Fijn hoor.quote:Op maandag 6 september 2010 09:26 schreef Joyna het volgende:
[ afbeelding ]
Hierbij een foto van mijn kant. Ik hoor graag jullie mening
Wat jij zegt en de achtergrond er nog bij.quote:Op maandag 6 september 2010 11:04 schreef Ringo het volgende:
Leuk portret, alles draait om de ogen, en het derde oog van de camera. Mooie 'toevallige' compositie. Heel hard contrast, het wit mag wmb hier en daar wel wat grijzer.
Stoort mij totaal niet. Mijn blik wordt naar rechts getrokken.quote:Op dinsdag 7 september 2010 22:50 schreef Wiebeldak het volgende:
[quote]Op maandag 6 september 2010 11:25 schreef Omniej het volgende:
[..]
Fijn hoor.Het derde oog dat Ringo noemt is erg grappig inderdaad. Verder hou ik wel van het harde contrast, maar in de achtergrond is het wat te overheersend denk ik, vooral die plek aan de linkerkant waar het armpje ook een beetje in verdwijnt.
Donequote:Op zondag 5 september 2010 17:49 schreef hydraulix het volgende:
[..]
WowErg mooi!
ik zou zelf echter dat stukje (paal?) bij de 4e boom links wegshoppen voor meer evenwicht in de foto
Gebruik nu ook dat rolletje.. Kan ze volop krijgen hier in Amsterdam.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:40 schreef hydraulix het volgende:
Lange sluitertijden lenen zich echt lekker voor zwart/wit fotografie, ziet er verder ook lekker levendig uit daar. Zou contrast iets omhoog schroeven en wat van het muurtje beneden wegcroppen.
Verleden week mijn eerste zwart/wit rolletje uit mijn oude analoge spiegelreflex volgeschoten (Pentacon Praktica LTL). Ben best tevreden met het resultaat:
[ link | afbeelding ]
Life is like a festival by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Tourists by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Terror Háza by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Love by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Lambiek by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Lambiek by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Melkweg by hydraulix16aa, on Flickr
Nicequote:
Ik vind je foto's zeer sfeervol, warme portretten, maar deze vind ik er echt bovenuit steken. Zeer mooi.quote:Op woensdag 8 september 2010 09:37 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Hier een serie foto's die ik vorige week geschoten heb op Into The Great Wide Open. Te gek festival op Vlieland
Vorige week was ik op Into the great wide open en daar heb ik een paar foto's gemaakt. Graag feedback!
[ afbeelding ]
Tnxquote:Op zaterdag 11 september 2010 21:22 schreef Mithras82 het volgende:
@Wiebeldak
ik vind het contrast net iets teveel naar zwart neigen bij je foto. wel mooie compositie maar had zelf iets meer op de hooglichten belicht.
[ afbeelding ]
Lelijkste gemeentehuis van nederland (arnhem)
@Wiebeldak is al een stuk beter.quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:38 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
TnxIk heb hem iets aangepast voor zover dat ging met picnik.com vanuit flickr.
Nette foto van jou trouwens. Die fiets rechts breekt dat te donkere stuk mooi op. Ik had alleen graag een wat groter formaat gezien![]()
Thx, mja ik kijk wel vaker moeilijkquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:26 schreef Ringo het volgende:
Een geheimzinnige, desolate blik, waar je meer achter wil zoeken. Maar als portret vind ik het te flets, te grijs. Ik zou meer spelen met (nadenken over) de belichting en de compositie. Zo'n portret verdient veel meer diepte. Het is wat krachteloos nu.
nice! kan me vinger er nog niet precies opleggen, maar vind die een fijne foto. Denk dat dat ook komt door de belichting, het sterke contrast waarhet gemeentehuis in gehuld is, maar toch ook fijn belicht (op de wanden).quote:Op zaterdag 11 september 2010 21:22 schreef Mithras82 het volgende:
@Wiebeldak
ik vind het contrast net iets teveel naar zwart neigen bij je foto. wel mooie compositie maar had zelf iets meer op de hooglichten belicht.
[ afbeelding ]
Lelijkste gemeentehuis van nederland (arnhem)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een prachtige foto! Heerlijke harde kleuren.quote:Op vrijdag 17 september 2010 11:01 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Geschoten in Brussel paar weken terug
[ afbeelding ]
quote:Probeer dit nog eens op een vroeg tijdstip, lucht is vrij fel en de straat is donkerOp woensdag 20 oktober 2010 15:36 schreef AureliusM het volgende:
[ afbeelding ]
Geschoten in de Indische buurt te Amsterdam
quote:thanks.Op zaterdag 23 oktober 2010 23:19 schreef Ruud het volgende:
[..]
Probeer dit nog eens op een vroeg tijdstip, lucht is vrij fel en de straat is donker
Edit: alleen is dan waarschijnlijk je omzetting minder goed
quote:Mooi!Op zaterdag 23 oktober 2010 23:22 schreef Ruud het volgende:
3 foto's van mij, een is al eerder gepost in het 'beoordeel' topic geloof ik..
[3e foto met bomen]
Klik = groter
Mooi, de diepte en lichtinval van rechts!quote:
Thanksquote:Op maandag 25 oktober 2010 23:47 schreef Diconnected het volgende:
Ruud, toffe foto'sDie met die bomen is echt prachtig!
[ afbeelding ]
Wat een bizarre focus in deze twee.quote:
Dankje!quote:Op donderdag 16 december 2010 15:13 schreef photolex het volgende:
Oeh, die van de Audi is erg goed gelukt!
Aan de eerste foto in je quote heb ik behoorlijk gesleuteld, aan de rest amper, op de enige kleurenfoto in de flickr set naquote:Op donderdag 16 december 2010 15:16 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wat een bizarre focus in deze twee.Heb je daar in PS nog aan gesleuteld?
(vooral bij de eerste)
Als de man rechts wat meer in beeld was had ik die focus perfect gevonden, maar met deze compositie had ik hem eigenlijk liever op de audi gehadquote:Wel een tof effect in ieder geval, de Audi is ook wel fijn, al weet ik nog niet zo goed wat ik van de focus op het stukje zebrapad moet denken, maar het heeft ook wel weer wat.
Dan was m'n vermoeden dus juist.quote:Op donderdag 16 december 2010 15:22 schreef lkb9000 het volgende:
Aan de eerste foto in je quote heb ik behoorlijk gesleuteld, aan de rest amper, op de enige kleurenfoto in de flickr set na
Door een vage lens flare was het midden van het beeld veel lichter, dit deed me een beetje aan tilt shift denken waardoor ik de hele foto tilt shift achtig heb bewerkt
Ik zie het ja, de man rechts was me eerlijk gezegd nog niet echt opgevallen. Zag wel een voet, maar die gebarende hand had ik gemist. Nu begrijp ik de focus op de zebra ook.quote:Als de man rechts wat meer in beeld was had ik die focus perfect gevonden, maar met deze compositie had ik hem eigenlijk liever op de audi gehad
Maarja het gaat zo snel allemaal soms
met een beetje spelen met een nabewerkprogramma kun je wat opties simuleren die je normaal op je camera kan doen. Misschien is dat nog iets om de tijd door te komen tot je een goede cam hebt?quote:Op vrijdag 24 december 2010 12:11 schreef Mirel het volgende:
Ik wil ook een goede cameraTotdan maak ik vrolijk foto's met mijn oude mobiele telefoon, werkt prima, mits geresized.
Ik had nog speciaal voor een magazine opdracht voor school een artikel over hoe je toffe foto's kan maken met een crappy telefooncamera. Geprint zag het er nog prima uit, maar de foto's waren wel erg klein
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik probeer wel juist met zo min mogelijk opties iets tofs te krijgen, maar ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd denk ik. Zal weleens gaan 'shoppen, thanksquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:18 schreef Xilantof het volgende:
[..]
met een beetje spelen met een nabewerkprogramma kun je wat opties simuleren die je normaal op je camera kan doen. Misschien is dat nog iets om de tijd door te komen tot je een goede cam hebt?
Ben ik 't normaalgesproken ook mee eens. Alleen wanneer je digitaal schiet is het(IMHO) niet zo heel erg om een beetje te klooien met: hue/saturation, curves/levels en contrast en om de analoge look te krijgen er een beetje noise overheen te gooien. Dat is wat bij betreft iets anders dan shoppenquote:Op vrijdag 24 december 2010 12:32 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik probeer wel juist met zo min mogelijk opties iets tofs te krijgen, maar ik heb zo'n beetje alles al geprobeerd denk ik. Zal weleens gaan 'shoppen, thanks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |