abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79179412
Heeft iemand ervaring met de CanDO XXS Wenge laminaatvloer? (24,95 per m2)? Ik vind het erg mooi, maar heb behoorlijk wat negatieve reacties over dit merk gelezen online, alleen niet over deze specifieke vloer. Verder vraag ik me af of de laminaatsnijder goed werkt. Normaal gebruik ik een elektrische zaag. Veel lawaai en stof.
pi_79181483
Ikzelf heb 't gedaan met een cirkelzaag en decoupeerzaag. Achteraf blij toe. Ik las nadien dat zelfs de laminaatsnijders van enkele 100 'en euros gewoon niet fijn werken, je moet veel kracht zetten om te knippen/snijden.

Ik heb geen ervaring met merk CanDO. Ik had wel bijna ook CanDO Wenge gekocht, maar heb uiteindelijk toch besloten om voor parketvloer te gaan.
  Moderator maandag 15 maart 2010 @ 19:54:15 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79181871
Een afkortzaag /decopeerzaag werkt denk ik even goed en veel sneller en nauwkeuriger dan een willekeurige laminaatsnijder.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:56:37 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_79182006
afkortzaag .
werkt echt fantastisch.
pi_79182542
Lordsnow, heb je dan ook een donkere parketvloer gekocht. Ik wil heel graag donker, maar niet teveel strepen e.d. erin.
  maandag 15 maart 2010 @ 20:08:43 #6
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_79182655
Heb zon laminaatsnijder liggen van 25 euro van de karwei... en nog bak Cando laminaat, maar geen wenge...
Ik weet alleen nog niet of en hoe dat ding werkt, mocht ie niet werken dan vallen de kosten iig nog mee :p
pi_79182887
Volgens mij is Cando van mindere kwaliteit als IKEA TUNDRA (a eur 6,99 in DELFT, bij overige filialen - 3 euro duurder de m2)...

Snijden van laminaat geen ervaring mee, vriend van me vertelde wel dat z'n Quickstep vloer er in een dag (complete appartement) in lag, met zo'n snijder dus........

ik ben benieuwd.. volgende vloertje nog maar is kijken...
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
  maandag 15 maart 2010 @ 20:33:20 #8
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_79183973
Ach, het was goedkoop en in kleuren die we mooi vonden... en niet in ikea spul te krijgen zijn.
pi_79197178
Ik heb bij mijn zuster een laminaatvloer gelegd waar een laminaatsnijder aan te pas is gekomen. Ik heb de snijder niet zelf gehanteerd, want ik was aan het leggen, maar het ging wel snel en netjes. Sneller dan met een handzaag of decoupeerzaag in ieder geval.
pi_79197562
Het ligt aan de dikte van het laminaat, of je met de snijder er doorheen komt, en ook nadeel dat je vaak alleen in een hoek van 90" kan snijden.

Stond stukje over in de consumentengids.

Tundra laminaat bij Ikea delft is 7,50 per m2, laatste x dat ik het zag.
pi_79252851
Nee hoor.. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60070014

E8.95 Bij vrijwel alle filialen op DELFT Concept center na, daar zijn ze E2,- goedkoper per m2, dus E6,95

en vorige week waren ze ooook nog is in de aanbieding......... voor 6euro fzo
echte mannen kopen ook bij zeeman, floortje dessing is <3, ingvar kamprad for president
pi_79285670
Ik heb zo'n laminaatsnijder geprobeerd in de praxis (daar hebben ze in meerdere filialen er eentje neergezet om te proberen), nou was die misschien al wel afgeracht door mijn voorgangers, maar het was een waardeloos ding! Het ging nou niet echt soepel en de afgesneden zijde was ook niet echt fraai.
Dus toch maar een beetje extra stof met een afkortzaag of decoupeerzaag zou ik zeggen...
pi_79288865
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:13 schreef dewintermuis het volgende:
Volgens mij is Cando van mindere kwaliteit als IKEA TUNDRA (a eur 6,99 in DELFT, bij overige filialen - 3 euro duurder de m2)...
Ikea tundra is geen XXS laminaat.

En een speciaal handzaagje werkt het fijnst als je wat overweg kan met een zaag. Anders decoupeerzaag met speciaal zaagblaadje voor het beste resultaat. Er is ook een topic over:

Laminaat zagen

Cando is o.a. bij de praxis te koop en daar hebben ze rond de lente/begin zomer aanbiedingen tot 20% korting. Het loont dus even te wachten met kopen.
  donderdag 18 maart 2010 @ 14:05:16 #14
36431 bleiblei
pi_79294237
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:43 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Ikea tundra is geen XXS laminaat.

En een speciaal handzaagje werkt het fijnst als je wat overweg kan met een zaag. Anders decoupeerzaag met speciaal zaagblaadje voor het beste resultaat. Er is ook een topic over:

Laminaat zagen

Cando is o.a. bij de praxis te koop en daar hebben ze rond de lente/begin zomer aanbiedingen tot 20% korting. Het loont dus even te wachten met kopen.
Het mooiste/strakste/snelste resultaat heb ik vooralsnog gehaald met een afkortzaag (heb hier een Metabo KGS216 staan) voor de einden en een cirkelzaag voor de lange stukken. Decoupeerzaag is alleen handig voor de hoekjes e.d. die er hier en daar vanaf moeten.

Maar dan moet je dat spul wel hebben staan. Om nu 250 euro te investeren in een keertje laminaatleggen is wat zot .
pi_79311929
Heb zelf gezaagd met een heel fijn ijzerzaagje in de decoupeerzaag. Niks geen omdraaien vd plank nodig, geen last van lelijke randen, kaarsrecht zonder geleiding en dan nog boeit het niet want er komt een plint overheen....

Overigens kan ik aanraden om je laminaat niet zomaar bij de eerste beste bouwmarkt te halen. Zoek eens wat rond op outlets... Heb het zelf ook bij een outlet in Giessen gehaald, niet naast de deur, maar de moeite en het geld waard.
pi_79340086
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
Overigens kan ik aanraden om je laminaat niet zomaar bij de eerste beste bouwmarkt te halen. Zoek eens wat rond op outlets... Heb het zelf ook bij een outlet in Giessen gehaald, niet naast de deur, maar de moeite en het geld waard.
Heb je daar dan beter (merk?)spul voor bouwmarktprijzen, of bouwmarktspul voor lagere prijzen?
pi_79340260
[edit] zie net dat ik weer aan het prutsen was met de edit knop en de quote knop

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirickle op 19-03-2010 21:53:00 ]
pi_79340314
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 14:05 schreef bleiblei het volgende:

Het mooiste/strakste/snelste resultaat heb ik vooralsnog gehaald met een afkortzaag (heb hier een Metabo KGS216 staan) voor de einden en een cirkelzaag voor de lange stukken. Decoupeerzaag is alleen handig voor de hoekjes e.d. die er hier en daar vanaf moeten.

Heb je daar een speciaal zaagblad voor gebruikt?
Ik was een tijdje geleden ook naar afkortzagen aan het kijken, voor laminaat en andere klussen en ben toen afgehaakt omdat ik her en der las dat je voor laminaat omdat het toplaag zo hard is een speciaal blad nodig hebt (of je huidige blad binnen no time bot maakt)...

En nog even on topic, bij de bouwmarkt heb je van Bahco een laminaatzaag (hardpoint) voor 25 euro voor het grotere werk, en voor de kleine priegelhoekjes heb je voor een tientje of wat laminaatzaagjes voor de decoupeer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Mirickle op 19-03-2010 21:55:51 ]
pi_79343741
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:51 schreef Mirickle het volgende:

[..]

Heb je daar dan beter (merk?)spul voor bouwmarktprijzen, of bouwmarktspul voor lagere prijzen?
Het betere spul voor lagere prijzen Kan zo tot 10 euro per vierkante meter schelen
pi_79346748
Heb voetbalvelden vol laminaat gelegd, maar er gaat niets boven een goede afkortzaag en een decoupeerzaag....
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:08:58 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_79356208
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SQ op 19-03-2010 22:09:10 ]
disclaimer
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:09:32 #22
36431 bleiblei
pi_79356233
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:57 schreef Mirickle het volgende:

[..]

Heb je daar een speciaal zaagblad voor gebruikt?
Ik was een tijdje geleden ook naar afkortzagen aan het kijken, voor laminaat en andere klussen en ben toen afgehaakt omdat ik her en der las dat je voor laminaat omdat het toplaag zo hard is een speciaal blad nodig hebt (of je huidige blad binnen no time bot maakt)...

En nog even on topic, bij de bouwmarkt heb je van Bahco een laminaatzaag (hardpoint) voor 25 euro voor het grotere werk, en voor de kleine priegelhoekjes heb je voor een tientje of wat laminaatzaagjes voor de decoupeer.

Gewoon het zaagblad dat erbij zat. Zo een standaard multifunctioneel 40 tands blad.
Blad is nog vlijmscherp na het lamineren van een flinke kamer, het leggen van een 2cm dikke planken vloer hier in de woonkamer en verschillend afkortwerk.

Daarnaast is het slijpen van zo een blad ook niet ongelooflijk duur. Betaal hier voor het slijpen van een 40 tands blad +/- 15 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')