abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79105088
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe keukenindeling. Is het mogelijk om boven een inbouwvaatwasser een gaskookplaat te plaatsen?
weak!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:38:51 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79105118
Nee dat gaat niet passen en moet je ook niet willen, vet onhandig met inladen. Onder gastoestel lekker lades doen voor bestek en pannen.
pi_79105122
Alles is mogelijk, al verwacht ik wel dat je je aanrechtblad een beetje mag gaan verhogen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  PR/Manusje van alles zaterdag 13 maart 2010 @ 20:25:19 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_79106836
Het is sowieso verdomd onverstandig....

Stel je voor dat je kortsluiting krijgt in je vaatwasser of zo of brand.... en de gasslang zit er precies boven.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_79106957
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 19:38 schreef Daffodil31LE het volgende:
Alles is mogelijk, al verwacht ik wel dat je je aanrechtblad een beetje mag gaan verhogen.
De inbouwhoogte is vaak het probleem niet, die is vaak maar een cm of 3 en bladen zijn dikker verkrijgbaar.
Het grootste probleem komt bij de gasaansluiting, hiervoor is vaak te weinig ruimte achter de vaatwasser of boven de vaatwasser.
Voor het eerste probleem kun je natuurlijk kiezen voor eventueel een wat dieper blad of een stukje uit de muur te halen, naar voren plaatsen heeft echter de voorkeur.
De gaskraan moet sowieso in het kastje ernaast komen, de verbinding moet in vaste uitvoering zijn, dus een koperen buis mag wel, een rubberen gasslang niet.

Het grootste probleem is dus de gasleiding die op je kookplaat aangesloten moet worden, lukt het om dit te verleggen zonder dat je vaatwasser lager staat of verder naar voren komt.

Je kan natuurlijk ook een sleuf in het aanrechtblad frezen, zodat de leiding verzonken in het aanrechtblad naar het volgende kastje gaat waar je het aansluit, een dikker blad is dan wel aan te bevelen omdat het al snel wat zwakker wordt.

Ook een granieten werkblad geeft vaak wat extra ruimte, ondanks dat het lijkt dat het blad 4 of 5 cm dik is, is dit vaak niet meer dan een cm of 2,5 a 3, hierbij kan je dan ook boven de kastjes over naar de volgende.

Je moet je echter wel afvragen of je al die moeilijkheden wilt overwinnen en of het lukt tegen een aannemelijk kostenplaatje.
Ook zal het wat zoekwerk vergen om te kijken naar een zo gunstig mogelijke aansluiting.

[ Bericht 1% gewijzigd door klipper op 13-03-2010 20:39:26 ]
pi_79107013
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Het is sowieso verdomd onverstandig....

Stel je voor dat je kortsluiting krijgt in je vaatwasser of zo of brand.... en de gasslang zit er precies boven.
Ach ik ben minder bang voor brand in mijn vaatwasser dan in mijn oven.

Zoals gezegd, de gasleiding moet in een vaste uitvoering bij inbouwplaten.
  zondag 14 maart 2010 @ 00:09:46 #7
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79114765
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 20:29 schreef klipper het volgende:
[..]

Dat dus.

Mocht je voor een "standaard" keuken gaan TS, ikea bijvoorbeeld, moet je het niet willen, tenzij je erg handig bent. Maar de gemiddelde keukenboer zal niet snel dit probleem voor je oplossen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79116173
Mijn gasplaat staat boven mijn vaatwasser. Maar het is een vrijstaande vaatwasser die onder een aan de muur bevestigd werkblad staat. Met voldoende ruimte tussen gasaansluiting en stopcontact waar vaatwasser op aangesloten staat. Gaskraantje zit buiten deze constructie om evt dicht te draaien

[ Bericht 12% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 15-03-2010 01:44:46 ]
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 12:15:52 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79121735
Achter een inbouwvaatwasser is eigenlijk geen ruimte voor het plaatsen van een gaskraan en het bijbehorende leidingwerk. ik denk dus niet dat dat een optie is..
  zondag 14 maart 2010 @ 12:19:42 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_79121873
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Achter een inbouwvaatwasser is eigenlijk geen ruimte voor het plaatsen van een gaskraan en het bijbehorende leidingwerk. ik denk dus niet dat dat een optie is..
Ik heb ook een keuken laten plaatsen en alles was al aangelegd (nieuwbouw wat nog niet verkocht was). De oplossing was vrij simpel, gewoon 65cm diep aanrecht ipv de standaard 60cm. Dus nu staat alles 5cm van de muur en kon er zonder moeilijk te vrezen alles op de plek komen waar ik het wilde. Scheelde veel geld
pi_79137357
Dat kan, ik heb een losse vaatwasser onder het aanrechtblad gezet. Het bovenblad van de vaatwasser kan eraf. Latje onder het blad ter afwerking. De gaskraan zit in het (ikea) keukenkastje ernaast.
Kookplaaten zijn niet veel dikker dan een aanrechtblad.
Met een inbouwding zou het ook wel moeten lukken, alleen kijken of er genoeg ruimte is.
pi_79141346
quote:
Op zondag 14 maart 2010 12:15 schreef Vonkenboer het volgende:
Een gaskraan mag daar sowieso niet geplaatst worden, of er nu wel of geen plaats achter is.
De kraan moet ten allen tijden bereikbaar zijn, dus kom je al zeer snel uit in het naastgelegen kastje, aannemende dat je hem niet boven je aanrecht wilt hebben.

Ook moet deze voorzien zijn van een vaste verbinding, een gekeurde rubberen slang word niet als vaste verbinding gezien.
pi_79168523
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:23 schreef klipper het volgende:
Ook moet deze voorzien zijn van een vaste verbinding, een gekeurde rubberen slang word niet als vaste verbinding gezien.
Is dat niet alleen als er een oven onder zit?
Een beetje gasslang gaat een tijd mee als die niet in de zon hangt.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:35:52 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_79169058
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:20 schreef bouwfraude het volgende:

Dat zegt al genoeg toch?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_79176083
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:20 schreef bouwfraude het volgende:

[..]

Nee dat geldt voor alle aansluitingen die verricht worden bij apparaten die "onbereikbaar" zijn, een oven, vaatwasser of bijvoorbeeld een ladekast ervoor maakt verder niet uit, zodra je er niet direct bij kan of de kwaliteit niet zichtbaar in de gaten kan houden moet je een vaste verbinding hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')