Tsja, ik doe bedrijfskunde terwijl ik achteraf liever wat meer cijferwerk had gehad.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:41 schreef MouzurX het volgende:
Bedrijfskunde = processen
Bedrijfseconomie = cijfers.
Bedrijfskunde vind ik wel wat interessanter dan een beetje de hele tijd met cijfertjes en vage termen zitten werken, daarom doe ik ook technische bedrijfskunde.
Waarom bedrijfskunde?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:53 schreef Victor_Armada het volgende:
Wat lijkt jullie interessanter en ook moeilijker qua studie: bedrijfskunde of bedrijfseconomie?
Bij bedrijfseconomie heb je even goed veel met processen. Grote verschil is volgens mij dat je als bedrijfskunde meer richting de management kant gaat en bedrijfeconomie meer als adviseur.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:41 schreef MouzurX het volgende:
Bedrijfskunde = processen
Bedrijfseconomie = cijfers.
Bedrijfskunde vind ik wel wat interessanter dan een beetje de hele tijd met cijfertjes en vage termen zitten werken, daarom doe ik ook technische bedrijfskunde.
Dat zou ik niet durven beweren eigenlijk. Als bedrijfskundige kun je wat grotere bedrijven wellicht beter adviseren, maar starters denk ik juist als bedrijfseconoom. Inrichting van administratie, alle financiële zaken, fiscaliteiten enz.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:45 schreef Victor_Armada het volgende:
Ik denk wel dat je als bedrijfskundige sterker staat dan bedrijfseconoom als je bijv. zelf een bedrijfje wilt gaan opzetten of mensen hierover wilt adviseren
Dat is ook mij verteld inderdaadquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:05 schreef Koeien het volgende:
Uhh ik heb voor BE gekozen omdat ik het gevoel heb dat bedrijfskunde niet wiskundig genoeg is (naar mijn smaak). Inmiddels half jaartje bezig en geen spijt van mijn besluit. Ik had mijn keuze onder andere gebaseerd op een gesprek met een hoogleraar. Volgens hem was bedrijfskunde nogal oppervlakkig, waar bedrijfseconomie iets meer uitdiepte en wat meer gebruik maakte van wiskunde.
Ik zou zeggen; kijk eens naar wat voor vooropleidingen er gevraagd worden bij de vacatures bij grote consultants. wat een kutzin heb ik gecreëerd. Zinsbouw...ach ja, bijna einde werkdagquote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:12 schreef mirved het volgende:
beetje offtopic. Ik heb een studie accountancy erop zitten maar zou graag willen verder studeren. Wat mij interesseert is consultancy. In bedrijven komen en daar advies uitbrengen. Welke opleiding zou daar goed op aansluiten?
Volgende week zaterdag meet the masters op de VU.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 16:12 schreef mirved het volgende:
beetje offtopic. Ik heb een studie accountancy erop zitten maar zou graag willen verder studeren. Wat mij interesseert is consultancy. In bedrijven komen en daar advies uitbrengen. Welke opleiding zou daar goed op aansluiten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |