abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79174415
je weet van te voren de spelregels (ja, die kun je weten door gewoon het foldertje netjes te lezen en als je iets niet snapt dat te vragen) en als ze mij een boete geven zal ik eerst lief glimlachen en proberen eronder uit te komen, zoals elk student betaamt, maar ik zal zeker geen bezwaar aantekenen ofzo, omdat ik weet hoe dat ding werkt en dat ik zodra ik het OV in stap ingechecked moet zijn.

En of dat een inbreuk op je privacy is etc, dat is dan jammer. Als dat je grootste issue was, had je dat ding niet moeten nemen bij je stufi en zelf je kaartjes moeten kopen / een anonieme kaart moeten kopen.
Ja doei.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:39:00 #27
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_79174450
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:36 schreef VliegVlieg het volgende:
De reden dat de controleur mij dus een boete geeft, is dus puur omdat ze mijn "reizigersdata" niet kunnen inzien als ik niet ben ingechecked?
Nee, de reden is dat er een REGEL is dat je ingecheckt moet zijn.

Ik vind het ook achterlijk als je een boeten krijgt wanneer je om 03:00 door een rood licht loopt terwijl er 0,0 autos te zien zijn omdat iedereen slaapt. Maar technisch gezien is er een regel dat je niet door rood mag lopen en dus een boete dient te krijgen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_79174527
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:39 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, de reden is dat er een REGEL is dat je ingecheckt moet zijn.

Ik vind het ook achterlijk als je een boeten krijgt wanneer je om 03:00 door een rood licht loopt terwijl er 0,0 autos te zien zijn omdat iedereen slaapt. Maar technisch gezien is er een regel dat je niet door rood mag lopen en dus een boete dient te krijgen
Bullshit, ze kunnen wel regels uit hun duim zuigen bij de RET e.d. tot ze een ons wegen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_79174645
Het zijn en blijven regels, en als je wilt dat ze veranderen ga je de politiek maar in ofzo of uberhaupt stemmen.

Nederland is zo'n heerlijk land

klagen en schelden over alles, maar (gefundeerd) stemmen, meewerken aan enquetes of een klacht indienen bij de dienst die er over gaat, ho maar.. klagen tegen elkaar, da's veel gezelliger, en DAAR krijg je tenminste (bijna) altijd een meelevende 'aaah.. ja!' te horen...
Ja doei.
pi_79174670
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef VliegVlieg het volgende:
En die controle is er om mensen die niet betalen aan te pakken, lijkt me.
Die controle is er gewoon om extra geld bij studenten weg te gaan halenop deze manier.

Net zoals de overheid je id niet zou checken en als melkkoe zou gebruiken en er nu op jaarbasis 50.000 bekeuringen op geschreven worden.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:45:17 #31
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79174757
Die hoeveelheid schapen die hier alleen reageren met een kort 'JA".

Terwijl je behoort te denken:"Donder op, dat dit kan in Nederland". Om wat voor reden zou je moeten inchecken als je gewoon een geldig vervoersbedrijf hebt. Er loopt geen controleur minder om dus het in en uit checken heeft geen enkele toegevoegde waarde. Ik heb wel wat beters te doen!

Verder heeft nog geen enkele conducteur hier ooit een opmerking over gemaakt.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
pi_79174791
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef Ad_rem het volgende:
dat dit kan in Nederland".
Ja doei.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:48:06 #33
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79174894
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn en blijven regels, en als je wilt dat ze veranderen ga je de politiek maar in ofzo of uberhaupt stemmen.

Nederland is zo'n heerlijk land

klagen en schelden over alles, maar (gefundeerd) stemmen, meewerken aan enquetes of een klacht indienen bij de dienst die er over gaat, ho maar.. klagen tegen elkaar, da's veel gezelliger, en DAAR krijg je tenminste (bijna) altijd een meelevende 'aaah.. ja!' te horen...
Je moet geen klacht indienen je moet hier gewoon niet als een schaap aan meewerken. Kom jij aan met je klacht indienen Als of een klachtenformulier ook maar ooit tot enige verandering heeft geleid. Niet zo naïef doen allemaal.
pi_79174928
ja, en met lekker dwars niet meewerken kom je echt veel verder

als je fatsoenlijk werk maakt van je klacht en het goed onderbouwt, mensen zoekt die het willen steunen, kom je verder dan in je eentje weer eens niet in te checken dan de conducteur verrot te gaan schelden
Nee, misschien niet direct, maar dat soort dingeng aan niet direct.

En als het niet werkt en ze je klachten niet 'oplossen', dan houdt het op.

Als het allemaal zo kut is hier, dan ga je toch lekker ergens anders heen? Of je zet je er voor in om het beter te maken, en door lekker recalcitrant te gaan lopen doen, doe je dat niet
Ja doei.
  maandag 15 maart 2010 @ 16:50:18 #35
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_79174984
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
ja, en met lekker dwars niet meewerken kom je echt veel verder
Ja ik kom daar tot nu toe zeker verder mee. En heeft er iemand last van?
  maandag 15 maart 2010 @ 16:50:32 #36
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79174995
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef Ad_rem het volgende:
Die hoeveelheid schapen die hier alleen reageren met een kort 'JA".
Dat is anders wel het antwoord op de vraag.

Als de vraag was geweest "In hoeverre is het fair dat je als student een boete krijg als je niet incheckt?", dan was het antwoord niet steeds JA geweest.
pi_79175106
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:50 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat is anders wel het antwoord op de vraag.

Als de vraag was geweest "In hoeverre is het fair dat je als student een boete krijg als je niet incheckt?", dan was het antwoord niet steeds JA geweest.
Dat ze een boete uitschrijven is een ding, minstens zo relevant is of je die ook daadwerkelijk zult moeten betalen.

Gelukkig gaan die vervoersbedrijven daar niet over.
pi_79175109
maargoed boete krijgen is dus een goede mogelijkheid, tenzij je een aardige conducteur treft maar ook als ze 'niet aardig' zijn, doen ze nog steeds gewoon hun werk
Ja doei.
pi_79175200
Wat heb jij een enge slaafse houding, motorbloempje. Ik wil me niet voorstellen hoe Nederland eruit zou zien als iedereen zich zo op zou stellen.
pi_79175247
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
maargoed boete krijgen is dus een goede mogelijkheid, tenzij je een aardige conducteur treft maar ook als ze 'niet aardig' zijn, doen ze nog steeds gewoon hun werk
Ik heb medelijden met je....
pi_79175374
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:56 schreef heiden6 het volgende:
Wat heb jij een enge slaafse houding, motorbloempje. Ik wil me niet voorstellen hoe Nederland eruit zou zien als iedereen zich zo op zou stellen.
als ik het ergens echt niet mee eens ben teken ik bezwaar in, heb ik tot nu toe 1 keer hoeven doen en daarmee ook gelijk gekregen.

Verder houd ik me gewoon aan de regels (snelheden op de weg, netjes kaartjes kopen, rekeningen optijd betalen en nu me ook gewoon in- en uitchecken met de chipkaart) en heb ik echt nergens last van, nergens stress en ik hoef me nergens aan te ergeren. alleen aan mensen die over ALLES wat te zeiken hebben omdat ze het te veel moeite vinden om hun kaartje langs een lezer te halen.

Ja, het is anders dan de oude kaart, JA, je moet even wat moeite doen in plaats van je kaart alleen laten zien, en neuh, ik had het ook liever bij het oude gehouden maar nu het er is kan ik wel blijven zeiken en eikelen, maar daar verdwijnen die chipkaart of de regels die er bij horen ook niet mee hoor!

Maargoed, dat wordt een eindeloze discussie tussen de 'revolutionairen' en de mensen die geen zin hebben om dagtaken te besteden aan boos zijn over iets, terwijl je ook gewoon lekker van het weer kunt genieten en een biertje in de stad kunt gaan halen

Dus.. einde discussie, want hier komen 'we' toch niet uit
Ja doei.
pi_79175384
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:57 schreef VliegVlieg het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met je....
good for you
Ja doei.
pi_79175685
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als ik het ergens echt niet mee eens ben teken ik bezwaar in, heb ik tot nu toe 1 keer hoeven doen en daarmee ook gelijk gekregen.

Verder houd ik me gewoon aan de regels (snelheden op de weg, netjes kaartjes kopen, rekeningen optijd betalen en nu me ook gewoon in- en uitchecken met de chipkaart) en heb ik echt nergens last van, nergens stress en ik hoef me nergens aan te ergeren. alleen aan mensen die over ALLES wat te zeiken hebben omdat ze het te veel moeite vinden om hun kaartje langs een lezer te halen.

Ja, het is anders dan de oude kaart, JA, je moet even wat moeite doen in plaats van je kaart alleen laten zien, en neuh, ik had het ook liever bij het oude gehouden maar nu het er is kan ik wel blijven zeiken en eikelen, maar daar verdwijnen die chipkaart of de regels die er bij horen ook niet mee hoor!

Maargoed, dat wordt een eindeloze discussie tussen de 'revolutionairen' en de mensen die geen zin hebben om dagtaken te besteden aan boos zijn over iets, terwijl je ook gewoon lekker van het weer kunt genieten en een biertje in de stad kunt gaan halen

Dus.. einde discussie, want hier komen 'we' toch niet uit
Je hoeft niet dankbaar te zijn, maar wees in elk geval maar blij dat er ook mensen zijn die niet zomaar alles pikken anders zag de maatschappij er helemaal niet best uit.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:12:03 #44
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_79175790
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
Het is een kwestie van privacy.

Sommige mensen willen om welke reden dan ook niet dat er van hen wordt geregistreerd wanneer en waar ze reizen, en/of dat die gegevens vervolgens zeven jaar worden bewaard. Dat is geen enkel probleem, omdat daar de anonieme OV-Chipkaart voor is bedacht - echter hebben studenten daar geen keus in, omdat een OV-jaarkaart alleen op een persoonlijke OV-chipkaart kan worden geladen.

Dan is het natuurlijk een beetje vreemd dat wanneer je in het openbaar vervoer zit en een geldig reisproduct hebt, zij het een al dan niet gratis OV-jaarkaart, of een duurbetaald abonnement, dat de vervoerder jou alsnog een boete oplegt, omdat jij hebt nagelaten een administratieve handeling na te laten. Het is een beetje alsof jij de straat oversteekt bij een groen licht, maar de agent jou nog een bekeuring geeft omdat jij niet op het knopje voor dat groene licht hebt gedrukt, en de officiële verkeerslicht-instructies toch echt zeggen dat je eerst op het knopje moet drukken, en daarna moet wachten tot het licht groen wordt.

Het is terecht dat mensen zich daar zorgen over maken, zeker aangezien de laatste paar jaren het kabinet een aantal zeer grote stappen voorwaarts heeft genomen in het registreren van allerhande persoonsgegevens zonder veel aandacht aan privacy te besteden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leshy op 15-03-2010 17:27:02 ]
pi_79176093
voor heiden6 en Leshy
  maandag 15 maart 2010 @ 17:23:40 #46
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_79176266
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat ze een boete uitschrijven is een ding, minstens zo relevant is of je die ook daadwerkelijk zult moeten betalen.

Gelukkig gaan die vervoersbedrijven daar niet over.
Die vervoersbedrijven hebben anders wel de wet aan hun zijde.
quote:
Artikel 47 Besluit Personenvervoer
* 1. De reiziger is met uitzondering van de gevallen, bedoeld in artikel 45, en met uitzondering van de door de vervoerder bepaalde gevallen, verplicht zich van een geldig elektronisch vervoerbewijs te voorzien:
o a. voordat hij, hetzij het vervoermiddel betreedt, hetzij een gedeelte van een station of halte betreedt waar hij blijkens duidelijke aanwijzingen van de vervoerder in het bezit moet zijn van een geldig elektronisch vervoerbewijs of
o b. zo spoedig mogelijk nadat hij het vervoermiddel of het gedeelte van het station of de halte heeft betreden, voor zover daar een met afgifte of ontwaarding belaste functionaris of een voor afgifte of ontwaarding bestemd apparaat aanwezig is.

* 2. Een elektronisch vervoerbewijs is geldig indien:
o a. het een nationaal elektronisch vervoerbewijs of een op grond van de concessie door of namens de concessiehouder afgegeven elektronisch vervoerbewijs betreft,
o b. de reismogelijkheden van het elektronisch vervoerbewijs toereikend zijn voor de te maken reis en het vertrekpunt elektronisch is geregistreerd,
o c. het elektronisch vervoerbewijs, voor zover het op naam is gesteld, overeenstemt met de identiteit van de houder daarvan en
o d. de te betalen vervoerprijs voor de reis ten minste gelijk is aan het tarief dat de gebruiker van het elektronisch vervoerbewijs daarvoor verschuldigd is.

* 3. Een elektronisch vervoerbewijs is niet geldig indien het gewijzigd of anderszins bewerkt is.
En als je niet aan alle voorwaarden uit het artikel voldoet, dan bepaald art. 48 dat je de ritprijs en de wettelijke verhoging verschuldigd bent. Dus het antwoord blijft in beginsel nog steeds "JA".

Een andere vraag is nog steeds of het fair is. Als het echt alleen maar voor gegevensverzameling is, dan vind ik het niet echt proportioneel om een boete te geven.
pi_79176277
Bij de HTM zijn ze trouwens te lui om die kaartjes te scannen
pi_79176496
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:23 schreef Pool het volgende:

[..]

Die vervoersbedrijven hebben anders wel de wet aan hun zijde.
[..]

En als je niet aan alle voorwaarden uit het artikel voldoet, dan bepaald art. 48 dat je de ritprijs en de wettelijke verhoging verschuldigd bent. Dus het antwoord blijft in beginsel nog steeds "JA".

Een andere vraag is nog steeds of het fair is. Als het echt alleen maar voor gegevensverzameling is, dan vind ik het niet echt proportioneel om een boete te geven.
Met een Studenten-OV doet het beginpunt van de reis niet ter zake en je zou best kunnen stellen dat aan de eis dat 'de reismogelijkheden van het elektronisch vervoerbewijs toereikend zijn voor de te maken reis' sowieso al is voldaan en dat registratie daarvoor niet noodzakelijk is.

Maar zoals het er nu staat interpreteer ik het wel zo dat de wet de vervoersbedrijven faciliteert bij deze waanzin.

Mocht ik een boete krijgen dan zou ik het sowieso voor de rechter laten komen uit principe.
pi_79177216
Naar wat ik heb begrepen kan niet elke vervoeder zien wat voor reisproduct op de kaart staat, dat is onder andere een reden om in te checken.

Maar verder zijn het gewoon de reisvoorwaarden van de vervoerders.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:51:48 #50
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_79177315
quote:
Op maandag 15 maart 2010 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
je weet van te voren de spelregels (ja, die kun je weten door gewoon het foldertje netjes te lezen en als je iets niet snapt dat te vragen) en als ze mij een boete geven zal ik eerst lief glimlachen en proberen eronder uit te komen, zoals elk student betaamt, maar ik zal zeker geen bezwaar aantekenen ofzo, omdat ik weet hoe dat ding werkt en dat ik zodra ik het OV in stap ingechecked moet zijn.

En of dat een inbreuk op je privacy is etc, dat is dan jammer. Als dat je grootste issue was, had je dat ding niet moeten nemen bij je stufi en zelf je kaartjes moeten kopen / een anonieme kaart moeten kopen.
Sinds wanneer moet je betalen voor je grondrechten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')