abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:17:16 #276
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_79084716
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:09 schreef Toad het volgende:

[..]

Dus Cohen is een soort tussenpaus? Daar laat hij zich echt niet voor lenen. En Bos kan zijn terugkeer in de politiek echt niet plannen. Zeker niet onder de huidige politieke omstandigheden.
Dat bedoelde ik niet. Het zou kunnen dat Bos over 10 jaar (noem maar wat) weer terugkeert. Dan is Cohen allang weer verdwenen van het landelijke podium. Landelijke politici - zeker lijsttrekkers - hebben een beperkte houdbaarheid, ook is Cohen dan al voorbij de 70.
pi_79084978
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:17 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet. Het zou kunnen dat Bos over 10 jaar (noem maar wat) weer terugkeert. Dan is Cohen allang weer verdwenen van het landelijke podium. Landelijke politici - zeker lijsttrekkers - hebben een beperkte houdbaarheid, ook is Cohen dan al voorbij de 70.
Hangt van de politicus af. Zo is Nederland Balkenendemoe omdat hij het de afgelopen, ik zal niet zeggen slecht, maar in ieder geval niet uitermate goed heeft gedaan. Hij heeft de uitstraling van een duikplank(kan hij zelf niet veel aan doen), heeft vier kabinetten versleten waarvan er drie gevallen zijn. Na acht jaar is het wel genoeg voor zo'n man. Maar wat nou als Cohen een geboren leider is en Nederland weer vooruitgaat? Hij niet zomaar een pak melk. Dan is hij een gepasteuriseerd pak melk. Die gaan wat langer mee.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:30:26 #278
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79085117
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:45 schreef Toad het volgende:
Dat bedoelde ik met dat je het per se persoonlijk wilde maken. Als je nog een inhoudelijk argument hebt, dan hoor ik het wel.
Inhoudelijk en politiek, een ongelukkig huwelijk.

Maar je wilt nog meer voorbeelden hebben? Ok, Joris Voorhoeve was eind jaren tachtig vvd leider en fractievoorzitter onder Lubbers II en dus politiek leider. In die partij en dat werd ook pas veel later duidelijk was er veel onvrede was over de regeerprestaties van de vvd die compleet overvleugeld werd door Lubbers.

Pas later bleek hoe heftig de strijd was tussen Voorhoeve en Bolkestein, die minister van defensie was, en begon een grote lobby voor zichzelf, met succes. Voorhoeve trok zijn conclusies en blies het kabinet op. Bolkestein werd politiek leider en Voorhoeve verdween voorlopig naar Clingendael.

Dat is nu politiek binnen een partij. En dat komt nooit in de krant, pas veel later als het toch niet meer uitmaakt. Zo zal het ook met Bos gaan.

Politek is niet transparant, het is poppenkast. Altijd en overal.

Dit hele gebeuren is al maandenlang voorbereid en als je dat niet gelooft vind ik je naïef.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:37:42 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79085349
Sinds wanneer zijn we eigenlijk in dat kleffe papageleuter geïnteresseerd. Alsof je een politicus over zijn stoelgang hoort praten.

Wat een prioriteiten weer. Het land staat op de rand van een burgeroorlog en Bos stapt op omdat ie de crèches voor zijn kids niet wil betalen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 00:41:16 #280
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_79085464
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:30 schreef Klummie het volgende:

Maar je wilt nog meer voorbeelden hebben?
Dit is een drogreden. Dat er inderdaad zoiets is voorgevallen ergens in de geschiedenis hoeft niet te betekenen dat dit dus daarom nu weer het geval is. Er zijn ook legio partijleiders opgestapt zonder dat dit kwam omdat het binnen de partij rommelde.
pi_79087576
Ik vind je voorbeeld nogal vergezocht Klummie. Ja, er spelen zich een hoop dingen af achter de schermen. Maar jij gaat nu wel erg ver. Denk je ook dat de uitslag Ajax-PSV morgen al vaststaat? Je kent de voorbeelden uit andere landen waarin chinezen wedstrijden omkopen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:16:35 #282
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79089111
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:37 schreef Ringo het volgende:
Sinds wanneer zijn we eigenlijk in dat kleffe papageleuter geïnteresseerd. Alsof je een politicus over zijn stoelgang hoort praten.

Wat een prioriteiten weer. Het land staat op de rand van een burgeroorlog en Bos stapt op omdat ie de crèches voor zijn kids niet wil betalen.
In welk land woon jij?
Laffe huichelaar
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:38:41 #283
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79090248
quote:

Jij hebt vast geen kinderen.
pi_79090354
quote:

Politici. Het zijn net mensen he?

Misschien moet je onthouden dan een politicus ook gewoon een mens van vlees en bloed is en ook een leven heeft naast zijn of haar werk. Dan is het, zeker voor Bos, heel begrijpelijk dat hij na jaren politiek waarvan de laatste drie loodzwaar waren, nu voor zijn gezin kiest. Vindt je dat nou echt zo kwalijk?
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:49:35 #285
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79090424
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:44 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Politici. Het zijn net mensen he?

Misschien moet je onthouden dan een politicus ook gewoon een mens van vlees en bloed is en ook een leven heeft naast zijn of haar werk. Dan is het, zeker voor Bos, heel begrijpelijk dat hij na jaren politiek waarvan de laatste drie loodzwaar waren, nu voor zijn gezin kiest. Vind je dat nou echt zo kwalijk?
Ik stel een realitysoap voor. Papa Bos. zodat wij allemaal de goede gevolgen van zijn weloverwogen keuze kunnen meebeleven.

Prietpraat. Mannen van staal wil ik zien. Niet iemand die het liefste luiers verschoont.
pi_79091123
Niemand is van staal, Ringo (behalve Boele Staal en Ede Staal).

Maar je hebt wel gelijk dat het priveleven van een politicus niet thuishoort in de media. We waren een land waarbij men niet geïnteresseerd is of de staatsman wel of niet met een sigaar in iemand heeft gezeten en dat wil ik graag zo houden.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:33:02 #287
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79091271
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
Niemand is van staal, Ringo (behalve Boele Staal en Ede Staal).

Maar je hebt wel gelijk dat het priveleven van een politicus niet thuishoort in de media. We waren een land waarbij men niet geïnteresseerd is of de staatsman wel of niet met een sigaar in iemand heeft gezeten en dat wil ik graag zo houden.
Juist. En nu staan we als Noord-Koreanen te klappen wanneer een politiek leider krokodillentranen laat om de gemiste poepluiers van zijn eenzame kroost. Niet één politieke motivatie had men nodig om hem te laten vertrekken.

Wie durft er nog te lachen om de family obsessions van de Amerikanen? Ik vind het tenenkrommend, dit gezinstheaterstuk dat Bos met groot succes weet op te voeren.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:34:53 #288
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79091322
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Juist. En nu staan we als Noord-Koreanen te klappen wanneer een politiek leider krokodillentranen laat om de gemiste poepluiers van zijn eenzame kroost. Niet één politieke motivatie had men nodig om hem te laten vertrekken.

Wie durft er nog te lachen om de family obsessions van de Amerikanen? Ik vind het tenenkrommend, dit gezinstheaterstuk dat Bos met groot succes weet op te voeren.
Wat is er in godsnaam vreemd aan iemand die stopt als partijleider, vice-premier én minister, om meer tijd aan zijn gezin te besteden? Stel je voor, een vader die zijn drie kinderen weer eens wil zien. Ik zie niet in waarom dat een gezinstheatherstuk zou zijn.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:38:13 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79091420
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:34 schreef TNA het volgende:

[..]

Wat is er in godsnaam vreemd aan iemand die stopt als partijleider, vice-premier én minister, om meer tijd aan zijn gezin te besteden? Stel je voor, een vader die zijn drie kinderen weer eens wil zien. Ik zie niet in waarom dat een gezinstheatherstuk zou zijn.
Dat is toch inherent aan iedere zware job. "Ik zie mijn kinderen nooit", boehoehoe, paljas, daar kies je voor, val ons niet lastig met die drakerige huiskamersentimenten.
pi_79091438
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik vind wel dat ze om die reden mogen stoppen ... ik vind alleen dat gevraag van journalisten naar politici hun privéleven een beetje nutteloos.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:40:45 #291
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79091473
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat is toch inherent aan iedere zware job. "Ik zie mijn kinderen nooit", boehoehoe, paljas, daar kies je voor, val ons niet lastig met die drakerige huiskamersentimenten.
Bos heeft het jaren gedaan, terwijl hij al kinderen had. Nu kiest hij ervoor om te stoppen - na ruim 12 jaar politiek - om die kinderen vaker te zien. De klacht is? Hij had door moeten gaan en de jeugd van zijn kinderen missen? Hij had er nooit aan moeten beginnen?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:54:44 #292
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79091806
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:40 schreef TNA het volgende:

[..]

Bos heeft het jaren gedaan, terwijl hij al kinderen had. Nu kiest hij ervoor om te stoppen - na ruim 12 jaar politiek - om die kinderen vaker te zien. De klacht is? Hij had door moeten gaan en de jeugd van zijn kinderen missen? Hij had er nooit aan moeten beginnen?
Precies dat laatste. Niet zeuren, doorgaan.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:06:43 #293
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79092110
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies dat laatste. Niet zeuren, doorgaan.
Ik vind het geen schande als iemand het na 12 jaar politiek een keer genoeg vindt, zijn kinderen wil zien opgroeien, en direct een nog veel krachtigere opvolger presenteert.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:13:19 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79094019
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:39 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik vind wel dat ze om die reden mogen stoppen ... ik vind alleen dat gevraag van journalisten naar politici hun privéleven een beetje nutteloos.
We zijn nu nog een stap verder. Journalisten hoeven er niet naar te vragen. Ze krijgen de sentimental stories klip en klaar aangeleverd. En iedereen snikt, knikt en vindt dat het goed is.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:17:31 #295
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_79094153
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:38 schreef Ringo het volgende:

[..]

Precies, daar kiest hij voor. Nu vindt hij het genoeg geweest, en kiest hij voor zijn gezin, na jaren trouwe PvdA dienst. Dat vind ik toch zijn goed recht hoor.
Laffe huichelaar
pi_79094905
quote:

pi_79094934
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

We zijn nu nog een stap verder. Journalisten hoeven er niet naar te vragen. Ze krijgen de sentimental stories klip en klaar aangeleverd. En iedereen snikt, knikt en vindt dat het goed is.
Mooi toch dat mensen elkaar toch een beetje licht de ogen kunnen.
pi_79094979
Trouwens, een mooie reactie van Frits Wester op die OPZIJ dame. Men zoekt te vaak overal een complot achter in de poltiek. Gevalletje zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
pi_79098580
Ik vind het erg jammer dat Bos er mee stopt. Ik had hem het laatste jaar hoog zitten. Ben zeer benieuwt hoe Cohen het in de debatten gaat doen.
Dat is eens wat anders...
pi_79100072
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:47 schreef IHVK het volgende:
Trouwens, een mooie reactie van Frits Wester op die OPZIJ dame. Men zoekt te vaak overal een complot achter in de poltiek. Gevalletje zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten?
Die OPZIJ dame verziekte de avond een beetje. Volgens mij ergerde Wester zich ook behoorlijk aan dat kutwijf. Mevrouw dacht alleen in complottheoriën, inderdaad behoorlijk vervelend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')