abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79121416
PvdA, SP, GroenLinks, PvdD en D66. 69 zetels volgens de meest recente peilingen van de Hond. Niet genoeg dus, maar we hebben nog even.

Ik zou het wel eens een kans willen geven, zeker als de alternatieven een nieuw paars of een rechte coalitie zijn. Lijkt me eerlijk gezegd ook stabieler dan een kabinet met de PVV of een kabinet waarin GL en VVD moeten samenwerken.

Het zou mooi zijn als de PvdA blijk zal geven open te staan voor deze optie. Leg de rekening van de crisis waar die hoort!

Wat denken jullie?
pi_79121438
CU zou het momenteel overigens over de streep kunnen trekken, maar wat mij betreft alleen als laatste redmiddel.
  zondag 14 maart 2010 @ 12:08:11 #3
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79121500
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:05 schreef 9x19 het volgende:
CU zou het momenteel overigens over de streep kunnen trekken, maar wat mij betreft alleen als laatste redmiddel.
Dat gaat de CU echt niet doen. De volkswoede in Bunschoten, Urk en Staphorst zou groot zijn als de CU in een dergelijk kabinet deelneemt. SP en GL zijn daar zo'n beetje gelijk aan de duivel.
Pugna Pro Patria
pi_79121548
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:08 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Dat gaat de CU echt niet doen. De volkswoede in Bunschoten, Urk en Staphorst zou groot zijn als de CU in een dergelijk kabinet deelneemt. SP en GL zijn daar zo'n beetje gelijk aan de duivel.
Ok, dat wist ik niet.
pi_79121564
Dan krijg je een PvdA-SP-GL-CU-D66-PvdD kabinet.

Sorry maar zelfs als linkse rakker zeg ik dan, dan heb ik liever Paars-Groen zonder de christenen erbij. Lijkt me nog stabieler ook, CU valt anders over elke liberale beslissing van dit kabinet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Donald Duck held zondag 14 maart 2010 @ 12:12:48 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_79121637
5 partijen en dan niet eens een meerderheid. Hoezo versplinterde politiek.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_79121638
Het ziet er naar uit dat het of dit of pvv wordt.
Met moeite ben ik daarom dit scenario aan het overwegen. Zou ik wel op d66 stemmen..
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
pi_79121679
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:10 schreef JohnDDD het volgende:
Dan krijg je een PvdA-SP-GL-CU-D66-PvdD kabinet.

Sorry maar zelfs als linkse rakker zeg ik dan, dan heb ik liever Paars-Groen zonder de christenen erbij. Lijkt me nog stabieler ook, CU valt anders over elke liberale beslissing van dit kabinet.
Ik hoop van dit kabinet dat het juist meer sociale dan liberale beslissingen zal nemen, mijn hele probleem met Paars(-groen) is namelijk dat het veel te liberaal zal zijn.
pi_79121707
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:13 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Ik hoop van dit kabinet dat het juist meer sociale dan liberale beslissingen zal nemen, mijn hele probleem met Paars(-groen) is namelijk dat het veel te liberaal zal zijn.
Interessant...waar denk je dan vooral aan bij sociale beslissingen itt liberale? Kun je een voorbeeld noemen?
pi_79121712
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:12 schreef __Saviour__ het volgende:
5 partijen en dan niet eens een meerderheid. Hoezo versplinterde politiek.
Maar wel 5 partijen die elkaar redelijk liggen als je het mij vraagt.
pi_79121801
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:14 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Interessant...waar denk je dan vooral aan bij sociale beslissingen itt liberale? Kun je een voorbeeld noemen?
Minder nadruk op marktwerking, vooral in de zorg bijvoorbeeld. Ook ben ik bang dat een liberaal kabinet niet streng genoeg zal zijn richting de financiële sector, wat juist hard nodig is nu. En natuurlijk de rekening van de crisis: die hoort bij de banken, verzekeraars en speculanten; niet bij de arbeiders en kleine ondernemers.
pi_79122202
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:17 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Minder nadruk op marktwerking, vooral in de zorg bijvoorbeeld. Ook ben ik bang dat een liberaal kabinet niet streng genoeg zal zijn richting de financiële sector, wat juist hard nodig is nu. En natuurlijk de rekening van de crisis: die hoort bij de banken, verzekeraars en speculanten; niet bij de arbeiders en kleine ondernemers.
Ben het daar wel mee eens ook omdat ik in de aanleg een radicale marxist ben en anti-economische anarchistische gevoelens koester. Echter, ik vraag me af of een "ultralinks" kabinet goed is voor Nederland. Het zal toch betekenen dat veel Nederlanders hun ideeën weer niet terug zien in de kamer. Een centrum-links kabinet is volgens mij voor de meeste mensen te harden en zal daarom met de beste oplossingen komen en ook het langst standhouden!
pi_79122431
Een links kabinet zou ik helemaal geweldig vinden, maar ik denk niet dat dat op dit moment realistisch is:
- PvdA, GL en D66 willen niet graag met SP een coalitie vormen
- Is een kabinet met zoveel partijen wel stabiel?
Daarbij lijkt CU erbij mij ook echt helemaal niks, zoals eerder al is genoemd.
pi_79123044
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:08 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Welke volkswoede? Wij in Bunschoten kijken eerst wat voor vlees (of vis ) we in de kuip hebben. De vorige (2006) verkiezingen waren er geen alternatieven voor christelijke partijen, en nu is de VVD er bij gekomen (en 'lokaal christelijk' is nu ingeruild voor een 'PVV/SGP kruising')

Groene of linkse partijen maken hier bij de autochtone (= geen import uit andere plaatsen uit Nederland) weinig kans, maar als ze in de landelijke regering komen is het 'het mot maar'.

Maar pin mij er niet op vast, ik ben ook 'import', ook al woon ik hier mijn hele leven

Maar eventjes een linkse regering kan geen kwaad met al die groene plannetjes. Die worden zo uitgekotst door de bevolking als die zien dat ze de leuke dingen moeten laten of veel duurder worden (zoals autorijden)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_79124257
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:04 schreef 9x19 het volgende:
PvdA, SP, GroenLinks, PvdD en D66. 69 zetels volgens de meest recente peilingen van de Hond. Niet genoeg dus, maar we hebben nog even.
Dit gaat alleen maar lukken als de linkse partijen het voor elkaar krijgen om niet in elkaars vijvers te gaan vissen. Ik zie de PvdA nog wel groeien met Cohen, maar om deze coalitie voor elkaar te krijgen moet dat wel ten koste gaan van het CDA en niet van de SP en GL.

Als Roemer, Cohen en Halsema daadwerkelijk om de tafel gaan zitten en de kiezer een duidelijke keuze voorschotelen, dan zie ik deze coalitie nog wel een kans hebben. Persoonlijk hoop ik dat de PvdD niet nodig is, al was het alleen maar omdat Thieme als zevendedagsadventist naar mijn mening nog een tikkeltje gestoorder is dan de SGP en de CU bij elkaar.
  zondag 14 maart 2010 @ 14:15:09 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79125563
Tweede Kamer 9 juni 2010: De Peilingen - deel 2. Hier verder.

In het Peilingentopic doen ze niet anders als over mogelijke coalities aan de hand van de peilingen discussiëren. We willen geen wildgroei aan topics waar men om iedere verschillende coalitiemogelijkheid een topic gaat openen. Ook al is het goed bedoeld, dit soort dingen kunnen hartstikke goed in bovenstaand topic
Laffe huichelaar
  maandag 15 maart 2010 @ 13:05:17 #17
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79165601
Na overleg weer open
Laffe huichelaar
pi_79172512
Nu het rommelt binnen het CDA zie ik de PvdA nog wel flink wat zetels winnen zonder dat dit ten koste gaat van andere linkse partijen. Wat mij betreft zou een linkse coalitie met PvdA, GL en D66, eventueel aangevuld met SP, een droom zijn. Maar ik geloof wel dat er dan nog flink campagne gevoerd moet worden!
pi_79174871
Ik hoop persoonlijk op een centrum-linkse coalitie, (die ook daadwerkelijk een meerderheid heeft.) Het liefst zonder CDA maar zo te zien is dat lastig uit te sluiten. Ik hoop dat het CDA dus nog wat gaat dalen in de peilingen, laten ze nog maar een beetje ruzie maken.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:26:33 #20
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79190131
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:58 schreef zwelgje76 het volgende:
Nu het rommelt binnen het CDA zie ik de PvdA nog wel flink wat zetels winnen zonder dat dit ten koste gaat van andere linkse partijen. Wat mij betreft zou een linkse coalitie met PvdA, GL en D66, eventueel aangevuld met SP, een droom zijn. Maar ik geloof wel dat er dan nog flink campagne gevoerd moet worden!
Iedereen hier schaart D66 maar onder de linkse vlag. Leg dat programma eens naast dat van de SP. Totaal niet haalbaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:27:46 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79190200
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:17 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Streng genoeg in de richting van de financiele sector? Bedoel je zo'n belachelijke "bankbelasting" als de SP wil?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_79190232
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Iedereen hier schaart D66 maar onder de linkse vlag. Leg dat programma eens naast dat van de SP. Totaal niet haalbaar.
D66 is heel flexibel.
pi_79190284
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zie dat linkse van D66 eigenlijk ook niet zo. Ja ze zijn wat links tegenover CDA en VVD en misschien heel links vergeleken met de PVV maar verder niet.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79190287
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:27 schreef eriksd het volgende:

[..]

Streng genoeg in de richting van de financiele sector? Bedoel je zo'n belachelijke "bankbelasting" als de SP wil?
Wat houdt die in?
  maandag 15 maart 2010 @ 22:36:30 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79190641
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:28 schreef 9x19 het volgende:

[..]

D66 is heel flexibel.
Bij D66 is het pragmatisme inderdaad doorgeslagen dat het wanhopige vormen aanneemt. Als je echter kijkt naar verhoging naar 60% dan gaat het daar al helemaal mis met die regenboogcoalitie
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')