abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79098516
Wat lijkt jullie interessanter en ook moeilijker qua studie: bedrijfskunde of bedrijfseconomie?
pi_79098591
Tvp.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 16:05:11 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_79098881
Wat wil je? Cijfers of Theorie?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_79099830
Bedrijfskunde = processen
Bedrijfseconomie = cijfers.

Bedrijfskunde vind ik wel wat interessanter dan een beetje de hele tijd met cijfertjes en vage termen zitten werken, daarom doe ik ook technische bedrijfskunde.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_79101677
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:41 schreef MouzurX het volgende:

Bedrijfskunde vind ik wel wat interessanter dan een beetje de hele tijd met cijfertjes en vage termen zitten werken, daarom doe ik ook technische bedrijfskunde.
Tsja, ik doe bedrijfskunde terwijl ik achteraf liever wat meer cijferwerk had gehad.
pi_79102556
Wat doet een bedrijfskundige precies dan? behalve mensen ontslaan omdat ze nieuwere efficientere bedrijfsprocessen ontwikkelen?

Bedrijfskunde lijkt me makkelijker qua studie dan bedrijfseconomie?
pi_79102633
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:53 schreef Victor_Armada het volgende:
Wat lijkt jullie interessanter en ook moeilijker qua studie: bedrijfskunde of bedrijfseconomie?
Waarom bedrijfskunde?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:17:09 #8
292283 GrotePierFR
Je hart zit links
pi_79102681
Bedrijfseconomie gecombineerd met een cursus bedrijfsmatige wiskunde, of je moet een hele die-hard beta zijn.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:48:59 #9
269066 TheHawk90
Dare to dream
pi_79103537
De zakenwereld van vandaag eist cijfermatig inzicht, beidden vereisen het afronden van wiskundevakken. Welke beter voor JOU is ligt aan je eisen, toekomstvisie, sterktes/zwaktes en dergelijke.

Bedrijfskunde word je meer opgeleid in theorie rond het bedrijf. Het gaat om het functioneren in het bedrijf zelf. Vakken zoals management, marketing, financien, accounting, bedrijfsvoering, etc. zullen aan bod komen.

Economie is een opleiding tot econoom en zal zich vooral richten op de economie van een land zelf en daarbij komt weinig bedrijfsvoering aan orde. (Weet ik verder niet bizar veel over)

Bedrijfseconomie is een mooie mix. Je zal gebruik maken van economische theorien maar die toch toepassen binnen het context van het bedrijf. Hier zal je ook management, marketing, financien en dergelijke krijgen maar op een lagere niveau. Aan de andere kant zal micro/macro economie en dergelijken in je vakkenpakket vinden. Dit verschilt per universiteit, je zal in elk geval wat meer met cijfers en algehele economie-theorie werken.
One creates reality...
pi_79105806
Bedrijfseconomie heeft wat meer wiskunde en interessante micro- en macro-economievakken i.p.v. al dat managementgezwets.
pi_79119908
Nadeel van economie is alleen dat het vakkenpakket teveel nutteloze vakken heeft. Maar dat heeft als doel je een keuze te laten maken voor de Master. Maar vind het toch zonde dat ik zoveel tijd in vakken heb gestoken waar ik weinig aan zal hebben later.
pi_79133736
Op het WO volg je toch ook geen beroepsopleiding? Ik geloof overigens ook niet dat het nutteloos is als je in dergelijke vakken ook nog eens iets relevants leert i.p.v. hoe bedrijfsprocessen in elkaar steken.
pi_79134436
Ik denk wel dat je als bedrijfskundige sterker staat dan bedrijfseconoom als je bijv. zelf een bedrijfje wilt gaan opzetten of mensen hierover wilt adviseren
pi_79138672
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:41 schreef MouzurX het volgende:

Bij bedrijfseconomie heb je even goed veel met processen. Grote verschil is volgens mij dat je als bedrijfskunde meer richting de management kant gaat en bedrijfeconomie meer als adviseur.
Bij bedrijfskunde ligt de focus krijg je dan ook meer managementdingen en bij bedrijfseconomie maak je wat meer gebruik van wiskunde en cijfers.
..
pi_79139047
Wat is het verschil tussen (algemene) economie en (bedrijfs) economie? Welke richting valt aan te bevelen voor als je later in het bedrijfsleven wilt werken?
pi_79161842
Algemene economie gaat o.a. over werkloosheid, inflatie, economische groei, internationale handel, efficientie van markten etc. Bedrijfseconomie beslaat vooral finance, accounting en marketing.

Maar als je het een gaat studeren krijg je ook wel een paar vakken van het ander.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:37:02 #17
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_79205439
Ik heb het idee dat het uiteindelijk niet eens heel veel boeit welke studie je hebt gedaan, het gaat vooral erom dat je er een doet.
Economie is denk meer een wetenschap (alhoewel het ook heel fragiel is) en bedrijfskunde meer een cursus (en daarom misschien ook wel praktischer). Economie is een fragiele wetenschap, omdat het niks "hards" bevat. "10 economen, 11 verschillende meningen". Je bent veel met wiskunde bezig en met cijfers waarvan ik me afvraag of je zoiets wel in de praktijk kunt gebruiken. Je gebruikt heel cijfers die niet eens te achterhalen zijn in de praktijk. Zo zijn economen bijvoorbeeld hele slechte voorspellers. Economie zorgt er wel voor dat je op een bepaalde manier over dingen gaat nadenken, wat voor effect iets heeft bijvoorbeeld. Alhoewel je dit laatste misschien beter kunt bereiken door goede dingen, kranten, documentaires etc te lezen en kijken. Ik denk wel dat dit vooral uit jezelf moet komen.

[ Bericht 8% gewijzigd door aarsschimmel op 16-03-2010 12:43:01 ]
shoarma is lekker
pi_79205544
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:45 schreef Victor_Armada het volgende:
Ik denk wel dat je als bedrijfskundige sterker staat dan bedrijfseconoom als je bijv. zelf een bedrijfje wilt gaan opzetten of mensen hierover wilt adviseren
Dat zou ik niet durven beweren eigenlijk. Als bedrijfskundige kun je wat grotere bedrijven wellicht beter adviseren, maar starters denk ik juist als bedrijfseconoom. Inrichting van administratie, alle financiėle zaken, fiscaliteiten enz.
pi_79205562
Lijkt me beide niet interessant en moeilijk, maar econometrie wel
pi_79206348
BE gogogogo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:27:30 #21
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_79207470
@koeien
zeer veel dank voor je reactie.

Nog even het nut van een studie :

shoarma is lekker
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:43:04 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_79208056
Ik heb zelf onlangs voor de keuze gestaan. Ik heb BE gekozen omdat dit meer specifiek is dan Bedrijfskunde. En als minor neem ik een vak vanuit Bedrijfskunde dus vul ik het mooi aan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_79211483
Uhh ik heb voor BE gekozen omdat ik het gevoel heb dat bedrijfskunde niet wiskundig genoeg is (naar mijn smaak). Inmiddels half jaartje bezig en geen spijt van mijn besluit. Ik had mijn keuze onder andere gebaseerd op een gesprek met een hoogleraar. Volgens hem was bedrijfskunde nogal oppervlakkig, waar bedrijfseconomie iets meer uitdiepte en wat meer gebruik maakte van wiskunde.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:55 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_79213107
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:05 schreef Koeien het volgende:
Uhh ik heb voor BE gekozen omdat ik het gevoel heb dat bedrijfskunde niet wiskundig genoeg is (naar mijn smaak). Inmiddels half jaartje bezig en geen spijt van mijn besluit. Ik had mijn keuze onder andere gebaseerd op een gesprek met een hoogleraar. Volgens hem was bedrijfskunde nogal oppervlakkig, waar bedrijfseconomie iets meer uitdiepte en wat meer gebruik maakte van wiskunde.
Dat is ook mij verteld inderdaad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:12:33 #25
167595 mirved
Infobesitas
pi_79214704
beetje offtopic. Ik heb een studie accountancy erop zitten maar zou graag willen verder studeren. Wat mij interesseert is consultancy. In bedrijven komen en daar advies uitbrengen. Welke opleiding zou daar goed op aansluiten?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')