Nee, de reden is dat er een REGEL is dat je ingecheckt moet zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:36 schreef VliegVlieg het volgende:
De reden dat de controleur mij dus een boete geeft, is dus puur omdat ze mijn "reizigersdata" niet kunnen inzien als ik niet ben ingechecked?![]()
Bullshit, ze kunnen wel regels uit hun duim zuigen bij de RET e.d. tot ze een ons wegen.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, de reden is dat er een REGEL is dat je ingecheckt moet zijn.
Ik vind het ook achterlijk als je een boeten krijgt wanneer je om 03:00 door een rood licht loopt terwijl er 0,0 autos te zien zijn omdat iedereen slaapt. Maar technisch gezien is er een regel dat je niet door rood mag lopen en dus een boete dient te krijgen
Die controle is er gewoon om extra geld bij studenten weg te gaan halenop deze manier.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef VliegVlieg het volgende:
En die controle is er om mensen die niet betalen aan te pakken, lijkt me.
Je moet geen klacht indienen je moet hier gewoon niet als een schaap aan meewerken. Kom jij aan met je klacht indienenquote:Op maandag 15 maart 2010 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn en blijven regels, en als je wilt dat ze veranderen ga je de politiek maar in ofzoof uberhaupt stemmen.
Nederland is zo'n heerlijk land
klagen en schelden over alles, maar (gefundeerd) stemmen, meewerken aan enquetes of een klacht indienen bij de dienst die er over gaat, ho maar.. klagen tegen elkaar, da's veel gezelliger, en DAAR krijg je tenminste (bijna) altijd een meelevende 'aaah.. ja!' te horen...
Ja ik kom daar tot nu toe zeker verder mee.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:49 schreef motorbloempje het volgende:
ja, en met lekker dwars niet meewerken kom je echt veel verder
Dat is anders wel het antwoord op de vraag.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:45 schreef Ad_rem het volgende:
Die hoeveelheid schapen die hier alleen reageren met een kort 'JA".
Dat ze een boete uitschrijven is een ding, minstens zo relevant is of je die ook daadwerkelijk zult moeten betalen.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:50 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is anders wel het antwoord op de vraag.
Als de vraag was geweest "In hoeverre is het fair dat je als student een boete krijg als je niet incheckt?", dan was het antwoord niet steeds JA geweest.
Ik heb medelijden met je....quote:Op maandag 15 maart 2010 16:53 schreef motorbloempje het volgende:
maargoedboete krijgen is dus een goede mogelijkheid, tenzij je een aardige conducteur treft
maar ook als ze 'niet aardig' zijn, doen ze nog steeds gewoon hun werk
als ik het ergens echt niet mee eens ben teken ik bezwaar in, heb ik tot nu toe 1 keer hoeven doen en daarmee ook gelijk gekregen.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:56 schreef heiden6 het volgende:
Wat heb jij een enge slaafse houding, motorbloempje. Ik wil me niet voorstellen hoe Nederland eruit zou zien als iedereen zich zo op zou stellen.
Je hoeft niet dankbaar te zijn, maar wees in elk geval maar blij dat er ook mensen zijn die niet zomaar alles pikken anders zag de maatschappij er helemaal niet best uit.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als ik het ergens echt niet mee eens ben teken ik bezwaar in, heb ik tot nu toe 1 keer hoeven doen en daarmee ook gelijk gekregen.
Verder houd ik me gewoon aan de regels (snelheden op de weg, netjes kaartjes kopen, rekeningen optijd betalen en nu me ook gewoon in- en uitchecken met de chipkaart) en heb ik echt nergens last van, nergens stress en ik hoef me nergens aan te ergeren.alleen aan mensen die over ALLES wat te zeiken hebben omdat ze het te veel moeite vinden om hun kaartje langs een lezer te halen.
Ja, het is anders dan de oude kaart, JA, je moet even wat moeite doen in plaats van je kaart alleen laten zien, en neuh, ik had het ook liever bij het oude gehoudenmaar nu het er is kan ik wel blijven zeiken en eikelen, maar daar verdwijnen die chipkaart of de regels die er bij horen ook niet mee hoor!
Maargoed, dat wordt een eindeloze discussie tussen de 'revolutionairen' en de mensen die geen zin hebben om dagtaken te besteden aan boos zijn over iets, terwijl je ook gewoon lekker van het weer kunt genieten en een biertje in de stad kunt gaan halen
Dus..einde discussie, want hier komen 'we' toch niet uit
Het is een kwestie van privacy.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
Maargoed, dat wordt een eindeloze discussie tussen de 'revolutionairen' en de mensen die geen zin hebben om dagtaken te besteden aan boos zijn over iets, terwijl je ook gewoon lekker van het weer kunt genieten en een biertje in de stad kunt gaan halen![]()
Die vervoersbedrijven hebben anders wel de wet aan hun zijde.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:53 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat ze een boete uitschrijven is een ding, minstens zo relevant is of je die ook daadwerkelijk zult moeten betalen.
Gelukkig gaan die vervoersbedrijven daar niet over.
En als je niet aan alle voorwaarden uit het artikel voldoet, dan bepaald art. 48 dat je de ritprijs en de wettelijke verhoging verschuldigd bent. Dus het antwoord blijft in beginsel nog steeds "JA".quote:Artikel 47 Besluit Personenvervoer
* 1. De reiziger is met uitzondering van de gevallen, bedoeld in artikel 45, en met uitzondering van de door de vervoerder bepaalde gevallen, verplicht zich van een geldig elektronisch vervoerbewijs te voorzien:
o a. voordat hij, hetzij het vervoermiddel betreedt, hetzij een gedeelte van een station of halte betreedt waar hij blijkens duidelijke aanwijzingen van de vervoerder in het bezit moet zijn van een geldig elektronisch vervoerbewijs of
o b. zo spoedig mogelijk nadat hij het vervoermiddel of het gedeelte van het station of de halte heeft betreden, voor zover daar een met afgifte of ontwaarding belaste functionaris of een voor afgifte of ontwaarding bestemd apparaat aanwezig is.
* 2. Een elektronisch vervoerbewijs is geldig indien:
o a. het een nationaal elektronisch vervoerbewijs of een op grond van de concessie door of namens de concessiehouder afgegeven elektronisch vervoerbewijs betreft,
o b. de reismogelijkheden van het elektronisch vervoerbewijs toereikend zijn voor de te maken reis en het vertrekpunt elektronisch is geregistreerd,
o c. het elektronisch vervoerbewijs, voor zover het op naam is gesteld, overeenstemt met de identiteit van de houder daarvan en
o d. de te betalen vervoerprijs voor de reis ten minste gelijk is aan het tarief dat de gebruiker van het elektronisch vervoerbewijs daarvoor verschuldigd is.
* 3. Een elektronisch vervoerbewijs is niet geldig indien het gewijzigd of anderszins bewerkt is.
Met een Studenten-OV doet het beginpunt van de reis niet ter zake en je zou best kunnen stellen dat aan de eis dat 'de reismogelijkheden van het elektronisch vervoerbewijs toereikend zijn voor de te maken reis' sowieso al is voldaan en dat registratie daarvoor niet noodzakelijk is.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Die vervoersbedrijven hebben anders wel de wet aan hun zijde.
[..]
En als je niet aan alle voorwaarden uit het artikel voldoet, dan bepaald art. 48 dat je de ritprijs en de wettelijke verhoging verschuldigd bent. Dus het antwoord blijft in beginsel nog steeds "JA".
Een andere vraag is nog steeds of het fair is. Als het echt alleen maar voor gegevensverzameling is, dan vind ik het niet echt proportioneel om een boete te geven.
Sinds wanneer moet je betalen voor je grondrechten?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:38 schreef motorbloempje het volgende:
je weet van te voren de spelregels (ja, die kun je weten door gewoon het foldertje netjes te lezen en als je iets niet snapt dat te vragen) en als ze mij een boete geven zal ik eerst lief glimlachen en proberen eronder uit te komen, zoals elk student betaamt, maar ik zal zeker geen bezwaar aantekenen ofzo, omdat ik weet hoe dat ding werkt en dat ik zodra ik het OV in stap ingechecked moet zijn.
En of dat een inbreuk op je privacy is etc, dat is dan jammer. Als dat je grootste issue was, had je dat ding niet moeten nemen bij je stufi en zelf je kaartjes moeten kopen / een anonieme kaart moeten kopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |