abonnement Unibet Coolblue
pi_79200123
'n Taal kundig laboratorium? Brrrr.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:42:55 #77
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79201285
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:31 schreef mane het volgende:

[..]

Ja, ik vraag me ook af of IR deze al gelezen heeft:

[ afbeelding ]

Het is voor mij erg herkenbaar (mijn moeder komt uit Zeeland en dit verhaal speelt zich af in de gereformeerde kringen van een klein Zeeuws dorpje). En wat IR betreft ga ik er gemakshalve vanuit dat het Friese platteland alleen in nuances verschilt van het Zeeuwse.
Nee, ik heb niet zo'n zin om me nogmaals onder te wentelen daarin. Mijn opvoeding was trouwens nog verrassend wereldlijk (zo zat ik in brabant op een openbare middelbare school). Misschien lees ik t later nog wel eens.

Maar als ik er een meesterwerk aan mijn jeugd overhou, waarom niet?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79202604
Ik ben zelfs niet eens misbruikt door paters, pastoors of nonnen. Grmbl.
anonieme razernist
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:44:32 #79
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_79203388
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef NoCigar het volgende:
Ik ben zelfs niet eens misbruikt door paters, pastoors of nonnen. Grmbl.
Je zou natuurlijk alsnog je literaire carrière kunnen stimuleren door een tijdje in een klooster te gaan wonen. Volgens mij heeft JAM veel baat gehad bij die aanpak.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:51:30 #80
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79203643
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:22 schreef NoCigar het volgende:
Ik ben zelfs niet eens misbruikt door paters, pastoors of nonnen. Grmbl.
Je bent niet de eerste die daar over klaagt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:22:22 #81
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_79209547
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:44 schreef broer het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk alsnog je literaire carrière kunnen stimuleren door een tijdje in een klooster te gaan wonen. Volgens mij heeft JAM veel baat gehad bij die aanpak.
Dat had niets met stimulatie van de literaire praktijk te maken; dat was gewoon 't goedkoopste en gemakkelijkste. Overigens heb ik nog nooit zo'n zooitje ongeregeld bij elkaar gezien als die kloosterlingen. Wat een bende idioten zeg,- nondeju.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:30:36 #82
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_79209884
Een tvp dan maar. Omdat jullie het zijn.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_79213340
Pas maar op DO. FOK! voorziet niet in kwijtraakposts, voor als het tegenvalt.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 17:03:11 #84
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_79217016
Herinneren jullie je nog die stomme anekdote over de Dikkemer T.? Voor wie het niet meer zo helder voor de geest staat:
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:32 schreef JAM het volgende:
Vandaag werd er om half negen 's ochtends bij mijn aangebeld. Het meisje dat naast me lag op dat moment nam de vrijheid om toen te informeren wie er voor de deur stond. Van dat gesprek kreeg ik niets mee, maar toen er nog een keer aangebeld werd heb ik toen ook eens de hoorn van de haak genomen. De man beweerde van het waterbedrijf te zijn en de meterstanden op te komen nemen. Nu weet ik dat dat allemaal via het restaurant beneden mijn woning gaat en hij bij mij niets te zoeken heeft maar, omdat ik toch geinteresseerd was wat voor een charlatan er voor mijn deur zou staan zei ik: 'Ik kom eraan.' Wat ik toen zag, dat heb ik nog nooit gezien. Er stonden vier dikke Belgen in trainingspakken en gouden schakels en sigaretten voor de deur, een rare mengelmoes tussen de dracht van Tony Soprano en Andre Hazes en die vroegen mij of ik: 'Den Dikkemer T.' was (voor zo ver ik dat goed begrepen heb). 'De Dikkemer T?' vroeg ik toen. 'Den Dikkemer T, die woont hier toch? Ik waart op zoek naar den Dikkemer T.' Wat moet een mens daarmee aan? Nu, ik heb ze verteld dat ik nog nooit van een Dikkemer T gehoord heb, ook geen flauw idee was wat of wie dat eigenlijk is en daar hield het ook weer bij op. Zonder te groeten zetten ze toen hun wandeling verder richting het Fochplein (dat meneer Tobback, burgemeester van Leuven trouwens wil hernoemen omdat die meneer Foch helemaal niet zo'n vriendelijke man was als iedereen maar geloven wil). Ik heb er wel een mooie hobby aan overgehouden en dat is: DE ZOEKTOCHT NAAR DE DIKKEMER T.' Stap een is om uit te zoeken of er een dorp bestaat dat Dikkem heet, of dat 'dikkemer' een andere betekenis heeft. Iets anders zegt het me dat het misschien een Vlaamse super-superlatief is van 'dik.' 'dik - dikker - dikst - dikkemer.'
Laatst sprak ik daar met iemand over en die zei: 'Je hebt het waarschijnlijk verkeerd verstaan. Men wilde zeggen; de dikke Martin (Martin op z'n Frans uitgesproken, zoals niet héél ongebruikelijk in België.' Voor die theorie valt zeker iets te zeggen; het net rond Dikkemer T/Dikke Martin sluit zich!
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:09:50 #85
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79219206
Ik ben zojuist geschept door een scooter. Nu is mijn spiksplinternieuwe broek niet zo spiksplinternieuw meer en doen mijn hand en knie en ego pijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79219363
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:14:29 #87
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79219374
Maar, er zijn ook lichtpuntjes in de ziekenboeg, zo kwam ik vandaag pardoes het topic Gymnasiummeisjes [centraal topic] tegen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79219631
Ach. . Dat doet me goed.
pi_79221769
Jullie zijn allang te oud voor gymnasiummeisjes. Die zijn meer iets voor Ivan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79222662
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:43:33 #91
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79222703
Kijk je nu ook anders tegen het leven, de natuur, de ontologie en de metafysica aan na zo'n intense BDE met een scooter, IR?

En Claudia, wat als Ivan meer into gymnasiumjongens is? Ik was er ook ooit één (Alea iacta est! Felix in colomna sedet! Oh, het zit er nog steeds in) en kan me daarom voorstellen dat dat je zorgen baart. Uit puur demografisch oogpunt alleen al.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:59:20 #92
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79223496
Nou, mijn afkeer voor scooters is wel toegenomen. Verder vind ik het prettig dat ik niet erger verwond ben (met dank aan judo-valtraining, denk ik) maar het heeft mijn visie op de wereld niet veranderd. Van mijn eigen sterfelijkheid ben ik me al jaren bewust (maar natuurlijk nog steeds niet intens genoeg).

En ik zal doorgeven dat je een gymnasiumjongetje bent!

[ Bericht 1% gewijzigd door I.R.Baboon op 16-03-2010 20:05:29 ]
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:06:23 #93
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79223847
Ik schreef geschiedenisjongetje ipv gymnasiumjongetje. Misschien heb ik toch wel een enorme klap gehad en kan ik vanaf morgen alleen nog maar raaskallen. Willen jullie dan spinvis op m'n begrafenis draaien (en géén honden. Ivan Max mag wel).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:10:00 #94
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79224040
Honden draaien op een begrafenis klinkt sowieso wel erg macaber, dus laten we dat maar niet doen nee. We zullen al ontroostbaar genoeg zijn. Huilend elkaar in de armen vallen. Het uitschreeuwen van hels verdriet. Ons bijna zelf in het nabijzijnde crematorium willen werpen van ellende. Het wordt een duistere, morbide dag, dat is een ding dat alvast zeker is.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:13:27 #95
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79224220
Een heel kleine troost: ik wil graag begraven worden op het pittoreske begraafplaatsje van Watergang, dus dat maakt het wellicht ietsje gezelliger.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79224798
Watergang? Nooit van gehoord. Ik schuif je wel onder een tegel voor de helft van de prijs
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:24:43 #97
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79224866
Ik ben wel een beetje bang dat beeer op de kist gaat dansen en wat antisemitische teksten gaat declameren, dus willen jullie hem in de gaten houden?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:36:50 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79225539
Hoe voelt het om van je eigen sterfelijkheid bewust te zijn? Moet je dat eens ernstig hebben ervaren om het te weten of is het een kwestie van geestelijke oefening?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79225566
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:43 schreef Marble het volgende:

En Claudia, wat als Ivan meer into gymnasiumjongens is?
Dan geef ik hem een middagje mee aan beder.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_79225717
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:36 schreef Ringo het volgende:
Hoe voelt het om van je eigen sterfelijkheid bewust te zijn? Moet je dat eens ernstig hebben ervaren om het te weten of is het een kwestie van geestelijke oefening?
Heidegger lezen en veel oefenen. Je kunt ook proberen eens bijna dood te gaan, dat wil wel helpen met de doodsangst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')