abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79341294
Deze pulback moet gekocht worden volgens mn ta, dan kunnen we naar 1175 volgende week
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:55:26 #277
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79342932
Gedeeltelijk uitgevoerde orders zuigen!
Wat moet ik nu met 26 aandeeltjes...?

edit: na 17 minuten wachten, is de rest dan toch gewoon uitgevoerd
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:58:13 #278
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_79343072
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:55 schreef Lemans24 het volgende:
Gedeeltelijk uitgevoerde orders zuigen!
Wat moet ik nu met 26 aandeeltjes...?
Dat is echt klote ja.

Hoe kan eigenlijk precies?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:00:01 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79343142
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:58 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dat is echt klote ja.

Dan is het aanbod groter dan de vraag en stijgt de prijs na die ene transactie vervolgens weer.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 19 maart 2010 @ 17:00:46 #280
862 Arcee
Look closer
pi_79343171
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 16:58 schreef AQuila360 het volgende:
Dat is echt klote ja.

Er was niet meer vraag/aanbod.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:03:06 #281
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79343289
Ben wel blij met mijn nieuwe aankoop, met die oh zo fantastische naam: Galapagos!

Van de koersontwikkeling verwacht ik op de lange termijn veel, op de korte termijn boeit het me nog niet zo, het is maar een klein plukje.
pi_79343466
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Lemans24 het volgende:
Ben wel blij met mijn nieuwe aankoop, met die oh zo fantastische naam: Galapagos!

Van de koersontwikkeling verwacht ik op de lange termijn veel, op de korte termijn boeit het me nog niet zo, het is maar een klein plukje.
Je speculeert op een overname?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 17:21:41 #283
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_79344099
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je speculeert op een overname?
Niet perse, meer de succesvolle introducties van eigen medicijnen en natuurlijk regelmatige successie betalingen.
Al zal een overname ooit wel gebeuren.
pi_79347242
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:03 schreef Lemans24 het volgende:

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat je binnen enkele jaren spijt hebt van je aankoop .

Heb er ook een klein beetje van btw.
pi_79349928
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 17:21 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Niet perse, meer de succesvolle introducties van eigen medicijnen en natuurlijk regelmatige successie betalingen.
Al zal een overname ooit wel gebeuren.
Hmm. Dat bedrijf lijkt me eigenlijk niks Als ik voor speculatie in die sector wil gaan zoek ik wel aandelen op zoals Bioniche Life Sciences INC
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_79350196
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:56 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik kan mij moeilijk inbeelden dat je binnen enkele jaren spijt hebt van je aankoop .

Heb er ook een klein beetje van btw.
Uiteraard ga je wel spijt krijgen.

Ik heb een tijd geleden een presentatie bijgewoond van de CEO van Galapagos. Leuke presentatie, zeker innovatief, en waarschijnlijk zelfs wel levensvatbaar business model. Echter, wat de meeste beleggers niet weten, of er de gevolgen niet van realiseren, is dat het business model in de biotech snel aan het veranderen is wat heel veel invloed heeft op de aandeelhouderswaarde.

Steeds vaker wordt er in biotech gewerkt met partnerships. Hierbij doet het biotech bedrijf met het geld van de aandeelhouders het risicovolle onderzoek, maar zo gauw de technische onzekerheden opgelost zijn dan gaat men voor de verdere vermarkting met een partner (bv Johnson&Johnson) in zee. Het probleem hieraan is dat dit veelal werkt met een lumpsum payment en een enorme beperking van de hoge rendementen die zouden horen bij de risicovolle initiele investering van de aandeelhouders.

Zo'n partnership lijkt dus leuk omdat er (eindelijk) een zak geld binnenkomt, maar eigenlijk wordt hiermee het echte potentieel (goedkoop) uit handen gegeven. Op zich is hier nog niets mis mee zolang dit correct verwerkt zit in de prijs die men betaalt in het bedrijf en dat is vaak niet het geval.

Het idee achter biotech was altijd: stop geld in 20 initiatieven en hoop op 1 klapper. Dan helpt het niet als die ene potentiele klapper in een te vroeg stadium wordt verkocht.

Biotech zal blijken een soort van luchtvaart, radio of automobielen te zijn. Op zich prima nuttige industrien, maar als investeerder gemiddeld genomen waardeloos.
pi_79350424
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:03 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Uiteraard ga je wel spijt krijgen.

Ik heb een tijd geleden een presentatie bijgewoond van de CEO van Galapagos. Leuke presentatie, zeker innovatief, en waarschijnlijk zelfs wel levensvatbaar business model. Echter, wat de meeste beleggers niet weten, of er de gevolgen niet van realiseren, is dat het business model in de biotech snel aan het veranderen is wat heel veel invloed heeft op de aandeelhouderswaarde.

Steeds vaker wordt er in biotech gewerkt met partnerships. Hierbij doet het biotech bedrijf met het geld van de aandeelhouders het risicovolle onderzoek, maar zo gauw de technische onzekerheden opgelost zijn dan gaat men voor de verdere vermarkting met een partner (bv Johnson&Johnson) in zee. Het probleem hieraan is dat dit veelal werkt met een lumpsum payment en een enorme beperking van de hoge rendementen die zouden horen bij de risicovolle initiele investering van de aandeelhouders.

Zo'n partnership lijkt dus leuk omdat er (eindelijk) een zak geld binnenkomt, maar eigenlijk wordt hiermee het echte potentieel (goedkoop) uit handen gegeven. Op zich is hier nog niets mis mee zolang dit correct verwerkt zit in de prijs die men betaalt in het bedrijf en dat is vaak niet het geval.

Het idee achter biotech was altijd: stop geld in 20 initiatieven en hoop op 1 klapper. Dan helpt het niet als die ene potentiele klapper in een te vroeg stadium wordt verkocht.

Biotech zal blijken een soort van luchtvaart, radio of automobielen te zijn. Op zich prima nuttige industrien, maar als investeerder gemiddeld genomen waardeloos.
Interessant, heb je misschien wat linkjes naar wat meer info? Dit zou erg op de koers moeten drukken imho. Nu moet ik toegeven dat het waarderen van dit soort bedrijven is aangezien er geen of nauwelijks winst wordt gemaakt en de toekomst grillig is
pi_79350681
quote:

[..]
Je hebt wel een goed punt. Al moet ik zeggen dat ik sowieso een hekel heb aan biotech. Valt geen pijl op te trekken. Op al die relatief kleine bedrijven die als paddestoelen groeien. Ben alleen fan Novo. Wil d'r ook meer van kopen maar de prijs gaat alleen maar omhoog
pi_79351362
Mijn favoriete troetel aandeel Geely gaat waarschijnlijk de producer van de london zwarte cab kopen
quote:
LONDON - Zhejiang Geely Holding, the Chinese carmaker seeking to buy Ford's Volvo division, is set to take a controlling stake in Manganese Bronze, the maker of the iconic London black cab, in a further reshaping of the global auto industry.

Geely's Hong Kong-listed unit is planning raise its stake in the company to 51 per cent from 19.9 per cent by buying new shares at 70 pence apiece, Manganese finance director Mark Fryer said yesterday.
Geely die de zwarte cab gaat kopen in de stad waar ik woon. Londen. Dat kan haast niet beter

Die heerlijke hersenloze acquisitie drift van Geely
pi_79351724
quote:
Interessant, want waar.
Toch moet je dat wel nuanceren. Sommige biotechbedrijven hebben een grote kaspositie (veel kapitaalverhogingen) waardoor ze het zich kunnen veroorloven om geen parnerships te sluiten. Maar idd, voor het grote gedeelte van de bedrijven is dit realiteit en idd een domper op 't potentieel.

Nu was GLPG afgelopen jaar wel winstgevend. En zo heb ik nog eentje in pf dat winst gemaakt heeft doordat het onderzoek zo goed ging dat de mijlpaalbetalingen de kosten overstegen.

( http://www.tijd.be/nieuws(...)inst.8888381-429.art )
pi_79352100
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:40 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Interessant, want waar.
Toch moet je dat wel nuanceren. Sommige biotechbedrijven hebben een grote kaspositie (veel kapitaalverhogingen) waardoor ze het zich kunnen veroorloven om geen parnerships te sluiten. Maar idd, voor het grote gedeelte van de bedrijven is dit realiteit en idd een domper op 't potentieel.

Nu was GLPG afgelopen jaar wel winstgevend. En zo heb ik nog eentje in pf dat winst gemaakt heeft doordat het onderzoek zo goed ging dat de mijlpaalbetalingen de kosten overstegen.

( http://www.tijd.be/nieuws(...)inst.8888381-429.art )
Geef mij dan eens een aantal fundamentele of technische redenen waarom ik in Galapagos zou moeten overwegen om in te investeren?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:16:20 #292
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_79375623
Wanneer en op welke tijdstip wordt healthcare bill doorgvoerd??
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_79375662
Volumes in paar AEX aandelen zijn behoorlijk interessant . Kijken wat er verder gaat gebeuren.
pi_79376989
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:16 schreef Montelly het volgende:
Wanneer en op welke tijdstip wordt healthcare bill doorgvoerd??
Morgen, tijdstip weet ik nog niet. Ik wou afgelopen vrijdag nog een lichte short positie op de healthcare sector innemen. Toch maar niet gedaan. Dat is in wezen een te grote gok.
pi_79377103
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:17 schreef Zure_Pruim het volgende:
Volumes in paar AEX aandelen zijn behoorlijk interessant . Kijken wat er verder gaat gebeuren.
Zo interessant zijn ze op het moment niet. De volumes van de AEX zelf zinnen me zelf ook absoluut niet. De laatste weken zijn de volumes gemiddeld genomen erg laag ten opzichte van voorgaande jaren. En willen we doorbreken zullen we toch wat hogere volumes moeten zien terwijl we vrijdag juist naar beneden gingen tegen een normaal gemiddeld volume.
pi_79377536
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 17:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zo interessant zijn ze op het moment niet. De volumes van de AEX zelf zinnen me zelf ook absoluut niet. De laatste weken zijn de volumes gemiddeld genomen erg laag ten opzichte van voorgaande jaren. En willen we doorbreken zullen we toch wat hogere volumes moeten zien terwijl we vrijdag juist naar beneden gingen tegen een normaal gemiddeld volume.
Voor de AEX zelf is het peulenschil. Maar afzonderlijk is het voor die bepaalde aandelen erg hoog. KPN, Wereldhave, Wolter en nog paar anderen.
pi_79381429
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 20:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Geef mij dan eens een aantal fundamentele of technische redenen waarom ik in Galapagos zou moeten overwegen om in te investeren?
Fundamenteel de pijplijn, cashpositie en de winstgevende divisie, technisch de 1Y-performance?
Maar laat maar, weet onderhand wel dat 't moeilijk is zo'n bedrijven te waarderen en gevaarlijk is om er mee in zee te gaan...
pi_79381719
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 18:59 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Fundamenteel de pijplijn, cashpositie en de winstgevende divisie, technisch de 1Y-performance?
Maar laat maar, weet onderhand wel dat 't moeilijk is zo'n bedrijven te waarderen en gevaarlijk is om er mee in zee te gaan...
Laat maar? Kom op zeg! Ik ben oprecht benieuwd naar je eigen redenen om zulke aandelen te hebben! Helft van mijn aandelen portefeuille is een stuk risicovoller dan Galapagos en ik denk dat menigeen (Jaco,LXIV,Dino etc ) hier al die Aziatisch gerelateerde aandelen veel te gevaarlijk vinden en de strategie die ik hanteer veel te veel op het randje is. Volgens mij heeft LXIV het eens dansen op de top van de vulkaan genoemd.

Ik vind Galapagos namelijk wel een leuke kandidaat om overgenomen te worden. Ik zoek nog een paar aandelen die financieel in orde zijn en een hoge kans hebben om over genomen te worden.

Oh, en je biotech sector is wel interessant maar heb daar gewoon erg weinig kijk op. De wisselvalligheid tussen die bedrijven is me ietsje te groot.
pi_79382543
Ah k, omdat ik dacht dat 't op z'n socratesiaans was zoals Dino af en toe vragen stelt

Excuus

Maar 't antwoord klopt wel hoor, voornamelijk pijplijn + zelfredzaam + eigenlijk ook nog wel de allianties. De potentiële winst neemt af maar 't risico ook natuurlijk . En zoals je zei, kans om overgenomen te worden is er.

Heb 't hier al eventjes laten vallen maar heb idd momenteel een klein katertje overgehouden aan een biotechbedrijf. Ik zat er mooi op tijd in (1 jaar op voorhand, aan 3,70 euro), hun middel wordt goedgekeurd (explosie naar 5,40, daarna teruggezakt naar 4). De verkoop komt nu op gang maar vanwege een vertraging van 5 jaar voor de Amerikaanse release is de koers teruggevallen naar 3 euro.

Maargoed, ik kan mij moeilijk voorstellen dat de koers nog lang zo laag gaat blijven indien ze enkel in Europa verkopen .
Het gaat over TIG btw.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 19:37:22 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79382936
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Laat maar? Kom op zeg! Ik ben oprecht benieuwd naar je eigen redenen om zulke aandelen te hebben! Helft van mijn aandelen portefeuille is een stuk risicovoller dan Galapagos en ik denk dat menigeen (Jaco,LXIV,Dino etc ) hier al die Aziatisch gerelateerde aandelen veel te gevaarlijk vinden en de strategie die ik hanteer veel te veel op het randje is. Volgens mij heeft LXIV het eens dansen op de top van de vulkaan genoemd.

Ik vind Galapagos namelijk wel een leuke kandidaat om overgenomen te worden. Ik zoek nog een paar aandelen die financieel in orde zijn en een hoge kans hebben om over genomen te worden.

Oh, en je biotech sector is wel interessant maar heb daar gewoon erg weinig kijk op. De wisselvalligheid tussen die bedrijven is me ietsje te groot.
Ik vind Aziatische aandelen niet gevaarlijker dan andere aandelen, wellicht wat volatieler, maar zelf verkies ik ook vaak de volatiele (Nederlandse) aandelen.
Als aanhanger van de efficiënte markthypothese maakt het voor mij echter weinig uit waar ik mijn aandelen koop. Maar de transactiekosten wel. Dus koop ik gewoon op de AEX. Enige reden om in Azië te kopen voor mij zou spreiding zijn. (Dus eigenlijk juist risicovermijding)
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')