abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86117243

Hierbij een foto van mijn kant. Ik hoor graag jullie mening
They never tell you truth is subjective. They only tell you not to lie.
  maandag 6 september 2010 @ 11:04:45 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86119536
Leuk portret, alles draait om de ogen, en het derde oog van de camera. Mooie 'toevallige' compositie. Heel hard contrast, het wit mag wmb hier en daar wel wat grijzer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_86120234
quote:
Op maandag 6 september 2010 09:26 schreef Joyna het volgende:
[ afbeelding ]

Hierbij een foto van mijn kant. Ik hoor graag jullie mening
Fijn hoor. :) Het derde oog dat Ringo noemt is erg grappig inderdaad. Verder hou ik wel van het harde contrast, maar in de achtergrond is het wat te overheersend denk ik, vooral die plek aan de linkerkant waar het armpje ook een beetje in verdwijnt.
pi_86185872
quote:
Op maandag 6 september 2010 11:04 schreef Ringo het volgende:
Leuk portret, alles draait om de ogen, en het derde oog van de camera. Mooie 'toevallige' compositie. Heel hard contrast, het wit mag wmb hier en daar wel wat grijzer.
Wat jij zegt en de achtergrond er nog bij. :)
pi_86185927
Vind 'm wel heel erg uitgebeten, maar verder wel een grappige foto
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_86185941
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:50 schreef Wiebeldak het volgende:

[quote]Op maandag 6 september 2010 11:25 schreef Omniej het volgende:

[..]

Fijn hoor. :) Het derde oog dat Ringo noemt is erg grappig inderdaad. Verder hou ik wel van het harde contrast, maar in de achtergrond is het wat te overheersend denk ik, vooral die plek aan de linkerkant waar het armpje ook een beetje in verdwijnt.
Stoort mij totaal niet. Mijn blik wordt naar rechts getrokken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 22:53:20 ]
pi_86186383
pi_86186513
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:59 schreef zquing het volgende:
[ link | afbeelding ]
Dit is zo tegenstrijdig.
pi_86186771
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 22:59 schreef zquing het volgende:
[ link | afbeelding ]
Whehehe.
pi_86186795
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:01 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Dit is zo tegenstrijdig.
vertel
pi_86187189
.x/

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 23:21:38 ]
pi_86187214
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:06 schreef zquing het volgende:

[..]

vertel
Een vredig vogel nest op een industrie schoorsteen.
pi_86189188
quote:
Op zondag 5 september 2010 17:49 schreef hydraulix het volgende:

[..]

Wow O+ Erg mooi!
ik zou zelf echter dat stukje (paal?) bij de 4e boom links wegshoppen voor meer evenwicht in de foto
Done :7
pi_86195027
Hier een serie foto's die ik vorige week geschoten heb op Into The Great Wide Open. Te gek festival op Vlieland

Vorige week was ik op Into the great wide open en daar heb ik een paar foto's gemaakt. Graag feedback! :)

Feedback meer dan welkom!
Voorheen Prep2fight/Srgt.Prepper
pi_86195172
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 16:40 schreef hydraulix het volgende:
Lange sluitertijden lenen zich echt lekker voor zwart/wit fotografie, ziet er verder ook lekker levendig uit daar. Zou contrast iets omhoog schroeven en wat van het muurtje beneden wegcroppen.

Verleden week mijn eerste zwart/wit rolletje uit mijn oude analoge spiegelreflex volgeschoten (Pentacon Praktica LTL). Ben best tevreden met het resultaat :) :

[ link | afbeelding ]
Life is like a festival by hydraulix16aa, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Tourists by hydraulix16aa, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Terror Háza by hydraulix16aa, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Love by hydraulix16aa, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Lambiek by hydraulix16aa, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Lambiek by hydraulix16aa, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Melkweg by hydraulix16aa, on Flickr
Gebruik nu ook dat rolletje.. Kan ze volop krijgen hier in Amsterdam.

Waar heb je de foto's af laten drukken? Zelf gedaan?
pi_86203681
Gewoon bij de Hema :P Alleen moet je wel aangeven dat je een kleurenrolletje hebt (!) Dit in tegenstelling dat je aangeeft het als een gewoon zwart/wit rolletje te laten ontwikkelen. Wist ik ook niet, maar gelukkig zaten ze bij de centrale niet te slapen en bleek het achteraf in de binnenkant van het verpakkingsdoosje te staan hoe je het moet laten ontwikkelen.

Leuk om foto's te zien van Into The Great Wide Open trouwens; lijkt mij echt een tof festival op een prachtlocatie.

Over de foto's:
1) Vind de zwart/wit conversie niet helemaal gelukt; te donker en hoog qua contrast
2) Ook qua contrast iets te hoog, maar aan de andere kant vind ik deze wel wat hebben. In combinatie met de achtergrond heeft het iets abstracts
3) Leuk! Qua contrast nu wel lekker
4) Had hem iets centraler gezien en door de schaduw over de linkerkant komt het iets te donker over. Persoonlijk houd ik vaak wel van dergelijke portretfoto's die dicht erop zijn geschoten en in zwart/wit; qua sfeer en geven iets 'persoonlijks'.
5) Goed moment qua uitdrukking, alleen teveel loze ruimte boven hem. Zou hem lager geschoten hebben; qua compositie is de volgende foto beter, alleen staat de zanger daar wat saaier erop.
6) Goede beeldverhouding dus zoals hierboven te lezen. Gezicht van hem is nu wel net te uitgebeten.
7) Zelfde verhaal eigenlijk als foto 4: gezicht is net te donker waardoor zijn ogen vrijwel in 'het zwart' wegvallen.

edit: ik kwam via je twitterlink op je flickr-account en daar staan eigenlijk veel interessantere foto's die je eigenlijk beter had kunnen posten. Met name de concertfoto's van Admiral Freebee staan er een hoop goede foto's tussen.

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 23:53 schreef Ruud het volgende:
[..]
Done :7
Nice ^O^
  donderdag 9 september 2010 @ 13:25:48 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86239252
quote:
Op woensdag 8 september 2010 09:37 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hier een serie foto's die ik vorige week geschoten heb op Into The Great Wide Open. Te gek festival op Vlieland

Vorige week was ik op Into the great wide open en daar heb ik een paar foto's gemaakt. Graag feedback! :)

[ afbeelding ]

Ik vind je foto's zeer sfeervol, warme portretten, maar deze vind ik er echt bovenuit steken. Zeer mooi.

Afgelopen week ben ik zelf wat met zwartwit-conversie aan de slag gegaan, na een ochtend fotograferen. Nog een kunst op zich, moet ik zeggen. Wat voorbeelden.

pi_86323787
@ Ringo

Bij alle foto's is lekker veel diepte te zien. Fijn om naar te kijken :) Ik stoor mij bij de laatste foto alleen een beetje aan dat voorwerp helemaal links boven :)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 21:38:07 ]
pi_86324295
@Wiebeldak
ik vind het contrast net iets teveel naar zwart neigen bij je foto. wel mooie compositie maar had zelf iets meer op de hooglichten belicht.

Lelijkste gemeentehuis van nederland (arnhem)
pi_86324990
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:22 schreef Mithras82 het volgende:
@Wiebeldak
ik vind het contrast net iets teveel naar zwart neigen bij je foto. wel mooie compositie maar had zelf iets meer op de hooglichten belicht.

[ afbeelding ]

Tnx :) Ik heb hem iets aangepast voor zover dat ging met picnik.com vanuit flickr.

Nette foto van jou trouwens. Die fiets rechts breekt dat te donkere stuk mooi op. Ik had alleen graag een wat groter formaat gezien :)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2010 21:40:42 ]
pi_86325534
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:38 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

Tnx :) Ik heb hem iets aangepast voor zover dat ging met picnik.com vanuit flickr.

Nette foto van jou trouwens. Die fiets rechts breekt dat te donkere stuk mooi op. Ik had alleen graag een wat groter formaat gezien :)
@Wiebeldak is al een stuk beter.

Zelfportret..
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:26:51 #122
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_86326714
Een geheimzinnige, desolate blik, waar je meer achter wil zoeken. Maar als portret vind ik het te flets, te grijs. Ik zou meer spelen met (nadenken over) de belichting en de compositie. Zo'n portret verdient veel meer diepte. Het is wat krachteloos nu.
pi_86327051
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:26 schreef Ringo het volgende:
Een geheimzinnige, desolate blik, waar je meer achter wil zoeken. Maar als portret vind ik het te flets, te grijs. Ik zou meer spelen met (nadenken over) de belichting en de compositie. Zo'n portret verdient veel meer diepte. Het is wat krachteloos nu.
Thx, mja ik kijk wel vaker moeilijk :) Was een bewuste keuze om over te belichten, en ja compositie is best lastig als je een zelf portret maakt kostte me al best veel foto's om tot dit resultaat te behalen had geen grote spiegel in de buurt.
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2010 @ 10:12:09 #124
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_86335767
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 21:22 schreef Mithras82 het volgende:
@Wiebeldak

[ afbeelding ]

nice! kan me vinger er nog niet precies opleggen, maar vind die een fijne foto. Denk dat dat ook komt door de belichting, het sterke contrast waarhet gemeentehuis in gehuld is, maar toch ook fijn belicht (op de wanden).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2010 @ 14:31:07 #125
13368 NiGeLaToR
pi_86342714

Oude foto gevonden en ingescand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86529061
Geschoten in Brussel paar weken terug

pi_86542544

st pauls (londen) beetje slordig omgezet naar zw. ben pas net terug.
pi_86543566
quote:
Op vrijdag 17 september 2010 11:01 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Geschoten in Brussel paar weken terug

[ afbeelding ]
Wat een prachtige foto! Heerlijke harde kleuren.

Wel jammer dat haar voeten er allebei net niet op staan .
pi_87490881
Net een 10-pack ADOX chs 100 binnen, kijken of dat wat word in Egypte :)
Neem voor de kleur een setje van Hema mee, blijft een leuke goedkope film.
Resultaten over 2 weken.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_87736428

pi_87755627

Geschoten in de Indische buurt te Amsterdam
pi_87838541
Ach, laat ik hier ook maar weer eens wat posten.

pi_87881252
quote:
1.gif Op woensdag 20 oktober 2010 15:36 schreef AureliusM het volgende:
[ afbeelding ]

Geschoten in de Indische buurt te Amsterdam
Probeer dit nog eens op een vroeg tijdstip, lucht is vrij fel en de straat is donker :)

Edit: alleen is dan waarschijnlijk je omzetting minder goed
pi_87881319
3 foto's van mij, een is al eerder gepost in het 'beoordeel' topic geloof ik..

Klik = groter :)
pi_87889820
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:19 schreef Ruud het volgende:

[..]

Probeer dit nog eens op een vroeg tijdstip, lucht is vrij fel en de straat is donker :)

Edit: alleen is dan waarschijnlijk je omzetting minder goed
thanks.
  FOK!fotograaf maandag 25 oktober 2010 @ 20:14:37 #136
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_87951041

klik!

[ Bericht 22% gewijzigd door Xilantof op 25-10-2010 20:24:36 ]
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_87961955
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 23:22 schreef Ruud het volgende:
3 foto's van mij, een is al eerder gepost in het 'beoordeel' topic geloof ik..
[3e foto met bomen]

Klik = groter :)
Mooi!
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:47:35 #138
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_87961967
Ruud, toffe foto's O+ Die met die bomen is echt prachtig!

it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_89563263
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef Xilantof het volgende:
[ link | afbeelding ]
klik!
Mooi, de diepte en lichtinval van rechts!

quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 23:47 schreef Diconnected het volgende:
Ruud, toffe foto's O+ Die met die bomen is echt prachtig!

[ afbeelding ]
Jouw foto is ook mooi, vooral het contrast op de toren ^O^
Jammer dat de lucht niet zo spannend is, maar niets aan te doen.
En de volgende keer misschien een stapje naar links, je lijkt er niet helemaal recht voor te staan ;)
pi_89563627
Foto's van Londen, april dit jaar.

pi_89563801
Erg fijne platen, Ruud. :9 De laatste vooral is tof.

Nu dit topic toch gekickt is heb ik meteen een vraag trouwens, aan de andere zwart-witters: ik heb net een hele serie zwart-witfoto's op mijn Flickr gegooid, maar ik zit ze zo 'ns te bekijken in mijn Photostream en al het contrast leek verdwenen te zijn. Alle foto's zagen er een stuk matter/grijzer uit en vooral de lichte tonen ontbraken gewoon.

Ga ik naar All Sizes, dan krijg ik dezelfde contrastloze foto te zien. Maar nu komt het: kopieer ik de foto vanuit de All Sizes en plak ik hem in Photoshop over een screenshot van diezelfde Flickr-pagina heen, dan zijn de tonen ineens wél perfect en zoals ik ze bedoeld had. :{

Sla ik ze nu verkeerd op, loopt Flickr te fucken, of wat is er aan de hand? :D

Edit: Hm, laat maar. Is een kleurprofiel dingetje denk ik. Adobe RGB/sRGB...

[ Bericht 4% gewijzigd door Omniej op 05-12-2010 21:23:18 ]
pi_89998458
Ligt volgens mij inderdaad aan kleurprofielen ofzo, ik merk ook altijd wel een beetje verschil, vooral diep zwart blijkt buiten mijn photoshop lichter te zijn.

Hier wat foto's van Milaan afgelopen weekend:

Hier de complete set:
http://www.flickr.com/photos/lennartbnl/sets/72157625610252024/
pi_90000974
Oeh, die van de Audi is erg goed gelukt!
pi_90001130
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2010 14:17 schreef lkb9000 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een bizarre focus in deze twee. :o Heb je daar in PS nog aan gesleuteld? :P (vooral bij de eerste)

Wel een tof effect in ieder geval, de Audi is ook wel fijn, al weet ik nog niet zo goed wat ik van de focus op het stukje zebrapad moet denken, maar het heeft ook wel weer wat.
pi_90001425
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:13 schreef photolex het volgende:
Oeh, die van de Audi is erg goed gelukt!
Dankje!

Ik had graag nog net iets meer van de man rechts in beeld gehad, dan is het iets duidelijker dat hij de Audi signaleert rustig te doen :P

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:16 schreef Omniej het volgende:

[..]

Wat een bizarre focus in deze twee. :o Heb je daar in PS nog aan gesleuteld? :P (vooral bij de eerste)
Aan de eerste foto in je quote heb ik behoorlijk gesleuteld, aan de rest amper, op de enige kleurenfoto in de flickr set na :P

Door een vage lens flare was het midden van het beeld veel lichter, dit deed me een beetje aan tilt shift denken waardoor ik de hele foto tilt shift achtig heb bewerkt :)
quote:
Wel een tof effect in ieder geval, de Audi is ook wel fijn, al weet ik nog niet zo goed wat ik van de focus op het stukje zebrapad moet denken, maar het heeft ook wel weer wat.
Als de man rechts wat meer in beeld was had ik die focus perfect gevonden, maar met deze compositie had ik hem eigenlijk liever op de audi gehad :)

Maarja het gaat zo snel allemaal soms :P

Voor de Audi liefhebbers:
pi_90001844
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:22 schreef lkb9000 het volgende:
Aan de eerste foto in je quote heb ik behoorlijk gesleuteld, aan de rest amper, op de enige kleurenfoto in de flickr set na :P

Door een vage lens flare was het midden van het beeld veel lichter, dit deed me een beetje aan tilt shift denken waardoor ik de hele foto tilt shift achtig heb bewerkt :)
Dan was m'n vermoeden dus juist. :P Zag al in de exif dat je geen tilt-shift had gebruikt namelijk. Vind het effect wel goed passen in die foto, 't legt de nadruk in elk geval veel meer op die vent met z'n open motorkap.

quote:
Als de man rechts wat meer in beeld was had ik die focus perfect gevonden, maar met deze compositie had ik hem eigenlijk liever op de audi gehad :)

Maarja het gaat zo snel allemaal soms :P
Ik zie het ja, de man rechts was me eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen. Zag wel een voet, maar die gebarende hand had ik gemist. Nu begrijp ik de focus op de zebra ook. :D
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:11:45 #147
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_90386733
Ik wil ook een goede camera :( Totdan maak ik vrolijk foto's met mijn oude mobiele telefoon, werkt prima, mits geresized. :')

Ik had nog speciaal voor een magazine opdracht voor school een artikel over hoe je toffe foto's kan maken met een crappy telefooncamera. Geprint zag het er nog prima uit, maar de foto's waren wel erg klein :P

When all else fails, you always have delusion.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 december 2010 @ 12:18:26 #148
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_90386958
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:11 schreef Mirel het volgende:
Ik wil ook een goede camera :( Totdan maak ik vrolijk foto's met mijn oude mobiele telefoon, werkt prima, mits geresized. :')

Ik had nog speciaal voor een magazine opdracht voor school een artikel over hoe je toffe foto's kan maken met een crappy telefooncamera. Geprint zag het er nog prima uit, maar de foto's waren wel erg klein :P

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met een beetje spelen met een nabewerkprogramma kun je wat opties simuleren die je normaal op je camera kan doen. Misschien is dat nog iets om de tijd door te komen tot je een goede cam hebt? ;)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 24 december 2010 @ 12:32:21 #149
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_90387471
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:18 schreef Xilantof het volgende:

[..]

met een beetje spelen met een nabewerkprogramma kun je wat opties simuleren die je normaal op je camera kan doen. Misschien is dat nog iets om de tijd door te komen tot je een goede cam hebt? ;)
Ik probeer wel juist met zo min mogelijk opties iets tofs te krijgen, maar ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd denk ik. Zal weleens gaan 'shoppen, thanks *O*
When all else fails, you always have delusion.
pi_90387855
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 12:32 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik probeer wel juist met zo min mogelijk opties iets tofs te krijgen, maar ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd denk ik. Zal weleens gaan 'shoppen, thanks *O*
Ben ik 't normaalgesproken ook mee eens. Alleen wanneer je digitaal schiet is het(IMHO) niet zo heel erg om een beetje te klooien met: hue/saturation, curves/levels en contrast en om de analoge look te krijgen er een beetje noise overheen te gooien. Dat is wat bij betreft iets anders dan shoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')