abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79188494
Ik zag nog geen topic over Oekraine, dat de afgelopen jaren toch zeer overtuigende resultaten neerzette sinds hun debuut in 2003

De winst van Ruslana met Wild Dances in 2004:

2e plaatsen voor de travestiet Verka Serduchka in 2007

en de wulpse Ani "knik knik" Lorak in 2008

Dit jaar koos de Oekraine intern voor zanger Vasyl Lazorovich. In de nationale finale werd bepaald dat hij met I love you zou deelnemen... en dat is toch wel het zwakste liedje waarmee Oekraine ooit richting Eurovisieland is vertrokken....

De afgelopen week is echter het bestuur van de Oekrainse zender NTU op straat gegooid... en nu is ook de deelname van Vasyl onzeker... naar verluidt wordt morgen bekendgemaakt dat er zaterdag een nieuwe nationale finale komt... wellicht dus een nieuwe inzending voor de Oekraine!
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_79218414
Als er een nieuwe voorronde komt zou er een liedje dat gearrangeerd is door onze eigen Tisto meedoen.
pi_79222505
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:45 schreef Arth_NL het volgende:
Als er een nieuwe voorronde komt zou er een liedje dat gearrangeerd is door onze eigen Tisto meedoen.
Zul je zien dat dat liedje het hele Songfestival wint
pi_79227675
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:45 schreef Arth_NL het volgende:
wtf, waarom doet ie wel in Oekrani mee en niet in Nederland?
pi_79257615
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

wtf, waarom doet ie wel in Oekrani mee en niet in Nederland?
Waarschijnlijk weet hij niet eens dat hij meedoet. Het lied zal wel voor een album oid. geschreven zijn en ingestuurd zijn omdat de zanger mee wilde doen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 10:00:08 #6
16874 creno
born this way
pi_79285361
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_79286075
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:00 schreef creno het volgende:

ik mis iets in je OP....

SVETLANA
Ik had er nog over getwijfeld... ook over Tina Karol... maar qua resultaten waren die toch niet memorabel genoeg
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 maart 2010 @ 11:27:03 #8
163650 Greys
pi_79288205
Maar komt er nou een nieuwe voorronde?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 maart 2010 @ 12:37:16 #9
163650 Greys
pi_79291005
quote:
Oekrane trekt inzending Songfestival terug
KIEV - Oekrane heeft vandaag plotseling compleet nieuwe plannen gemaakt voor de inzending voor het Eurovisie Songfestival. Weken geleden werd aangekondigd dat zanger Vasyl Lazarovich het land zou vertegenwoordigen met het lied I Love You, maar plotseling heeft de omroep andere plannen.

In allerijl werd vanmiddag een persconferentie gehouden. Daar werd aangekondigd dat er morgen audities voor het Songfestival worden gehouden; dat er vrijdag een halve finale wordt gehouden en zaterdag een nationale finale zal plaatsvinden. Iedereen mag meedoen. Ook Lazarovich mag zich inschrijven.

De plotselinge ommekeer in de plannen van de omroep zijn het gevolg van een abrupte directiewisseling.

De omroep moet haast maken, want aanstaande zondag moeten alle inzendingen voor het Eurovisie Songfestival officieel op een bijeenkomst in Oslo zijn aangemeld.
Bron
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79291145
Wat een toestand

Maar slechter als het liedje dat ze al hadden kan het niet zijn
pi_79307934
Het Tisto liedje is geselecteerd, samen met 19 andere liedjes voor de halve finale van morgen. Verder niet echt bekende namen, zo op het eerste gezicht te zien.
pi_79308556
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:45 schreef Arth_NL het volgende:
Het Tisto liedje is geselecteerd, samen met 19 andere liedjes voor de halve finale van morgen. Verder niet echt bekende namen, zo op het eerste gezicht te zien.
20 liedjes ook

Alsof ze nog alle tijd van de wereld hebben
pi_79308720
Als ze met een goed uptempo nummer komen, dan winnen ze het ESF
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 18 maart 2010 @ 20:17:44 #14
163650 Greys
pi_79309301
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Als ze met een goed uptempo nummer komen, dan winnen ze het ESF
Want?
Hoezo denk je dat? Omdat er geen enkel goed uptempo nummer is nog?
Ik denk dat men dit jaar juist gaat voor iets ingetogens, la Belgi.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79313199
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

20 liedjes ook

Alsof ze nog alle tijd van de wereld hebben
Morgen de hele dag een voorronde op meerdere kanalen waar stukjes van de liedjes gespeeld worden.
Overmorgen de finale waar de winnaar gekozen wordt.
Zondag tijd om een videoclip in te blikken en evt. het winnende lied te vervangen als het toch niet aan de regels voldoet.

Precies op tijd voor de Europese deadline van as. maandag. Hoeft niet veel tijd te kosten.
pi_79313789
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 20:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Want?
Hoezo denk je dat? Omdat er geen enkel goed uptempo nummer is nog?
Ik denk dat men dit jaar juist gaat voor iets ingetogens, la Belgi.
Dat denken blijkbaar alle landen, en daarom wordt het dat dus juist niet.
Er zijn zoveel middelmatige 'ingetogen' liedjes gekozen, de stemmen moeten daar allemaal over verdeeld worden. En een echte uptempo-knaller steekt er dan helemaal bovenuit. Maar die hebben we nog niet... dus, Oekrane?
pi_79397559
Dit begint ondertussen een flinke soap te worden. Gisteren is er een nieuw lied gekozen, maar dat blijkt al bekend te zijn gemaakt voor 1 oktober, waardoor het tegen de regels is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 21 maart 2010 @ 11:51:06 #18
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_79399186
Ik moest een beetje braken... maar PIM LEEFT! Wellicht zien we hem niet in Oslo maar goed... Beter dan Verka zullen ze nooit meer gaan.
could you just [i]not[/i] breathe?
pi_79402845
Vandaag wordt dus duidelijk welk liedje het wordt want zowel de nummer 1 als 2 van gisteren waren al liedjes die voor 1 oktober uitgebracht zijn
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 21 maart 2010 @ 14:30:55 #21
163650 Greys
pi_79404768
quote:
Oekrane wordt mogelijk gediskwalificeerd voor het Eurovisie Songfestival.

Gisteren won in een inderhaast georganiseerde nieuwe nationale finale zangeres Alonya Kucher het Oekranse ticket voor Oslo met de rockballad 'To Be Free'. Kucher noemt zich tegenwoordig Alyosha.

Het lied is echter al op haar album 'Tears Of Love' uitgebracht in 2008 en vanaf 11 april 2008 te beluisteren op de website Ourstage. Klik op deze link om het lied te beluisteren. Ook op haar Myspace-profiel is het lied al ruim een jaar te beluisteren. Dat is tegen de regels van het Songfestival. Liedjes die dit jaar deelnemen mogen niet eerder dan 1 oktober 2009 commercieel zijn uitgebracht.

Het lied dat gisteravond tweede werd (vertolkt door Masha Sabko), komt zelfs uit 2001. Volgens ingewijden zouden vijf van de twintig liedjes in de nieuwe nationale finale al ouder zijn. Mogelijk kan Oekrane het liedje dat derde werd, nog inschrijven voor het Eurovisie Songfestival. Dat is Alexey Matias.

Deze week komen alle ingeschreven Europese omroepen bij elkaar in Oslo om de voortgang van het Eurovisie Songfestival te bespreken. Morgen moet elk land zijn lied inschrijven.

Oekrane is het laatste land dat zijn keuze voor Oslo heeft bepaald. In eerste instantie zou Vasyl Lazarovich voor Oekrane, maar daar werd door de afgelopen week benoemde nieuwe directie van de Oekrane omroep een streep doorgezet. Lazarovich deed gisteravond nog wel mee met de nieuwe nationale finale, maar kwam niet verder dan een zevende plek.

Oekrane is nu ingedeeld in de tweede halve finale op 27 mei om zich te plaatsen voor de finale van het Eurovisie Songfestival op 29 mei. Ook Nederland moet in de tweede halve finale aantreden.
Bron

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79408181
Sjonge jonge..kansloos Lachen wanneer ze alsnog Vasyl sturen
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  zondag 21 maart 2010 @ 16:26:55 #23
148174 Kantar
TV junkie.
pi_79408826
Zou wel gunstig zijn voor Sieneke als Oekraine gediskwalificeerd wordt - een tegenstander minder in haar halve finale!
pi_79410170
Gunstig voor Sieneke, ongunstig voor ons. Volgend jaar Frans Duijts
pi_79417494
Jaja, die kansen van Sieneke stijgen toch maar mooi van onmogelijk naar verwaarloosbaar als Oekraine er niet uitkomt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_79464620
Oekrane heeft een boete gekregen, maar ook een aantal dagen extra tijd om een ander liedje voor ALyosha te vinden
pi_79481265
De maker van 'White Nights' wat voor Dima Bilan bedoeld was (zie het Russische topic) schijnt het nummer aangeboden te hebben aan ALyosha maar de omroep heeft dat geweigerd (dom dom dom). Maar ze zouden nu een nummer hebben, en wel R&B...
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 23 maart 2010 @ 10:30:01 #28
163650 Greys
pi_79481423
quote:
Op maandag 22 maart 2010 21:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Oekrane heeft een boete gekregen, maar ook een aantal dagen extra tijd om een ander liedje voor ALyosha te vinden
Da's wel soepel zeg. Hoe hoog is die boete?
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 10:26 schreef ItaloDancer het volgende:
De maker van 'White Nights' wat voor Dima Bilan bedoeld was (zie het Russische topic) schijnt het nummer aangeboden te hebben aan ALyosha maar de omroep heeft dat geweigerd (dom dom dom). Maar ze zouden nu een nummer hebben, en wel R&B...
Zal je zien dat het straks nog wint ook
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79481785
Geen idee hoe hoog de boete is, denk niet dat ze dat naar buiten gaan brengen.
Maar het wordt een dure aangelegenheid voor Oekrane dit jaar, ze zouden ook Vasyl Lazarovich (van de originele inzending) al betaald hebben wanneer hij de nieuwe voorronde niet zou winnen
pi_79482358
Waarom sturen ze niet alsnog gewoon die Vasyl... het blijft een kutnummer maar het is in ieder geval goedkoper
pi_79486107
Als ze Vasyl sturen nadat ze hem eerst hebben afgekeurd zouden ze nogal voor gek staan. Maar ja, dat doen ze nu ook.
pi_79583424
Het is fijn om te lezen dat er toch nog n land in Europa is waar de nationale selectie van een nummer een grotere wanvertoning is dan in Nederland.

Kunnen wij ook niet onze inzending alsnog terugtrekken op de valreep?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 25 maart 2010 @ 20:20:41 #33
163650 Greys
pi_79583739
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 20:14 schreef Boldface het volgende:
Het is fijn om te lezen dat er toch nog n land in Europa is waar de nationale selectie van een nummer een grotere wanvertoning is dan in Nederland.

Kunnen wij ook niet onze inzending alsnog terugtrekken op de valreep?
En dan alsnog Marlous sturen?

( )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_79594881
Nee, Greys, gewoon helemaal niet meedoen, met als verklaring: we zijn er niet in geslaagd om onder onze 16 miljoen inwoners een componist en een vertolker te vinden die een fatsoenlijk liedje kunnen schrijven en zingen.
pi_79618947
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_79622210
Ja.
pi_79673758
En het is ook nog geen verkeerd nummer ook.
pi_79677927
Ze lijkt op Bridget Maasland

Het blijft een van de zwakkere inzendingen die Oekraine ooit heeft gehad
pi_79715990
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:16 schreef TheVulture het volgende:
Het blijft een van de zwakkere inzendingen die Oekraine ooit heeft gehad
Maar nog altijd zo'n 358 keer beter dan de Nederlandse inzending. En ook nog eens subtop voor deze editie.
pi_79833348
quote:
Op zondag 28 maart 2010 16:48 schreef Boldface het volgende:
En het is ook nog geen verkeerd nummer ook.
het doet me heel erg aan een ander nummer denken, maar het schiet me even niet te binnen.
Lekker nummer wel
Juin uit Eigen Tuin!
  donderdag 27 mei 2010 @ 23:30:55 #41
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_82001693
Ik vind dit een onwijs goed nummer. Pakkend, diep. Hou helemaal niet van dit soort muziek maar dit vond ik echt mooi gebracht. Wow, een van mn favorieten nu
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_82001785
Weliswaar een ballad, maar wel indrukwekkend. Mooie vrouw ook (het oog wil ook wat). Bij gebrek aan beter, dan maar 12 punten naar deze, komende zaterdag.
pi_82057246
Zwart kapje. Ze ziet er op een een of andere manier best natural-gothic uit.
Ze zingt makkelijk. Jammer dat het nummer niet boeiender is.
pi_82060092
Ze heeft het live ook erg overtuigend neergezet. Knap, op het allerlaatste moment wordt zo'n nummer uit de mouw geschud. Het is geen gemakkelijk liedje. Daardoor valt het des te meer op, denk ik.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 29 mei 2010 @ 14:36:18 #45
163650 Greys
pi_82060580
Alyosha op de Persdag op de Zaanse Schans.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 29 mei 2010 @ 18:12:22 #46
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_82066654
mooie meid
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_82109081
Brrr, ze deed me qua stem en zang aan Sumera van X-factor denken. Vreselijk.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82109206
Ik vind het een geweldig nummer dat live ook heel overtuigend is neergezet. Ik vind de eindklassering eigenlijk nog te laag.
  maandag 31 mei 2010 @ 00:21:08 #49
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82128050
Dit is n van de vele nummers dit jaar die ik pas ga waarderen nu ik het normaal op de stereo luister ipv in een drukke uitzending.

Als meer mensen dat hebben kan ik me voorstellen dat het helaas toch laag eindigt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intutief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')