Een doorn in m'n oog was de houten balk in de garage waarop de dakbalken steunden.
Nu moet ik erbij vertellen dat de complete garage is gebouwd door de zoon van de toemalige eigenaar met volledig 2e hands materiaal.
Ik hoop stiekem dat diegene echter nooit, en ik herhaal, NOOIT meer een hamer heeft vast gehouden !
De garage is gebouwd maar dan heb je het ook echt mee gezegd, de binnenkant is niet afgevoegd, de buitenkant is deels afgevoegd, alu rand om het dakleer bestaat uit reststukjes (nergens volle lengtes)...
Binnen kijk je langs alle deuren en ramen naar buiten dus de Pur zal nog veelvuldig door de ruimte gaan

Maar goed terugkomend. Een van de wonderlijke ideeën was dat de zoon aan de ene kant de balken heeft ingemetseld en aan de andere kant ipv de balken in muurankers te hangen deze op een balk heeft laten rusten. Deze balk was aan de ene kant ingemetseld en aan de andere kant op een stapel stenen laten rusten. In 1 woord: DRAMA.
![IMG_0006.jpg]()
![IMG_0008.jpg]()
Tijd om te veranderen dus...
Gelukkig was de balk in het midden ondersteund dus heb met 2 stempels de balken ondersteund en de helft van de balk weg gezaagd en muurankers geplaatst.
![IMG_0005.jpg]()
Het laatste wat ik moest doen was een vloertje storten aangezien de garage dieper is dan de bijkeuken waar ie tegenaan gebouwd is. Daardoor krijg je een rare loze ruimte die volgesstort was met puin, stenen en emmers structuur, waar enkel zandgrond in lag... De betonvloer van de garage zelf hield dus gewoon op...
Eerst alle puin eruit gehaald, toen het zand uitgevlakt echter bleef het nog gauw 10 tot 15 cm diep, dus eerst meer opgevuld met de bult puin wat ik eruit heb gehaald.
Toen een bewapeningsmat (tegen scheuren) er overheen gelegt en 2 rijlatten tegen de muur gemaakt.
Uiteindelijk beton gestort, en ook al had ik het nog nooit gedaan, het viel me 100% mee en het resultaat mag er volgens mij ook wel zijn !
![IMG_0007.jpg]()
Dit moet straks het ketel / opslaghok worden van garage / werkplaats...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]