Ikea tundra is geen XXS laminaat.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:13 schreef dewintermuis het volgende:
Volgens mij is Cando van mindere kwaliteit als IKEA TUNDRA (a eur 6,99 in DELFT, bij overige filialen - 3 euro duurder de m2)...
Het mooiste/strakste/snelste resultaat heb ik vooralsnog gehaald met een afkortzaag (heb hier een Metabo KGS216 staan) voor de einden en een cirkelzaag voor de lange stukken. Decoupeerzaag is alleen handig voor de hoekjes e.d. die er hier en daar vanaf moeten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:43 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Ikea tundra is geen XXS laminaat.
En een speciaal handzaagje werkt het fijnst als je wat overweg kan met een zaag. Anders decoupeerzaag met speciaal zaagblaadje voor het beste resultaat. Er is ook een topic over:
Laminaat zagen
Cando is o.a. bij de praxis te koop en daar hebben ze rond de lente/begin zomer aanbiedingen tot 20% korting. Het loont dus even te wachten met kopen.
Heb je daar dan beter (merk?)spul voor bouwmarktprijzen, of bouwmarktspul voor lagere prijzen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
Overigens kan ik aanraden om je laminaat niet zomaar bij de eerste beste bouwmarkt te halen. Zoek eens wat rond op outlets... Heb het zelf ook bij een outlet in Giessen gehaald, niet naast de deur, maar de moeite en het geld waard.
Heb je daar een speciaal zaagblad voor gebruikt?quote:Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef bleiblei het volgende:
Het mooiste/strakste/snelste resultaat heb ik vooralsnog gehaald met een afkortzaag (heb hier een Metabo KGS216 staan) voor de einden en een cirkelzaag voor de lange stukken. Decoupeerzaag is alleen handig voor de hoekjes e.d. die er hier en daar vanaf moeten.
Het betere spul voor lagere prijzenquote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:51 schreef Mirickle het volgende:
[..]
Heb je daar dan beter (merk?)spul voor bouwmarktprijzen, of bouwmarktspul voor lagere prijzen?
Gewoon het zaagblad dat erbij zat. Zo een standaard multifunctioneel 40 tands blad.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 15:57 schreef Mirickle het volgende:
[..]
Heb je daar een speciaal zaagblad voor gebruikt?
Ik was een tijdje geleden ook naar afkortzagen aan het kijken, voor laminaat en andere klussen en ben toen afgehaakt omdat ik her en der las dat je voor laminaat omdat het toplaag zo hard is een speciaal blad nodig hebt (of je huidige blad binnen no time bot maakt)...
En nog even on topic, bij de bouwmarkt heb je van Bahco een laminaatzaag (hardpoint) voor 25 euro voor het grotere werk, en voor de kleine priegelhoekjes heb je voor een tientje of wat laminaatzaagjes voor de decoupeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |