abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:01:12 #1
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_79059609
Zojuist een bestelling binnen van amazon.com. 5 nieuwe boeken besteld. Nieuw. Pak ik ze uit. Is er maar 1 van die 5 boeken ook daadwerkelijk gewoon gesealed in plastic, en de rest ziet er gewoon 'beschadigd' uit. Niet zwaar beschadigd ofzo, een vouwtje hier, een kreukje daar, maar niet wat je zou mogen verwachten van 'nieuwe' boeken

klacht: Amazon stuurt 'nieuwe' boeken op, die er zeer zeker niet 'nieuw' uitzien.
klacht 2: nu moet ik weer een klacht doorgeven, en de boel terugsturen, wat weer veel extra moeite en ergernis kost.

Amazon.com hoort gewoon een garantie te geven dat als er 'nieuw' staat bij je bestelling, dat die boeken dan ook daadwerkelijk in nieuwstaat en gesealed in plastic opgestuurd worden.
pi_79059636
Ga daar klagen dan.
HÆLP.
pi_79059640
Achterlijk zeg.
Gewoon geld terug eisen, misschien het dubbele terug eisen?
Roken is lekker
pi_79059643
Mail ze dit topic desnoods.
HÆLP.
pi_79059672
Hier krijg je ze niet mee terug.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:03:56 #6
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_79059729
niet zeiken TS had je de boeken maar in de boekenwinkel moeten kopen was je er zelf bij
A man's got to do what a man's got to do
pi_79059893
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:01 schreef Yi-Long het volgende:
Amazon.com hoort gewoon een garantie te geven dat als er 'nieuw' staat bij je bestelling, dat die boeken dan ook daadwerkelijk in nieuwstaat en gesealed in plastic opgestuurd worden.
De meeste nieuwe boeken worden helemaal niet geseald in plastic geleverd door de uitgever.
pi_79059942
heb je nu echt niets anders te doen dan overal over te klagen ts?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:21:32 #9
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_79060509
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan he. Klanten willen altijd de mogelijkheid hebben om hun produkten te kunnen retourneren (soms zelfs onder absurde condities), maar een winkelmodel/refurbished/gebruikt model nemen? Ho maar. Het komt van twee kanten, mensen!
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:21:50 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79060522
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:07 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

De meeste nieuwe boeken worden helemaal niet geseald in plastic geleverd door de uitgever.
^^ Dat dus.
censuur :O
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:27:51 #11
139330 TNA
For the stars that shine
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:30:17 #12
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_79060952
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:27 schreef TNA het volgende:
Waarom niet .co.uk of .de?
prijzen?
MIsschien hadden ze de boeken daar niet in de goede versie / taal oid?

zijn zomaar even 2 punten die ik snel bedenkt
A man's got to do what a man's got to do
  vrijdag 12 maart 2010 @ 15:13:54 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_79062997
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:21 schreef Devolution het volgende:
Daar heb ik altijd zo'n hekel aan he. Klanten willen altijd de mogelijkheid hebben om hun produkten te kunnen retourneren (soms zelfs onder absurde condities), maar een winkelmodel/refurbished/gebruikt model nemen? Ho maar. Het komt van twee kanten, mensen!
Als iets in goede staat is, zal ik het niet terugsturen, zelfs niet wanneer het product me niet bevalt ofzo. Ik doe mijn research van te voren, en aan de hand daarvan beslis ik of een film, dvd, game, of product, iets voor mij is. Als het dan tegenvalt (inhoudelijk), so be it... dat is dan niet de schuld van de verkoper.

Maar wanneer ik een NIEUW boek bestel, voor een nieuwprijs. en ik krijg er een die er gewoon duidelijk 2de hands uitziet, tja...dat heb ik niet besteld! Als ik gekreukte en gedeukte boeken enzo wil hebben, dan bestel ik wel een goedkope 2de hands versie. Dat lijkt me logisch.

En als het 1x voorkomt, ok, dan ben ik ook de moeilijkste niet, maar in dit geval dus 4 van de 5 die niet gesealed zijn, en 3 daarvan zien er toch iets 'gehavend' uit. Dat kan gewoon niet.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:07 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Graphic novels meestal wel. Daarnaast betwijfel ik of de uitgever ze levert met kreuken erin.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:09 schreef Chinless het volgende:
heb je nu echt niets anders te doen dan overal over te klagen ts?
Je hoeft het niet te lezen, en niemand dwingt je om een reactie neer te zetten. Dit is KLB, en dit is een terechte klacht. Als je daar klachten over hebt, dan open je maar een topic in KLB.
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 14:27 schreef TNA het volgende:
Waarom niet .co.uk of .de?
Waren beide duurder, anders had ik ze idd daar besteld. Bij co.uk komt er ook nog een extra tax overheen, en bij .de zijn de verzendkosten geloof ik gratis (voor games in ieder geval wel), maar de producten zelf waren gewoon duurder in euro's.
pi_82262121
Ik bestel al ruim 10 jaar boeken bij Amazon.com. Tja, boeken zijn zelden of nooit gesealed, en soms lijden ze iets of wat tijdens transport. Maar eigenlijk vind ik dat geen probleem, want het is geen beschadiging te noemen. De boeken zijn ook altijd "gloednieuw", of anders gezegd, nog nooit geopend geweest. 't is dus het transport waar de niet-gesealde boeken iets of wat van 'glans' in moeten boeten. Maar persoonlijk vind ik het dus niet of nauwelijks merkbaar.

Als alternatief zou je Amazon.co.uk kunnen proberen. Ik bespaar zo regelmatig 10 tot 20 euro per boek, ook via de affiliated sellers. Bol.com en anderen hier zijn een beetje erg duur... En nog nooit is er een boek niet aangekomen.

N.b. Het gaat hier natuurlijk om Engelstalige boeken. Geweldig om niet aan het lokale taaltje gebonden te zijn.
  donderdag 3 juni 2010 @ 00:09:19 #15
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_82265547
Terugsturen en over een maand weer een klaagtopic openen dat ze de verzendkosten niet vergoeden.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_82277566
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 15:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als iets in goede staat is, zal ik het niet terugsturen, zelfs niet wanneer het product me niet bevalt ofzo. Ik doe mijn research van te voren, en aan de hand daarvan beslis ik of een film, dvd, game, of product, iets voor mij is. Als het dan tegenvalt (inhoudelijk), so be it... dat is dan niet de schuld van de verkoper.

Maar wanneer ik een NIEUW boek bestel, voor een nieuwprijs. en ik krijg er een die er gewoon duidelijk 2de hands uitziet, tja...dat heb ik niet besteld! Als ik gekreukte en gedeukte boeken enzo wil hebben, dan bestel ik wel een goedkope 2de hands versie. Dat lijkt me logisch.

En als het 1x voorkomt, ok, dan ben ik ook de moeilijkste niet, maar in dit geval dus 4 van de 5 die niet gesealed zijn, en 3 daarvan zien er toch iets 'gehavend' uit. Dat kan gewoon niet.
[..]

Graphic novels meestal wel. Daarnaast betwijfel ik of de uitgever ze levert met kreuken erin.
[..]

Je hoeft het niet te lezen, en niemand dwingt je om een reactie neer te zetten. Dit is KLB, en dit is een terechte klacht. Als je daar klachten over hebt, dan open je maar een topic in KLB.
[..]

Waren beide duurder, anders had ik ze idd daar besteld. Bij co.uk komt er ook nog een extra tax overheen, en bij .de zijn de verzendkosten geloof ik gratis (voor games in ieder geval wel), maar de producten zelf waren gewoon duurder in euro's.
Terechte klacht.
  donderdag 3 juni 2010 @ 12:22:07 #18
305429 Mankepoot
lekker soepel
pi_82277624
Wat bezielt je TS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')