abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:53:48 #226
164713 Jos_
Allemaal zever.
pi_79071621
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef freako het volgende:

[..]

Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?

Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"

Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."

Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
Ik vind het prima dat ie opstapt, maar doe het dan als blijkt dat de kiezers geen vertrouwen meer in hem hebben of wanneer gebleken is dat ie z'n standpunten niet waar kan maken. Nu is er in de vorm van Cohen wel een goede opvolger, maar toch vind ik dat je je partij op deze manier in de steek laat. Ze varen een bepaalde koers en Bos is het gezicht van die koers. Door voor je gezin te kiezen laat je alleen maar zien dat je blijkbaar niet in je eigen standpunten gelooft, want ik neem aan dat Bos toch ooit de politiek ingegaan is omdat hij dacht dat hij de capaciteiten had om van Nederland een beter land te maken?
pi_79071646
Aan opmerkelijke ontwikkelingen in de Nederlandse politiek geen gebrek. Ik vind het vertrek van Bos echt heel verrassend. Ik denk dat Cohen een heel goede kans maakt om premier te worden. Op naar een Paars-Groen kabinet zonder PVV en CDA.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:56:31 #228
165633 eriksd
The grand facade...
pi_79071725
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:06:03 #229
163691 xandra47
Panta Rhei
pi_79072043
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef Klummie het volgende:

[..]

Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
Van Mierlo bv.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:08:37 #230
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_79072148
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 16:46 schreef Klummie het volgende:

[..]

Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.

Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.

Nouja, goed Bos - PvdA ik heb er geen goed woord voor over (en zeker niet mijn stem ).
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
pi_79072788
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:08 schreef MisterTata het volgende:

[..]

Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.
Waar heb je het over? De poot stijf houden was niet een ideetje van Bos, maar o.a. een dringende wens van de hele achterban hoor.
pi_79072807
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
pi_79072880
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
Mooie analyse
pi_79072955
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Dat zegt dan meer over jou dan over Rita. Ik noem dat geen doorzettingsvermogen maar treurnis. Met haar ongericht gebrul. Verder lijkt me de claim op je persoonlijke leven als vice premier, minister van financien of minister van een ander departement onvergelijkbaar veel groter dan van een roepster in de woestijn in een eenmansfractie. Geen verantwoordelijkheid, niemand die je wil spreken, geen interviews, in het weekend de voetjes op de bank..appels met peren dus.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_79072964
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
Of gewoon dom en totaal de verkeerde zet op een verkeerd moment. Ze doen daarmee perfect wat de PVV roept dat ze doen.

Sowieso moet Cohen geen lijsttrekker meer worden, de man is veel te oud en de politiek heeft al genoeg conservativiteit.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_79073489
Bos was eigenlijk de enige PVDA'er met wat geloofwaardigheid en theoretische kennis.

Dat hij nu weg gaat is een beetje te vergelijken met het afserveren van Frank Vandenbroucke in Vlaanderen onlangs. Met als enig verschil dat Bos zelf zijn conclusies heeft getrokken, terwijl Vandenbroucke min of meer buitengewipt is.

Héél veel mensen gaan hier niet blij mee zijn volgens mij.
pi_79073778
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
pi_79073871
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:50 schreef Toad het volgende:
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
O?
pi_79073879
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

O?
http://www.peil.nl/?2897
pi_79073923
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:53 schreef Toad het volgende:

[..]

http://www.peil.nl/?2897
Sja. 7% is 10 zetels. Zo gezien. Maar geen peilingen per partij?
pi_79073966
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sja. 7% is 10 zetels. Zo gezien. Maar geen peilingen per partij?
Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).
pi_79074041
Dat gaat nog wel veranderen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:59:32 #243
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79074049
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).
Zeer interessant indeed. Komt er eigenlijk op neer dat de linkse partijen (PvdA, SP, GL) alleen maar Cohen willen en geenszins open staan voor Balkenende of Wilders, terwijl er binnen de rechtse partijen wel degelijk steun is voor Cohen.

D66 ontbreekt hier logischerwijs, maar ik denk dat zij ook een grote bron van kiezers voor de PvdA zullen worden. Cohen straalt m.i. precies de redelijkheid uit die D66'ers aantrekt.
pi_79074123
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:56 schreef Toad het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat een snelle peiling is van EenVandaag vlak na een bekendmaking. Dan is het nog spannend en kiest iedereen voor Cohen. Ik heb de enquete ook ingevuld en ik heb voor Balkenende gekozen. Mijn persoonlijke favoriet, Rutte zat er namelijk niet tussen. Tussen die drie ben ik voor Balkenende gegaan omdat Cohen voor mij te soft is en Wilders te hard. Balkenende is ook geen ideale kandidaat natuurlijk.

Maar neem maar aan dat het de komende dagen iets van balanceren.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:02:11 #245
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79074141
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:01 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Vergeet niet dat dat een snelle peiling is van EenVandaag vlak na een bekendmaking. Dan is het nog spannend en kiest iedereen voor Cohen. Ik heb de enquete ook ingevuld en ik heb voor Balkenende gekozen. Mijn persoonlijke favoriet, Rutte zat er namelijk niet tussen. Tussen die drie ben ik voor Balkenende gegaan omdat Cohen voor mij te soft is en Wilders te hard. Balkenende is ook geen ideale kandidaat natuurlijk.

Maar neem maar aan dat het de komende dagen iets van balanceren.
Toch verwacht ik dat de trend die ik hierboven schets aan blijft houden.
pi_79074228
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:02 schreef TNA het volgende:

[..]

Toch verwacht ik dat de trend die ik hierboven schets aan blijft houden.
Ik denk dat hij komende peilingen even zal toppen om later weer wat af te zakken. Ze zullen wel zeker beter doen dan de huidige peilingen. Nederland wil wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben met Cohen.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79076328

Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_79076782
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:22:03 #249
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79077577
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:04 schreef Toad het volgende:
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
Je kunt altijd, maar dan ook altijd twijfelen aan iemands intenties over dergelijke beslissingen. In dit geval geloof ik hem gewoon.
pi_79078104
Grote verrassing wat mij betreft. Ik dacht dat Wouter wel klaar was om Balkenende te verslaan. Hij werd ook steeds meer een staatsman in mijn ogen en deed het prima tijdens de debatten. Hij oogde ontspannen maar ook gefocust. Maar op een of andere manier vind ik het toch nog te vroeg voor hem. Toch vind ik het erg jammer dat hij weggaat. Maar misschien komt hij over tien jaar wel terug om alsnog premier te worden. Hij is nog jong tenslotte. Hoe dan ook, bedankt Wouter en succes met wat je gaat doen!

Cohen is wel een droomkandidaat vanwege zijn ervaring, zijn gezag en zijn uitstraling. Ik denk dat hij Balkenende ook zal overvleugelen zonder daarvoor veel moeite te hoeven doen. En hij is meer nog dan Wouter Bos het boegbeeld van gematigd links. Het wordt nu echt het links-liberale blok tegen het rechts-conservatieve blok. Wordt een prachtige strijd en ik heb vertrouwen in de overwinning van Cohen.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')