abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79286369
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:23 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Die pijn herken ik niet maar zou het dinsdag zeker even melden als ik jou was.
Bij een gewone curretage gaan ze via een buisje die in je baarmoeder is aangebracht met een soort lusje de baarmoederwant schoonschrapen. Dit kan met een volledige narcose maar je kan ook kiezen voor een ruggenprik (dan kan je zelfs meekijken via een groot scherm bij ons!). Als je borstvoeding geeft, zeggen sommige artsen dat je beter geen narcose kan doen (of 24 uur afkolven) maar daar zijn de meningen over verdeeld. De ingreep duurt ongeveer 10 minuten. Als je ruggeprik hebt gehad kan je in principe dezelfde dag nog naar huis en anders blijf je 1 nachtje. Daarna moet je jezelf een beetje in acht nemen, net als na een bevalling (zoals ik al schreef; niet zwaar tillen of zwemmen, geen gemeenschap, dat soort dingen).
Maar geloof me, als dit echt het geval is (achtergebleven stukje placenta), voel jij je na de curretage binnen een week beter dan dat je je nu voelt met al dat bloedverlies. Scheelt een hoop in de energie hoor.
Hier mag je ook gewoon dezelfde dag naar huis na narcose hoor!
pi_79286371
Free
pi_79286509
M_P pff, dat is te veel bloed ja. Laat ook meteen even je HB controleren (ijzer in je bloed) en begin vast met het omhoog halen daarvan door veel ijzer te eten (appelstroop, spinazie, roosvicee ferro).

Minke aan de rol, juh!
Freecell, wat voel je je dan naar he, als je erachter komt dat ie dus in stilte gewoon honger heeft. Ik zou ook even niet meer weten hoe je het op moet lossen. Hier zijn we destijds naar kv gegaan, maar ik heb het gewoon snel opgegeven ivm lage productie met aanwijsbare oorzaak.

Sorbo, slaap lekker gewoon even je hoofd op het toetsenbord.

Zo, terug van de fysio. Geen helm! Juh! En hij moet nog wel een keer terug maar dat is pas als ie kan zitten. Duurt nog wel even (of niet, volgens de fysio).
Deze mama heeft net haar uk op het kdv neergelegd, hij keek nog niet om, speeltje en andere kindjes waren belangrijker dan mama. En nou ga ik voor het eerst in tijden zonder hem shoppen. Gewoon lekker alleen. Helemaal zin in. Tis ook zo'n heerlijk weer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79286557
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:30 schreef mama_papa het volgende:
Nou zeg, zal het dan toch dat zijn Ik wacht dinsdag af en ga de afspraak nu zeker niet meer verzetten! Ben erg benieuwd of dat het is! Aan de ene kant vind ik het doodeng en hoop ik niet dat dat het is, maar aan de andere kant zou het wel fijn zijn als dat het is, want dan na die curretage is het weer oké qua bloeden. Wist niet dat een vrouw zoveel kon bloeden, maargoed

Bedankt voor jullie antwoorden

Mammietje: Het voelt als gemene steken. Het is echt links onder in mn buik..
En toch.... raad ik je aan om vandaag even naar je dokter of je vlos te bellen. Het zit je duidelijk niet lekker en mij eigenlijk ook niet. Je kan toch gewoon even bellen met die vraag? Daar zijn ze voor hoor. En als zij het niet nodig vinden om je direct door te sturen, ben je ook weer wat gerust gesteld.
pi_79286663
Ik zou toch naar je dokter of vlos bellen hoor. Ik heb na Tyler ook een curretage gehad. Ik bleef ook veel bloeden en vaak buikpijn erbij. Was snel opgeknapt.
pi_79286704
M_P ik sluit me bij mammietje aan. Wat jij omschrijft had ik na 3 dagen al niet meer. Ik heb wel lang gebloed en dat was geen probleem, maar het was meer beetje bloed en redelijk wat vocht. Zo klinkt het bij jou niet. En tegen die curretage hoef je niet op te zien, ik had em na de miskraam (zelfde procedure). Met een ruggenprik stond ik in vier uur weer thuis.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79286808
Even een ego post, zit op mn werk dus illegaal aan t fokken

Jamie hoest heel erg, klinkt als een ouwe opa die groene roggels op aan t hoesten is (sorry voor de ranzige uitleg maar weet niet hoe ik het anders moet zeggen) Gisteravond heeft hij zn fles niet leeg gedronken toen viel hij in slaap 70 cc laten staan. Vanmorgen ook 70 cc laten staan toen wilde hij niet meer. In een hoestbui heeft hij de rest er uit gespuugd. Verder is hij wel heel vrolijk en allert. Toch maak ik me zorgen.... morgen toch maar ff naar de HA als het niet beter wordt.
Vanmorgen was ik hem aan t wassen, leg ik hem op zn buik op t aankleed kussen. Draait hij zich zo om terug naar zn rug Mn kleine acrobaat dit was de eerste zelf gelukte draaipoging. Ben zo trots!
pi_79288098
We zijn terug van het CB, pfff
We hadden om 9.45 een afspraak maar de CB medewerkster (die Leah vorige keer foutief gewogen had ) had onze afspraak alleen in ons boekje geschreven maar niet in de systeem gezet.
Dat werkt niet zo

Haar tongriempje is wel wat kort maar de arts vindt het niet te kort om het daadwerkelijk door te snijden. Een kno arts doet dit niet snel, zeggen ze, en Leah groeit verder goed dus het onrustige drinken zal wel bij haar horen en zal ik mee moeten leven blijkbaar. Nou ja, dan laten we het maar zo. Ik ben het eigenlijk al gewend ook.

Ze is nu 12 weken en weegt 5750 en is 62 cm lang.

De curve op borstvoeding.com ziet er echt anders uit dan die van het CB trouwens (die van het CB komt ze bij beiden bovengemiddeld uit)

dit is die van bv.com:

pi_79288887
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 10:21 schreef DJRandall het volgende:

Jeetje, dat is niet veel dat hij binnenkrijgt. Kom maar goed voor jezelf op Florian......

Hoe weet je trouwens dat het wondvocht is? En komt dat van binnenuit?
Uhm, eerst was het bloed, toen bruiniger bloed en nu héél lichtbruinig en heel waterig. En bijna over
pi_79289049
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:24 schreef lily het volgende:
We zijn terug van het CB, pfff
We hadden om 9.45 een afspraak maar de CB medewerkster (die Leah vorige keer foutief gewogen had ) had onze afspraak alleen in ons boekje geschreven maar niet in de systeem gezet.
Dat werkt niet zo

Haar tongriempje is wel wat kort maar de arts vindt het niet te kort om het daadwerkelijk door te snijden. Een kno arts doet dit niet snel, zeggen ze, en Leah groeit verder goed dus het onrustige drinken zal wel bij haar horen en zal ik mee moeten leven blijkbaar. Nou ja, dan laten we het maar zo. Ik ben het eigenlijk al gewend ook.

Ze is nu 12 weken en weegt 5750 en is 62 cm lang.

De curve op borstvoeding.com ziet er echt anders uit dan die van het CB trouwens (die van het CB komt ze bij beiden bovengemiddeld uit)

dit is die van bv.com:

Handig met die afspraak!
Wat een verschil trouwens, Leah en Isa. Isa was gisteren 11 weken en 5005 gram en 57,5 cm!
pi_79289234
Mooie curve van Leah hoor! Wordt een flinke meid alweer... (daar is Minke echt nog mini bij, en die is een dagje later geboren)
Ben ook wel erg benieuwd weer, wij mogen volgende week weer naar het cb. Ben echt heel benieuwd of ze nu wat meer is aangekomen en gegroeid... voor mijn gevoel blijft ze zo klein Maar misschien is dat wel mijn verbeelding. Terwijl er wel bijna een liter kv ingaat elke dag (met gemak).
pi_79289268
Wat een grote kinders alweer zeg

Die van mij blijft eeuwig 6,5 pond denk ik

Ik heb het cb gebeld dat ik nu wel weet waar het aan ligt en die bellen als het goed is vanmiddag terug. Ik wil eigenlijk niet zo het weekend in.

En kolven heb ik net geprobeerd, maar dat is nog net zo'n drama als bij Leander Een half uur = 10cc.
Dus als het voeden niet 'live' lukt is dat geen optie. Mijn melk wil alleen maar uit mijn borsten als er een kind aan hangt....
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:55:30 #263
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79289393
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 09:21 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh Freecell *knuff* Ik zou toch een andere lactatiekundige erbij vragen dan de wvk, misschien heeft zij net een andere kijk op de zaak omdat de wvk ook met andere dingen bezig is ofzo. Want je probeert alles al wat te verzinnen valt om je productie te verhogen en Florian meer te laten drinken
Wat sij seg!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_79289666
Ja, NieuweUser en Lijnloos, Leah is inderdaad een flinke meid.
Ze was bij haar geboorte al 4050 gram en 54 cm..

Echt balen, freecell.
Heb je de speen al de deur uitgegooid?

Helpt vaak aanleggen al iets? Wil hij dat wel (aangezien hij zich niet meldt)?
Heeft hij wel honger dan?

Bah, je kind hoeft echt niet groot of zwaar te zijn (zijn vader is ook maar een spriet, toch?) maar een stijgende lijn is wel fijn ja.
pi_79289809
Lijnloos, ik ben ook benieuwd wat Minke nu weegt!

Werken er hier trouwens mensen bij de Nutricia??
Ik vertelde vorige week toch over een brief die ik had gehad met daarin de zin: Gefeliciteerd met de geboorte van Shulanith.

Krijg ik gisteren een nieuwe brief:

Enkele dagen geleden heb je van ons een brief ontvangen waarin we je feliciteerden met de geboorte van je kindje. Je hebt vast lang nagedacht over een mooie naam. Helaas hebben wij de naam van je kindje niet goed overgenomen in onze brief. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.....

Wij willen je alsnog van harte feliciteren met de geboorte van Isa.

Ik heb niets doorgegeven! Maar waarschijnlijk hebben meer mensen zo'n mooie brief met Shulanith gehad!
pi_79289850
Speen is de deur uit, dus zodra hij nu piept of zoekt krijgt hij drinken. Schiet nog niet echt op...

En ik heb gisteren met de VBN gebeld. Die hadden wat aanvullende tips, maar waren het verder erg met het cb eens (ik heb een tof cb, erg pro bv en ook rapley ed vinden ze leuk.)
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:14:39 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79290164
Free, wat fijn dat er een reden is gevonden voor het afvallen wat florian, maar tis wel een nare reden! ik neem aan dat je idd al aan het nakolven bent en dat geeft met een spuitje of flesje? Niet dus. Kan je geen syntocinon krijgen? Verder hoop ik dat de productie snel toeneemt!

Twink, met roofdier bedoel je prianha? Jup, die hebben we ook thuis hier

Nweuser, ruggetje helemaal recht is juist niet optimaal. De bolling zoals in de draagdoek is het beste voor de rug. Ze lagen ook krom in je buik Maar de bolling is de maxi-cosi wijkt daar (uiteraard) weer vanaf, vandaar

Sorbo, jij bent wel van de leuke ochtenden, zeg! hopelijk heb je inmiddels een paar sterke bakken achter de kiezen

Minke en Jamie al aan het rollen, en ivan al druk aan het spelen. Zo leuk! Hoe oud is ivan eigenlijk?

Mefke, fijn dat driekus geen helmpje hoeft!

Aviva ligt voor de 2e keer in haar leven in de wandelwagen! Lekker in de tuin, te maffen! het is zo lekker weer, die leg ik echt niet binnen neer! En het is niet alsof ze entertainment nodig heeft, de geluiden van buiten en wat bewegende bomen is al wild zat voor dr. Ze heeft het al superdruk met het behang te bestuderen… :’)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:21:06 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79290397
freecell, geef je wel alles wat je kolft nog aan Florian? Dan heefdt hij in elk geval een extraatje.
En kolven tussen de voedingen...
hè verdorie, waarom woon je nou niet wat dichterbij! Heb de vriezer vol liggen met vette melk...
pi_79290805
Als piranha's zouden grommen wel
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:48:03 #270
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_79291379
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:21 schreef Asyniur het volgende:
freecell, geef je wel alles wat je kolft nog aan Florian? Dan heefdt hij in elk geval een extraatje.
En kolven tussen de voedingen...
hè verdorie, waarom woon je nou niet wat dichterbij! Heb de vriezer vol liggen met vette melk...
ik zat net ook te denken, anders had ik aviva wel ff uitgeleend dat zij kon helpen met opkrikken van de prooductie dat ik dan wat kolfde voor mn voorraad... maar ze woont zo ver weg!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_79291540
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Sorbo, jij bent wel van de leuke ochtenden, zeg! hopelijk heb je inmiddels een paar sterke bakken achter de kiezen
Ik dacht meer aan iets sterkers.. maar ja, dat combineert weer zo slecht met m'n werk. Net even naar buiten geweest. Daar fleurt een mens van op! Wat een lekker weer!

Wat lekker zeg, dat ze buiten ligt! hebben ze met Isabeau gisteren op het KDV ook gedaan. Ze krijgen allemaal de zomer in hun bol
pi_79291725
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:48 schreef DaviniaHR het volgende:

ik zat net ook te denken, anders had ik aviva wel ff uitgeleend dat zij kon helpen met opkrikken van de prooductie dat ik dan wat kolfde voor mn voorraad... maar ze woont zo ver weg!
Aviva uitlenen?
pi_79292027
ik kolf, maar meer dan 5-10 cc krijg ik er gewoon niet uit en mijn mannetje heeft wel honger. CB belde, die raadden een bepaalde lactatiekundige aan. En ik moest idd even mijn huisarts bellen voor de neusspray. Die lactatiekundige heb ik gebeld en die belt binnen 24 uur terug.

Maar fuck, 24 uur

Mijn moeder komt zo ff langs, das wel fijn.

En Florian is na zijn laatste voeding van 10 cc lekker gaan slapen.
En na zijn volgende voeding gooi ik er mijn hele voorraad gekolfde melk ook maar in.
  donderdag 18 maart 2010 @ 13:12:16 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79292202
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:06 schreef freecell het volgende:
ik kolf, maar meer dan 5-10 cc krijg ik er gewoon niet uit en mijn mannetje heeft wel honger. CB belde, die raadden een bepaalde lactatiekundige aan. En ik moest idd even mijn huisarts bellen voor de neusspray. Die lactatiekundige heb ik gebeld en die belt binnen 24 uur terug.

Maar fuck, 24 uur

Mijn moeder komt zo ff langs, das wel fijn.

En Florian is na zijn laatste voeding van 10 cc lekker gaan slapen.
En na zijn volgende voeding gooi ik er mijn hele voorraad gekolfde melk ook maar in.

ik zou na elk voeding proberen je beetje gekolfde melk erin te 'proppen'.
en gewoon doorgaan met kolven, alle beetjes baten...
lukt het je om te kolven met florian aan de borst? misschien gaat het dan beter...
pi_79292217
freecell, sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')