abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79223069
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Nah alleen op indices. Maar was wel lekker Dit was als je er van te voren bij nadacht echt geen 50/50 kans maar veel hoger
Ik stond er ook even bij stil inderdaad. En zelfs als er een verhoging was geweest dan is die kans enorm minimaal dat de keer daarop een verlaging komt. Ofwel, de FED gaat de rente stabiliseren en het is veel waarschijnlijker dat deze omhoog gaat dan omlaag. Duidelijk een geval van inefficientie wat mij betreft want wederom reageerde de markt met 8 ticks op enorm gay nieuws.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79223830
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:50 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik stond er ook even bij stil inderdaad. En zelfs als er een verhoging was geweest dan is die kans enorm minimaal dat de keer daarop een verlaging komt. Ofwel, de FED gaat de rente stabiliseren en het is veel waarschijnlijker dat deze omhoog gaat dan omlaag. Duidelijk een geval van inefficientie wat mij betreft want wederom reageerde de markt met 8 ticks op enorm gay nieuws.
8 ticks wat?

Mijn DOM flipte zit ik in eens twee maal fullsize short wtf
pff.. was ff billen knijpen
x
pi_79223946
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:06 schreef richbitch het volgende:

[..]

8 ticks wat?
ES
Greece
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2010 @ 20:42:02 #164
862 Arcee
Look closer
pi_79225768
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:43 schreef Arcee het volgende:
WS heeft er zin in, S&P op 1157.32.
1159.23 nu.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_79226500
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet als ik weet wat je per indexpunt had ingezet? 1000 pond?

In ieder geval goed gedaan. Misschien ook wel een idee om een plukje gewoon te beleggen.
Dat is inderdaad het plan. Het plukje verder beleggen en de rest op cash houden. Heb een aantal aandelen op het hoog die ik wel wil toevoegen.

Voordat ik mn aandelen portefeuille (Novo Nordisk, Geely, Ross Stores etc.) echt vergroot wil ik confirmatie dat we boven de highs van januari blijven.

Wat had jij gedaan als er extra cash beschikbaar was voor je portfolio?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 16 maart 2010 @ 20:56:38 #166
862 Arcee
Look closer
pi_79226556
En de S&P boven de 1160.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:58:27 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79226676
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het plan. Het plukje verder beleggen en de rest op cash houden. Heb een aantal aandelen op het hoog die ik wel wil toevoegen.

Voordat ik mn aandelen portefeuille (Novo Nordisk, Geely, Ross Stores etc.) echt vergroot wil ik confirmatie dat we boven de highs van januari blijven.

Aandelen die ik verkrijg door expirerende puts niet meteen verkopen en de puts doorrollen, maar de aandelen aanhouden. Bij significant veel cash in obligaties of perps stoppen en de hogere margin gebruiken om deep in the money puts te schrijven.
Welke aandelen maakt me in principe niet zoveel uit. Wat ik wil hebben dat heb ik al.
The End Times are wild
pi_79227122
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:50 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ja! Eigenlijk is de kans voor het besluit FOMC dus nooit 50/50. Ook bedankt aan SeLang omdat op het plaatje ook duidde dat het resultaat 'vrij lang' positief blijft. En dat als je er random in ging zelfs nog een minieme edge hebt.

Ik heb 1 positie nog steeds. We zitten vanaf de FOMC meeting op de Dow Jones zo'n 35 punten hoger.

Het grafiekje op basis van de seconden meeting. Hij ging van ..47 naar ..62 in 33 seconden
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:10:43 #169
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79227442
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar staan die?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:19:43 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79228001
Ik heb ooit electrotechniek gestudeerd en die signalen lijken ontzettend veel op een puls met de daarop volgende demping.
The End Times are wild
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:43:50 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79229581

M1 money multiplier nu <1 en nog steeds dalend.
Voor elke $1 expansie van de monetaire basis neemt de geldvoorraad nog maar met $0,79 toe.

Welkom in het Japan scenario. Deflatie
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_79230172
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:19 schreef LXIV het volgende:
Ik heb ooit electrotechniek gestudeerd en die signalen lijken ontzettend veel op een puls met de daarop volgende demping.
Het is alleen jammer dat je op basis van zo'n waarneming de transient niet kant voorspellen. Indien je dat wel kunt heb je meteen de parameters te pakken en kun je een tradingsysteem bouwen.
Greece
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:16:07 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79231524
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:43 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]

Voor elke $1 expansie van de monetaire basis neemt de geldvoorraad nog maar met $0,79 toe.

Kan de rente in ieder geval lekker lang lekker laag blijven.

En Westerlingen zijn geen Japanners. Die geven hun geld toch net even iets gemakkelijker uit.
The End Times are wild
pi_79232329
Tot nu toe lijken we het japan scenario te hebben, maar dat gaan we nooit zolang volhouden als dat japan dat doet. Het is nu een wereldwijd gebeuren, terwijl Japan kon meeliften met de rest van de wereld, met een handelsoverschot en de overheidsschulden intern kon financieren.
pi_79234960
Great, morgen wordt een slechte dag voor de biotech, er heeft er eentje 5 jaar vertraging aan z'n broek voor goedkeuring in de VS. Europa is wel al in de pocket.

Grr... geduld blijven hebben is lastig...
pi_79239811
Longs aanhouden op de DJ? Ik zie geen reden na het rente besluit van Bernanke & bailout van griekenland waarom we niet verder omhoog kunnen. Enige obstakel is de highs van Januari.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Waar staan die?
Die zijn gewoon verhandelbaar op de verscheidene beurzen in Europa & Amerika. Ross via de Amerikaanse beurs, Geely via de Duitse.
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Aandelen die ik verkrijg door expirerende puts niet meteen verkopen en de puts doorrollen, maar de aandelen aanhouden. Bij significant veel cash in obligaties of perps stoppen en de hogere margin gebruiken om deep in the money puts te schrijven.
Welke aandelen maakt me in principe niet zoveel uit. Wat ik wil hebben dat heb ik al.
Waarom toch niet een grotere blue chip aandelen portefeuille in plaats van al dat geschrijf in opties? Ik ben daar zelf geen fan van. Speculeren op prijsdalingen/stijgingen in de toekomst met het feit dat je soms mega risico's loopt. Ik ondervind de risico's liever wat sneller.
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:04:23 #177
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79241041
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:13 schreef tony_clifton- het volgende:
Great, morgen wordt een slechte dag voor de biotech, er heeft er eentje 5 jaar vertraging aan z'n broek voor goedkeuring in de VS. Europa is wel al in de pocket.

Grr... geduld blijven hebben is lastig...
Altijd lastig met die bedrijven
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:58:09 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79242138
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Longs aanhouden op de DJ? Ik zie geen reden na het rente besluit van Bernanke & bailout van griekenland waarom we niet verder omhoog kunnen. Enige obstakel is de highs van Januari.
[..]

Die zijn gewoon verhandelbaar op de verscheidene beurzen in Europa & Amerika. Ross via de Amerikaanse beurs, Geely via de Duitse.
[..]

Waarom toch niet een grotere blue chip aandelen portefeuille in plaats van al dat geschrijf in opties? Ik ben daar zelf geen fan van. Speculeren op prijsdalingen/stijgingen in de toekomst met het feit dat je soms mega risico's loopt. Ik ondervind de risico's liever wat sneller.
Die bluechips heb ik ook. Maar ik heb ook een deel in perps en geschreven puts, met deze constructie:

Stel ik heb 1000 euro.
Nu schrijf ik een put @12 euro voor 2 euro (koers aandeel is 11 euro)
Koop ik voor 1200 euro perps

Mijn opbrengsten zijn bij een expiratie van het aandeel op:
8 euro: (-27% koersdaling)
100 euro op de perp aan rente
-200 euro op de put
=-100 euro (-10%)

11 euro (gelijkblijvende koers)
100 euro op de perp
100 euro op de put (verwachtingswaarde)
=200 euro (20%)

12 euro (9% koersstijging en hoger)
100 euro perp
200 euro put
=300 euro (30%)

Aangezien ik uitga van een gelijkblijvende of licht stijgende beurs kan ik op deze wijze toch een aardig rendement behalen. Het risico is beperkt, in ieder geval niet groter dan wanneer ik voor die 1000 euro de aandelen zou kopen. Het opwaarts potentieel is natuurlijk wel wat kleiner, boven de 9% koersstijging doet het niks. De porto kan niet nat gaan zolang de perp zijn waarde houdt, want met het geld erin is de put 100% afgedekt. Worst case zit je met de aandelen. (wat ook zou zijn gebeurd als je ze gekocht had)

De grafiek van winst/verlies over de mogelijke koersen ligt gewoon een heel stuk hoger. (20%)
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 maart 2010 @ 08:59:55 #179
862 Arcee
Look closer
pi_79242203
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 01:59 schreef sitting_elfling het volgende:
S&P heeft ook geen moeite om z'n highs te doorbreken.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:05:39 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79242372
Oh ja. En als een put dus gecalled wordt, dan verkoop ik de aandelen en schrijf op dezelfde waarde meteen een nieuwe put. Netto is dat altijd in evenwicht, plus opnieuw de verwachtingswaarde.
The End Times are wild
pi_79242595
quote:

Die gedachte heb ik ook al een tijdje. Wat zijn de mogelijke lange termijn beleggings strategieen (defensief, offensief, inkomensgericht) in zo'n markt ?
pi_79242949
Is er iemand hier die, naast mij, serieus overweegt om goud, zilver en agricultuur aandelen te kopen? Ik heb namelijk altijd het gevoel dat maar een heel klein deel van de beleggers dit als een goede strategie ziet terwijl sommige bedrijven volgens mij ongelofelijk veel winst gaan maken. Een voorbeeld is Jaguar Mining Corporation (http://finance.yahoo.com/q?s=JAG).

Ze hebben een MK van 1 miljard en maakten 11.85 miljoen winst in Q3 2009 met een productie van 150000 ounces gold. Het plan is om de productie te verhogen tot 620k-700k ounces in 2014. Met een mogelijk stijgende goudprijs, een zwakke real en een sterke canadese dollar zou dit een fantastisch aandeel moeten zijn. Ze hebben tevens met $225 miljoen best veel geld in kas.

Alleen bij een deflationistisch scenario zou dit een slechte keus zijn, maar dit lijkt me op de langere termijn van 2-4 jaar onwaarschijnlijk.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:02 #183
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79243415
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:24 schreef MadeOfMeat het volgende:

...

Een voorbeeld is Jaguar Mining Corporation (http://finance.yahoo.com/q?s=JAG).

...
Ze hebben een MK van 1 miljard en maakten 11.85 miljoen winst in Q3 2009 met een productie van 150000 ounces gold. Het plan is om de productie te verhogen tot 620k-700k ounces in 2014. Met een mogelijk stijgende goudprijs, een zwakke real en een sterke canadese dollar...
Ik heb geen verstand van dit bedrijf, maar wat bedoel je met een zwakke real? Die is juist sterker en sterker aan het worden.
pi_79243501
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:06 schreef piepeloi55 het volgende:
Houd ons op de hoogte SE en suc6 met je longs!
Die gaan nu wel goed
pi_79243935
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:41 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik heb geen verstand van dit bedrijf, maar wat bedoel je met een zwakke real? Die is juist sterker en sterker aan het worden.
Ik bedoelde dat de real waarschijnlijk zou afzwakken in de komende jaren omdat deze overgevalueerd is (http://www.distressedvolatility.com/2009/12/roubini-dollar-carry-trade-has-further.html).
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:00:30 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79244048
Ik snap die behoefte aan exotisch beleggen niet zo goed. De markt is daar net zo goed de markt als hier en alle grote verwachtingen tav betere groeicijfers zitten allang in de koersen daar verwerkt.

Je betaalt wel meer transactiekosten en je hebt geen zicht op wat een bedrijf doet of hoe het ermee gaat. Je moet gewoon maar geloven wat er over geschreven wordt op wazige blogs. Ik zou nooit een bedrijf kopen dat ik niet zelf, al is het maar als klant, gezien heb.
The End Times are wild
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:18:06 #187
295573 hb7525
mooi weer vandaag
pi_79244607
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:05 schreef LXIV het volgende:
Oh ja. En als een put dus gecalled wordt, dan verkoop ik de aandelen en schrijf op dezelfde waarde meteen een nieuwe put. Netto is dat altijd in evenwicht, plus opnieuw de verwachtingswaarde.
Ik schrijf dan een call en een put op dezelfde waarde
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:34:42 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79245193
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:05 schreef LXIV het volgende:
Wat krijg je eigenlijk geleverd als het een put op een index betreft?
pi_79246138
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef LXIV het volgende:
Ik snap die behoefte aan exotisch beleggen niet zo goed. De markt is daar net zo goed de markt als hier en alle grote verwachtingen tav betere groeicijfers zitten allang in de koersen daar verwerkt.
In veel gevallen is er geen vergelijkbaar bedrijf aan de Amsterdamse beurs te vinden. In bovenstaand geval bijvoorbeeld een goud delver, die in heel europa volgens mij niet te vinden zijn.
quote:
Je betaalt wel meer transactiekosten en je hebt geen zicht op wat een bedrijf doet of hoe het ermee gaat. Je moet gewoon maar geloven wat er over geschreven wordt op wazige blogs. Ik zou nooit een bedrijf kopen dat ik niet zelf, al is het maar als klant, gezien heb.
Veel succesvolle beleggers hanteren dat principe inderdaad: "kicking the tires".

Anderszijds, kun je jezelf afvragen wat je nou werkelijk aan een bedrijf kunt 'zien' met een persoonlijk bezoek. Na het bezoeken van een paar Albert Heijn vestigingen, zullen de meeste bezoekers concluderen dat het een behoorlijk goed gemanaged bedrijf is. Dan weet je nog niet of dit kosten-efficient wordt uitgevoerd. Bovendien heeft Ahold ook ketens in andere Europese landen, Amerika en Azie. Het is onmogelijk om die allemaal te bezoeken.

Voor zowel lokale als exotische fondsen, zul je van de financiele verslaggeving moeten uitgaan voor je analyse. Als check daarop geldt de handtekening van een (liefst bekende) accountant en de kontrole van de betreffende beurs en financiele autoriteiten.
pi_79248090
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Altijd lastig met die bedrijven
Daar heb ik geen moeite mee. Was altijd geweten dat dit kon gebeuren en gezien het risico (1 product uit, 0 in de pijplijn, beperkte kaspositie) was dat de kleinste biotechwaarde (5% pf).

Wat mij wel stoort is dat je nu hoort dat de Amerikaanse instanties volgens het boekje gewerkt hebben en dat 't management ervanuitging dat er geen extra studies zouden nodig zijn, zoals in Europa. Waar ze geluk gehad hebben.
De topman heeft op 12/2 60.000 stuks verkocht, en een paar dagen later een persbericht uitgebracht dat ze de eerste verkopen binnen hebben. Hoezo schijnheilig. Hoor je natuurlijk nu pas.

Denk toch dat ik ze ga bijhouden en met winst verkopen. Sta bij dat bepaalde aandeel overall nu op -8%, wat niet onoverkomelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door tony_clifton- op 17-03-2010 12:05:46 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 maart 2010 @ 11:51:18 #191
862 Arcee
Look closer
pi_79248243
AEX staat boven de hoogste slotkoers van dit jaar. Niet boven de hoogste intraday high.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:58:52 #192
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79248535
DAMN, net gratis geld gemist!

Er stond (foutief?) een zooitje ASR 10% perps in het orderboek voor een biedprijs RUIM boven de hoogste koers. Had me ruim 100 euro opgeleverd door te verkopen en weer terug te kopen zodra de fout ontdekt was. Net te laat...
pi_79248772
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef Lemans24 het volgende:

Er stond (foutief?) een zooitje ASR 10% perps in het orderboek voor een biedprijs RUIM boven de hoogste koers. Had me ruim 100 euro opgeleverd door te verkopen en weer terug te kopen zodra de fout ontdekt was. Net te laat...
hehe, zo heb ik ooit eens geprofiteerd van een veel te grote bestensorder in een illiquide fonds
pi_79248922
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Shell heeft moeten lenen om zijn dividend te kunnen uitbetalen. Dat is op de lange termijn onhoudbaar.
(Misschien wat laat) maar dat geven ze zelf ook aan met andere woorden:
quote:
Opvallend is ook de wijziging van het dividendbeleid voor aandeelhouders. Sinds de Tweede Wereldoorlog hanteerde Shell het principe dat de winstuitkering voor aandeelhouders altijd minimaal gelijke tred moest houden met de inflatie, ofwel waardevast moest blijven. Dat principe gooit Voser overboord. Het dividend is voortaan afhankelijk van de winst, de kasstroom en de economische conjunctuur. Voor 2010 betekent dit alvast dat Shell beleggers elk kwartaal op een ongewijzigd dividend trakteert van 0,42 dollarcent per aandeel, minder dan de verwachte inflatie.
Shell moet de komende jaren echt enorme goede deals (in een overheids-concurrerende markt) maken wil het concern niet gaan krimpen.
pi_79250236
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:58 schreef Lemans24 het volgende:

Er stond (foutief?) een zooitje ASR 10% perps in het orderboek voor een biedprijs RUIM boven de hoogste koers.
Die cleared dan toch onmiddelijk tegen de laagste laatprijs ? Hoe was je van plan aan die beider te verkopen tegen een prijs boven de laagste laatprijs die er al staat ?
pi_79250574
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Die gaan nu wel goed
Ze staan al behoorlijk hoger inderdaad.

Zo'n 70 punten en in de tussentijd nooit in de verkoop zone geweest van de minimum spread
pi_79251085
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:00 schreef LXIV het volgende:

Je betaalt niet meer transactie kosten omdat je die aandelen gewoon op de Europese beurzen koopt. Al heb ik natuurlijk het voordeel dat ik vanaf hier wat meer overzicht heb op wat Chinese bedrijven doen. Dat moet gezegd worden. Al zal Dino wel zeggen van niet

Maarja, aandelen zoals Geely, Dongfeng, Great Wall Motor Company, Asian Bamboo zijn gewoon verkrijgbaar op de Duitse beurs en leveren allemaal een leuk rendement op. Het is inderdaad allemaal Chinese/Aziatische small cap troep voor iemand die er weinig oog op heeft. De eerste 3 zijn auto gerelateerde aandelen en zoals iedereen weet ben ik daar wel fan van in China. Dat groeit namelijk nog steeds en ben er eigenlijk wel overtuigd dat in ieder geval 1 van de 3 nog wel kan verdubbelen.

Het is niet 100% China wat ik bezit. Zo ben ik ook erg fan van Novo Nordisk en dat aandeel ga ik denk ik nog wel een aantal jaar volhouden. Fundamentals spreken me aan. Same geld voor Ross Stores in de States. Dus tegen de small caps uit China een aantal sterk fundamentele aandelen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 13:15:07 #198
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79251371
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:53 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze staan al behoorlijk hoger inderdaad.
[ afbeelding ]

Zo'n 70 punten en in de tussentijd nooit in de verkoop zone geweest van de minimum spread
Wat had je per punt ingezet? 1000 pond? Dan zit je nu twee keer modaal ongeveer?
Bedankt Hans.
pi_79252205
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je betaalt niet meer transactie kosten omdat je die aandelen gewoon op de Europese beurzen koopt. Al heb ik natuurlijk het voordeel dat ik vanaf hier wat meer overzicht heb op wat Chinese bedrijven doen. Dat moet gezegd worden. Al zal Dino wel zeggen van niet

De eerste 3 zijn auto gerelateerde aandelen en zoals iedereen weet ben ik daar wel fan van in China. Dat groeit namelijk nog steeds en ben er eigenlijk wel overtuigd dat in ieder geval 1 van de 3 nog wel kan verdubbelen.
Uhu. Daarom doet een staalaandeel zoals Bekaert het ook zo schitterend; ze maken vooral staaldraad, en raad eens waar ze nog geen/nauwelijks radiaalbanden hebben .

(heb ik niet ofzo hoor, en zou 't ook nimeer kopen, maargoe)

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 17-03-2010 14:27:57 ]
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:43:18 #200
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79254835
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Die cleared dan toch onmiddelijk tegen de laagste laatprijs ? Hoe was je van plan aan die beider te verkopen tegen een prijs boven de laagste laatprijs die er al staat ?
Hm, daar zit wat in. Ze hebben wel lang in het orderboek gestaan, er zat 6 minuten tussen de twee transacties die voor de hoge prijs zijn gedaan.
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:47:09 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79255016
hoogste prijs is 112,64. Dat is natuurlijk relatief een enorme piek, maar minus transactiekosten verkoop en weer aankoop (als je ze dus toch wil behouden) blijft daar ook niet zoveel van over.
The End Times are wild
pi_79255964
volgeens ta komt er een gap fill vandaag en moet je short gaan wie is het ermee eens want we zitten wel in een uptrend
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:16:05 #203
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79256097
foutje
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 maart 2010 @ 15:29:34 #204
862 Arcee
Look closer
pi_79256621
Na S&P gisteren (en vandaag, 1165.91) ook de Dow op een nieuwe 52 week-high vandaag: 10.731,10.
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:32:24 #205
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79256720
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 14:47 schreef LXIV het volgende:
hoogste prijs is 112,64. Dat is natuurlijk relatief een enorme piek, maar minus transactiekosten verkoop en weer aankoop (als je ze dus toch wil behouden) blijft daar ook niet zoveel van over.
Klopt, maar ik vind het wel een leuke anomaliteit.
Het lijkt er overigens op dat die hoge prijs een trigger is geweest om de koers alsnog flink te laten stijgen.
pi_79257295
Deflatie in de VS blijft wel aanhouden...
PPI m/m -0.6% -0.2% 1.4%
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:53:54 #207
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79262459
Weten jullie een site waar je gratis en makkelijk een schaduwportefeuille kunt aanmaken en bijhouden?
pi_79262563
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:53 schreef AQuila360 het volgende:
Weten jullie een site waar je gratis en makkelijk een schaduwportefeuille kunt aanmaken en bijhouden?
Dat kan gewoon bj Binck.
  woensdag 17 maart 2010 @ 17:59:06 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79262614
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:57 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat kan gewoon bj Binck.
Wilde ik ook antwoorden. Tot ik me bedacht dat dat niet bepaald makkelijk is voor alleen een schaduwportefeuille. Overstapmap enzo.

Even offtopic: wat zou er toch met dhr. Vandergeld gebeurd zijn? Zijn vakantie duurt en duurt maar voort!
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:17:30 #210
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79263194
Ik vermoed dat Vandergeld ons allemaal uitlacht en op dit moment op de Bahama's zit.
Bedankt Hans.
pi_79264729
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:53 schreef AQuila360 het volgende:
http://finance.yahoo.com

VanDerGeld is volgens mij uitgerookt en is het beleggen beu.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:08:54 #212
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79265189
WS gaat wel weer buitengewoon voortvarend vanavond. Waar gaat dit eindigen?

ALS we doorstijgen tot de toppen van 2007, zou dat toch wel zo'n ongelooflijk harde weerstand moeten zijn, dat werkelijk niemand meer durf te kopen?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 maart 2010 @ 19:14:21 #213
862 Arcee
Look closer
pi_79265392
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:58 schreef jaco het volgende:
VanDerGeld is volgens mij uitgerookt en is het beleggen beu.
Al z'n voorspellingen en TA's kunnen de prullenbak in. Voor zo ver die überhaupt iets waard zijn (van wie dan ook).

Om er maar eens een voorspelling van hem bij te pakken:
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 13:00 schreef Vandergeld het volgende:
het kan nog richting de 323-325 maar vandaag-morgen verwacht ik een top. Daarna richting de 270-280 m.i.
Tsja.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:21:17 #214
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79265658
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Al z'n voorspellingen en TA's kunnen de prullenbak in. Voor zo ver die überhaupt iets waard zijn (van wie dan ook).

[..]

Tsja.
Tsja... we zitten er allemaal wel eens naast.
Morgen gaan we groen openen, dat dan weer wel.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:35:10 #215
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79266264
Ik zat net naar die dubbele top te kijken, momenteel op de daggrafiek van de DJ. Voorspelt toch een daling.
En zowaar, daar gaat ie al!

Prachtig plaatje!

pi_79266592
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:15 schreef bascross het volgende:

[..]

Wat had je per punt ingezet? 1000 pond? Dan zit je nu twee keer modaal ongeveer?
Ik zit al op 100 punten hoger. En we gaan morgen ochtend gewoon weer groen openen!
pi_79266768
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zit al op 100 punten hoger. En we gaan morgen ochtend gewoon weer groen openen!
[ afbeelding ]
Goed bezig
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:52:47 #218
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_79267092
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Op naar de miljoen deze week.
Bedankt Hans.
pi_79268488
quote:

Het perfecte excuus voor onze overheden om de geldkraan nog eens lekker open te zetten!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:24:03 #220
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79268719
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:20 schreef dvr het volgende:

[..]

Het perfecte excuus voor onze overheden om de geldkraan nog eens lekker open te zetten!
Het helpt alleen niks
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:07:55 #221
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79271151
Jongens wat is er met Griekenland aan de hand...

Greece may turn to IMF without E.U. aid: reports

Explore related topics
Banks
Story Comments Screener (9)
Alert Email Print Share By Sue Chang

SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Greece may have to turn to the International Monetary Fund for assistance if the European Union fails to provide aid, Greek government officials said Wednesday, according to media reports. While Greek officials have made it clear that they would prefer the E.U. to step in, they have also expressed displeasure over the high borrowing costs, the reports said. An E.U. summit scheduled for next week is expected to be a key indicator of member countries' support for Greece.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_79271209
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:24 schreef SeLang het volgende:

Het helpt alleen niks
Het helpt politici om te blijven spenderen en het helpt onze spaarcenten naar hun grootje

Verandert dit niets aan je voornemen om vanwege overwaardering uit aandelen te blijven? Een permanente easy money-politiek voorspelt immers langdurig stijgende koersen. Wat we nodig hebben is een paar dikke banken die onderuit gaan en de hele beurs mee omlaag trekken, maar het lijken juist de kleintjes te zijn die de klappen krijgen van de hypotheek- en andere krediet-ellende. De grote houden stand door dikke winsten op de aandelen- en obligatiehandel, en met boekhoudtrucs. Op die manier kun je lang wachten op een instapmoment terwijl je geld verwatert..
pi_79271297
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:07 schreef Montelly het volgende:

While Greek officials have made it clear that they would prefer the E.U. to step in, they have also expressed displeasure over the high borrowing costs, the reports said.
Het is toch gvd net IJsland he..
pi_79272011
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het helpt alleen niks
Hmm. We hadden vandaag een conference meeting over printen. Geen borrelpraat dit keer maar een panel met echte professionals. Diegene die je ook wel eens op de BB tv ziet.

We hadden daar een discussie panel met een aantal 'grote' jongens over "What would the implications of a debt downgrade for the UK be". Dingen die daar naar boven kwamen..

-Als de conservatieven aan de macht komen is het einde verhaal met de pond.
-Men moet in de UK doorgaan met QE. Zeg maar een QE2. Het is nog steeds een jobless recovery en de UK gaat toch niet failliet zolang je geld kunt printen.
-Credit Rating Agencies hebben echt totaal geen rol meer in het verhaal. Als een land een AAA+ rating heeft stelt dat in wezen geen fuck meer voor. De UK heeft bijvoorbeeld AAA+ rating maar fundamenteel gezien is dat helemaal geen AAA+ maar AA+ terwijl emerging markets een lagere rating hebben terwijl ze een veel lager deficit hebben.
-Als de UK de euro zou krijgen is het einde verhaal met Engeland. De reden waarom de EU Athene nu in de fik steekt is omdat de enige reden om de Euro te redden een devaluatie van de Euro is. Maar dat betekent dat de salarissen en leefgewoontes ook direct teruggeschroefd gaan worden. En we steken liever Athene in de fik dan dat we geheel Europa laten lijden.

1 dude van Citigroup stond zelfs op en zei dat we op Labour moesten stemmen. (Zaten zo'n 150 mensen in de zaal)

Was erg tof! Waren ook nog een aantal andere onderwerpen. Zo hadden we een presentatie door RBS waarom een aantal banken op dit moment zo laag gewaardeerd zijn. Sommige staan onder hun eigen gemiddelde van implied cost of equity. Ze vreten zich zelf zeg maar op. Ook worden de balansen van de Britse banken langzamerhand leeg gehaald. Deleveraging is nog steeds aan de gang. De bankensector wordt weer interessant. Aldus een delegatie van RBS die daar een presentatie gaf.
pi_79272254
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:08 schreef dvr het volgende:

[..]

Het helpt politici om te blijven spenderen en het helpt onze spaarcenten naar hun grootje

Verandert dit niets aan je voornemen om vanwege overwaardering uit aandelen te blijven? Een permanente easy money-politiek voorspelt immers langdurig stijgende koersen. Wat we nodig hebben is een paar dikke banken die onderuit gaan en de hele beurs mee omlaag trekken, maar het lijken juist de kleintjes te zijn die de klappen krijgen van de hypotheek- en andere krediet-ellende. De grote houden stand door dikke winsten op de aandelen- en obligatiehandel, en met boekhoudtrucs. Op die manier kun je lang wachten op een instapmoment terwijl je geld verwatert..
Dat kwam tijdens de conference ook naar voren. Omdat veel landen belachelijke pensioen regelingen hebben is het het beste om zo vroeg mogelijk geld te sparen want op het moment dat je op leeftijd bent kun je een mager pensioen verwachten rond de 70.

Ook zei hij dat als je goede pensioen regelingen wilt je over een aantal jaar moet verhuizen naar landen met goede geboorte regelingen. Landen die dus niet krimpen. Italie had de laagste birthrate van de EU. Advies aan iedere jonge italiaan dus, verhuizen. Whehe De UK & US hebben ten opzichte van andere landen in W-Europa wel een vrij aardige demografische groei of opkomst. Die landen gaan dus waarschijnlijk voor de toekomst daar wel echt voordelen van hebben.
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:29:23 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79272311
quote:

[..]

Dat is ook de enige reden dat de beurzen stijgen. Je hebt feitelijk geen keuze. De spaarder gaat ervoor betalen. Dus stap je maar in.

Vooral de banken zijn natuurlijk vet met de huidige situatie. Praktisch gratis geld voor hen en tegen hoge rentes uitlenen. Dat tikt wel aan. Kunnen ze op kosten van de spaarders de balansen lekker opvullen.
The End Times are wild
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:30:16 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79272350
quote:

[..]

Nee, dat geld doet gewoon niets. Je kunt aan een touw trekken maar je kunt een touw niet duwen, om het maar zo te zeggen. En mocht het uiteindelijk lukken om inflatie te genereren dan moet je juist als een haas uit aandelen omdat dat gepaard zal gaan met stijgende rente en de earningsyield van aandelen in verhouding daarmee dan nog ongunstiger wordt.

Easy-money politiek is goed voor aandelen zolang het geen inflatie veroorzaakt, maar de earningsyield is nu ook al bijna niets dus. Een bankrekening levert bijna evenveel op, maar dan met veel minder neerwaards risico. Als belegger is er geen case voor aandelen op dit moment. Als speculant met één of ander systeem met een edge misschien wel.
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:35:12 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79272639
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:23 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm. We hadden vandaag een conference meeting over printen. Geen borrelpraat dit keer maar een panel met echte professionals. Diegene die je ook wel eens op de BB tv ziet.

We hadden daar een discussie panel met een aantal 'grote' jongens over "What would the implications of a debt downgrade for the UK be". Dingen die daar naar boven kwamen..

-Als de conservatieven aan de macht komen is het einde verhaal met de pond.
-Men moet in de UK doorgaan met QE. Zeg maar een QE2. Het is nog steeds een jobless recovery en de UK gaat toch niet failliet zolang je geld kunt printen.
-Credit Rating Agencies hebben echt totaal geen rol meer in het verhaal. Als een land een AAA+ rating heeft stelt dat in wezen geen fuck meer voor. De UK heeft bijvoorbeeld AAA+ rating maar fundamenteel gezien is dat helemaal geen AAA+ maar AA+ terwijl emerging markets een lagere rating hebben terwijl ze een veel lager deficit hebben.
-Als de UK de euro zou krijgen is het einde verhaal met Engeland. De reden waarom de EU Athene nu in de fik steekt is omdat de enige reden om de Euro te redden een devaluatie van de Euro is. Maar dat betekent dat de salarissen en leefgewoontes ook direct teruggeschroefd gaan worden. En we steken liever Athene in de fik dan dat we geheel Europa laten lijden.

1 dude van Citigroup stond zelfs op en zei dat we op Labour moesten stemmen. (Zaten zo'n 150 mensen in de zaal)

Was erg tof! Waren ook nog een aantal andere onderwerpen. Zo hadden we een presentatie door RBS waarom een aantal banken op dit moment zo laag gewaardeerd zijn. Sommige staan onder hun eigen gemiddelde van implied cost of equity. Ze vreten zich zelf zeg maar op. Ook worden de balansen van de Britse banken langzamerhand leeg gehaald. Deleveraging is nog steeds aan de gang. De bankensector wordt weer interessant. Aldus een delegatie van RBS die daar een presentatie gaf.
Ik heb echt weer dat Alice in Wonderland gevoel dat ik ook in 1999-2000 had
Mijn reisverslagen
pi_79272837
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb echt weer dat Alice in Wonderland gevoel dat ik ook in 1999-2000 had
Het was echt waard om het een bezoekje te geven hoor! Niet dat er continu onzin werd verteld. Je kon continu vragen stellen.

Denk je dat de bankiers wat geleerd hebben? Nee, bankiers blijken 2 handen op 1 buik te zijn tijdens een bull markt en tijdens een crisis blijken ze allemaal geheugen verlies te hebben en maken ze continu dezelfde fouten.

Ook werd er gemeld dat asset securisation (leningen in pakjes stoppen) al weer duidelijk aan het groeien is. De leverage op leningen al weer op loopt. We hadden dan ook 1 panel over waar de volgende crisis zou gaan komen zodat we nu eindelijk eens kunnen opletten om of het te voorkomen of om straks keihard short te zitten.

Ik had nog wel extra mensen kunnen uitnodigen. Het was gratis, je had alleen een uitnodiging nodig. Er liepen best wat hoge piefen in de rondte die je gewoon kon aanspreken. Erg tof
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:55:33 #230
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79273725
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:39 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het was echt waard om het een bezoekje te geven hoor! Niet dat er continu onzin werd verteld. Je kon continu vragen stellen.
Ik doelde ook niet op die meeting maar meer gewoon in het algemeen. Als je de financiele pers een beetje volgt dan word je zo cynisch van de situatie op dit moment. Het is weer een heel nieuw paradigma
Mijn reisverslagen
pi_79274250
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op die meeting maar meer gewoon in het algemeen. Als je de financiele pers een beetje volgt dan word je zo cynisch van de situatie op dit moment. Het is weer een heel nieuw paradigma
Lol je hebt een punt. Maar in sommige gevallen hebben ze ook wel gelijk. Had er zo nooit over nagedacht. Maar die credit rating agencies zijn eigenlijk nergens meer voor nodig. De lag in die ratings zijn zo ontzettend hoog dat je er niks mee kunt. En fundamenteel kloppen veel van die waarderingen gewoon niet
Ook werd gemeld dat het gebruik van de CDS als basis van 'mogelijkheid' tot default van een instelling of land overgewaardeerde methode is. CDS werken met een enorme lag en de markt is bijna alleen maar kopers en nauwelijks verkopers. Alle toppen worden dus excessief overrated en geven je dus een verkeerde inkijk hoe het land er echt voorstaat.
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:31:44 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_79275814
Japan gaat nog interessant worden. Yield op een Japanse 10-yr bond is 1,3%. In 2010 gaat 22% van het hele Japanse budget naar rente betalingen op de staatschuld...
Stel dat dat die rente één procentje stijgt, dan is Japan gewoon bankroet
De één na grootste economie ter wereld (of of twee na, het is maar wie je gelooft)

Maar niemand die zich daar zorgen over maakt

Hoe de economie precies werkt dat weet niemand. Maar in China bepaalt een groepje ouwe mannetjes per decreet dat de Chinese economisch groei elk jaar 10% moet bedragen. De hele westerse wereld vertrouwt op China als motor van de wereldeconomie

Maar niemand die zich daar zorgen over maakt

etc etc etc
Mijn reisverslagen
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:25:08 #233
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79278292
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:12 schreef deenigeechteTS het volgende:
volgeens ta komt er een gap fill vandaag en moet je short gaan wie is het ermee eens want we zitten wel in een uptrend
Een simpele blik op de futures van vandaag, maakte het toch wel vrij duidelijk dat het er niet naar uitzag dat er vandaag omlaag gegaan zou worden.
The more debt, the better
pi_79279344
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:25 schreef flyguy het volgende:

[..]

Een simpele blik op de futures van vandaag, maakte het toch wel vrij duidelijk dat het er niet naar uitzag dat er vandaag omlaag gegaan zou worden.
Jammer alleen NQ gevuld
x
pi_79279400
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 22:31 schreef SeLang het volgende:
Japan gaat nog interessant worden. Yield op een Japanse 10-yr bond is 1,3%. In 2010 gaat 22% van het hele Japanse budget naar rente betalingen op de staatschuld...
Stel dat dat die rente één procentje stijgt, dan is Japan gewoon bankroet
De één na grootste economie ter wereld (of of twee na, het is maar wie je gelooft)
We blijven inderdaad nog wel even op onze tenen lopen. Niks mis mee . Zelfs banken draaien nog op een behoorlijke leverage dat bij een volgende crash (dubbele dip?) er weer wat het loodje leggen.
pi_79286610
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:14 schreef Arcee het volgende:

[..]

Al z'n voorspellingen en TA's kunnen de prullenbak in.
Dat lijkt me nu ook wel, maar je kon je sowieso al afvragen wat de waarde er van was.
quote:
Voor zo ver die überhaupt iets waard zijn (van wie dan ook).

[..]

Tsja.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2010 @ 11:54:47 #237
862 Arcee
Look closer
pi_79289359
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:21 schreef Lemans24 het volgende:
Morgen gaan we groen openen, dat dan weer wel.
Guess again!
pi_79289743
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Guess again!
Miezerige openingen als dit onder laag volume neem ik niet serieus. Ik baal er van dat ik nog steeds geen sterke confirmatie zie dat we boven de highs van Januari gaan vliegen. We hebben er duidelijk moeite mee. Ik dacht met goedkope rente & Athene redden wel voldoende zou zijn. Maar dat valt op het moment nog vies tegen. En ik zoek liever naar fundamentele redenen om omhoog te gaan dan technische.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 18 maart 2010 @ 12:08:46 #239
862 Arcee
Look closer
pi_79289935
Ja, toch vreemd dat Wall Street nieuwe highs neerzet en de AEX nog niet.
pi_79290188
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:08 schreef Arcee het volgende:
Ja, toch vreemd dat Wall Street nieuwe highs neerzet en de AEX nog niet.
Om je eigen woorden er maar eens bij te halen.

De beurs is niet voorspelbaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')