Thanks. Inderdaad jammer, maar niets meer aan te doenquote:Op zondag 14 maart 2010 13:22 schreef soapie het volgende:
[..]
Leuk foto!! Mooie compositie.. Jammer van dat stuk arm links.
1e vind ik mooier, betere compositiequote:Op woensdag 24 maart 2010 15:58 schreef Kremers het volgende:
Ah, hier was het topic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie foto, ik zal proberen de foto wat meer contrast te geven. de levels wat verder uit elkaar te trekken. Ik vind het een redelijk flauw beeld zo.quote:Op zondag 28 maart 2010 22:30 schreef Zihuatanejo het volgende:
[ afbeelding ]
Uw eventuele commentaar is welkom
Ik ben helaas nog een beginner, dus kun je me vertellen wat je bedoelt met "levels uit elkaar te trekken"?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:50 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Mooie foto, ik zal proberen de foto wat meer contrast te geven. de levels wat verder uit elkaar te trekken. Ik vind het een redelijk flauw beeld zo.
p.s. Ik heb voor me opleiding tijdens een fotoweekend in Maastricht e.o. twee uur achtereenvolgens in dat straatje van jou foto moeten staan. Ben je ook toevallig Fotoacademiestudent?
Er zijn vele manieren om contrast toe te voegen in een foto. Dat kan tijdens de zwart/wit omzetting, via levels en via brightness/contrast. Op het internet zijn er vele tutorials te volgen die het stap voor stap uitleggen.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:33 schreef Zihuatanejo het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog een beginner, dus kun je me vertellen wat je bedoelt met "levels uit elkaar te trekken"?
Ik ben geen fotoacademiestudent. Ik was vroeger wel student aan de UM en het zit daar in de buurt. Er zitten mooie lokaties rond de UM.
Thanks. Ik zal er naar kijken.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:16 schreef Mascleta het volgende:
[..]
Er zijn vele manieren om contrast toe te voegen in een foto. Dat kan tijdens de zwart/wit omzetting, via levels en via brightness/contrast. Op het internet zijn er vele tutorials te volgen die het stap voor stap uitleggen.
kijk bijv. eens op http://www.photoshop-tuto(...)e-foto-aanpassen.htm
Tevens wou ik je graag de tip geven om een wat kleiner diafragma te gebruiken (bijv. 11 of kleiner). Links op de foto is de muur enigszins onscherp, iets wat mij gelijk op het eerste zicht irriteerde.
Snel voorbeeldje van het spelen van contrast. Heb het niet ge finetuned, alleen snel met enige overkill gedaan om indruk te geven wat verschil is.
Jou zwart/wit omzetting.
[ afbeelding ]
Na toevoeging van meer contrast.
[ afbeelding ]
Nogal een onzinmanier als je het mij vraagt... Met een black & white layer mask bereik je exact het zelfde, maar dan op een duidelijkere en snellere manier.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 08:59 schreef Ronhui het volgende:
Ik heb hier, in navolging van Mascleta, nog een nederlandse tutorial voor het omzetten naar zwart/wit in Photoshop, via kleurtoon/verzadiging
mee eens, Ik gebruik nog liever de beperkte kanaalmixer dan de manier die de tutorial aangeeft. Voordeel van de layermasks is dat je het naderhand ook een beetje kan verfijnen. Is wel makkelijker als je met meerdere masks werkt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Nogal een onzinmanier als je het mij vraagt... Met een black & white layer mask bereik je exact het zelfde, maar dan op een duidelijkere en snellere manier.
Van de drie die in dit topic staan vind ik deze niet de beste eigenlijk... Mijn voorkeur gaat naar de horizontale variant die je hierboven ergens plaatste; in die foto trekken de lijnen van de voorgrond heel mooi naar de vuurtoren toe namelijk, bij de twee 1x1 crops is dat effect veel minder sterk. Wel vind ik deze laatste 1x1 crop een stuk prettiger ogen dan de vorige.quote:Op woensdag 31 maart 2010 16:41 schreef Kremers het volgende:
Van de foto hierboven een 1x1 crop gemaakt, die ik eignelijk de beste uit de reeks vind.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |