abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:52:00 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_79324283
Hmm, Xarno ook al oorproblemen dus. Ruben heeft sinds zijn buisjes daar echt gewoon geen last meer van (afkloppen ). Ik hoop dat het Jochem overslaat.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 19 maart 2010 @ 10:17:15 #52
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_79326523
Ah, even een TVP... en een Mahre update.

Tja, eigenlijk geen nieuws is goed nieuws.
Slaapt al weer een week of 2 goed door, heeft geen medicijnen meer. Is lekker een vrolijke en ondeugende meid!
Maandag gaan we op vakantie en dat wordt wel een avontuur. Dan gaan we namelijk met de auto op de boot. Daar heeft ze het elke dag wel eens over.
Vanochtend ook weer in de auto richting KDV: papa, ikke blijven zitten in auto? Op boot?
Leuk is dat!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_79326964
FF, dat liggen inderdaad. Neusspray verlichte hier altijd wel bij oorpijn.

Tazz, leuk die voorpret. En fijn dat ze zonder medicatie is!

Chris heeft lekker geslapen tot na 9 uur vanochtend. Niet gek als je tot half 11 hoest, en 's nachts ook nog anderhalf uur bezig bent (met hoestsiroop op).. Nu lekker Rory kijken, met grote Chris als automonteur. Ik geloof dat mijn kleine Chris dat wel grappig vind. Hij keek heel blij
(Ik kende die serie alleen in het deens van vakantie, gek dat ze nu nederlands praten )
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:53:18 #54
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79330761
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:52 schreef Troel het volgende:
Hmm, Xarno ook al oorproblemen dus. Ruben heeft sinds zijn buisjes daar echt gewoon geen last meer van (afkloppen ). Ik hoop dat het Jochem overslaat.
Eerder neusproblemen

Het is het buisje van je keel naar je oor.
Dit buisje zorgt ervoor dat de druk aan beide kanten van het trommelvlies gelijk blijft.
Als je verkouden bent ofzo dan kan vuil dit buisje gaan verstoppen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:09:57 #55
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_79331508
Net gebeld door de kinderarts met de uitslag van het bloedprikken en het zijn totaal geen allergieen maar ze maakt niet tot nauwelijks antistoffen aan en dat gaan ze nu wel verder uitzoeken dus 23 april hebben we weer een belafspraak en een paar dagen eerder moeten we weer komen prikken en dan gaan ze nog meer uitsluiten of ontdekken.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:13:06 #56
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_79331653
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 11:53 schreef FF het volgende:

Als je verkouden bent ofzo dan kan vuil dit buisje gaan verstoppen
En, het lijkt wel of je (tijdelijk) doof bent, vorig jaar ook eens gehad, Bij volwassen al irritant, bij kinderen die zich nog niet goed kunnen uiten is dat zwaar irritant...
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:29:49 #57
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79332288
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 12:13 schreef Tazz het volgende:

[..]

En, het lijkt wel of je (tijdelijk) doof bent, vorig jaar ook eens gehad, Bij volwassen al irritant, bij kinderen die zich nog niet goed kunnen uiten is dat zwaar irritant...
Wat zeg je?

Ik heb er sinds 2 jaar last van eigenlijk.
Knallende koppijn, oorpijn, kaakpijn. Willekeurig.

Tandarts om te kijken naar gaatjes, niets aan de hand.
Huisarts, kan niets vinden.
Tandarts foto's laten maken, niets aan de hand.
Huisarts 2 (echtpaar in de praktijk). "Het zou wel eens je buis van eustachias kunnen zijn."
Oren nog een keer gecontroleerd en idd. mijn trommelvlies stond onder druk.
Otrivin werkt(e) voor mij niet, dus medicinale spray. Nadeel die werkt pas na 10 dagen gebruik. Dus 10 dagen Otrivin, en dan die medicinale spray. Wow dat werkte goed.

Als ik het nu voel aankomen, dan gebruik ik Physiomer Strong Jet, werkt als een speer.
Voor kinderen is er ook een kindervariant, ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd je dat mag gebruiken.
Het nadeel is dat je het gevoel heb te verdrinken in de zee en zie dat maar eens aan zo'n hummeltje uit te leggen.
pi_79334955
Books, geen allergieen is natuurlijk fijn, maar geen antistoffen is ook niet handig. Succes daarmee!

FF, ik weet dat mijn zusje ook vaak oorpijn had. Ze was dan steeds moe, of chagerijnig. Dan wisten we dat haar oren weer dwars zaten. Maar zelf zeggen deed ze niet. Dat uiten blijft lastig voor die kleintjes..
Die bouw is soms toch wel erfelijk.
Net zoals Chris die zijn gehoest vast van mij geerfd heeft.
pi_79346349
FF Naar is dat oorpijn. Heeft de KNO overwogen zijn oortjes door te prikken? Dat hielp hier bij Mahre wel een poosje, al moest ze uiteindelijk wel buisjes. Ook is ze minder snotterig geworden nadat haar neusamandelen zijn geknipt. Sterkte ermee kindjes met oorpijn zijn zo zielig.

Verder voor al snotterige kindjes ook sterkte en ook voor de papa's en mama's met slecht slapende kindjes.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:29:11 #60
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79359096
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:31 schreef Lenaatje het volgende:
FF Naar is dat oorpijn. Heeft de KNO overwogen zijn oortjes door te prikken?
Geen KNO, gewoon huisarts geweest.
Het is ook nog niets chronisch. Dus is er ook geen noodzaak.
pi_79360336
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:29 schreef FF het volgende:

[..]

Geen KNO, gewoon huisarts geweest.
Het is ook nog niets chronisch. Dus is er ook geen noodzaak.
Oh dan lees ik verkeerd! Dacht dat ik iets las over keelamandelen.
Gelukkig dat het niet chronisch is. Sterkte ermee!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:14:58 #62
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79360702
Lilah welkom in dit topic
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79369747
Is die lieve kleine Lilah ook alweer een peuter?

Gefeliciteerd!!
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:02:14 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79373381
Welkom Lilah!

Hier ook een snotteraartje. En hoesten en dus ook weer moeite met ademhalen. Vandaag maar weer de puffer te voorschijn gehaald. Dat gaf zoveel verlichting dat ze na 2 uurtjes weer vroeg, mama mag ik die? Maar gezegd dat dit bij het slaapje weer mocht.

En vanochtend toen ze zo lag te piepen, vroeg ze naar 'sjaap'. Die isse weg, wanneer komt ie terug. Dus ik moet toch maar op zoek naar d'r eigen echte sjaap.
pi_79394342
Lilah nog gefeliciteerd!

Aah mist Maud toch haar schaapje!
pi_79437265
Iemand bekend met naar bed breng drama's?
Zaterdag heeft ze door heel hard te huilen voor elkaar gekregen dat papa bij haar is blijven zitten tot ze in slaap viel...
Gisteren ging ze eigenlijk heel makkelijk naar bed en werd om half 10 overstuur wakker. En bleef maar brullen.
Ik vind het dan wel lastig of het dan echt iets is of dat ze probeert om iets voor elkaar te krijgen... Af en toe hebben we gekeken bij haar en uiteindelijk viel ze wel in slaap. Maar klinkt dit bekend en is hety gewoon een kwestie van volhouden?
Fake it till you make it...
pi_79437414
Och, Chaca, dan is zo'n schaapje wel fijn voor troost.. Succes met zoeken!

Nijna, dan moet je bij BE zijn
Wij hebben dat met de feestdagen gehad, hard huilen, maar niks aan pijn/bang/honger ofzo wat we konden vinden. Het leek echt aandacht trekkerij te zijn, hij was ook veel te makkelijk te kalmeren voor een echte verdrietige bui. Dat feestje heeft hier een paar weken geduurd, en daarna was het zo weel over. Maar hij werd er niet wakker om later..
  maandag 22 maart 2010 @ 09:50:35 #68
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79438674
quote:
Op maandag 22 maart 2010 08:34 schreef Nijna het volgende:
Iemand bekend met naar bed breng drama's?
Zaterdag heeft ze door heel hard te huilen voor elkaar gekregen dat papa bij haar is blijven zitten tot ze in slaap viel...
Gisteren ging ze eigenlijk heel makkelijk naar bed en werd om half 10 overstuur wakker. En bleef maar brullen.
Ik vind het dan wel lastig of het dan echt iets is of dat ze probeert om iets voor elkaar te krijgen... Af en toe hebben we gekeken bij haar en uiteindelijk viel ze wel in slaap. Maar klinkt dit bekend en is hety gewoon een kwestie van volhouden?
Uhm... tja.

Mijnheer wil heel vaak niet naar bed.
Wil blijven spelen, wil geen tanden poetsen enz. enz. enz.
We blijven stug volhouden en meestal slaapt hij wel na een half uur bij mama gedronken te hebben...
pi_79439435
Lief vertelde zaterdag dat het over was toen hij bij haar ging zitten, dan hield ze op met huilen. Maar dat was gisteren dus niet zo. Maar ze kan ook nog niet aangeven of ze dan ergens pijn heeft of bang is. Alhoewel ze best goed kan praten, maar dat soort dingen benoemen kan ze denk ik nog niet.
Maar wel fijn om te lezen dat meer kinderen het hebben. Ze is misschien wel gewoon erg aan het uitproberen, want ze is overdag ook veel bezig met nee zeggen en experimenteren met vanalles en nog wat. Misschien een "sprongetje", want ook al gaat Oei ik groei niet tot de peuterleeftijd, ik kan me best voorstellen dat er nog steeds van die momenten zijn dat ze een soort ontwikkelingssprongetjes doormaken.
Fake it till you make it...
pi_79440609
Die sprongen hou je volgens mij gewoon. Chris heeft oei-ik-groei nooit gevolgt qua tijden. Maar sprongen herkennen we wel.
Sinds zijn laatste (oa met slecht slapen en veel op de gang zitten) gaat het praten weer beter.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:20:47 #71
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79441007
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Die sprongen hou je volgens mij gewoon. Chris heeft oei-ik-groei nooit gevolgt qua tijden. Maar sprongen herkennen we wel.
Sinds zijn laatste (oa met slecht slapen en veel op de gang zitten) gaat het praten weer beter.
Yep, maar ik merk wel dat het steeds irritanter wordt

Xarno praat nu ook veel en veel meer, de dokter vond dat hij sommige worden al uit kon spreken die eigenlijk niet bij een tweejarige horen (wel nette woorden hoor ) Gisteren had hij een heel gesprek met mama voor het slapen gaan. Samengevat: Hij wilde alleen maar drinken. Mama zegt dat de melk op is en dat mama nieuwe moet maken. Hij even later weer dat mama nu wel nieuwe heeft gemaakt en kan drinken. Drinkt en zegt dat mama nieuwe melk heeft gemaakt.

Je zou het eigenlijk moeten filmen

Nu moeten we hem alleen nog wat dapperder zien te krijgen.
Hij heeft een vriend van 7 weken ouder. Die klimt overal op en in en over enz. Xarno niet.
Nu zijn wij ook wel voorzichtig, maar hij mag gerust dingen proberen. Bij Ballorig ging hij zondag (een paar maanden niet meer geweest) voor het eerst zelf het klimding in en wilde hij etages op. Maar hij had nog wel een steuntje nodig om omhoog te komen en gebruikte niet zoals zijn vriend de netten om zijn voeten op te zetten.
pi_79441467
Voorlopig vind ik dat praten nog leuk.. En ook gewoon heel handig!

Als je een portie dapperheid vind, mag je hier ook wel wat heen sturen. Als gaat het hier sinds een paar weken een stuk beter.
Ons jochie zal ook niet snel iets doen wat hij niet kan overzien. In een speeltuin moet je het vaak even voordoen (of hopen dat andere kindjes dat doen). Bij ballorig vorig weekend was het ook even een paar minuutjes aanmoedigen, maar daarna ging het wel goed. Het is een kwestie van tijd/ontwikkeling. Maar het zal bij Chris ook vast een stukje geerfd karakter zijn..
  maandag 22 maart 2010 @ 12:19:58 #73
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_79443026
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Voorlopig vind ik dat praten nog leuk.. En ook gewoon heel handig!

Als je een portie dapperheid vind, mag je hier ook wel wat heen sturen. Als gaat het hier sinds een paar weken een stuk beter.
Ons jochie zal ook niet snel iets doen wat hij niet kan overzien. In een speeltuin moet je het vaak even voordoen (of hopen dat andere kindjes dat doen). Bij ballorig vorig weekend was het ook even een paar minuutjes aanmoedigen, maar daarna ging het wel goed. Het is een kwestie van tijd/ontwikkeling. Maar het zal bij Chris ook vast een stukje geerfd karakter zijn..
Het gekke is dat hij echt voorzichtig is en niet bang.
Vallen is geen probleem. Hij staat op, klopt zijn handjes af (geintje door papa geïntroduceerd) en gaat gewoon verder. Soms wel even een kik of een snik, maar dat is dan snel over. Oke, bij een flinke valpartij moet er nog wel een kusje op. Misschien komt dat door de stuiterproef die papa met hem heeft gedaan ooit (lees hij rolde van de bank met papa ernaast )

Maar idd eerst de kat uit de boom kijken en dan andere kinderen het beest eerst laten aaien
Hij laat zich momenteel ook nog wel leiden door andere kinderen met spelen.
Spelen zij met de fiets, dan wil hij het ook. Hij zal niet als eerste met het idee komen.

Ach ja, zolang hij alles kan doen wat hij wil en ook dingen bijleert maak ik me hier geen zorgen om.
Niet iedereen kan kapitein zijn, alhoewel hij het thuis wel aan het proberen is
  maandag 22 maart 2010 @ 16:52:11 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79453318
Nijna, hier ook die fase gehad. En langzaam afgebouwd. Hier was het een duidelijke sprong, maar voordat je van toegeven aan de sprong overgaat in toegeven aan een gewoonte, is het natuurlijk opletten geblazen. Het blijft op deze leeftijd gewoon moeilijk omdat ze zich nog niet goed genoeg kunnen uiten in hun gevoelens. Sterkte in elk geval.

En dat portie durf wil ik wel even opsturen. Maud kan we met wat minder durf. Vandaag was ik op school met d'r en ze vraagt of ze naar buiten mocht. Tuurlijk, maar wel op het schoolpplein blijven. Dat deed ze ook maar ze ging dus wel van de ene kant van dat ohhhh zo grote schoolplein naar de andere kant. Daar waar Fleur altijd binnen zichtbereik bleef, heeft deze tante er echt geen moeite mee om uit het zichtveld van mama te gaan.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:05:56 #75
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_79513675
Tsja naar bed brengen is hier een uitputtingsslag uitdaging

Altijd vast ritueel: Tanden poetsen, nog wat water drinken, pyjama en schone luier aan, naar bed, verhaaltje lezen en daaaaaaan........... gaat het fout

Mama ...lichtje moet nog aan, ... ik heb nog trek, ...ik heb dorst (je hebt net nog gedronken, daarom hebben we het watermoment na het tandenpoetsen ingelast ), ...er is een monster in mijn kamer (we hebben nu een antimonsterbedlampje en een antimonstermegamindyslinger ),... mijn gordijn is niet goed dicht, ...nog een verhaaltje?, ...ik heb buik/oor/hoofd/voet/neus/keel/teen-pijn, ...ik vind je lief, ...ik heb de poes/papa/esmee/mijn fiets nog geen kusje gegeven, ...Flip moet ook onder de deken, ...nee de muis mag daar niet!, ...ik heb maar 1 doekje en ik wil er 2.... nou ja en zo kan ik nog 2 pagina's vullen

Op een gegeven moment mag ze nog 1 ding vragen en dan kom ik alleen nog terug als het gebouw instort
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')