je foto mag van mij iets meer contrast. 't is nu een "zwart/grijs-foto" ipv een "zwart/wit-foto". Je standpunt heb je leuk gekozen, echter is het mij onduidelijk wat je wilt laten zien, door de scherptediepte gaat de aandacht naar de gebouwen, maar die staan er te krap op bijv.quote:
Ik wou de gebouwen en het ijs in het water laten zienquote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:42 schreef Xilantof het volgende:
[..]
je foto mag van mij iets meer contrast. 't is nu een "zwart/grijs-foto" ipv een "zwart/wit-foto". Je standpunt heb je leuk gekozen, echter is het mij onduidelijk wat je wilt laten zien, door de scherptediepte gaat de aandacht naar de gebouwen, maar die staan er te krap op bijv.
Ja, geslaagd.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 19:38 schreef photolex het volgende:
Poging tot zwart/wit omzetting....
[ afbeelding ]
Nee dan zou hij mislukt zijn, want zoals Wiebeldak zegt, sepiaquote:
Sepia?quote:Op maandag 17 januari 2011 11:33 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Nee dan zou hij mislukt zijn, want zoals Wiebeldak zegt, sepia
Maar wel een mooie foto ja!
Ik vind het alleen een beetje jammer dat de huizen direct achter het meisje wit zijn, waardoor zij minder uit de achtergrond springt.
Dat soort kleine details zijn lastig om door te hebben tijdens het fotograferen.quote:Op maandag 17 januari 2011 12:43 schreef photolex het volgende:
[..]
Sepia?
Je opmerking over de gebouwen is goed geobserveerd! Ik had het helaas pas op de pc door![]()
Nu ja, zo leren we elke keer weer wat bij
Ja, ik vond hem ook schattig, zoals het licht van de andere kant op ze valt!quote:Op woensdag 2 februari 2011 16:07 schreef Omniej het volgende:
[..]
Oeh, I like.
Erg fijne plaat, vooral door die twee mensen.
Dankjequote:Op woensdag 2 februari 2011 16:54 schreef Benelli het volgende:
Holga's blijven tof, vind vooral met die 2 kindjes erg leuk!
Hier nog 2 oudjes van mij (2009), in Central Park genomen met een Olympus OM-1n en ik dacht een Tri-X 400 film:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice Omniej! Maar ze zijn bij mij wel een beetje gelig, of wil je dat graag?quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:59 schreef Omniej het volgende:
Ik ben de laatste tijd weer wat foto's van mijn Filippijnen-trip van vorig jaar aan het doorwerken en heb bij een aantal ook voor z/w gekozen, onder andere deze:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nice, vooral die laatste!!!quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:59 schreef Omniej het volgende:
Ik ben de laatste tijd weer wat foto's van mijn Filippijnen-trip van vorig jaar aan het doorwerken en heb bij een aantal ook voor z/w gekozen, onder andere deze:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wow, gaaf altijd om foto's te maken met zulke oude camera's! Het is dan ook weer een extra verrassing wat eruit komtquote:Op woensdag 2 februari 2011 20:09 schreef Conekiller het volgende:
Scan van een zw/w foto genomen met een 40 jaar oude zenith met soligor 70-150 f3.5/22. Zonder statief. Uit m'n hoofd f5.6 en 1/60.
Ik schrijf het nooit op.
[ afbeelding ]
Begraafplaats Valkenburg (L) vorige week
Vind je 10 voor 20E of 50 voor 90E goedkoop? Zo ja -> Fotohuis RoVo.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:07 schreef DutchErrorist het volgende:
Iemand nog een idee waar ik goedkoop zwart-wit rolletjes kan scoren?
Thanksquote:Op maandag 14 februari 2011 00:17 schreef bl0emetjE het volgende:
Die concertfoto's zijn ook gaaf zeg! Geeft ook weer echt een bepaalde sfeer, mooi gedaan Spaceman!
Wiebeldak: Veel contrast, maar dat heeft zo ook wel wat. Het beeld wordt er mysterieus van omdat de dieptewerking verandert.
Oude polaroid is cool, net als met analoog elke keer weer een verrassing wat eruit komt! En je nichtje is een leuk fotomodel Mirel, ze past met haar uitstraling wel bij die oldskool polaroid sfeer!
Fraai! Alleen had ik ze liever echt z/w gezien denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:59 schreef Omniej het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Naaaais.quote:
Mja ik vond ze 100% z/w net wat minder fijn, hoewel deze eigenlijk iets te geel zijn uitgevallen (bloemetje noemde het ook al hierboven). Op mijn scherm vond ik de toning perfect maar op andere schermen was het allemaal veel geler.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:14 schreef Ruud het volgende:
[..]
Fraai! Alleen had ik ze liever echt z/w gezien denk ik.
Deze vind ik echt heel vet!quote:
Ik schiet bijna altijd in kleur om vervolgens te kijken hoe die foto in zwart wit uitpakt op de pc. Ik ben wel van plan om binnenkort eens alles via de camera en dag al in zwart wit te schieten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:56 schreef kanovinnie het volgende:
Hoe beslissen jullie trouwens of een foto goed of slecht is voor zwart-wit?
Meestal vind ik zwart-wit foto's het net niet. Nu ga ik waarschijnlijk tegen iemands schenen aan schoppen, maar ik zie het (op dit moment) als een extra effect geven aan een foto waardoor hij spannender wordt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Deze vind ik echt heel vet!
[..]
Ik schiet bijna altijd in kleur om vervolgens te kijken hoe die foto in zwart wit uitpakt op de pc. Ik ben wel van plan om binnenkort eens alles via de camera en dag al in zwart wit te schieten.
Dat is inderdaad waar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:12 schreef Omniej het volgende:
Je kunt de vraag ook omdraaien: voegt kleur iets toe bij de foto die je op dit moment aan het bewerken bent? Zo ja, lekker in kleur houden.
Goeie tip. Ga ik eens mee aan de slag.quote:Wat bij z/w in mijn ogen wel belangrijk is, meer nog dan bij kleur, is dat je een fatsoenlijke compositie en/of een mooi lijnenspel hebt, maar vooral ook veel contrast. Heftige verschillen tussen licht en donker lenen zich over 't algemeen vrij goed voor z/w.
Klopt, dat zijn dan ook weer net de foto's waar ik het wel bij vind passen.quote:In de foto van Ruud hierboven heb je toffe lijnen en een hard contrast, in de foto van Wiebeldak nog iets verder naar boven is het contrast helemaal absurd hard natuurlijk, maar die heeft ook weer een gave vlakverdeling. Voor beide foto's geldt ook dat je de kleur absoluut niet mist... Ik niet in ieder geval.
Ok, smaken verschillenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:50 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mja ik vond ze 100% z/w net wat minder fijn, hoewel deze eigenlijk iets te geel zijn uitgevallen (bloemetje noemde het ook al hierboven). Op mijn scherm vond ik de toning perfect maar op andere schermen was het allemaal veel geler.
Moet toch eens een fatsoenlijk scherm kopen en de boel calibreren.Eerst weer geld.
Same here.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:07 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Ik schiet bijna altijd in kleur om vervolgens te kijken hoe die foto in zwart wit uitpakt op de pc.
Dit is ook een heel fijne foto. Super compositie ook, lekker minimaal.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:32 schreef Omniej het volgende:
Deze foto schreeuwde om zwart-wit.
[ link | afbeelding ]
Noh! Lekkere plaat, houd je aandacht lekker vast!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:32 schreef Omniej het volgende:
Deze foto schreeuwde om zwart-wit.
[ link | afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |