Haha oke bedankt, daar kan ik iets meequote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:00 schreef TedjeKroketje het volgende:
Waar je rekening mee zou kunnen houden is om geen drukke kleding te dragen, dus niet met veel teksten en printen erop. Dit staat heel onrustig op een foto, net zoals een drukke achtergrond.
Probeer dus een rustige achtergrond te vinden, vooral omdat het om jullie gaat moet de achtergrond niet afleiden.
En wat ik persoonlijk mooi vind bij zwart wit zijn harde schaduwen, hier krijg je een mooi contrast mee.
Ohja en draag niet allemaal verticale of horizontale strepen. In kleur zie je nog verschil maar in zwart wit lijk je net de Daltons
.
Was inderdaad van plan om gewoon in kleur te schieten en camera op raw te zetten. Bedankt voor de tip van Photo Digitaal! Ga ik straks gelijk even halenquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:17 schreef TedjeKroketje het volgende:
Graag gedaan
Als je je verder wilt verdiepen in fotografie en zwart wit dan kan je de nieuwste Photo Digitaal halen in de winkel. Hier staat nu een special in over zwart wit fotografie.
Ohja en ik weet niet hoe je gaat fotograferen maar het best kan je gewoon in kleur en in raw schieten en achteraf in zwart wit bewerken. Geeft je een stuk meer vrijheid achteraf.
Leuk, meteen benieuwd waar ze naar kijktquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:47 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Beutje aan het klooien
Lucky basterdquote:Op dinsdag 27 juli 2010 02:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Vanmiddag naar het park geweest met mijn huisgenote:
[ afbeelding ]
Toffe bokeh, alleen jammer dat het onderwerp wat minder is. Is het een hek?quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:30 schreef PiperMaru het volgende:
Wat plaatjes van New York afgelopen november:
[ afbeelding ]
Klopt, het is een hek.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:36 schreef Ruud het volgende:
[..]
Lucky basterd
[..]
Toffe bokeh, alleen jammer dat het onderwerp wat minder is. Is het een hek?
Ik snap je punt. Het rare alleen is dat ik deze foto ook uitgeprint heb en je dat muurtje niet echt meer zietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:40 schreef hydraulix het volgende:
Lange sluitertijden lenen zich echt lekker voor zwart/wit fotografie, ziet er verder ook lekker levendig uit daar. Zou contrast iets omhoog schroeven en wat van het muurtje beneden wegcroppen.
Verleden week mijn eerste zwart/wit rolletje uit mijn oude analoge spiegelreflex volgeschoten (Pentacon Praktica LTL). Ben best tevreden met het resultaat:
[ link | afbeelding ]
Life is like a festival by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Tourists by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Terror Háza by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Love by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Lambiek by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Melkweg by hydraulix16aa, on Flickr
Gaaf zeg!!!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Zand:
[ afbeelding ]
Korrel of korrel?
Sfeer!! Mooie foto's zijn het geworden zeg! Heb je nog iets extra's voor het contrast gedaan?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:40 schreef hydraulix het volgende:
Lange sluitertijden lenen zich echt lekker voor zwart/wit fotografie, ziet er verder ook lekker levendig uit daar. Zou contrast iets omhoog schroeven en wat van het muurtje beneden wegcroppen.
Verleden week mijn eerste zwart/wit rolletje uit mijn oude analoge spiegelreflex volgeschoten (Pentacon Praktica LTL). Ben best tevreden met het resultaat:
[ link | afbeelding ]
Life is like a festival by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Tourists by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Terror Háza by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
Love by hydraulix16aa, on Flickr
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]