om het topic nog maar een een ietwat serieuze wending te geven

wachttijd in utrecht voor een flatje is minimaal 6 jaar. En dan praat ik echt over het minimale als je heel veel geluk hebt. (ga eerder uit van 8/9 jaar). Kamers zijn iets makkelijker te verkrijgen via kamernet maar alsnog en duur en wachtlijst. (ga uit van 300 euro voor 10 m2).
Indien je op kamers woont, helaas geen huurtoeslag voor jou.
Indien via sociale huur -> vanaf 23 jaar (+ andere voorwaarden als inkomen en huur) huurtoeslag mogelijk. Gemiddeld komt hierdoor je huur te liggen op ongeveer 250 euro. De rest komt wordt aangevuld als huurtoeslag. Dit is afhankelijk van je inkomen en huur uiteraard.
met twee personen, ga uit van ongeveer 150 euro aan gas/water/licht en minimaal 300 euro aan eten.
Indien Sociale huur: mogelijkheid voor kwijtschelding gemeente lasten en waterschapsheffing. Dit moet je aanvragen en is weer afhankelijk van je inkomsten, spaargeld en ander vermogen.
Ik woon nu als student half jaartje samen met mijn vriendin (in vianen, stukje buiten utrecht) huur van 300 eurie excl voor 70m2. Met 2x stufi, 2x bijbaantje en 2x ouderbijdrage is het prima te doen elke maand