abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:24:58 #211
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79060683
Erg jammer. Bos was een fantastische minister.
pi_79066214
Als bos echt zo eerlijk en integer is had hij dit ook eerder kunnen aangeven. Deze actie komt als een donderslag bij heldere hemel en is puur kiezersbedrog. Er waren andere oplossingen geweest en dit lijkt erg op een rat die het zinkende schip verlaat. Er komen moeilijke tijden aan en als je verantwoordelijkheidsgevoel hebt dan blijf je aan en ga je niet weglopen.
pi_79066287
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:28 schreef antonwachter het volgende:
Als bos echt zo eerlijk en integer is had hij dit ook eerder kunnen aangeven. Deze actie komt als een donderslag bij heldere hemel en is puur kiezersbedrog.
De verkiezingen zijn pas in de zomer. als hij de dag na de verkiezingen weg was gegaan met als reden 'ik ga liever thuis zitten en mijn kindjes naar school brengen' dan was het pas kiezersbedrog geweest.
pi_79066415
quote:
Als bos echt zo eerlijk en integer is had hij dit ook eerder kunnen aangeven. Deze actie komt als een donderslag bij heldere hemel en is puur kiezersbedrog. Er waren andere oplossingen geweest en dit lijkt erg op een rat die het zinkende schip verlaat. Er komen moeilijke tijden aan en als je verantwoordelijkheidsgevoel hebt dan blijf je aan en ga je niet weglopen.
Kiezersbedrog is als je na de verkiezingen iets anders doet dan je ervoor doet. Nu geeft Bos juist de kiezers een eerlijke kans hun (on)vrede over zijn aftreden te uiten.
pi_79070173
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Integendeel, de wetenschappelijke literatuur op dit gebied is wel vrij uniform. Of je het nou leuk vind of niet, een preventieve aanpak is vele malen effectiever dan een 'keihard aanpakken' benadering die bevondien ook nog averechtse effecten heeft.

Daarbij is X werkt niet, dus we doen Y natuurlijk ook een debiele redenering.
Laat maar zien die wetenschappelijke literatuur zou ik zeggen. Psychologie en sociologie wetenschappelijk noemen vind ik al heel wat, ik ben ook benieuwd naar de onderzoeksmethoden aangezien je dit niet echt op ethische wijze in de vorm van een experiment kan toetsen.
En dat laatste....... voor een ingenieur....... Oh god ...... X blijven gebruiken terwijl het bewezen heeft gefaald is natuurlijk het antwoord, jij komt er wel.
pi_79070440
quote:
Hij heeft het pas na de val van het kabinet besloten, dat is nog geen maand geleden. Dat je dan even de gemeenteraadsverkiezingen afwacht vind ik niet meer dan logisch.

Wanneer had hij het dan moeten melden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79070568
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft het pas na de val van het kabinet besloten, dat is nog geen maand geleden. Dat je dan even de gemeenteraadsverkiezingen afwacht vind ik niet meer dan logisch.

Wanneer had hij het dan moeten melden?
Hij laat eerst het kabinet vallen vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen, verzekert dat hij aanblijft als lijsttrekker en vertrekt na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is geen integer gedrag.
pi_79087848
Meesterlijke zet, hoewel onbedoeld. Cohen gaat de PvdA weer terug aan de top brengen en wordt de nieuwe MP. Balkie gaat zo balen dat hij ook de politiek verlaat. Ik schat de PvdA in op minimaal 30 zetels nu
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_79087881
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 02:43 schreef scanman1 het volgende:
Meesterlijke zet, hoewel onbedoeld. Cohen gaat de PvdA weer terug aan de top brengen en wordt de nieuwe MP. Balkie gaat zo balen dat hij ook de politiek verlaat. Ik schat de PvdA in op minimaal 30 zetels nu
meesterlijke politiek, eerlijk is eerlijk

ik denk dat 30 zetels nog aan de lage kant is

40, mark my words
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:32:43 #220
66825 Reya
Fier Wallon
pi_79088836
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 02:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

40, mark my words
Ik zou met enige voorzichtigheid de voorspelling van de weledele heer Osewoudt willen ondersteunen, alhoewel er in de tussentijd nog veel kan gebeuren.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:42:29 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79088881
Als Cohen VVD en GroenLinks in één kabinet brengt, heeft ie toch wat voor elkaar gekregen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79088889
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:22 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Hij laat eerst het kabinet vallen vlak voor de gemeenteraadsverkiezingen, verzekert dat hij aanblijft als lijsttrekker en vertrekt na de gemeenteraadsverkiezingen. Dat is geen integer gedrag.
Hij laat het kabinet vallen op een gemaakte afspraak die het CDA wil verbreken, ongacht wie er voor de PvdA in het kabinet had gezeten zou de PvdA nu tegen verlenging van de missie zijn.

En hoezo is het kiezersbedrog?? Wat hebben de gemeenteraadsverkiezingen te maken met het wel of niet aanblijven van de lijsttrekker in de tweede kamer.

Het is allemaal wel leuk dat alle partijleiders de weken voor de gemeenteraadsverkiezingen in allerlei programma's komen opdraven om hun zegje te doen, maar de gemeenteraadsverkiezingen hebben helemaal niets te maken met de tweede kamer.

Als Bos nu nog steeds gezegd had beschikbaar te zijn en op de lijst was komen te staan, maar dan wegens een uitslag waar hij niets mee kon of omdat hij geen zin meer had zou hebben besloten te vertrekken dan was het kiezersbedrog geweest, je staat immers op de lijst om de mensen die op je stemmen te vertegenwoordigen, maar dit is geen kiezersbedrog.

Wat JPB doet is kiezersbedrog, met het verschil dat hij vantevoren aangeeft dat hij te beroerd is om werkelijk volksvertegenwoordiger te worden en alleen maar op de lijst staat om MP te worden.
Als mensen op hem stemmen dan is hij dus niet bereid hen te vertegenwoordigen. dat is kiezersbedrog.
Syl moet winnen!
pi_79089032
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 02:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

40, mark my words
Minstens 50!! Super uber coole zet, zomg Wilders Balkie en Pechtold PWNED!!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:08:17 #224
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_79089048
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Minstens 50!! Super uber coole zet, zomg Wilders Balkie en Pechtold PWNED!!
Pugna Pro Patria
pi_79094461
Ik zie de zestig zetels nog wel.
pi_79094539
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:28 schreef Monidique het volgende:
Ik zie de zestig zetels nog wel.
Van 27 naar 60 in 3 maanden?
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Men is niet unaniem positief over Cohen.

Bovendien is 60 zetels naar mijn mening ook iets teveel van het goede. Een beetje spreiding op links is goed.
pi_79175359
begrijpelijk maar jammer dat bos gaat, vooral voor financiën

in mijn ogen is bos een scherpe en geloofwaardige minister geweest die nooit op de man probeerde te scoren maar op inhoud - hij is voorzichtig, weet waarover hij praat en laat zich zelden verleiden tot opgeblazen geblaat en holle oneliners

verder heeft hij het mbt de crisis enorm goed gedaan, ik denk dat we zijn nuchterheid en kennis zeer gaan missen

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 16-03-2010 04:38:54 ]
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')