abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79322826
Zow, Chapter 7 klaar. Morgen maar aan Chapter 8 beginnen.

Heerlijk tot nu toe en ik heb het gevoel dat het nog beter gaat worden! Ik was bang dat het niks zou zijn na alle kritiek bij reviews, maar volgens mij praat iedereen elkaar maar na en heeft niemand het echt door en door getest. Volgens mij zijn 75% van de reviews geschreven na 2 chapters ofzo ...

Goed het is linear en je hebt weinig vrijheid wat je in meeste andere FF's wel had, maar het is echt niet slecht en vergeleken met 12 vind ik deze toch beter tot nu toe.
pi_79322848
Lijkt me een gaaf spel, maar nog niet gekocht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 19 maart 2010 @ 06:24:47 #183
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_79322956
lxnay na chapter 9...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Theodon: ik vind de monsters stukken beter bedacht. Er zitten er bij die je aan het werk zetten (als je tenminste niet meteen naar een site gaat met spoilers over hoe ze te verslaan)... Enige die ik echt heb moeten navragen (hierboven) was het lvl 9 einde. Maar ook die bleek reuzesimpel (de volgende keer vlieg ik er doorheen daar )
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2010 @ 07:55:43 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79323389
Hoe "makkelijk" is het om te spelen als beginner?
Dus om in te stappen zeg maar?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:04:20 #185
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79323481
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 05:09 schreef El_Matador het volgende:
Lijkt me een gaaf spel, maar nog niet gekocht.
Doen dan Matje
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:05:07 #186
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79323496
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 07:55 schreef Netsplitter het volgende:
Te makkelijk eigenlijk.
Het begin is iets te simpel.
Ook voor een non-FF speler lijkt me dat nog 't geval.
Maar dat draait wel bij Kun je (tergend) langzaam wennen
L'Amour menaçant:
  vrijdag 19 maart 2010 @ 08:47:20 #187
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_79324166
quote:
Erg makkelijk.
Alle ff 13 specifieke dingen (vechten, rollen, eidolons etc etc) worden met een instructie uitgelegd zodra je het punt bereikt waar je ze de eerste keer nodig hebt. Dus de instructie over eidolons komt ook pas net voordat je de eerste tegenkomt. Maakt het leren van ff13 erg simpel.

Qua strategie zul je wel op een gegeven moment moeilijker kunnen krijgen. Sommige tegenstanders zijn alleen maar met een bepaalde werkwijze te verslaan.
pi_79326099
quote:
Ik denk dat je het volgende wel weet maar ik zeg het toch maar even voor de zekerheid:

Alle FF delen staan los van elkaar, unieke wereld, verhaallijn, battle systeem is elke keer net iets anders. Je hebt dus niets gemist, en deze game is zekers een makkelijke instapper
Altijd aan het dromen...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:37:58 #189
170987 Dennis1969
De Vectrex leeft
pi_79332544
ik ben nog in twijfel om deze aan te schaffen, daar ik niet met elke ff titel overweg kon. Crisis Core ging me vrij goed af....is het battlesysteem van xiii enigzins te vergelijken met cc?
Ultravox 26 april in Paradiso....eindelijk!!!!!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 19 maart 2010 @ 12:39:32 #190
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79332590
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 10:05 schreef D-Industries het volgende:

[..]

Ik denk dat je het volgende wel weet maar ik zeg het toch maar even voor de zekerheid:

Alle FF delen staan los van elkaar, unieke wereld, verhaallijn, battle systeem is elke keer net iets anders. Je hebt dus niets gemist, en deze game is zekers een makkelijke instapper
Ik ga 'm ff uitproberen bij een vriend vam me, die heeft 'm.
FF kijken of het wat is voor moi.
Maar ben wel blij dat de instap makkelijk is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:15:11 #191
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_79341105
En ik als trouwe FF fan vind deze opzet erg goed werken.
Omdat het rechtlijnig is wordt je gewoon gedwongen om na te denken over je aanpak want je zult er voorbij moeten. En in de laatste hoofdstukken krijg je de beloning: een open wereld met allerlei missies.

In XII had ik altijd het idee van: jaaaaaaaaaaa de wereld is lekker aan het vergaan en ik ben lekker met schildpadjes in de regen aan het vechten. Daar zat geen druk achter om het verhaal af te maken.
Nu moet je wil je verder gaan.

Nee. VII is magistraal maar ik vond de besturing ruk. En XIII vind ik (tot nu toe!) uitermate uitstekend. Qua graphics is het weer een bijzondere game. Er zitten weer geweldige video's tussen het gamen in.

Eindoordeel komt als ik de end credits zie. Maar ik vond X, X-2 en XII trouwens ook goed dus ik ben niet echt een referentiekader
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:17:04 #192
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79341199
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:15 schreef wdn het volgende:
En ik als trouwe FF fan vind deze opzet erg goed werken.
Omdat het rechtlijnig is wordt je gewoon gedwongen om na te denken over je aanpak want je zult er voorbij moeten. En in de laatste hoofdstukken krijg je de beloning: een open wereld met allerlei missies.

In XII had ik altijd het idee van: jaaaaaaaaaaa de wereld is lekker aan het vergaan en ik ben lekker met schildpadjes in de regen aan het vechten. Daar zat geen druk achter om het verhaal af te maken.
Nu moet je wil je verder gaan.
Ik vond zelf persoonlijk XII voor mij ook te veel vrijheid hebben.
quote:
Nee. VII is magistraal maar ik vond de besturing ruk. En XIII vind ik (tot nu toe!) uitermate uitstekend. Qua graphics is het weer een bijzondere game. Er zitten weer geweldige video's tussen het gamen in.

Eindoordeel komt als ik de end credits zie. Maar ik vond X, X-2 en XII trouwens ook goed dus ik ben niet echt een referentiekader
X-2 heeft voor mij wat XII ook had.... te veel vrijheid.
Ik weet echt niet meerw at ik nu eerst moet doen... of mag doen
L'Amour menaçant:
pi_79341472
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 15:23 schreef Doomtrain het volgende:
Wel als trouwe FF fan is het jammer zo'n saaie game op de merkt te hebben, zullen maar weer eens met FF 7 gamen voor wat diversiteit.
Trouwens XIII lijkt veel op X maar in X kreeg je bij elk gevecht wat gil.
Nu eerlijk zijnde het was zen geld niet waard 64¤ en voor wat een copie van.
Mag dan nog collectors item zijn.
Hoop vogende FF iets beter is, Square Enix heeft veel werk voor de boeg
Je hebt voor een normale playthrough in FF13 echt geen geld nodig.
Ik heb nog helemaal niets in de shops gekocht en zit op dit moment in Chapter 11.

Gil is in FF 13 alleen handig als je bepaalde items/materials moet kopen voor het upgraden van je wapens.
Als je niet voor een 1000/1000 gamerscore of Platinum Trophy gaat dan is Gil in dit deel totaal overbodig.

Aan je reactie te zien vergelijk je elke nieuwe FF met FF7.

Als je elke nieuwe FF met voorgaande delen gaat vergelijken dan gaat het spel tegenvallen omdat het spel niet aan je verwachtingen voldoet.

Elk deel moet je gewoon los van elkaar zien en genieten.

Elke FF heeft zijn plus en minpunten gehad, maar ik heb alle delen met veel plezier gespeeld en dat is met FF 13 niet minder.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:36:14 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_79342075
Aan het grafische geweld van XIII kan VII echt niet tippen.
De relaties tussen de verschillende personages
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vind ik goed werken waardoor ik het verhaal dus tot nu toe gewoon goed vind.
Ik ben nu op het punt aangekomen waarbij
SPOILER
. Hier merk ik al een soort van loslaten van het sturen van de speler. Ik ga de keuze krijgen over het team wat ik wil. Iets wat ik in XII ook irritant vond: hoe stel je een goed team samen. In XIII is dat al geregeld: de karakters zijn gebalanceerd en geen van de 6 is overpowered.

Nee, XIII is zeker niet slecht te noemen. In tegendeel.
IK ben volop aan het genieten. Vorig weekend 25 uur aan 1 stuk. Deze week 2x een uur maar vanaf vanavond gaat het weer los met een series FF13 spelen+eten+kort slapen. Ik ben de komende weekenden niet te bereiken
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:48:36 #195
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79342607
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:22 schreef torn_Machina het volgende:
Als je elke nieuwe FF met voorgaande delen gaat vergelijken dan gaat het spel tegenvallen omdat het spel niet aan je verwachtingen voldoet.
Wil dat impliciet zeggen dat FF downhill gaat? Omdat je verwachtingen hoog zijn en ze er steeds niet aan voldoen?
quote:
Elk deel moet je gewoon los van elkaar zien en genieten.

Elke FF heeft zijn plus en minpunten gehad, maar ik heb alle delen met veel plezier gespeeld en dat is met FF 13 niet minder.
Same here.
L'Amour menaçant:
pi_79342623
Ik verklaar mezelf als FF fan, maar tegelijkertijd kan ik mezelf niet op de borst kloppen omdat ik FF X en XII niet kon uitstaan of langer kon spelen dan een aantal uurtjes, terwijl ik toch positieve reacties erover lees. Ben daarom echt opgelucht dat ik inmiddels wel 82 uur in het laatste deeltje heb zitten en nog niet uitgespeeld ben (begin het wel beu te raken, ben toe aan wat God of War) maar dikke naar Square Enix hoor. Goed gedaan.

Ik hoop dat de volgende deel kwa verhaallijn mij meer zal aanspreken.

Deeltje VII en VIII vond ik ook absoluut geweldig, voornamelijk VII omdat het me op alle punten raakt (emotioneel meesleepend ) dat hoop ik terug te zien in versus - ik had gelezen dat de game nog donkerder, nog heftiger, nog bloederiger zal worden dan deeltje 7, ben benieuwd... als dat waar is .....

Altijd aan het dromen...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:51:02 #197
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_79342709
Ik moet zeggen dat ik XIII emotioneel veel meeslepender vind dan X en XII.
Ik kan me meer met de karakters identificeren... en de moeilijke keuzes die ze hebben.
L'Amour menaçant:
pi_79343808
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:48 schreef Ang3l het volgende:
Wil dat impliciet zeggen dat FF downhill gaat? Omdat je verwachtingen hoog zijn en ze er steeds niet aan voldoen?
Veel mensen hebben een favoriete FF en meestal is dit de eerste FF die ze hebben gespeeld.
Het kan ook zijn dat ze met een bepaald deel zijn opgegroeid en de indruk die het spel op dat moment achterliet is waarschijnlijk niet meer te evenaren geweest met de delen die volgden.

Als jij elk nieuw deel gaat vergelijken met je favoriete FF dan is er dus een grote kans dat jij het nieuwe deel vindt tegenvallen omdat het niet die juiste indruk achterlaat als toen jij je favo FF gamel aan het spelen was.
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:51 schreef Ang3l het volgende:
Ik moet zeggen dat ik XIII emotioneel veel meeslepender vind dan X en XII.
Ik kan me meer met de karakters identificeren... en de moeilijke keuzes die ze hebben.
Het is dat Balthier/Fran/Basch interessant waren als characters, maar Vaan/Penelo waren voor mij totaal overbodig.

Ondanks een aantal matige characters was FF 12 best tof.
Het verhaal boeide me halverwege al niet meer, maar de gameplay was dik in orde.
Vooral het semi-MMO gevoel trok mij erg aan.
De Hunt Missions en optionele Espers waren ook een leuke toevoeging.

[ Bericht 31% gewijzigd door torn_Machina op 19-03-2010 17:24:37 ]
pi_79344425
Hoe level je eigenlijk? Ik zie geen EXP of AP balk of niks

en Vanille is een snolletje en Hope moet dood
pi_79344843
CP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')