abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79197699
Hoi,

we hebben hier een anderhalf jaar ofzo een rode mannetjes maine coon. (gecastreerd).
Nu hebben we een week of 3 een vrouwtjes kitten er bij. Deze is zoals verwacht erg speels,
en is er ook bijgehaald om weer wat pit in de rode te krijgen. Die was een beetje sloom aan het worden in zijn eentje. Inmiddels spelen ze veel samen, liggen lekker samen in een mandje....

maar.... wat is 'normaal' spelen? Soms lijkt het er wel erg heftig aan toe te gaan, blazen, schreeuwen, de grote bijt kleine in de nek... gaat dit na een tijdje over?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:31:28 #2
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_79197720
Ja, de ene bijt de andere dood. Dan is het wel zo'n beetje over.
Hatsjoe!
pi_79197744
Zolang ze niet bloeden is er niks aan de hand (meen ik serieus). Als katten echt vechten dan heb je dat écht wel door...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:43:51 #4
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_79197797
Het spelen is hardhandig, das niet meer als normaal, maar je weet zelf wel wanneer je die kleine even weg moet halen. Als die in een hoek gedreven wordt, gewoon even oppakken en in het midden van de kamer zetten.
De grote kater fungeert nu als moederpoes, en moet de kleine leren wat ze mag en wat ze niet mag.
En dat bijten in het nekje is niets meer als corrigeren. Doet de moederpoes op precies dezelfde manier.

Wel even opletten of de kater de kleine ook wast!! Als ie alleen maar "tekeer gaat" tegen het ukje dan betsaat de kans dat het bij vechten blijft.
Als ie haar ook wast, dan komt het vanzelf wel goed!
pi_79197817
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 07:43 schreef tass het volgende:
Het spelen is hardhandig, das niet meer als normaal, maar je weet zelf wel wanneer je die kleine even weg moet halen. Als die in een hoek gedreven wordt, gewoon even oppakken en in het midden van de kamer zetten.
Dat zou ik dus zeker niet doen...

Het vechten is een kwestie van bepalen van machtsverhouding. Dat houd vanzelf op als die machtsverhoudingen bepaald zijn. Ga je daar zelf tussenin zitten door ze uit elkaar te halen dan gaat het alleen maar langer duren (en heftiger worden).
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:48:40 #6
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_79197839
Nee, want je moet niet vergeten hoe klein een 6 weken jong poesje is.
Ik heb het zelf aan de hand gehad dat er zo 1 bijna dood werd gebeten omdat ze geen kant op kon.
Zolang je niks zegt, en alleen maar de uk even de kans geeft om weer weg te rennen is er niks aan de hand.
pi_79198092
compleet afwassen doet ie inderdaad ook! dus dan zal et wel goedkomen. overigens, die grote weet dat ie niet op eettafel komen mag. als kleine dat doet, krijgt ie op zn sodemieter van grote :p

verder denkt die kleine dat et een hond is. ze apporteert! propje gooien... katje rennen, propje pakken, en terug in hand leggen. ook als je met touwtje eb zitten spelen, komt ie dat ding achter je aan brengen :p
pi_79198363
Overigens kun je dit soort topics beter in http://forum.fok.nl/rde/list_forumfilter/45 plaatsen.
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  † In Memoriam † dinsdag 16 maart 2010 @ 08:38:05 #9
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_79198527
Da's een hele normale reactie. Toen mijn katertje bij ons in huis kwam (en ik had al een poes van 8 jaar) ging het er ook heel heftig aan toe. Heb zelfs overwogen de kater weer weg te doen want het klikte absoluut niet.
En ik kon het beestje niet de hele dag blijven beschermen.
Maar uiteindelijk werd de kater ook groter en nu gaat het goed.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_79198705
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:10 schreef Holy_Goat het volgende:
compleet afwassen doet ie inderdaad ook! dus dan zal et wel goedkomen. overigens, die grote weet dat ie niet op eettafel komen mag. als kleine dat doet, krijgt ie op zn sodemieter van grote :p

verder denkt die kleine dat et een hond is. ze apporteert! propje gooien... katje rennen, propje pakken, en terug in hand leggen. ook als je met touwtje eb zitten spelen, komt ie dat ding achter je aan brengen :p
Geweldig! Mijn jongste is nu twee en doet dat nog steeds!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:05:05 #11
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_79198896
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 07:46 schreef Kumerian het volgende:
Het vechten is een kwestie van bepalen van machtsverhouding. Dat houd vanzelf op als die machtsverhoudingen bepaald zijn. Ga je daar zelf tussenin zitten door ze uit elkaar te halen dan gaat het alleen maar langer duren (en heftiger worden).
En dat kan nog wel even duren. Het kitten is jong en zal de komende maanden zeker nog wel een paar keer proberen "om de macht over te nemen".

Dat heb je met kittens, ze lijken schattig maar maken ondertussen een plan om de wereld te veroveren.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  Boks-Chick dinsdag 16 maart 2010 @ 09:05:53 #12
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79198910
dees mag naar F&F
lolwut
  Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 09:25:21 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79199273
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:05 schreef EINZ het volgende:

[..]

En dat kan nog wel even duren. Het kitten is jong en zal de komende maanden zeker nog wel een paar keer proberen "om de macht over te nemen".

Dat heb je met kittens, ze lijken schattig maar maken ondertussen een plan om de wereld te veroveren.

Ik lees even mee, ik krijg over een klein maandje een Maine Coon kitten erbij, het verschil met jou is alleen dan de kater die we nu al hebben ook nog maar 9 maanden is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_79200525
Ik denk dat je dit gewoon moet laten gaan. Het lijkt mij dat de kitten moet weten waar haar plaats is en de oude kat wil zijn plaats duidelijk maken.
Ik had een al kat toen er een kitten bij kwam. De kitten wilde altijd spelen en zij niet altijd. Ze gaf hem ook duidelijk op zijn flikker soms en dat gebeurd nu na 7 jaar nog steeds. Maar een half uur laten liggen ze weer bijelkaar te slapen en elkaar schoon te maken.

Bij honden moet je soms de hond die boven de andere staat, steunen in zijn gedrag. Daarmee geef je aan dat hij inderdaad hoger staat dan de andere en de andere merkt dit dan ook op. Maar ja honden en katten gedrag kan nog weleens verschillen van elkaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')