Ik vind het prima dat ie opstapt, maar doe het dan als blijkt dat de kiezers geen vertrouwen meer in hem hebben of wanneer gebleken is dat ie z'n standpunten niet waar kan maken. Nu is er in de vorm van Cohen wel een goede opvolger, maar toch vind ik dat je je partij op deze manier in de steek laat. Ze varen een bepaalde koers en Bos is het gezicht van die koers. Door voor je gezin te kiezen laat je alleen maar zien dat je blijkbaar niet in je eigen standpunten gelooft, want ik neem aan dat Bos toch ooit de politiek ingegaan is omdat hij dacht dat hij de capaciteiten had om van Nederland een beter land te maken?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:49 schreef freako het volgende:
[..]
Wanneer kan hij volgens jou dan wel opstappen?
Na de verkiezingen? "Kiezersbedrog!"
Over 15 jaar? "He he, eindelijk vertrekt die plucheplakker eens. En dat gaat ie lekker wachtgeld opstrijken van mijn belastingcenten."
Of nooit? Dus veroordeeld tot een leven in de politiek, tot ie een jaar of 70 is?
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Als hij er niet in gelooft, siert het hem dat hij ermee kapt ipv. doorgaan à la Rita V.
Van Mierlo bv.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:07 schreef Klummie het volgende:
[..]
Ow ja? Noem er es 1. Van Agt? Den Uyl? Wiegel? Terlouw? Lubbers? Beckers? Brouwer? Bolkesteijn? Kok? Schutte? Leerling? Brinkman? Woltgens? Wallage? Heerma?
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:46 schreef Klummie het volgende:
[..]
Alsof Bos opstapt uit zichzelf met deze flutreden, ik neem aan dat de machtigen binnen de pvda een mooi baantje voor 'm geregeld hebben waar ie ook 60 uur per week aan kwijt zal zijn, bijv president van DNB.
Dit is toch overduidelijk het resultaat van een machtsstrijd binnen de pvda, waarom denken mensen dat dit allemaal gemeend is?
Waar heb je het over? De poot stijf houden was niet een ideetje van Bos, maar o.a. een dringende wens van de hele achterban hoor.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:08 schreef MisterTata het volgende:
[..]
Dan blijft wat mij betreft alsnog de vraag staan waarom ze dan het kabinet laten vallen in deze tijden, als de PvdA had toegegeven en Bos was dan opgestapt om 'een nieuwe weg in te slaan met de PvdA' dan was het kabinet niet gevallen.
Mooie analysequote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
Dat zegt dan meer over jou dan over Rita. Ik noem dat geen doorzettingsvermogen maar treurnis. Met haar ongericht gebrul. Verder lijkt me de claim op je persoonlijke leven als vice premier, minister van financien of minister van een ander departement onvergelijkbaar veel groter dan van een roepster in de woestijn in een eenmansfractie. Geen verantwoordelijkheid, niemand die je wil spreken, geen interviews, in het weekend de voetjes op de bank..appels met peren dus.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb juist weer respect voor het doorzettingsvermogen van Rita.
Of gewoon dom en totaal de verkeerde zet op een verkeerd moment. Ze doen daarmee perfect wat de PVV roept dat ze doen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:24 schreef Monidique het volgende:
De peilingen -ja, ik ben zo iemand die denkt dat ze iets zeggen- worden interessant. Geen slechte keuze, me dunkt, om Cohen te nemen, gek, me dunkt, van Bos om nu weg te gaan, maar ja. Verder vind ik het een moedige zet; al dat minne Hollands gezeik over theedrinken en multiculti van de PVV-kliek en hun minder invalide neefjes en nichtjes ter minder extreem-rechtse zijde van het politieke spectrum, en wat doet de PvdA? De grote boeman van rechts naar voren schuiven. Dat is lef, dat is moedig -net als vorige keer-, en ik denk dat het goed gaat uitpakken voor de PvdA.
O?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:50 schreef Toad het volgende:
Die peiling net bij Maurice de Hond pakte wel heel goed uit voor de PvdA.
Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Sja. 7% is 10 zetels. Zo gezien. Maar geen peilingen per partij?
Zeer interessant indeed. Komt er eigenlijk op neer dat de linkse partijen (PvdA, SP, GL) alleen maar Cohen willen en geenszins open staan voor Balkenende of Wilders, terwijl er binnen de rechtse partijen wel degelijk steun is voor Cohen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:56 schreef Toad het volgende:
[..]
Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).
Vergeet niet dat dat een snelle peiling is van EenVandaag vlak na een bekendmaking. Dan is het nog spannend en kiest iedereen voor Cohen. Ik heb de enquete ook ingevuld en ik heb voor Balkenende gekozen. Mijn persoonlijke favoriet, Rutte zat er namelijk niet tussen. Tussen die drie ben ik voor Balkenende gegaan omdat Cohen voor mij te soft is en Wilders te hard. Balkenende is ook geen ideale kandidaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:56 schreef Toad het volgende:
[..]
Je moet even kijken naar de populariteit van Cohen t.o.v. Balkenende en Wilders. Wat dat betreft heeft de PvdA een hele goede uitgangspositie voor 9 juni. Zo is hij populairder onder VVD- en CU-stemmers dan Balkenende (en Wilders).
Toch verwacht ik dat de trend die ik hierboven schets aan blijft houden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:01 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Vergeet niet dat dat een snelle peiling is van EenVandaag vlak na een bekendmaking. Dan is het nog spannend en kiest iedereen voor Cohen. Ik heb de enquete ook ingevuld en ik heb voor Balkenende gekozen. Mijn persoonlijke favoriet, Rutte zat er namelijk niet tussen. Tussen die drie ben ik voor Balkenende gegaan omdat Cohen voor mij te soft is en Wilders te hard. Balkenende is ook geen ideale kandidaat natuurlijk.
Maar neem maar aan dat het de komende dagen iets van balanceren.
Ik denk dat hij komende peilingen even zal toppen om later weer wat af te zakken. Ze zullen wel zeker beter doen dan de huidige peilingen. Nederland wil wel weten wat voor vlees ze in de kuip hebben met Cohen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:02 schreef TNA het volgende:
[..]
Toch verwacht ik dat de trend die ik hierboven schets aan blijft houden.
Je kunt altijd, maar dan ook altijd twijfelen aan iemands intenties over dergelijke beslissingen. In dit geval geloof ik hem gewoon.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:04 schreef Toad het volgende:
Toch wel grappig dat mensen nu alweer allerlei complottheorieën hebben over de echte reden van Wouter Bos om af te zien van het lijsttrekkerschap. Bizar eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |