547
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:44 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Ik idealiseer het niet. Ik plaats dit topic eigenlijk naar aanleiding van een gesprekje dat we hebben gehad, hij vroeg of er meer mensen zijn die zoiets hebben. Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht..
pi_79208569
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik moet ook eerlijk bekennen dat toen ik de OP las, ik dacht dat het einde van het verhaal een opbloeiende liefdesrelatie was en zij dus verliefd was geworden op haar rij-instructeur. Zo komt het in ieder geval wel op mij over.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:58:07 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79208625
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:56 schreef styliste het volgende:

[..]

Ik idealiseer het niet. Ik plaats dit topic eigenlijk naar aanleiding van een gesprekje dat we hebben gehad, hij vroeg of er meer mensen zijn die zoiets hebben. Ik heb daar eigenlijk nog nooit over nagedacht..
Of er meer mensen zijn die zoiets hebben... Ja, natuurlijk wel. Maar dat is toch helemaal niet interessant.

Ik denk dat jullie verdomd goed in de gaten hebben dat jullie band een probleem is.
pi_79208630
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:56 schreef styliste het volgende:

[..]

Dus je hebt niet zo'n band met je vriend? Daar zal hij wel van balen.

"Wat heeft die rij-instructeur wat ik niet heb!"
pi_79208680
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Voel je je ook seksueel aangetrokken tot hem? Zo ja, denk je niet dat een relatie met hem meer 'perfect' zal zijn dan je huidige relatie? Dat jullie beter bij elkaar passen dan jij en je huidige vriend?

Want daar is je huidige vriend bang voor, dat jouw band met je 'soulmate' sterker is dan met hem. En terecht denk ik, als je dat gevoel nooit hebt (gehad) bij je huidige vriend.
Tja, hij is een man, ik ben een vrouw, als je intens met elkaar omgaat heb je altijd wel momentjes denk ik, zeker als er emoties in het spel zijn. Fysiek gezien is hij echt niet mijn type.

En natuurlijk is dat waar mijn vriend en zijn vriendin bang voor zijn. Ik kan me dat ook heel goed voorstellen.

Wat is dat trouwens met topics in R&P die uiteindelijk ergens anders over gaan dan de eerste vraagstelling was?
pi_79208729
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik moet ook eerlijk bekennen dat toen ik de OP las, ik dacht dat het einde van het verhaal een opbloeiende liefdesrelatie was en zij dus verliefd was geworden op haar rij-instructeur. Zo komt het in ieder geval wel op mij over.
Dacht precies hetzelfde en kreeg daar ook nog eens het zwartgallige beeld van een rij-instructeur hier op het dorp die met heel veel vrouwelijke leerlingen bevriend is geraakt en daar ook nog eens allerlei kinderen bij heeft gekregen.

Hoeft uiteraard helemaal niet zo te zijn hoor.
pi_79208771
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:59 schreef styliste het volgende:

[..]

Tja, hij is een man, ik ben een vrouw, als je intens met elkaar omgaat heb je altijd wel momentjes denk ik, zeker als er emoties in het spel zijn. Fysiek gezien is hij echt niet mijn type.

En natuurlijk is dat waar mijn vriend en zijn vriendin bang voor zijn. Ik kan me dat ook heel goed voorstellen.

Wat is dat trouwens met topics in R&P die uiteindelijk ergens anders over gaan dan de eerste vraagstelling was?
Omdat dit meer interessant is.
Maar je denkt zelf dus nooit met hem vreemd te gaan, per ongeluk of wat dan ook? Die kans is 0?
pi_79208879
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Of er meer mensen zijn die zoiets hebben... Ja, natuurlijk wel. Maar dat is toch helemaal niet interessant.

Ik denk dat jullie verdomd goed in de gaten hebben dat jullie band een probleem is.
Ik vind dat wel interessant. Zoals ik al eerder zei: ik (en hij ook) heb nog nooit zo'n connectie met iemand gevoeld. En ja, dat is voor beide partners echt niet tof en ja, dat is een probleem, maar wij zijn beiden niet van plan om hier iets meer van te maken dan vriendschap.

Ik geloof niet echt in een soulmate, omdat ik vind dat je er daar maar 1 van kan hebben en ik denk dat je met meerdere mensen (man of vrouw, das om t even) een intense band kan hebben.

Ik kan me alleen niet voorstellen dat wij de enige zijn die zoiets hebben, het is ook niet te omschrijven wat ik bedoel, misschien is dat wel het probleem. Het klinkt als je klassieke roman: vrouw ontmoet man, is heimelijk verliefd, jaren gaan voorbij en uiteindelijk vallen ze elkaar huilend in de armen.

Maar das niet wat ik bedoel... Ik denk dat de mensen die zelf ook zoiets kennen begrijpen wat ik bedoel..
pi_79208996
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat dit meer interessant is.
Maar je denkt zelf dus nooit met hem vreemd te gaan, per ongeluk of wat dan ook? Die kans is 0?
Ken je de uitspraak zeg nooit nooit? Nou dat dus, maar de intentie is er iig absoluut niet.
Ik ben zelf echt heel erg tegen vreemdgaan, ik weet hoe erg dat is voor de ander en ik zou dat iemand anders ook niet aan willen doen. Bovendien kan je niet per ongeluk vreemdgaan
Dus nee
pi_79209052
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:57 schreef Felixa het volgende:

[..]

Zo is het niet bedoeld
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Stali het volgende:

[..]

Dacht precies hetzelfde en kreeg daar ook nog eens het zwartgallige beeld van een rij-instructeur hier op het dorp die met heel veel vrouwelijke leerlingen bevriend is geraakt en daar ook nog eens allerlei kinderen bij heeft gekregen.

Hoeft uiteraard helemaal niet zo te zijn hoor.
Dat soort mannen mogen ze opknopen, machtsmisbruik noemen ze dat. Maar dat is offtopic
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:09:49 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79209088
Ook al duiken jullie niet met elkaar het bed in, toch denk ik dat jullie partners het niet zullen waarderen dat jullie je speciale band actief blijven beleven.

Je kunt erop wachten dat dit ergens fout gaat.
pi_79209155
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Lienekien het volgende:
Ook al duiken jullie niet met elkaar het bed in, toch denk ik dat jullie partners het niet zullen waarderen dat jullie je speciale band actief blijven beleven.

Jealousy is a bitch.

Maar ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je als vriendje/vriendin zelf de meest bijzondere band wilt hebben met je vriendin/vriend, en niet een of andere rij-instructeur.
pi_79209222
Ik herken het wel.
HÆLP.
pi_79209368
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:15 schreef styliste het volgende:

[..]

Tell me!
Zelfde golflengte qua interesses, humor, gedachten en standpunten. Alleen zijn we allebei heren en heb ik dus geen last van mensen in mijn omgeving die er last van hebben. Gewoon een hele goeie vriend, of broer zelfs.
HÆLP.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:18:18 #34
154952 spoor4
Spoort niet
pi_79209401
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:09 schreef Lienekien het volgende:

Misschien is het aanknopen van een platonische liefdesrelatie met een ander voor je partner zelfs wel erger dan een keer betekenisloos vreemdgaan.
pi_79209474
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Misschien is het aanknopen van een platonische liefdesrelatie met een ander voor je partner zelfs wel erger dan een keer betekenisloos vreemdgaan.
Oeh, boeiende stelling!
pi_79209534
Hij wil met jou naar bed. Dan weet je dat even
pi_79209560
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef stbabylon het volgende:
Hij wil met jou naar bed. Dan weet je dat even
Hij heeft ook een vriendin!
pi_79209564
quote:

[..]

Good one.
pi_79209566
quote:

[..]

Persoonlijk zou ik het raar vinden als het ineens een probleem is omdat het een ander geslacht betreft.
HÆLP.
pi_79209586
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:10 schreef davo1979 het volgende:
Ja ik heb ook een soulmate nu al een jaar of 13 weer. Alleen jammer genoeg zit diegene sinds februari in denemarken en wanneer die terug komt is nog maar de vraag
*herkent*

Voornaam?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:24:15 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79209624
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik het raar vinden als het ineens een probleem is omdat het een ander geslacht betreft.
Dat vind ik een beetje naïef, eerlijk gezegd.
pi_79209627
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hij heeft ook een vriendin!
Dan nog kan hij dat willen hoor
pi_79209891
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje naïef, eerlijk gezegd.
Omdat iedereen op zo'n moment van het ergste scenario hoort uit te gaan?
HÆLP.
pi_79209958
quote:

[..]

Eensch
Als je met een andere 'partner' meer en beter en dieper kan praten dan met je partner zit er wel iets scheef.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:32:26 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79209964
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:30 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Omdat iedereen op zo'n moment van het ergste scenario hoort uit te gaan?
Omdat het spreekwoord luidt: Men moet de kat niet op het spek binden.
pi_79210215
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:32 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat het spreekwoord luidt: Men moet de kat niet op het spek binden.
Als de kat op het spek gebonden wil worden is dat zijn goed recht. Met eventuele dingen ga ik niet angstvallig rekening houden, dan ben ik liever naïef.
HÆLP.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:42:30 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79210399
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef ehqo. het volgende:

[..]

Als de kat op het spek gebonden wil worden is dat zijn goed recht. Met eventuele dingen ga ik niet angstvallig rekening houden, dan ben ik liever naïef.
Ehm, over welke voor jou hypothetische situatie spreken we nu? Dat jij de rij-instructeur zou zijn of de vriend van TS?
pi_79210464
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ehm, over welke voor jou hypothetische situatie spreken we nu? Dat jij de rij-instructeur zou zijn of de vriend van TS?
De vriend van TS.
HÆLP.
pi_79210513
quote:

[..]

Is wat voor te zeggen en TS, draai het eens om?
Stel dat niet jij maar jouw vriend ineens een soulmate gevonden zegt te hebben. Een enorme klik met een vrouw en insert de OP hier maar dan alsof jouw vriend het geschreven zou hebben. Hoe zou jij dit vinden?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:49:49 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79210731
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:43 schreef ehqo. het volgende:

[..]

De vriend van TS.
Dus van jou mag je vriendin zich dan met jouw toestemming aan grote verleidingen bloot stellen. Want als ze dat nou wil...

Ik snap het niet, maar goed, jouw keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')