abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79206415
EN VERDER

[ Bericht 82% gewijzigd door FUFR op 16-03-2010 13:08:35 ]
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_79206453

Stoppen!
Ik volg mijn eurobiljetten, jij toch ook?
Volg je eurobiljetten
pi_79206457
Ik zie de rekening wel tegemoet
pi_79206503
wij hebben (liever gezegd Colt en z'n zusje) hebben er gisteren ook een x aantal stoppen doorheen gejaagd. Maar.......... hij weet nu waar het probleem zit.
pi_79206527
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:59 schreef Inu het volgende:
Ik zie de rekening wel tegemoet
Je mag vast in natura betalen

zo, hebben we die vast gehad
pi_79206545
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:01 schreef -moppie- het volgende:
wij hebben (liever gezegd Colt en z'n zusje) hebben er gisteren ook een x aantal stoppen doorheen gejaagd. Maar.......... hij weet nu waar het probleem zit.
en waar zat het in?
Volg je eurobiljetten
pi_79206556
Zijn jullie niet lief geweest voor BB aangezien SQ er bijna niet meer is?
pi_79206565
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:01 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Je mag vast in natura betalen

zo, hebben we die vast gehad
Nasty!
Volg je eurobiljetten
pi_79206587
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef Blueman het volgende:

[..]

en waar zat het in?
elektrisch fornuis in het atelier
pi_79206598
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef -moppie- het volgende:
Zijn jullie niet lief geweest voor BB aangezien SQ er bijna niet meer is?
Juist wel!
Hele tijd thumbs up
Volg je eurobiljetten
pi_79206623
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:03 schreef Blueman het volgende:

[..]

Juist wel!
Hele tijd thumbs up
pi_79206626
quote:

[..]

Gemaakt of wordt het vanavond friet halen?
Volg je eurobiljetten
pi_79206630
quote:

[..]

Ze woont echt op zichzelf daar?
pi_79206646
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:03 schreef Blueman het volgende:

[..]

Gemaakt of wordt het vanavond friet halen?
fornuis staat in het atelier dus zijn zusje kan niet koken, ik wel
morgen gaat hij het maken.
pi_79206679
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:03 schreef Inu het volgende:

[..]

Ze woont echt op zichzelf daar?
ze heeft daar gewoon haar eigen studiootje zeg maar.
geen kost en inwoning zeg maar
pi_79206707
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:05 schreef -moppie- het volgende:

[..]

En over dat laatste zijn de meningen verdeeld gok ik

Mag ze dan wel aanschuiven bij jou vanavond?
Of eet ze maar friet?
Volg je eurobiljetten
pi_79206736
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:05 schreef Blueman het volgende:

[..]

En over dat laatste zijn de meningen verdeeld gok ik

Mag ze dan wel aanschuiven bij jou vanavond?
Of eet ze maar friet?
ze heeft geluk, op dinsdag eten we altijd met z'n allen bij de ouders van Colt!
pi_79206745
De meneer van het NOS nieuws zei net dat minister Eurlings vorige week de pijp aan Maarten gaf. Hij bedoelde in verband met zn politieke carriere, maar zo zegt ie toch gewoon dat die vent dood is?
pi_79206767
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:05 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Oh, dat is wel prettig Maar nog geen verhuisplannen?
pi_79206783
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:07 schreef Inu het volgende:
De meneer van het NOS nieuws zei net dat minister Eurlings vorige week de pijp aan Maarten gaf. Hij bedoelde in verband met zn politieke carriere, maar zo zegt ie toch gewoon dat die vent dood is?
Inderdaad, arme Camiel... hij moest nog kindjes maken
pi_79206795
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:06 schreef -moppie- het volgende:

[..]

ze heeft geluk, op dinsdag eten we altijd met z'n allen bij de ouders van Colt!
De mazzelchick!
Het geluk is met de domme. of ja. met de fornuislozen!
Volg je eurobiljetten
pi_79206800
quote:

[..]

Oh, dat is wel prettig Maar nog geen verhuisplannen?
ze is er pas 2 weken
pi_79206825
quote:
Nee je... de pijp aan Maarten geven is dat je iets opgeeft.
De pijp uit gaan is toch dat je dood gaat?
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:09:42 #24
102387 FUFR
schwung!
pi_79206843
RIP Eurlings
pi_79206845
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:08 schreef -moppie- het volgende:

[..]

ze is er pas 2 weken
en al ruzie gehad?
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:10:25 #26
102387 FUFR
schwung!
pi_79206864
De pijp aan Maarten geven

eerder verschenen in "Daer omme lachen die liede" (red. Ton van Strien en Roel Zemel), Amsterdam 2005, blz. 81-84

voor Fred de Bree

Wat de uitdrukking de pijp aan Maarten geven betekent, weten de meeste Nederlanders wel: ‘ergens mee op houden, ergens de brui aan geven’. Maar wat de etymologische dus letterlijke betekenis ervan is, daarover bestaat alleen maar onzekerheid.

Dat kan ik illustreren aan de hand van de uiteenlopende verklaringen die ervan gegeven zijn. Ze zijn te vinden op de website van Onze Taal.

Omdat ‘de pijp aan Maarten geven’ in Vlaanderen ook ‘sterven’ betekent, oppert Verschueren in zijn bekende woordenboek (Verschuerens Groot encyclopedisch woordenboek) als mogelijke verklaring ‘het niet overleven van de maand maart.’ Hij gaat er dan vanuit dat Maarten synoniem is met de maand maart, wat me niet zo vanzelfsprekend lijkt. Ik ben die vorm in elk geval nog nergens tegengekomen. Bovendien moet aangenomen worden dat er in maart meer gestorven wordt dan in enige andere maand. Nooit van gehoord en of dat in de tijd van ‘t ontstaan van de uitdrukking wel zo was, is de vraag. En wat die pijp met de maand maart te maken heeft, blijft ook een raadsel.

Onze Taal vervolgt: “Een andere verklaring die wel is geopperd, is dat de pijp aan Maarten geven teruggaat op een Duitse traditie, die onder meer ook in (Nederlands) Limburg bekend is. Met Sint-Maarten - en in Limburg op 5 december - wordt er een Sint-Maartenpop gebakken, waar een pijp in wordt gestoken (‘aan Maarten gegeven’). Die pijp zou oorspronkelijk een bisschopsstaf zijn geweest.”

“Ten slotte geeft Maarten van Nierop in zijn boek De taal waarmee wij leven (1962) enkele mogelijke herkomsten. De uitdrukking zou verband kunnen houden met:

het feit dat in maart veel oude mensen zouden sterven;

het feit dat maart de vastenmaand is, waarin vroeger ook niet gerookt werd;

de ‘pijpers’ (= blazers) op een bruiloft die hun ‘pijp’ (= muziekinstrument) aan de ‘maarte’ (= dienstmeid) geven om zichzelf vervolgens ook in het feestgedruis te storten.”

Als deze verklaringen al niet lachwekkend zijn, dan zijn ze in elk geval taalkundig niet houdbaar en of semantisch onlogisch, zoals de laatste (wat moet een dienstmeid met een verzameling pijpen = fluiten?). Veelzeggend is verder dat deze alom bekende uitdrukking ontbreekt in het omvangrijke spreekwoordenboek van F.A. Stoett, Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden (Zutphen, 1923/1925; ook in DBNL: http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01/). De enige verklaring die ik daarvoor heb, is dat Stoett het ook niet wist en er daarom maar liever het zwijgen toe deed. Maar nu mijn voorstel.

Er staan in de uitdrukking ‘De pijp aan Maarten geven’ twee substantieven die er de essentie van uitmaken. Ik begin met Maarten. Het lijkt voor de hand te liggen dat we in Maarten Sint Maarten (316-397) moeten zien. Toch is dat niet waarschijnlijk dat hij ‘t is om de eenvoudige reden dat de heilige bisschop van Tours vanaf het moment dat hij in onze cultuur voorkomt altijd met het epitheton Sint is vereerd: Sint Maarten. De vele plaatsnamen die zijn naam dragen bewijzen dat nog steeds. In Vlaanderen o.a: Sint Maartens- Latem, Sint Maartens-Bos en Sint Maartens-Voeren. In Noord-Holland: Sint Maartensbrug en Sint Maartensvlotbrug. Zelfs op het protestantse Tholen is er een Sint Maartensdijk Kortom het is niet waarschijnlijk dat de pijp aan Sint Maarten gegeven wordt.

Maar welke Maarten is ‘t dan? Er zijn twee mogelijkheden: het is een toevallige jongensnaam of er wordt toch een bepaalde historische figuur mee bedoeld. Omdat de eerste mogelijkheid niet te onderzoeken is, stort ik me op de tweede. De eerste Maarten die me te binnen schiet, is Maarten Luther (1483 –1546) en dat is geen heilige, integendeel. De andere, Maarten van Rossum (ca. 1478 - 1555) was een regelrechte schurk.

Tijdgenote Anna Bijns (1493-1575) heeft de twee Maartens in een lang Referein ook al met elkaar vergeleken:

“Heeft Merten van Rossom zijn eere verloren,

Afgaende den keyser, hooghe gheboren,

Luther es den Oppersten Heere af ghegaen,

Die hij hadt gheloeft en trouwe ghezworen,

En heeft voer zijn cappe een nonne vercoren,

Die God ooc gheloefte hadde ghedaen.”

En ze besluit elke strofe met de regel Noch schijnt Merten van Rossom de beste van tween, omdat hij tenminste God niet verloochend heeft. Van Rossum mag dan berucht zijn geweest om zijn meedogenloze vervolging van katholieken o.a. in Brabant, maar van enige bemoeienis met wat voor pijp ook, is me niets gebleken. Voor mij is daarom Maarten Luther de beste van tween.

Maarten Luther werd in zijn tijd een Europese beroemdheid door zijn kritische houding tegenover de katholieke kerk, die tenslotte leidde tot zijn excommunicatie enerzijds en aan de andere kant zijn zelfgekozen uittreding uit de kloosterorde der Augustijnen. Op 26 mei 1521 wordt Luther door een keizerlijk besluit in de Rijksban gedaan, waardoor hij vogelvrij wordt. Hij wordt dan door zijn keurvorst Frederik naar de Wartburg in Eisenach gebracht, waar hij een jaar ondergedoken blijft als jonker Jörg (hij laat zijn hoofdhaar weer bijgroeien). Ongetwijfeld heeft Luther toen of al eerder zijn Augustijner monnikspij uitgetrokken en aan de wilgen gehangen als teken van zijn breken met kerk en kloosterorde; zie de cappe in de tekst van Anna Bijns.

Mijn identificatie van Maarten als Maarten Luther leidt vanzelf tot de constatering dat dan die pijp uit onze uitdrukking een volksetymologische vervorming moet zijn van ‘t oorspronkelijke pij. De uitdrukking was dus eerst: De pij aan Maarten geven. Maar is de betekenis van de huidige uitdrukking, ‘ergens de brui aan geven’ wel te rijmen met die pij van Maarten? Ik meen van wel. Gegeven het gegeven dat Maarten Luther er uiteindelijk geen enkele moeite mee heeft gehad zijn pij uit te trekken en dat hij om die vaardigheid in heel Europa bekend geworden is, dan kan iemand die ergens mee wilde stoppen op de gedachte gekomen zijn, bij wijze van spreken zijn pij voor een grondige verwijdering aan te bieden aan Maarten Luther, die er immers wel weg mee wist. Als je ergens echt mee wilt stoppen, dan geef je je pij aan Maarten.

Nu over dat pij. Het woord pij lijkt niet zo erg oud te zijn, het is althans niet bepaald vroeg geattesteerd. De oudste vermelding is uit 1481 in Die gesten of geschiedenisse van romen: “Dese knecht ... sach dat hi dye zeepye of roc ansloech ende om hem dede.” Niettemin is van pij de etymologie onzeker, aldus Franck van Wijk, Etymologisch woordenboek der Nederlandsche taal. Bezwaar om verband te leggen met een belangrijk Germaans woord wordt namelijk verhinderd door de lange î van pij. Stond daar niet die lange î dan was ’t hetzelfde woord als Oudhoogduits pfeit, Oudsaksisch pêda, Angelsaksisch pâd en Gotisch paida, die allemaal ‘hemd, jas, mantel’ betekenen. Maar wat een wonderlijke coïncidentie: twee woorden die nagenoeg hetzelfde betekenen en wat hun fonemen betreft, uitgezonderd dan de klinker, op alle punten overeenkomen. De niet-Nederlandse vormen hebben een klinker die het product is van een oude ai, de Nederlandse vorm lijkt een lange ij te hebben. Dus zijn Franck-Van Wijk onverbiddelijk: “Een grondvorm *pîde, is niet aannemelijk, aangezien elders geen î-trap voorkomt.”

Maar als we hier nu eens te maken hebben met een geval van hyperdialectisme van het type dat ook in bepaalde niet-diftongerende dialecten de uitspraak ruuf heeft opgeleverd van een woord dat vanouds overal ruif geweest is? Omdat de meeste ui-woorden in niet-diftongerende dialecten hun oude uu bewaard hebben, is het correcte ruif (een van de zeldzame woorden met zo’n ui2) door dialectsprekers daarmee gelijkgesteld zijn, waarna de ui van ruif ten onrechte ‘gecorrigeerd’ is en een uu kreeg. Gelet op de hierboven geciteerde vormen uit andere Germaanse talen zou in het Nederlands pij de vorm peie moeten hebben gehad. Een zo gespelde vorm bestaat niet. Maar hij kan er geweest zijn en toen, vergelijkbaar met wat er met ruif gebeurd is, ten onrechte opgevat zijn als behept met een niet klankwettig gediftongeerde î, uitgesproken ei. Vervolgens kan die vermeende diftongering weer teruggedraaid zijn tot piie, uitgesproken pie-e (met een lange i); een geval van hyperdialectisme dus. De geschreven vorm was pije, dat zijn -e later kwijtraakte: pij. Inmiddels was de uitspraak van de ij in alle woorden in ei veranderd. Het woord pij raakte vervolgens in onbruik en zo kon het woord in de uitdrukking “de pij aan Maarten” geven vervangen worden door het bekendere pijp.
Print deze pagina
pi_79206879
inderdaad, - opgeven -
pi_79206888
quote:
RIP aan de nabestaanden.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_79206900
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:09 schreef Blueman het volgende:

[..]

en al ruzie gehad?
Nee, duidelijke afspraken om vooral niet (te vaak) bij elkaar over de vloer te komen.
Ik geef al genoeg privacy op!
pi_79206949
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:10 schreef FUFR het volgende:
De pijp aan Maarten geven

eerder verschenen in "Daer omme lachen die liede" (red. Ton van Strien en Roel Zemel), Amsterdam 2005, blz. 81-84

voor Fred de Bree

Wat de uitdrukking de pijp aan Maarten geven betekent, weten de meeste Nederlanders wel: ‘ergens mee op houden, ergens de brui aan geven’. Maar wat de etymologische dus letterlijke betekenis ervan is, daarover bestaat alleen maar onzekerheid.

Dat kan ik illustreren aan de hand van de uiteenlopende verklaringen die ervan gegeven zijn. Ze zijn te vinden op de website van Onze Taal.

Omdat ‘de pijp aan Maarten geven’ in Vlaanderen ook ‘sterven’ betekent, oppert Verschueren in zijn bekende woordenboek (Verschuerens Groot encyclopedisch woordenboek) als mogelijke verklaring ‘het niet overleven van de maand maart.’ Hij gaat er dan vanuit dat Maarten synoniem is met de maand maart, wat me niet zo vanzelfsprekend lijkt. Ik ben die vorm in elk geval nog nergens tegengekomen. Bovendien moet aangenomen worden dat er in maart meer gestorven wordt dan in enige andere maand. Nooit van gehoord en of dat in de tijd van ‘t ontstaan van de uitdrukking wel zo was, is de vraag. En wat die pijp met de maand maart te maken heeft, blijft ook een raadsel.

Onze Taal vervolgt: “Een andere verklaring die wel is geopperd, is dat de pijp aan Maarten geven teruggaat op een Duitse traditie, die onder meer ook in (Nederlands) Limburg bekend is. Met Sint-Maarten - en in Limburg op 5 december - wordt er een Sint-Maartenpop gebakken, waar een pijp in wordt gestoken (‘aan Maarten gegeven’). Die pijp zou oorspronkelijk een bisschopsstaf zijn geweest.”

“Ten slotte geeft Maarten van Nierop in zijn boek De taal waarmee wij leven (1962) enkele mogelijke herkomsten. De uitdrukking zou verband kunnen houden met:

het feit dat in maart veel oude mensen zouden sterven;

het feit dat maart de vastenmaand is, waarin vroeger ook niet gerookt werd;

de ‘pijpers’ (= blazers) op een bruiloft die hun ‘pijp’ (= muziekinstrument) aan de ‘maarte’ (= dienstmeid) geven om zichzelf vervolgens ook in het feestgedruis te storten.”

Als deze verklaringen al niet lachwekkend zijn, dan zijn ze in elk geval taalkundig niet houdbaar en of semantisch onlogisch, zoals de laatste (wat moet een dienstmeid met een verzameling pijpen = fluiten?). Veelzeggend is verder dat deze alom bekende uitdrukking ontbreekt in het omvangrijke spreekwoordenboek van F.A. Stoett, Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden (Zutphen, 1923/1925; ook in DBNL: http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01/). De enige verklaring die ik daarvoor heb, is dat Stoett het ook niet wist en er daarom maar liever het zwijgen toe deed. Maar nu mijn voorstel.

Er staan in de uitdrukking ‘De pijp aan Maarten geven’ twee substantieven die er de essentie van uitmaken. Ik begin met Maarten. Het lijkt voor de hand te liggen dat we in Maarten Sint Maarten (316-397) moeten zien. Toch is dat niet waarschijnlijk dat hij ‘t is om de eenvoudige reden dat de heilige bisschop van Tours vanaf het moment dat hij in onze cultuur voorkomt altijd met het epitheton Sint is vereerd: Sint Maarten. De vele plaatsnamen die zijn naam dragen bewijzen dat nog steeds. In Vlaanderen o.a: Sint Maartens- Latem, Sint Maartens-Bos en Sint Maartens-Voeren. In Noord-Holland: Sint Maartensbrug en Sint Maartensvlotbrug. Zelfs op het protestantse Tholen is er een Sint Maartensdijk Kortom het is niet waarschijnlijk dat de pijp aan Sint Maarten gegeven wordt.

Maar welke Maarten is ‘t dan? Er zijn twee mogelijkheden: het is een toevallige jongensnaam of er wordt toch een bepaalde historische figuur mee bedoeld. Omdat de eerste mogelijkheid niet te onderzoeken is, stort ik me op de tweede. De eerste Maarten die me te binnen schiet, is Maarten Luther (1483 –1546) en dat is geen heilige, integendeel. De andere, Maarten van Rossum (ca. 1478 - 1555) was een regelrechte schurk.

Tijdgenote Anna Bijns (1493-1575) heeft de twee Maartens in een lang Referein ook al met elkaar vergeleken:

“Heeft Merten van Rossom zijn eere verloren,

Afgaende den keyser, hooghe gheboren,

Luther es den Oppersten Heere af ghegaen,

Die hij hadt gheloeft en trouwe ghezworen,

En heeft voer zijn cappe een nonne vercoren,

Die God ooc gheloefte hadde ghedaen.”

En ze besluit elke strofe met de regel Noch schijnt Merten van Rossom de beste van tween, omdat hij tenminste God niet verloochend heeft. Van Rossum mag dan berucht zijn geweest om zijn meedogenloze vervolging van katholieken o.a. in Brabant, maar van enige bemoeienis met wat voor pijp ook, is me niets gebleken. Voor mij is daarom Maarten Luther de beste van tween.

Maarten Luther werd in zijn tijd een Europese beroemdheid door zijn kritische houding tegenover de katholieke kerk, die tenslotte leidde tot zijn excommunicatie enerzijds en aan de andere kant zijn zelfgekozen uittreding uit de kloosterorde der Augustijnen. Op 26 mei 1521 wordt Luther door een keizerlijk besluit in de Rijksban gedaan, waardoor hij vogelvrij wordt. Hij wordt dan door zijn keurvorst Frederik naar de Wartburg in Eisenach gebracht, waar hij een jaar ondergedoken blijft als jonker Jörg (hij laat zijn hoofdhaar weer bijgroeien). Ongetwijfeld heeft Luther toen of al eerder zijn Augustijner monnikspij uitgetrokken en aan de wilgen gehangen als teken van zijn breken met kerk en kloosterorde; zie de cappe in de tekst van Anna Bijns.

Mijn identificatie van Maarten als Maarten Luther leidt vanzelf tot de constatering dat dan die pijp uit onze uitdrukking een volksetymologische vervorming moet zijn van ‘t oorspronkelijke pij. De uitdrukking was dus eerst: De pij aan Maarten geven. Maar is de betekenis van de huidige uitdrukking, ‘ergens de brui aan geven’ wel te rijmen met die pij van Maarten? Ik meen van wel. Gegeven het gegeven dat Maarten Luther er uiteindelijk geen enkele moeite mee heeft gehad zijn pij uit te trekken en dat hij om die vaardigheid in heel Europa bekend geworden is, dan kan iemand die ergens mee wilde stoppen op de gedachte gekomen zijn, bij wijze van spreken zijn pij voor een grondige verwijdering aan te bieden aan Maarten Luther, die er immers wel weg mee wist. Als je ergens echt mee wilt stoppen, dan geef je je pij aan Maarten.

Nu over dat pij. Het woord pij lijkt niet zo erg oud te zijn, het is althans niet bepaald vroeg geattesteerd. De oudste vermelding is uit 1481 in Die gesten of geschiedenisse van romen: “Dese knecht ... sach dat hi dye zeepye of roc ansloech ende om hem dede.” Niettemin is van pij de etymologie onzeker, aldus Franck van Wijk, Etymologisch woordenboek der Nederlandsche taal. Bezwaar om verband te leggen met een belangrijk Germaans woord wordt namelijk verhinderd door de lange î van pij. Stond daar niet die lange î dan was ’t hetzelfde woord als Oudhoogduits pfeit, Oudsaksisch pêda, Angelsaksisch pâd en Gotisch paida, die allemaal ‘hemd, jas, mantel’ betekenen. Maar wat een wonderlijke coïncidentie: twee woorden die nagenoeg hetzelfde betekenen en wat hun fonemen betreft, uitgezonderd dan de klinker, op alle punten overeenkomen. De niet-Nederlandse vormen hebben een klinker die het product is van een oude ai, de Nederlandse vorm lijkt een lange ij te hebben. Dus zijn Franck-Van Wijk onverbiddelijk: “Een grondvorm *pîde, is niet aannemelijk, aangezien elders geen î-trap voorkomt.”

Maar als we hier nu eens te maken hebben met een geval van hyperdialectisme van het type dat ook in bepaalde niet-diftongerende dialecten de uitspraak ruuf heeft opgeleverd van een woord dat vanouds overal ruif geweest is? Omdat de meeste ui-woorden in niet-diftongerende dialecten hun oude uu bewaard hebben, is het correcte ruif (een van de zeldzame woorden met zo’n ui2) door dialectsprekers daarmee gelijkgesteld zijn, waarna de ui van ruif ten onrechte ‘gecorrigeerd’ is en een uu kreeg. Gelet op de hierboven geciteerde vormen uit andere Germaanse talen zou in het Nederlands pij de vorm peie moeten hebben gehad. Een zo gespelde vorm bestaat niet. Maar hij kan er geweest zijn en toen, vergelijkbaar met wat er met ruif gebeurd is, ten onrechte opgevat zijn als behept met een niet klankwettig gediftongeerde î, uitgesproken ei. Vervolgens kan die vermeende diftongering weer teruggedraaid zijn tot piie, uitgesproken pie-e (met een lange i); een geval van hyperdialectisme dus. De geschreven vorm was pije, dat zijn -e later kwijtraakte: pij. Inmiddels was de uitspraak van de ij in alle woorden in ei veranderd. Het woord pij raakte vervolgens in onbruik en zo kon het woord in de uitdrukking “de pij aan Maarten” geven vervangen worden door het bekendere pijp.
Print deze pagina
Aah, ik ben gewoon Vlaams
pi_79206960
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Nee, duidelijke afspraken om vooral niet (te vaak) bij elkaar over de vloer te komen.
Kijk, zo kan het dus ook!
Volg je eurobiljetten
pi_79206982
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:11 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Dat je buren bent hoeft toch idd niet meteen te betekenen dat je per se elke dag bij elkaar binnen moet lopen..
pi_79206992
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Inu het volgende:

[..]

Aah, ik ben gewoon Vlaams
Je was me te vlug af!
Die conclusie had ik ook al getrokken
Volg je eurobiljetten
pi_79206994
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:13 schreef Blueman het volgende:

[..]

Kijk, zo kan het dus ook!
Heb je andere voorbeelden dan?
pi_79207009
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:14 schreef Inu het volgende:

[..]

Dat je buren bent hoeft toch idd niet meteen te betekenen dat je per se elke dag bij elkaar binnen moet lopen..
Wel makkelijk als je suiker op is!
Volg je eurobiljetten
pi_79207015
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:14 schreef Inu het volgende:

[..]

Inderdaad, maar voor het geval dat hebben we er op voorhand maar vast afspraken over gemaakt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:19:43 #37
102387 FUFR
schwung!
pi_79207188
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:14 schreef Blueman het volgende:

[..]

Wel makkelijk als je suiker op is!
ja of als... oh nee
pi_79207240
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:19 schreef FUFR het volgende:

[..]

ja of als... oh nee
wat wil je nou zeggen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:23:28 #39
102387 FUFR
schwung!
pi_79207313
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:21 schreef -moppie- het volgende:

[..]

wat wil je nou zeggen?
nietz
pi_79207392
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:23 schreef FUFR het volgende:

[..]

nietz
wat doe jij allemaal met de buurvrouw?
pi_79207718
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:25 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:36:01 #42
102387 FUFR
schwung!
pi_79207783
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:25 schreef -moppie- het volgende:

[..]

wheg! spuug!

you don't know her

en die andere is zo'n lolitameisje met een nasale stem.
* afknapt.
pi_79208024
Ooh, bij Kink hebben ze altijd zulke irritante gesprekjes met de bellers Dat ze gewoon muziek draaien...
pi_79208340
niet miepen, ik heb geeneens een radio hier.
pi_79208410
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:51 schreef -moppie- het volgende:
Wij mogen ook geen radio.
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:55:07 #46
102387 FUFR
schwung!
pi_79208486
HAARLEM - De rechtbank in Haarlem heeft dinsdag de 57-jarige Willem H. uit Woerden veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur en een maand voorwaardelijke celstraf omdat hij in augustus 2007 stiekem topless meisjes heeft gefilmd op het strand in Bloemendaal.

belachelijk! dan moet je daar ook niet je tietjes showen.
Das niet halal.
Als je met je tetten op het strand gaat liggen mag er gerust gefotografeerd worden.
Mits voor eigen gebruik.
pi_79208677
jullie mannen zijn echt soms gewoon te
alsof ik foto's maak van mannen die een grote bobbel in zwembroek hebben.
pi_79208687
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:51 schreef -moppie- het volgende:
www.nederland.fm

En ik heb maar 1 oordopje in, dan ben ik nog enigzins sociaal
pi_79208728
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef FUFR het volgende:
HAARLEM - De rechtbank in Haarlem heeft dinsdag de 57-jarige Willem H. uit Woerden veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur en een maand voorwaardelijke celstraf omdat hij in augustus 2007 stiekem topless meisjes heeft gefilmd op het strand in Bloemendaal.

belachelijk! dan moet je daar ook niet je tietjes showen.
Das niet halal.
Als je met je tetten op het strand gaat liggen mag er gerust gefotografeerd worden.
Mits voor eigen gebruik.
Ja, maar niet als het stiekem gebeurt Daarom zijn die naaktstranden toch ook altijd afgeschermd...

Als hij gewoon rondliep en filmde was er ws. niks aan de hand geweest...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:01:48 #50
102387 FUFR
schwung!
pi_79208765
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:59 schreef -moppie- het volgende:
van mij mag je hoor.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:02:13 #51
102387 FUFR
schwung!
pi_79208783
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja, maar niet als het stiekem gebeurt Daarom zijn die naaktstranden toch ook altijd afgeschermd...

Als hij gewoon rondliep en filmde was er ws. niks aan de hand geweest...
oh ik mag er dus wel met een filmploeg heen?

*maten belt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:02:44 #52
102387 FUFR
schwung!
pi_79208807
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:59 schreef -moppie- het volgende:
en meteen alle mannen over 1 kam scheren, dat is niet ?
pi_79208873
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:02 schreef FUFR het volgende:

[..]

en meteen alle mannen over 1 kam scheren, dat is niet ?
Laat mij ook es een keer doen!
pi_79208900
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:02 schreef FUFR het volgende:

[..]

oh ik mag er dus wel met een filmploeg heen?

*maten belt.
Dan is het hun eigen beslissing of we met blote tieten op de film worden gezet ja... Nu hebben ze er niks tegenin kunnen brengen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:05:14 #55
102387 FUFR
schwung!
pi_79208901
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:04 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Laat mij ook es een keer doen!
doe dan!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:05:53 #56
102387 FUFR
schwung!
pi_79208930
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:05 schreef Inu het volgende:

[..]

Dan is het hun eigen beslissing of we met blote tieten op de film worden gezet ja... Nu hebben ze er niks tegenin kunnen brengen.
nee das goed nederlands
pi_79208989
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:05 schreef FUFR het volgende:

[..]

doe dan!
heb ik net toch al gedaan....
pi_79209014
quote:

[..]

nee das goed nederlands
kunnen die van jou ergens iets tegenin brengen?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:08:33 #59
102387 FUFR
schwung!
pi_79209042
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:07 schreef -moppie- het volgende:

[..]

kunnen die van jou ergens iets tegenin brengen?
makkelijk! ik heb thuis geen zeggenschap.
pi_79209090
quote:

[..]

nee das goed nederlands
Tiepfouten nagelaten ofcurz
pi_79209093
ik had eigenlijk Inu gekwoot maar was even blond................................................
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:10:05 #62
102387 FUFR
schwung!
pi_79209099
Sam heeft het steeds vaker over tietjes krijgen
ze kan niet wachten, praat al over BH's enzo en kan niet wachten tot ze een jaar of 11 is (wanneer het zo ongeveer begint)
mag de laatste weken ook dr haar niet meer wassen (dat kan ik zelluf ook) en als ze uit de douche komt moet de deur dicht zijn. Afdrogen doet ze ook zelf.

kleine meisjes worden groot
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:10:57 #63
102387 FUFR
schwung!
pi_79209125
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:05 schreef Inu het volgende:

[..]

make up your mind
pi_79209135
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:10 schreef FUFR het volgende:
Sam heeft het steeds vaker over tietjes krijgen
ze kan niet wachten, praat al over BH's enzo en kan niet wachten tot ze een jaar of 11 is (wanneer het zo ongeveer begint)
mag de laatste weken ook dr haar niet meer wassen (dat kan ik zelluf ook) en als ze uit de douche komt moet de deur dicht zijn. Afdrogen doet ze ook zelf.

kleine meisjes worden groot
Papa's worden ook groot. Ik wilde laatst in bad en mn vader moest douchen, dus toen zei ik dat dat toch gewoon kon. Maar hij vond van niet
pi_79209158
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:10 schreef FUFR het volgende:

[..]

make up your mind
Ik zei toch, typfouten nagelaten

Of freudiaanse vertieping Al zal ik nooit topless zonnen
pi_79209162
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:11 schreef Inu het volgende:

[..]

Papa's worden ook groot. Ik wilde laatst in bad en mn vader moest douchen, dus toen zei ik dat dat toch gewoon kon. Maar hij vond van niet
Ik ben het eens met je vader!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:12:11 #67
102387 FUFR
schwung!
pi_79209171
quote:

[..]

Nee Inu, op jouw leeftijd kan dat niet meer.
papa wil jouw tietjes gewoon niet meer zien.
Ik zou het ook niet doen. als je mijn kind was dan
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:13:44 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_79209218
tvp
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:14:08 #69
102387 FUFR
schwung!
pi_79209236
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
tvp
hoest met de finger?
pi_79209319
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:12 schreef FUFR het volgende:

[..]

Nee Inu, op jouw leeftijd kan dat niet meer.
papa wil jouw tietjes gewoon niet meer zien.
Ik zou het ook niet doen. als je mijn kind was dan
En waarom kan het bij mn moeder dan wel? Zou mn vader het dan wel doen als mn broer in bad zit?

Het is toch mn vader
pi_79209398
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:16 schreef Inu het volgende:

[..]

En waarom kan het bij mn moeder dan wel? Zou mn vader het dan wel doen als mn broer in bad zit?

Het is toch mn vader
En stel dat mn vader later invalide wordt en gewassen moet worden, dan is het toch ook heel normaal dat ik dat doe?
pi_79209496
Geen idee, dat van later enzo is wel zo, ik zou alleen nu niet naakt naast mn vader gaan staan.
vraag me niet waarom... geen idee
pi_79209512
quote:

[..]

Eens met je pa.
Neem trouwens aan dat jullie apart bad en douche hebben, toch?
Volg je eurobiljetten
pi_79209529
anders was het helemaal nasty!
pi_79209651
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:21 schreef Blueman het volgende:

[..]

Eens met je pa.
Neem trouwens aan dat jullie apart bad en douche hebben, toch?
Uh ja

Maar ik denk dat het toch meer andersom was geweest, want ik doe het bad altijd zo vol schuim dat je toch niks ziet
pi_79209680
misschien had je vader zich wel net een keer kaal geschoren ofzo....
pi_79209734
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef -moppie- het volgende:

Dat kan idd
pi_79209811
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef Inu het volgende:

[..]

Uh ja

Maar ik denk dat het toch meer andersom was geweest, want ik doe het bad altijd zo vol schuim dat je toch niks ziet
Denk vraag het toch nog maar even voor de zekerheid
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:33:51 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_79210022
quote:

[..]

En waarom kan het bij mn moeder dan wel?
.....
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:35:56 #80
102387 FUFR
schwung!
pi_79210109
quote:

[..]

Het is toch mn vader
meisjes onder elkaar
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:36:12 #81
102387 FUFR
schwung!
pi_79210127
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:21 schreef -moppie- het volgende:
anders was het helemaal nasty!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:36:28 #82
102387 FUFR
schwung!
pi_79210135
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:18 schreef Inu het volgende:

[..]

En stel dat mn vader later invalide wordt en gewassen moet worden, dan is het toch ook heel normaal dat ik dat doe?
das anders, je weet zelf
pi_79210236
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:33 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

.....
Waarom ben je zo stil SQ?????
pi_79210299
Sku
***Levi was here***
pi_79210307
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:36 schreef FUFR het volgende:

[..]

das anders, je weet zelf
Ik vind dat dus niet anders...

Maar goed, ik blijf gewoon netjes uit de badkamer als mn vader er in zit...
pi_79210330
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik vind dat dus niet anders...

Maar goed, ik blijf gewoon netjes uit de badkamer als mn vader er in zit...
Inu, een beetje anders is het wel!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:41:38 #87
102387 FUFR
schwung!
pi_79210364
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:25 schreef -moppie- het volgende:
een keer? dat zal gejeukt hebben dan
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:41:58 #88
102387 FUFR
schwung!
pi_79210376
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef -moppie- het volgende:

[..]

kijk vrouwens die het met mij eens zijn
pi_79210387
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:41 schreef FUFR het volgende:

[..]

een keer? dat zal gejeukt hebben dan
eens moet de eerste keer zijn
pi_79210471
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar gewoon naturist worden dan, die zijn het vast met mij eens
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:44:23 #91
102387 FUFR
schwung!
pi_79210480
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:42 schreef -moppie- het volgende:

[..]

eens moet de eerste keer zijn
en dan, goed fout, denken dat je er aftershave op kan doen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:44:40 #92
102387 FUFR
schwung!
pi_79210491
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:44 schreef Inu het volgende:

[..]

Misschien moet ik maar gewoon naturist worden dan, die zijn het vast met mij eens
welk strand?

* klaar zit voor notities
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:45:37 #93
102387 FUFR
schwung!
pi_79210531
dat vind ik overigens heel vreemd hoor, naturisten.
Loop zelf ook welles bloot, maar ik zie me niet tennissen, zwemmen, hardlopen , of andere ontspanning doen in mn blote reed.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:45:50 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_79210537
Zeg mr. DJ, ik heb net een shirtje binnen in maat XXL, die mag je af komen halen
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:45:52 #95
102387 FUFR
schwung!
pi_79210540
of BBQ'en
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:46:18 #96
102387 FUFR
schwung!
pi_79210559
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:45 schreef Stormqueen het volgende:
Zeg mr. DJ, ik heb net een shirtje binnen in maat XXL, die mag je af komen halen
wellikke? die als eerst?

(nu pas?)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:46:55 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_79210584
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:38 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Waarom ben je zo stil SQ?????
als je het verschil niet begrijpt tussen naakte partner en naakte dochter van 23 dan weet ik het ook niet meer
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47:05 #98
102387 FUFR
schwung!
pi_79210593
of fietsen
pi_79210605
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:44 schreef FUFR het volgende:

[..]

en dan, goed fout, denken dat je er aftershave op kan doen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jij spuit aftershave in/op je kruis?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47:15 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_79210608
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef FUFR het volgende:

[..]

wellikke? die als eerst?

(nu pas?)
Jes, en douane
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47:35 #101
102387 FUFR
schwung!
pi_79210620
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als je het verschil niet begrijpt tussen naakte partner en naakte dochter van 23 dan weet ik het ook niet meer
ja dat bedoel ik dus, als Sam 23 is wil ik haar ook niet meer naakt zien.
nu eigenlijk al niet, maar ja, je bent wel papa.
pi_79210632
quote:

[..]

heb je het nu tegen mij?
pi_79210633
quote:

[..]

Nee, ik bedoelde niet mn ouders, maar mn moeder en mij
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47:57 #104
102387 FUFR
schwung!
pi_79210634
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:47 schreef -moppie- het volgende:

[..]

jij spuit aftershave in/op je kruis?
Nee, dat doet zeer als in AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:48:24 #105
102387 FUFR
schwung!
pi_79210664
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:47 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Jes, en douane
tering zeg...
wordt vandaag of morgenvroeg if possible.
pi_79210673
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:45 schreef FUFR het volgende:
of BBQ'en
ik hoor ineens....tsssss.... en ruik verbrand vlees.
pi_79210705
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:47 schreef Inu het volgende:

[..]

Inu, je moeder is een van je ouders
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:49:15 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_79210712
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:47 schreef Inu het volgende:

[..]

ohw!
Ja maar dan nog!
Ik vind het verschil wezenlijk!
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:47 schreef -moppie- het volgende:

[..]

heb je het nu tegen mij?
neen.
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:49:22 #109
102387 FUFR
schwung!
pi_79210715
quote:

[..]

Fritzl had daar best moeite mee..
pi_79210723
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:47 schreef FUFR het volgende:

[..]

Nee, dat doet zeer als in AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!
Echt?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:49:45 #111
102387 FUFR
schwung!
pi_79210728
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef -moppie- het volgende:

[..]

dinsdag 16 maart 2010 @ 14:49:53 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_79210734
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef FUFR het volgende:

[..]

tering zeg...
wordt vandaag of morgenvroeg if possible.
mag ook andere keer, ik ben toch wel thuis nog
disclaimer
pi_79210741
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ohw!
Ja maar dan nog!
Ik vind het verschil wezenlijk!
[..]

neen.
kwoot mij dan ook niet!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:50:26 #114
102387 FUFR
schwung!
pi_79210763
quote:

[..]

Echt?
je weet zelf. ookal doe je het altijd onder de douche bijhouden, ik weet zeker dat je die fout ook wel eens hebt gemaakt.
I cannot be stupid alone.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:50:41 #115
102387 FUFR
schwung!
pi_79210773
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mag ook andere keer, ik ben toch wel thuis nog
ik bel sowiezo.
pi_79210794
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef FUFR het volgende:

[..]

je weet zelf. ookal doe je het altijd onder de douche bijhouden, ik weet zeker dat je die fout ook wel eens hebt gemaakt.
I cannot be stupid alone.
Voordat ik Colt met zijn hoofd onder de dekens duw spuit ik er altijd parfum op ja.
smaakt ook zo lekker
pi_79210798
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef FUFR het volgende:

[..]

Fritzl had daar best moeite mee..
quote:

[..]

Oh, ik dacht dat die alleen eten maakte bij ons thuis
pi_79210838
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:51 schreef Inu het volgende:

[..]

[..]

Oh, ik dacht dat die alleen eten maakte bij ons thuis
kookt ze dan in de badkamer?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:52:32 #119
102387 FUFR
schwung!
pi_79210839
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:51 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Voordat ik Colt met zijn hoofd onder de dekens duw spuit ik er altijd parfum op ja.
smaakt ook zo lekker
old spice
pi_79210858
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef FUFR het volgende:

[..]

old spice
das toch voor mannen?
pi_79210868
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef -moppie- het volgende:

[..]

kookt ze dan in de badkamer?
Nee, daar baddert ze alleen
pi_79210890
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:53 schreef Inu het volgende:

[..]

Nee, daar baddert ze alleen
nee niet alleen, met jou!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:53:47 #123
102387 FUFR
schwung!
pi_79210895
overigens Inu, ik kan mijn mening misschien wel bijstellen als je even een paint maakt van de badkamer?
Welliicht betreft het een ander deel van de badkamer waar you in bad zit.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:55:13 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_79210954
quote:

[..]

kwoot mij dan ook niet!
naja, dat was de reden dat ik zo stil was... maar het was meer een algemene opmerking dus...
disclaimer
pi_79210989
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

naja, dat was de reden dat ik zo stil was... maar het was meer een algemene opmerking dus...
ik dacht dat je al veel langer stil was.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:55:59 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_79210991
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef FUFR het volgende:

[..]

ik bel sowiezso.
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:56:50 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_79211032
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:55 schreef -moppie- het volgende:

[..]

ik dacht dat je al veel langer stil was.
ik ben niet de hele dag aan het fokken, dat heb je goed opgemerkt...
disclaimer
pi_79211044
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:53 schreef FUFR het volgende:
overigens Inu, ik kan mijn mening misschien wel bijstellen als je even een paint maakt van de badkamer?
Zo groot is onze badkamer niet

Maar als ik gewoon mn boekje lees (zoals altijd) en hij gewoon naar voren kijkt (zoals normaal in een douche) zien we elkaar niet
pi_79211067
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ben niet de hele dag aan het fokken, dat heb je goed opgemerkt...
Je bent tussendoor aan het lakken?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:57:57 #130
102387 FUFR
schwung!
pi_79211081
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:57 schreef Inu het volgende:

[..]

Zo groot is onze badkamer niet

Maar als ik gewoon mn boekje lees (zoals altijd) en hij gewoon naar voren kijkt (zoals normaal in een douche) zien we elkaar niet
ik kijk altijd een beetje rond
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:58:47 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_79211126
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:53 schreef FUFR het volgende:
ik moet denken aan die keer dat ik met mijn familie in Center Parks zat... een vijfpersoons huisje met de WC op de badkamer Ik lag in bad, en mijn broertje vroeg of ie ff naar de wc mocht. Ik zo van: ja hoor jong, doe maar een plasje (had het douchegordijn dicht gedaan om het bad heen).
Dus hij komt zo binnen, en ik hoor even later plons.... zit die viesneus te poepen
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:36 #132
102387 FUFR
schwung!
pi_79211163
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik moet denken aan die keer dat ik met mijn familie in Center Parks zat... een vijfpersoons huisje met de WC op de badkamer Ik lag in bad, en mijn broertje vroeg of ie ff naar de wc mocht. Ik zo van: ja hoor jong, doe maar een plasje (had het douchegordijn dicht gedaan om het bad heen).
Dus hij komt zo binnen, en ik hoor even later plons.... zit die viesneus te poepen
jouw schuld, eerst om details vragen!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:59:43 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_79211171
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:57 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Je bent tussendoor aan het lakken?
nee, ik ben niet aan het fokken. Ik ben bijvoorbeeld boodschappen wezen doen, de was, financieen, sollicitaties, etc...
disclaimer
pi_79211182
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:57 schreef FUFR het volgende:

[..]

ik kijk altijd een beetje rond
Ik heb het altijd keidruk, scheren, wassen, haren wassen, conditioner, tandenpoetsen.
pi_79211294
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat deed jij toch ook als BB in bad zat toen jullie wc beneden nog niet klaar was?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:02:56 #136
102387 FUFR
schwung!
pi_79211330
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:02 schreef Inu het volgende:

[..]

Dat deed jij toch ook als BB in bad zat toen jullie wc beneden nog niet klaar was?
idd
pi_79211338
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:59 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Ik heb het altijd keidruk, scheren, wassen, haren wassen, conditioner, tandenpoetsen.
Ja, maar als ik daarmee bezig ben kijk ik of recht naar voor of naar het lichaamsdeel waar ik mee bezig ben
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:03:07 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_79211344
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:02 schreef Inu het volgende:

[..]

ik heb dat 1 keer met hoge nood MOETEN doen helaas. Tsja, hij moet zonodig elke dag een uur weken. En als ik buikgriep heb kan ik moelijk in de tuin gaan zitten vind ik
disclaimer
pi_79211351
Dat is weer zoiets, mijn partner is iets anders dan mijn broer/zus!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:03:34 #140
102387 FUFR
schwung!
pi_79211368
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:59 schreef -moppie- het volgende:

[..]

ik ook maar zonder conditioner. verder zing of fluit ik
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:03:53 #141
102387 FUFR
schwung!
pi_79211390
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik heb dat 1 keer met hoge nood MOETEN doen helaas. Tsja, hij moet zonodig elke dag een uur weken. En als ik buikgriep heb kan ik moelijk in de tuin gaan zitten vind ik
nou, dat kan best hoor.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:05:05 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_79211445
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:03 schreef -moppie- het volgende:
Dat is weer zoiets, mijn partner is iets anders dan mijn broer/zus!
en dat
Ik kan moeilijk nooit een wind laten of nooit plassen waar bb bij is, da's echt onmogelijk als je een relatie hebt hoor
disclaimer
pi_79211531
ik poep ook als Colt in de douche staat of andersom.
Doe ik niet bij mijn zus.

Ik breng Colt 's ochtends als hij poept zelfs een kusje op de wc als ik dan weg moet.
Eerst grote hap lucht en dan
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:06:50 #144
102387 FUFR
schwung!
pi_79211533
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dat
Ik kan moeilijk nooit een wind laten of nooit plassen waar bb bij is, da's echt onmogelijk als je een relatie hebt hoor
jij laat winden?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:07:18 #145
102387 FUFR
schwung!
pi_79211561
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:06 schreef -moppie- het volgende:

Ik breng Colt 's ochtends als hij poept zelfs een kusje op de wc als ik dan weg moet.
oh fijne info hoor.
pi_79211600
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:07 schreef FUFR het volgende:

[..]

oh fijne info hoor.

Leer je medeFokkers kennen!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:09:21 #147
102387 FUFR
schwung!
pi_79211674
quote:

je poept ook als colt andersom in de douche staat..
je doucht ook als colt poept in de douche.

verwarrend allemaal!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:09:56 #148
102387 FUFR
schwung!
pi_79211706
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:07 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Leer je medeFokkers kennen!
dat ook en over 10 jaar nog eens herhalen, met printouts
pi_79211721
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef FUFR het volgende:

[..]

verwarrend allemaal!
Dat is het, daarom zit het putje zo vaak verstopt!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:12:48 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_79211849
quote:

quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:06 schreef FUFR het volgende:

[..]

jij laat winden?
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:13:37 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_79211886
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:09 schreef FUFR het volgende:

[..]

verwarrend allemaal!
poep jij niet in de douche dan?
disclaimer
pi_79211929
ik poep in de badkamer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:20:14 #153
102387 FUFR
schwung!
pi_79212218
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

poep jij niet in de douche dan?
nee, wij hebben een losse wc.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:29:46 #154
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79212692
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:20 schreef FUFR het volgende:

[..]

nee, wij hebben een losse wc.
Stand-alone? Ook wireless?
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:33:03 #155
102387 FUFR
schwung!
pi_79212827
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:29 schreef Levitation het volgende:

[..]

Stand-alone? Ook wireless?
ook ja!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:35:10 #156
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79212937
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:33 schreef FUFR het volgende:

[..]

ook ja!
Vet!
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:35:30 #157
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79212959
quote:

Ik sluit alle ramen en deuren.
Poep en plas is ieder voor zich. Ik vind het ook niet fijn als Rob in de badkamer is als ik aan het p of p ben en andersom ook niet.
Behalve dan mijn kindjes, die weten niet beter.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:37:14 #158
102387 FUFR
schwung!
pi_79213029
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:35 schreef amaranta het volgende:

[..]

Poep en plas is ieder voor zich. Ik vind het ook niet fijn als Rob in de badkamer is als ik aan het p of p ben en andersom ook niet.
ja maar jij hebt een spaanse achtergrond. jij doet zelfs het licht uit tijdens de daad.
denk ik
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:02 #159
102387 FUFR
schwung!
pi_79213065
Sam en ik doen het wel eens expres, zo van o ja mama, we hebben een belangrijke vraag.
Wat kijk je trouwens raar, mama? last van de zon?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:35 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_79213094
quote:

[..]

ik hou poepen liever prive, plassen boeit me niet zo maar ik hou bb liever wel weg als ik ongesteld ben i.v.m. trauma's...
disclaimer
pi_79213101
quote:

[..]

Plassen vind ik niet erg, poepen wel

Maar Job heeft een aparte wc, dus daar hebben we het probleem niet eens
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:39:58 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_79213158
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Inu het volgende:

[..]

Plassen vind ik niet erg, poepen wel

Maar Job heeft een aparte wc, dus daar hebben we het probleem niet eens
als bb en ik aan de zuip zijn doen we de wc-deur niet dicht, kunnen we makkelijker kletsen
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:40:06 #164
102387 FUFR
schwung!
pi_79213163
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Juup© het volgende:
En weer wakker.
ga snel weg, you don't want to read all this
pi_79213171
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Juup© het volgende:
En weer wakker.
wat heb jij toch een leven!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:40:58 #166
102387 FUFR
schwung!
pi_79213206
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik hou poepen liever prive, plassen boeit me niet zo maar ik hou bb liever wel weg als ik ongesteld ben i.v.m. trauma's...
the horror!

Sam komt nu ook al met verband en tampons binnen, Wat is dit?
Eh... ga naar je moeder!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:41:34 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_79213232
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef FUFR het volgende:

[..]

the horror!

Eh... ga naar je moeder!
ja, da's ook de taak van het moederschip vind ik
disclaimer
pi_79213318
quote:

[..]

the horror!

Eh... ga naar je moeder!
Ik heb wel eens geprobeerd het touwtje uit een tampon te trekken toen ik een jaar of 10 was, want dat hoorde toch zo?
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, maar dat vind ik zelf al goor eigenlijk
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:44:10 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_79213351
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:43 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik heb wel eens geprobeerd het touwtje uit een tampon te trekken toen ik een jaar of 10 was, want dat hoorde toch zo?
[..]

Ja, maar dat vind ik zelf al goor eigenlijk
daarom vooral die klodders van de eerste 2 dagen
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:44:39 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79213373
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als bb en ik aan de zuip zijn doen we de wc-deur niet dicht, kunnen we makkelijker kletsen
Je en als je de spiegel wat lager hangt kun je ook nog tv blijven kijken hier.

Tampons en maandverband.
Die moeder van Rob vertelde laatst dat ze een keer boven kwam en dat ROb en zn broer alle maandverband tegen de muur van de badkamer hadden geplakt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:44:58 #171
102387 FUFR
schwung!
pi_79213388
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:43 schreef Inu het volgende:

[..]

en dan weggooien voordat ie ontploft
Sam heeft wel al eens een deur ondergeplakt met die leuke lapjes met plaklaag
pi_79213409
quote:

[..]

ga snel weg, you don't want to read all this
pi_79213419
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:40 schreef -moppie- het volgende:

[..]

wat heb jij toch een leven!
Nou joepie
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:45:52 #174
102387 FUFR
schwung!
pi_79213434
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef Stormqueen het volgende:

[..]
SPOILER
LALALALALALALALALALALA
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:45:54 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_79213435
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tampons en maandverband.
Die moeder van Rob vertelde laatst dat ze een keer boven kwam en dat ROb en zn broer alle maandverband tegen de muur van de badkamer hadden geplakt.
kinderen
disclaimer
pi_79213477
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Tampons en maandverband.
Bij mij thuis kan je via de oven de tv zien idd
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:47:05 #177
102387 FUFR
schwung!
pi_79213499
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:46 schreef Inu het volgende:

[..]

Bij mij thuis kan je via de oven de tv zien idd
bij mij kun je de overburen zien
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:48:01 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_79213539
bij mij kun je je eigen weerspiegeling zien
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:49:43 #180
102387 FUFR
schwung!
pi_79213615
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:51:04 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_79213682
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:49 schreef FUFR het volgende:
[ afbeelding ]
paintkoning
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:51:22 #182
102387 FUFR
schwung!
pi_79213696
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

paintkoning
paint.net to zift a mug
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:51:52 #183
102387 FUFR
schwung!
pi_79213713
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:48 schreef Juup© het volgende:
Bij ons kun je stof zien
dan liet ik mijn vrouw alle hoeken van de kamer zien.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:52:06 #184
102387 FUFR
schwung!
pi_79213725
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:48 schreef Stormqueen het volgende:
bij mij kun je je eigen weerspiegeling zien
en onze tegels
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:52:42 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_79213751
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:52 schreef FUFR het volgende:

[..]

en onze tegels
tevens
disclaimer
pi_79213939
maggen we al naar huis?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:56:50 #187
102387 FUFR
schwung!
pi_79213947
afspraak
pi_79213958
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

tevens
En de wc-rol houder met wc-rol
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:57:28 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_79213979
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:57 schreef Inu het volgende:

[..]

En de wc-rol houder met wc-rol
en de maandverband-emmer

met verbandjes vol dikke klodders erin
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:58:59 #190
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79214053
Bij ons zie je een half gesloopt schrootjesplafond op de wc.
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:07:54 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79214481
Bij ons zie je dat de tegels langzaam los aan het laten zijn.
pi_79214498
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en de maandverband-emmer

met verbandjes vol dikke klodders erin
En de verwarming
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:10:11 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_79214602
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:08 schreef Inu het volgende:

[..]

En de verwarming
nee, die niet...
disclaimer
pi_79214720
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, die niet...
Bij mij wel

En als je naar links kijkt de wasmachine en wasmand en als je naar rechts kijkt de wastafel en het kastje eronder
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:16:18 #195
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79214886
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:08 schreef Inu het volgende:

[..]

En de verwarming
Bij ons zie je 2 buizen, de radiator is er tussenuit. Was van de winter met -10 best frips.
***Levi was here***
pi_79215274
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:16 schreef Levitation het volgende:

[..]

Bij ons zie je 2 buizen, de radiator is er tussenuit. Was van de winter met -10 best frips.
Dan heb je vast ijsblokjes ipv plas
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:36:09 #197
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79215892
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:23 schreef Inu het volgende:

[..]

Dan heb je vast ijsblokjes ipv plas
Klinkt echt ontzettend pijnlijk.
***Levi was here***
pi_79216057
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:51 schreef FUFR het volgende:

[..]

dan liet ik mijn vrouw alle hoeken van de kamer zien.
Stoer.
pi_79217089
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:59 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee, ik ben niet aan het fokken. Ik ben bijvoorbeeld boodschappen wezen doen, de was, financieen, sollicitaties, etc...
Nog wat leuks aan banen kunnen vinden?
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:19:55 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_79217575
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:05 schreef Blueman het volgende:

[..]

Nog wat leuks aan banen kunnen vinden?
ja hoor, genoeg
disclaimer
pi_79217593
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja hoor, genoeg
En ook nog wat sollicitaties de deur uit gedaan?
Ik heb ook nog wat leuks gevonden en ook gesolliciteerd!
Eens moet het lukken he
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:25:56 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_79217778
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:20 schreef Blueman het volgende:

[..]

En ook nog wat sollicitaties de deur uit gedaan?
Ik heb ook nog wat leuks gevonden en ook gesolliciteerd!
Eens moet het lukken he
daarom!
ik moet twee per dag doen van mezelf
disclaimer
pi_79217909
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

daarom!
ik moet twee per dag doen van mezelf
Mooi aantal!
Ik heb het aantal van 7 per week voor mezelf opgelegd.
Maar moet ook bekennen dat ik de ene week soms meer heb dan andere weken. Sommige weken is er ook gewoon echt niets te vinden!
Volg je eurobiljetten
pi_79218733
yo
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_79218758
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:54 schreef ArTiC het volgende:
yo
wazzup nigga!
Volg je eurobiljetten
pi_79218820
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:55 schreef Blueman het volgende:

[..]

wazzup nigga!
je huis staat in mijn zon, ga eens weg
pi_79218939
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Ik ging toch ook niet zeiken toen je een zwembad had aangelegd toen ik naar de winkel moest
Volg je eurobiljetten
pi_79219051
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:57 schreef ArTiC het volgende:

[..]

pi_79219071
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:01 schreef Blueman het volgende:

[..]

Ik ging toch ook niet zeiken toen je een zwembad had aangelegd toen ik naar de winkel moest
ik zal nog eens iets organiseren voor de buurt..eerst een BBQ, nu een zwembad, het is nooit goed
pi_79219332
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:05 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ik zal nog eens iets organiseren voor de buurt..eerst een BBQ, nu een zwembad, het is nooit goed
Je had niet eens een tap geregeld
Volg je eurobiljetten
pi_79219346
Eten koken + rest van de avond weg
Bis morgen!
Volg je eurobiljetten
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:55:34 #212
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79223291
Bis morgen
pi_79224189
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:54 schreef ArTiC het volgende:
yo
Willy
pi_79224208
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:55 schreef amaranta het volgende:
Bis morgen
Ga jij ook weg?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:16:27 #215
102387 FUFR
schwung!
pi_79224378
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Willy
wah?
pi_79224394
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Willy
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:17:28 #217
102387 FUFR
schwung!
pi_79224444
Das Alf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:17:52 #218
102387 FUFR
schwung!
pi_79224462
Ik heb die als teddybeer
pi_79224572
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:17 schreef FUFR het volgende:
Das Alf
En wat zegt Alf?

Yo Willy
pi_79224630
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:19 schreef ArTiC het volgende:

[..]

En wat zegt Alf?

Yo Willy
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:27:17 #222
102387 FUFR
schwung!
pi_79225014
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:19 schreef ArTiC het volgende:

[..]

En wat zegt Alf?

Yo Willy
no shit?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:40:48 #223
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79225721
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:27 schreef FUFR het volgende:

[..]

no shit?
He gaat het nou nog over poep?
***Levi was here***
pi_79225903
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:40 schreef Levitation het volgende:

[..]

He gaat het nou nog over poep?
klote
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:45:36 #225
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79225943
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:44 schreef ArTiC het volgende:

[..]

klote
Oeh sex!
***Levi was here***
pi_79226004
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:45 schreef Levitation het volgende:

[..]

Oeh sex!
nee, je moet klussen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:49:55 #227
102387 FUFR
schwung!
pi_79226178
klussex
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:50:49 #228
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79226231
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:46 schreef ArTiC het volgende:

[..]

nee, je moet klussen
Ik heb al getuinierd! En nu ben ik tv aan het kijken, blik op de weg. Maar ik heb niet genoeg geduld om alleen tv te kijken, dus fok ik er bij.
***Levi was here***
pi_79226268
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:49 schreef FUFR het volgende:
klussex

je bent zo lekker bezig Freek
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:52:39 #230
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79226325
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:51 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Oeh Freek Willem.
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:00:11 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_79226779
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:51 schreef ArTiC het volgende:

[..]

freek willem is de king.
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:01:59 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_79226895
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:17 schreef FUFR het volgende:
Ik heb die als teddybeer
alf is heul geen beer
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:04:02 #233
102387 FUFR
schwung!
pi_79227025
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

alf is heul geen beer
i will make ze picture as soon as I loketed him
pi_79227074
DE BEER IS LOS
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:06:47 #235
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79227188
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

alf is heul geen beer
Een teddyalien
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:07:04 #236
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79227210
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:04 schreef ArTiC het volgende:
DE BEER IS LOS
Bier?
***Levi was here***
pi_79227258
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:04 schreef ArTiC het volgende:
DE BEER IS LOS
pi_79227273
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:07 schreef Levitation het volgende:

[..]

Bier?
dan had ik geroepen:

DE SQ IS LOS!
pi_79227297
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is niet los
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:09:31 #240
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79227365
Tot over dr oren
pi_79227366
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:09:39 #242
102387 FUFR
schwung!
pi_79227371
ik heb net voor de 3e keer in een jaar mijn aaiphone kapot laten vallen.
(het glas)
nu ben ik m echt beu.
pi_79227390
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:09 schreef amaranta het volgende:
Tot over dr oren
die flapjes?
pi_79227402
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:09 schreef FUFR het volgende:
(het glas)
nu ben ik m echt beu.
pi_79227459
quote:
(het glas)
nu ben ik m echt beu.
ik heb mijn HP 2 weken geleden voor de 334ste keer laten vallen, werkt nog steeds
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:11:42 #246
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79227507
quote:
(het glas)
nu ben ik m echt beu.
Prutser.
***Levi was here***
pi_79227530
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:10 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ik heb mijn HP 2 weken geleden voor de 334ste keer laten vallen, werkt nog steeds
Autist.
pi_79227585
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Autist.
Helmonder.
pi_79227602
onder het motto: 'Wat je zegt ben je zelf'
pi_79227639
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:13 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Helmonder.
Dat is niet gelijk, een Helmonder staat synoniem voor crimineel een autist niet.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:14:46 #251
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79227688
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:12 schreef Juup© het volgende:

[..]

Autist.
Meer een spast eigenlijk. Wie laat er in vredesnaam 334 keer iets uit zijn klauwen vallen? Zelfs ik maak het niet zo bont.
***Levi was here***
pi_79227698
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Dat is niet gelijk, een Helmonder staat synoniem voor crimineel een autist niet.
idem, een autist staat synoniem voor contactgestoord, een Helmonder niet
pi_79227722
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef Levitation het volgende:

[..]

Meer een spast eigenlijk. Wie laat er in vredesnaam 334 keer iets uit zijn klauwen vallen? Zelfs ik maak het niet zo bont.
iemand die een nieuwe telefoon wil van zijn baas?
pi_79228032
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef ArTiC het volgende:

[..]

idem, een autist staat synoniem voor contactgestoord, een Helmonder niet
pi_79228049
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:15 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Moedwil dus.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:21:26 #256
102387 FUFR
schwung!
pi_79228110
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:15 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ik hoop voor je dat het lukt.
hier maakte het weinig indruk
pi_79228158
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:21 schreef FUFR het volgende:

[..]

ik hoop voor je dat het lukt.
hier maakte het weinig indruk
jouw baas is een vrouw...die snappen dat niet
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:22:59 #258
102387 FUFR
schwung!
pi_79228202
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:22 schreef ArTiC het volgende:

[..]

jouw baas is een vrouw...die snappen dat niet
"je hebt een la vol met telefoons! "
pi_79228262
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:22 schreef FUFR het volgende:

[..]

"je hebt een la vol met telefoons! "
"en jij een kast vol kleren en schoenen!"
pi_79228956
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:23 schreef ArTiC het volgende:

[..]

"en jij een kast vol kleren en schoenen!"
Woemans
pi_79229046
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:33 schreef Juup© het volgende:

[..]

Woemans
you can better chicken haven
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:39:48 #262
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79229327
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:35 schreef ArTiC het volgende:

[..]

you can better chicken haven
Sex met dieren is sinds 1-1-2009 bij wet verboden.
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:40:46 #263
102387 FUFR
schwung!
pi_79229381
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

oh!
* schaap los laat
pi_79229408
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:39 schreef Levitation het volgende:

[..]

Weet Achmed dat ook?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:42:51 #265
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79229515
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:41 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Weet Achmed dat ook?
Moet je even aan Achmed zelf vragen:
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:40 schreef FUFR het volgende:

[..]

oh!
* schaap los laat
***Levi was here***
pi_79229624
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:42 schreef Levitation het volgende:

[..]

Moet je even aan Achmed zelf vragen:
[..]
Dat is Achmed niet, dat is Wilhamed
pi_79229900
quote:
Update 21.38 uur

Verslaggever Frits Wester laat op zijn Twitter weten dat Milly overleden is. "Vreselijk. Milly dood gevonden in buurt eigen huis. 21.30 extra uitzending RTL Nieuws", staat erop zijn Twitter te lezen.

Update 21.47 uur

Op de Twitter van RTL verslaggever Antoine Peeters staat te lezen dat de politie tegen de buren zou hebben gezegd dat Milly is gevonden. Momenteel wordt er gegraven in de tuin. Ook zijn er mannen met witte pakken gesignaleerd.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:51:36 #268
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79230030
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:49 schreef Juup© het volgende:

[..]

Politie Noord Holland ontkent dat. (Live in Opsporing verzocht)
***Levi was here***
pi_79230071
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:51 schreef Levitation het volgende:

[..]

Politie noordholland ontkent. (Live in Opsporing verzocht)
Ik zag het, vrouwlief kijkt die bagger.
pi_79230104
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:52 schreef Juup© het volgende:

[..]

Allocht Opsporing Gezocht ja?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:53:05 #271
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79230113
quote:

[..]

Ik ook. Maar waarom vind je dat bagger?
***Levi was here***
pi_79230332
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:53 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik ook. Maar waarom vind je dat bagger?
Ik hou gewoon niet van zulk soort programma's. Vind het sensatie programma's net zoals tranentrekkende programma's.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:58:07 #273
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79230428
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:56 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik hou gewoon niet van zulk soort programma's. Vind het sensatie programma's net zoals tranentrekkende programma's.
Naja, ze lossen er wel misdaden mee op...
En ik hou wel van smack... zal wel met mijn vrouw-zijn te maken hebben.
***Levi was here***
pi_79230454
SQ...plan ff wat storingsmonteurs in bij Ziggo
pi_79230487
ow...het gaat om een man van noord-afrikaanse afkomst
pi_79230501
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:58 schreef ArTiC het volgende:
ow...het gaat om een man van noord-afrikaanse afkomst
dat kunnen er maar 3 zijn dus
pi_79230518
quote:
Het gaat om een man van Noord Afrikaanse afkomst.
Goh, wat zou men toch bedoelen
pi_79230526
quote:

[..]

#geen
pi_79230542
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

pi_79230560
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:59 schreef DuchessX het volgende:

[..]

hey vrouwlief
pi_79230583
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:59 schreef Juup© het volgende:

[..]

Nuekuh?
#geen
pi_79230603
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef ArTiC het volgende:

[..]

hey vrouwlief
Mijn favo Eindhoventopicposter

je bent altijd welkom hier, dat weet je hé?
#geen
pi_79230606
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Nuekuh?
Eerst eten.
pi_79230642
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerst scheren.
#geen
pi_79230664
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:01 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Tsss
pi_79230667
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:00 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Mijn favo Eindhoventopicposter

je bent altijd welkom hier, dat weet je hé?
ik ben een plaatje idd
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:03:15 #287
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79230745
Hi Duch!
***Levi was here***
pi_79230750
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:01 schreef ArTiC het volgende:

[..]

ik heb een plaat voor mijn hoofd idd
.
pi_79230761
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:03 schreef Levitation het volgende:
Hi Duch!
pi_79230784
quote:
Hi Duch!
Hoi Levi!!!!
#geen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:03:59 #291
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79230793
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:03 schreef Juup© het volgende:

[..]

Jij bent Juup.
***Levi was here***
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:05:12 #292
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79230864
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:03 schreef DuchessX het volgende:

[..]

Hoi Levi!!!!
Alles goed? Wanneer krijgen jullie eigenlijk de sleutel van jullie nieuw huiske?
***Levi was here***
pi_79230918
aan de watersnuffertlibelstraat
pi_79230996
quote:

[..]

Jij bent Juup.
Ik ben de man, dus de baas.
Duikt weg.
pi_79231174
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Duikt weg.
ik weet wie er de komende weken de kutklusjes doet bij jullie
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:12:43 #296
102387 FUFR
schwung!
pi_79231285
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:11 schreef ArTiC het volgende:

[..]

een klusbedrijf?
pi_79231338
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:12 schreef FUFR het volgende:

[..]

een klusbedrijf?
een kutklusbedrijf
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:14:24 #298
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_79231403
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:07 schreef Juup© het volgende:

[..]

Duikt weg.
Ja, maar ik zwaaide naar Duch.
Mijn oma (geboren in 1908) zei altijd "Je moet mannen laten denken dat ze de baas zijn...".
***Levi was here***
pi_79231453
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:11 schreef ArTiC het volgende:

[..]

pi_79231485
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:14 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ja, maar ik zwaaide naar Duch.
Mijn oma (geboren in 1908) zei altijd "Je moet mannen laten denken dat ze de baas zijn...".
Werkt goed hier!

Tis nog niet bekend wanneer ons stulpje opgeleverd gaat worden...

Alles goed met jou?
#geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')