Hier mag je ook gewoon dezelfde dag naar huis na narcose hoor!quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:23 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Die pijn herken ik niet maar zou het dinsdag zeker even melden als ik jou was.
Bij een gewone curretage gaan ze via een buisje die in je baarmoeder is aangebracht met een soort lusje de baarmoederwant schoonschrapen. Dit kan met een volledige narcose maar je kan ook kiezen voor een ruggenprik (dan kan je zelfs meekijken via een groot scherm bij ons!). Als je borstvoeding geeft, zeggen sommige artsen dat je beter geen narcose kan doen (of 24 uur afkolven) maar daar zijn de meningen over verdeeld. De ingreep duurt ongeveer 10 minuten. Als je ruggeprik hebt gehad kan je in principe dezelfde dag nog naar huis en anders blijf je 1 nachtje. Daarna moet je jezelf een beetje in acht nemen, net als na een bevalling (zoals ik al schreef; niet zwaar tillen of zwemmen, geen gemeenschap, dat soort dingen).
Maar geloof me, als dit echt het geval is (achtergebleven stukje placenta), voel jij je na de curretage binnen een week beter dan dat je je nu voelt met al dat bloedverlies. Scheelt een hoop in de energie hoor.
En toch.... raad ik je aan om vandaag even naar je dokter of je vlos te bellen. Het zit je duidelijk niet lekker en mij eigenlijk ook niet. Je kan toch gewoon even bellen met die vraag? Daar zijn ze voor hoor. En als zij het niet nodig vinden om je direct door te sturen, ben je ook weer wat gerust gesteld.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:30 schreef mama_papa het volgende:
Nou zeg, zal het dan toch dat zijnIk wacht dinsdag af en ga de afspraak nu zeker niet meer verzetten! Ben erg benieuwd of dat het is! Aan de ene kant vind ik het doodeng en hoop ik niet dat dat het is, maar aan de andere kant zou het wel fijn zijn als dat het is, want dan na die curretage is het weer oké qua bloeden. Wist niet dat een vrouw zoveel kon bloeden, maargoed
![]()
Bedankt voor jullie antwoorden
Mammietje: Het voelt als gemene steken. Het is echt links onder in mn buik..
Uhm, eerst was het bloed, toen bruiniger bloed en nu héél lichtbruinig en heel waterig. En bijna overquote:Op donderdag 18 maart 2010 10:21 schreef DJRandall het volgende:
Jeetje, dat is niet veel dat hij binnenkrijgt. Kom maar goed voor jezelf op Florian......
Hoe weet je trouwens dat het wondvocht is? En komt dat van binnenuit?
Handig met die afspraak!quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:24 schreef lily het volgende:
We zijn terug van het CB, pfff
We hadden om 9.45 een afspraak maar de CB medewerkster (die Leah vorige keer foutief gewogen had) had onze afspraak alleen in ons boekje geschreven maar niet in de systeem gezet.
Dat werkt niet zo![]()
Haar tongriempje is wel wat kort maar de arts vindt het niet te kort om het daadwerkelijk door te snijden. Een kno arts doet dit niet snel, zeggen ze, en Leah groeit verder goed dus het onrustige drinken zal wel bij haar horen en zal ik mee moeten leven blijkbaar. Nou ja, dan laten we het maar zo. Ik ben het eigenlijk al gewend ook.
Ze is nu 12 weken en weegt 5750 en is 62 cm lang.
De curve op borstvoeding.com ziet er echt anders uit dan die van het CB trouwens (die van het CB komt ze bij beiden bovengemiddeld uit)
dit is die van bv.com:
Wat sij seg!quote:Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh Freecell*knuff* Ik zou toch een andere lactatiekundige erbij vragen dan de wvk, misschien heeft zij net een andere kijk op de zaak omdat de wvk ook met andere dingen bezig is ofzo. Want je probeert alles al wat te verzinnen valt om je productie te verhogen en Florian meer te laten drinken
![]()
ik zat net ook te denken, anders had ik aviva wel ff uitgeleend dat zij kon helpen met opkrikken van de prooductie dat ik dan wat kolfde voor mn voorraad... maar ze woont zo ver weg!quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Asyniur het volgende:
freecell, geef je wel alles wat je kolft nog aan Florian? Dan heefdt hij in elk geval een extraatje.
En kolven tussen de voedingen...
hè verdorie, waarom woon je nou niet wat dichterbij! Heb de vriezer vol liggen met vette melk...
Ik dacht meer aan iets sterkers.. maar ja, dat combineert weer zo slecht met m'n werk. Net even naar buiten geweest. Daar fleurt een mens van op! Wat een lekker weer!quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Sorbo, jij bent wel van de leuke ochtenden, zeg!hopelijk heb je inmiddels een paar sterke bakken
achter de kiezen
Aviva uitlenen?quote:Op donderdag 18 maart 2010 12:48 schreef DaviniaHR het volgende:
ik zat net ook te denken, anders had ik aviva wel ff uitgeleend dat zij kon helpen met opkrikken van de prooductie dat ik dan wat kolfde voor mn voorraad... maar ze woont zo ver weg!![]()
quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:06 schreef freecell het volgende:
ik kolf, maar meer dan 5-10 cc krijg ik er gewoon niet uiten mijn mannetje heeft wel honger. CB belde, die raadden een bepaalde lactatiekundige aan. En ik moest idd even mijn huisarts bellen voor de neusspray. Die lactatiekundige heb ik gebeld en die belt binnen 24 uur terug.
Maar fuck, 24 uur![]()
Mijn moeder komt zo ff langs, das wel fijn.
En Florian is na zijn laatste voeding van 10 cc lekker gaan slapen.
En na zijn volgende voeding gooi ik er mijn hele voorraad gekolfde melk ook maar in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |