Hoho, Anna hoeft maar 1 stem in de televoting meer te krijgen dan Salem...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:33 schreef TheArt het volgende:
Salem gaat dus gewoon winnen, helaas.
Maar aan de publieksstemming te zien, is Salem ook aardig populair. Zo wijzen de polls tenminste uit. Maar goed, we zullen zien.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:37 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hoho, Anna hoeft maar 1 stem in de televoting meer te krijgen dan Salem...
En als Salem 3e is in televoting kan al helemaal iedereen winnen
Vandaar dat ik er voor vrees. Blijf het een verschrikkelijk nummer vinden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
Salem Al Fakir (23.2 %)
Anna Bergendahl (24.0 %)
Volgens Aftonbladet op dit moment
Welk nummer?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vandaar dat ik er voor vrees. Blijf het een verschrikkelijk nummer vinden.
Ik ook! Leuk hoor!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:52 schreef TheArt het volgende:
Anna wint, dus toch. Daar kan ik meer mee leven.
Inderdaad...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:55 schreef TheArt het volgende:
Tsja achteraf gewoon weer een domme keuze van de Zweden. Ook al kan ik hiermee leven, winnen gaan ze hier absoluut niet mee.
Yup.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Die lichtjes heeft ze niet in Oslo.
En de zoveelste ballad.
Waardeloos ESF-jaar.
Zoveel leuke liedjes in Zweden, maar toch weten ze vaak weer een wat minder nummer te kiezenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:57 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nee, winnen in Oslo zal ze niet doen. Maar het Zweedse publiek kiest natuurlijk gewoon wat ze mooi vindt. En melodifestivalen winnen is net zo belangrijk hoor....
Is er niet aan af te zienquote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ze zit nog op de middelbare school hè!
inderdaad! misschien 7 keer blijven zitten?quote:
Ze komt uit 1991quote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:26 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
inderdaad! misschien 7 keer blijven zitten?
Ach niet iedereen uit dat jaar kan schijnbaar uit het goede hout gesneden zijnquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, wel apart, want een slecht jaar was dat in Zweden toch niet, zie Timoteij
quote:363,546 votes for Anna Bergendahl
334,750 votes for Eric Saade
299,746 votes for Salem Al Fakir
209,392 votes for Darin
188,002 votes for Timoteij
110,339 votes for Jessica Andersson
77,776 votes for Peter Jöback
74,358 votes for Ola
59,587 votes for Andreas Johnson
37,408 votes for Pernilla Wahlgren
quote:
Tsja, op zich geen slecht nummer. Maar Zweden hoort in mijn ogen gewoon geen ballad te sturen, tenzij ie echt helemaal fantastisch is en dat is deze toch duidelijk niet. Als zelfs Zweden al van dit soort zoetsappige nummers gaat sturen. Zweden had gewoon ieder jaar een goed in het gehoor liggend deuntje kunnen sturen en dan hadden ze elk jaar gewoon goed gescoord. Maar ze wijken daar de laatste jaren steeds vaker van af. Malena vorig jaar, maar ook The Ark en Martin Stenmarck waren allemaal Zweden-onwaardige inzendingen, tenminste zo zie ik het.quote:Op zondag 14 maart 2010 09:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Slechtste Zweedse inzending sinds 2005
Nou het gevaar bij schlager is dat het wel erg standaard wordt... hun inzending in 2003 was gewoon een heel slap aftreksel bijvoorbeeld....quote:Op zondag 14 maart 2010 20:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, op zich geen slecht nummer. Maar Zweden hoort in mijn ogen gewoon geen ballad te sturen, tenzij ie echt helemaal fantastisch is en dat is deze toch duidelijk niet. Als zelfs Zweden al van dit soort zoetsappige nummers gaat sturen. Zweden had gewoon ieder jaar een goed in het gehoor liggend deuntje kunnen sturen en dan hadden ze elk jaar gewoon goed gescoord. Maar ze wijken daar de laatste jaren steeds vaker van af. Malena vorig jaar, maar ook The Ark en Martin Stenmarck waren allemaal Zweden-onwaardige inzendingen, tenminste zo zie ik het.
Schlager? Je hebt gelijk dat het niet allemaal op Abba moet lijken, maar er zijn zat nummers de revue gepasseerd de afgelopen jaren, en ook dit jaar, die enorm catchy waren en toch (totaal) niet op Abba leken.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:42 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou het gevaar bij schlager is dat het wel erg standaard wordt... hun inzending in 2003 was gewoon een heel slap aftreksel bijvoorbeeld....
Malena was vorig jaar toch wel erg tof maar vernaggeld door de veranderde performance en slechte belichting in Moskou
En dan kiezen ze dat domme Las Vegas. Wat een strategisch goede keuze zegquote:
In 2007 kiezen ze voor The Ark, wat natuurlijk een klote nummer had.quote:
Hadden ze zo mogen kiezen.quote:
Je kon het van ver zien aankomen dat dit niet goed genoeg was voor top-5 ofzo, dat i.t.t. enkele andere nummers. Dan vind ik het gewoon een slechte keuze.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind de keuze van vorig jaar wel te begrijpen hoor... in de halve finale was ze zelfs nog 4e... alleen de jury's bleken het niet te pruimen... da's dan pech hebben... 2005 en 2007 waren slechte keuzes ja....
Nou ik had juist wel op een top 5 ingezet voor ze... alleen had ik niet verwacht dat de jury's het niet zo zagen zitten in de finale... en de loting in de finale was ook wat kut....quote:Op maandag 15 maart 2010 12:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je kon het van ver zien aankomen dat dit niet goed genoeg was voor top-5 ofzo, dat i.t.t. enkele andere nummers. Dan vind ik het gewoon een slechte keuze.
Jawel één van 8 naar 5 liedjes, waarvan er één direct naar de finale gaat.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:07 schreef TheVulture het volgende:
Ik wist helemaal niet dat er twee stemrondes waren in de voorrondes
Ik heb ze dan ook niet gezien... alleen maar nagelezenquote:Op maandag 15 maart 2010 17:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Jawel één van 8 naar 5 liedjes, waarvan er één direct naar de finale gaat.
4 liedjes over waarvoor opnieuw kan worden gestemd (de stemmen uit de eerste ronde vervallen), dan nog 1 finale, 2 AC, 1 uit... dat kan je niet ontgaan zijn als je de voorrondes hebt gezien...
Vorig jaar waren er zelfs 3 stemrondes... dit jaar is het systeem iig een stuk beter/eerlijker![]()
Winst hebben ze misschien niet per se nodig, maar ze doen er natuurlijk wel goed aan om zover mogelijk te komen en toch minstens in de finale het nummer nogmaals te doen. En dan was dit nummer gewoon te zwak.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Het lied van Alcazar vond ik gewoon niet goed. Zeker niet in vergelijking met een Stay the night.
De vraag in deze is ook een beetje of ze een winst nodig hebben, of dat ze genoegen nemen met alle exposure die MF met zich meebrengt. Een lied in MF (en het liefst in de finale) is miljoenen waard (kroon, maar dan nog). Het is aan het einde van de dag toch gewoon werk, en de leden van Alcazar hebben de bankrekeing weer gevuld met Headlines.
Ja, dacht ik al idd, maar ik probeerde juist de svt site te vermijden ivm spoilers enzo.quote:Op maandag 15 maart 2010 18:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Je kunt de finale in zijn geheel bekijken via SVT Play he...
Oh dat zal wel, hou dat niet allemaal bij.....quote:Op maandag 15 maart 2010 21:38 schreef Kantar het volgende:
Klopt, kan me herinneren dat je dat in een van de vorige topics verteld had.
Gewoon keihard het verkeerde nummer gekozen door de Zweden. Had dan Timoteij, Eric Saade of Ola gekozen, zei ik al tegen TV.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:00 schreef _The_General_ het volgende:
Ik snap echt niet waarom ze niet door is.....
Precies, ik heb vanaf moment 1 geroepen dat dit het niet zou worden voor Zweden...quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gewoon keihard het verkeerde nummer gekozen door de Zweden. Had dan Timoteij, Eric Saade of Ola gekozen, zei ik al tegen TV.
Zweden is normaal wel een vaste waarde in de finale. Maar vond het echt niet een van de tie leukste optredensquote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:27 schreef eleusis het volgende:
Jammer genoeg niet door...
Ik vond smsen niet eens nodig omdat ik dacht dat ze standaard door zou gaan
quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gewoon keihard het verkeerde nummer gekozen door de Zweden. Had dan Timoteij, Eric Saade of Ola gekozen, zei ik al tegen TV.
quote:The Melodifestivalen jury has to be replaced!
Absoluut. Ik had ook niet verwacht dat ze niet door zou gaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:40 schreef Boldface het volgende:
Dat ze zo in shock zijn, zegt veel over hoe sterk het Songfestival leeft in Zweden. En wat al in de tekst staat: het Melodifestivalen is één van de populairste tv-shows in het land. Garanties heb je nooit, maar Zweden kan wel met opgeheven hoofd naar huis.
Het zegt eigenlijk genoeg dat bij in de finale van Melodifestivalen 5 nummers meer punten kregen van de internationale jury's. Salem Al Fakir, Eric Saade, Timoteij, Andreas Johnson en Ola haalden daar meer punten dan Anna.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 14:05 schreef Greys het volgende:
In Zweden is men in shock en woedend!
http://bit.ly/aRa7qk
[..]
Dat nummer staat in de top van mijn meestgedraaide liedjes. Echt een wereldmelodie en compositie, die tussen het balkangeweld ook prima scoorde.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:44 schreef TheArt het volgende:
In 2007 kiezen ze voor The Ark, wat natuurlijk een klote nummer had.
The Ark was nattuurlijk gewoon té goed!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 15:06 schreef Perico het volgende:
[..]
Dat nummer staat in de top van mijn meestgedraaide liedjes. Echt een wereldmelodie en compositie, die tussen het balkangeweld ook prima scoorde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |