abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80452524
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:31 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Ik ben bijna een maand bezig (10 mg/dag) en de plekken waar ik puistjes had zijn nu helemaal puistjes-vrij! Helaas zijn er op m'n voorhoofd wel superveel bijgekomen, maar die zullen wel weggaan Nu zie ik pas hoeveel littekens ik heb van al die puistjes, ik heb al die jaren gedacht dat er geen littekens waren
Ik heb ook rode puntjes en droge plekken op m'n handen, maar die smeer ik in met vette handcreme. Verder heb ik last van spierpijn (al wordt dat steeds minder), ben erg moe en ook ik heb last van droge lippen, hiervoor gebruik ik lippenbalsem van Dr. Swaab. Voor m'n gezicht gebruik ik een creme voor de droge huid van biotherm, de creme tegen puistjes en onzuiverheden droogt het echt veel te veel uit.
Ik zit inmiddels op 40mg/dag en ook ik had in het begin veel last van puisten op mijn voorhoofd. Ik had ze daar nooit en toen in een keer wel weer. Ben nu iets meer dan 6 weken verder en het is nu zo goed als over, maar er komen op andere plekken nog steeds puisten bij.

Mijn dermatoloog zegt dat je met dit middel geduld moet hebben. Het heeft niet zo zeer met de hoogte van de dosering te maken, maar met hoeveel mg/gram he binnen hebt gekregen.

Hoe zit het trouwens bij jou, kun je alcohol verdragen? Ik niet meer namelijk en ben er HELAAS mee gestopt..... Af en toe een biertje en dat is het dan ook....
pi_80453873
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:26 schreef BrawnGP het volgende:

[..]

Ik zit inmiddels op 40mg/dag en ook ik had in het begin veel last van puisten op mijn voorhoofd. Ik had ze daar nooit en toen in een keer wel weer. Ben nu iets meer dan 6 weken verder en het is nu zo goed als over, maar er komen op andere plekken nog steeds puisten bij.

Mijn dermatoloog zegt dat je met dit middel geduld moet hebben. Het heeft niet zo zeer met de hoogte van de dosering te maken, maar met hoeveel mg/gram he binnen hebt gekregen.

Hoe zit het trouwens bij jou, kun je alcohol verdragen? Ik niet meer namelijk en ben er HELAAS mee gestopt..... Af en toe een biertje en dat is het dan ook....
Ik had de laatste jaren ook bijna nooit puistjes op m'n voorhoofd, af en toe eentje, maar nu zit echt m'n hele voorhoofd vol. Ik weet dat ik geduld moet hebben (heel veel met zo'n lage dosis ). Ik ben ook benieuwd of de huisarts eerder wil stoppen dan 120 mg/kilo.

Ik dronk nooit alcohol dus ik heb geen idee of ik het kan verdragen...
pi_80454707
quote:

[..]

Alcohol wordt in ieder geval afgeraden, ik heb zelfs gehoord dat alcohol de werking van ROA kan verminderen en dit is natuurlijk wat niemand wil tijdens een zware kuur. Volgens de bijsluiter mag er wel alcohol gedronken worden tijdens de kuur, maar wel met mate.
pi_80462943
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:31 schreef Timmi het volgende:

[..]

Alcohol wordt in ieder geval afgeraden, ik heb zelfs gehoord dat alcohol de werking van ROA kan verminderen en dit is natuurlijk wat niemand wil tijdens een zware kuur. Volgens de bijsluiter mag er wel alcohol gedronken worden tijdens de kuur, maar wel met mate.
Met alcohol drinken bedoel ik 1 hooguit 2 biertjes op twee avonden in het weekend. Ladderzat drinken doe ik al jaren niet meer.....
pi_80467895
Sinds ik vorige week van 40 naar 60 mg per dag ben gegaan is mijn huid een gigantisch stuk droger geworden. Niet alleen mijn gezicht, maar vooral mijn armen en sinds vandaag ook mijn schouders zijn kurkdroog. Op mijn armen zit zelfs hier en daar wat rode uitslag. Heb ook een hele kleine uitbarsting gekregen. Die valt op zich mee, maar voor de dosisverhoging was mijn huid gaaf en nu heb ik toch hier en daar weer zo'n kreng zitten

Ik merk ook dat ik opeens zowat allergisch ben voor de zon. Vandaag met het heerlijke weer eventjes een halfuurtje in de tuin gezeten en plotseling werd de uitslag een stuk erger.

Iemand hier die een goed middeltje weet (dat niet al te duur is) om mijn armen mee in te smeren? Niveacrème en sudocrem hebben allebei maar een heel tijdelijk effect en daar heb ik dus niks aan
  Licht Ontvlambaar maandag 19 april 2010 @ 08:52:27 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80470457
quote:
Op zondag 18 april 2010 08:44 schreef patient23 het volgende:

[..]

15 euro voor La Roche Posay Effaclar H vind ik al veel trouwens, maar je doet er wel lang mee idd, dus dan is het natuurlijk weer niet duur, maar 50 euro gaan betalen, nee dat ga ik nooit doen!
Ik zit natuurlijk wel in een andere levensfase dan de meeste hier... Voor een fatsoenlijke creme tel je al snel een aardig bedrag neer, als je wat ouder bent. Niet omdat je het geld kunt laten rollen, maar omdat je huid toch steeds meer verzorging nodig heeft
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_80478351
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:30 schreef mestreech91 het volgende:
Sinds ik vorige week van 40 naar 60 mg per dag ben gegaan is mijn huid een gigantisch stuk droger geworden. Niet alleen mijn gezicht, maar vooral mijn armen en sinds vandaag ook mijn schouders zijn kurkdroog. Op mijn armen zit zelfs hier en daar wat rode uitslag. Heb ook een hele kleine uitbarsting gekregen. Die valt op zich mee, maar voor de dosisverhoging was mijn huid gaaf en nu heb ik toch hier en daar weer zo'n kreng zitten

Ik merk ook dat ik opeens zowat allergisch ben voor de zon. Vandaag met het heerlijke weer eventjes een halfuurtje in de tuin gezeten en plotseling werd de uitslag een stuk erger.

Iemand hier die een goed middeltje weet (dat niet al te duur is) om mijn armen mee in te smeren? Niveacrème en sudocrem hebben allebei maar een heel tijdelijk effect en daar heb ik dus niks aan
Voor de uitslag zou je ook Vaseline-Cetomacrogol Crème FNA kunnen gebruiken. Dit middel kun je kopen bij de apotheek. Ik weet niet meer precies hoe duur het was maar het werkt wel super goed!
pi_80481984
Zo, verteld van de 120mg, huisarts was het er mee eens dat het dan maar iets langer moest. Nu krijg ik voor 2 maand mee en herhalingsrecepten voor nog 4 maand, daarna moet ik terug komen. Ben er niet helemaal gerust op dat hij me dan de volgende 6 maanden ook nog vol wil laten maken (lage dosis, lang slikken..), maar dat zie ik dan wel weer. Hij was het nu wel met me eens, dus ik vond het niet nodig om nu alsnog een dermatoloog in te gaan schakelen .

Bedenk me wel net dat ik in al die tijd ook geen bloed hoef te laten controleren, heeft ie het iig niet over gehad... daar zal ik dan nog wel even achteraan moeten denk ik
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_80482003
@ Mestreech ik heb precies hetzelfde met die uitslag a.g.v. de zon van dit weekend. Heb hooguit een kwartiertje zonder bescherming in de zon gezeten en mijn armen zijn rood en vooral rode zonbultjes. Verder is mijn ene hand ook gelijk rood en het jeukt verekkes.

After Sun van Mylene doet wel wonderen nu trouwens.

@ Vixen, die bloedcontroles zijn wel pure noodzaak hoor. Bij mij is er al het nodige aan de hand geweest tijdens mijn kuur. Met name dan de hoge leverwaarden en cholesterol. Die nu overigens weer op orde zijn
-je webicon was 512Kb groot, max. 100Kb toegestaan-
  Licht Ontvlambaar maandag 19 april 2010 @ 14:49:36 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80482187
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo, verteld van de 120mg, huisarts was het er mee eens dat het dan maar iets langer moest. Nu krijg ik voor 2 maand mee en herhalingsrecepten voor nog 4 maand, daarna moet ik terug komen. Ben er niet helemaal gerust op dat hij me dan de volgende 6 maanden ook nog vol wil laten maken (lage dosis, lang slikken..), maar dat zie ik dan wel weer. Hij was het nu wel met me eens, dus ik vond het niet nodig om nu alsnog een dermatoloog in te gaan schakelen .

Bedenk me wel net dat ik in al die tijd ook geen bloed hoef te laten controleren, heeft ie het iig niet over gehad... daar zal ik dan nog wel even achteraan moeten denk ik
Geen bloedtest én geen zwangerschapstesten? Oei, dat vind ik toch een beetje tricky...
pi_80482228
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:44 schreef GeordyPride het volgende:
@ Vixen, die bloedcontroles zijn wel pure noodzaak hoor. Bij mij is er al het nodige aan de hand geweest tijdens mijn kuur. Met name dan de hoge leverwaarden en cholesterol. Die nu overigens weer op orde zijn
En is dat vanzelf weer goedgekomen of heb je daar medicijnen voor gehad?
Mijn huisarts vind bloedcontroles ook niet echt nodig, 'want dat komt toch bijna nooit voor'
pi_80485071
quote:

[..]
Afgelopen zaterdag op InQontrol toch een 15 bier en de nodige drugs weggewerkt.. Ik drink nog steeds vrij veel (gemiddeld +-25-30 glazen in de week[student]), merk wel dat ik iets sneller dronken ben maar dat is te verwaarlozen.
Leverwaarden zijn niet veranderd sinds ik begonnen ben met de kuur.
pi_80485104
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:50 schreef VegaKip het volgende:

[..]

En is dat vanzelf weer goedgekomen of heb je daar medicijnen voor gehad?
Mijn huisarts vind bloedcontroles ook niet echt nodig, 'want dat komt toch bijna nooit voor'
Cholesterol was maar iets hoger dan gemiddeld. Mijn Asat en Alat (lever) waarden waren wel flink gestegen. Daarom vanaf januari heel gematigd bier gedronken, en nu zijn die weer op orde. In september begonnen met Roa en gewoon altijd door gedronken, dat was teveel van het goeie voor mijn lichaam waardoor ik 's avonds rond 21:00 altijd helemaal gesloopt was en overal in slaap kon vallen.
pi_80485857
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:05 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Cholesterol was maar iets hoger dan gemiddeld. Mijn Asat en Alat (lever) waarden waren wel flink gestegen. Daarom vanaf januari heel gematigd bier gedronken, en nu zijn die weer op orde. In september begonnen met Roa en gewoon altijd door gedronken, dat was teveel van het goeie voor mijn lichaam waardoor ik 's avonds rond 21:00 altijd helemaal gesloopt was en overal in slaap kon vallen.
Herkenbaar, ik ga liggen en ik slaap, terwijl ik normaal nooit meteen in slaap viel eigenlijk...
Ik heb voordat ik begon geen bloed laten prikken dus hij kan toch eigenlijk ook niet weten of die waarden gestegen zijn door de roa? Maar daar valt nu toch niets meer aan te doen, gewoon hopen dat alles goed is
pi_80490833
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geen bloedtest én geen zwangerschapstesten? Oei, dat vind ik toch een beetje tricky...
Ja ik ga daar nog achteraan. Dat bloedonderzoek wil ik zelf zeker wel! Ook mooi, krijg ik een herhalingsrecept mee, nog te herhalen 5 keer. Bellen ze later op, mag toch niet, ik moet elke keer opnieuw een recept aanvragen bij de HA. Reden: jawel, de zwangerschapstesten! In de apotheek vroegen ze daar overigens wel naar, en ze stonden toch wel even te kijken toen ik zei dat de HA daar niks over had gezegd. Nuja, ik vind het niet zo erg, ik zorg wel dat ik niet zwanger word. Hoef ik iig niet iedere keer zo'n test te laten doen, terwijl het eigenlijk toch voor niets is.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_80495252
Zit aan het einde van mn kuur en de ROA laat het wel even weten, mn gezichtshuid is uitgedroogder dan eerst en mn lippen zijn kapot terwijl ik toch non-stop bij smeer. Erg vervelend, gelukkig nog 20 dagen
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  maandag 19 april 2010 @ 22:21:40 #217
297458 FOKed
totally fokt up
pi_80501108
Dat is zeker lekker dat je bijna klaar bent met de kuur! Ik ben nu op ruim 1/6e deel van de kuur, dus ik moet de hele zomer maar nog eens zien te overleven . Hoe gaat het eigenlijk met je huid, ben je totaal vrij van onze grote vrienden?
pi_80501180
quote:
Op maandag 19 april 2010 22:21 schreef FOKed het volgende:
Dat is zeker lekker dat je bijna klaar bent met de kuur! Ik ben nu op ruim 1/6e deel van de kuur, dus ik moet de hele zomer maar nog eens zien te overleven . Hoe gaat het eigenlijk met je huid, ben je totaal vrij van onze grote vrienden?
Ja zeker wel, al een maand geen vriend meer gekregen, laatste keer was op wintersport, kreeg een grote pijnlijke op mn neus Ik heb eerder fotos geupload van mn huid, ik weet niet of het deze was of het vorige topic. Kzal eens even kijken.

-edit- Op de eerste pagina staan fotos van mn huid nu.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_80503270
quote:
Op maandag 19 april 2010 16:28 schreef VegaKip het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik ga liggen en ik slaap, terwijl ik normaal nooit meteen in slaap viel eigenlijk...
Ik heb voordat ik begon geen bloed laten prikken dus hij kan toch eigenlijk ook niet weten of die waarden gestegen zijn door de roa? Maar daar valt nu toch niets meer aan te doen, gewoon hopen dat alles goed is
De dermatologen weten wat de gemiddelde leverwaarden zijn van een ieder. Die moeten gewoon tussen bepaalde grenzen liggen wat meestal ruim rond de 30 ligt geloof ik (correct me if I'm wrong). Bij mij waren ze 70 a 80 was aan de hoge kant was maar nog lang geen gevaar betekende.

Maar die moeheid hoeft dat niet meteen te betekenen he vega, als je je maar niet kachel zuipt constant
pi_80508539
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:04 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

De dermatologen weten wat de gemiddelde leverwaarden zijn van een ieder. Die moeten gewoon tussen bepaalde grenzen liggen wat meestal ruim rond de 30 ligt geloof ik (correct me if I'm wrong). Bij mij waren ze 70 a 80 was aan de hoge kant was maar nog lang geen gevaar betekende.

Maar die moeheid hoeft dat niet meteen te betekenen he vega, als je je maar niet kachel zuipt constant
Ik snap dat ze weten wat die waarden moeten zijn, maar wat als er nou al iets mis was met die waarden voordat ik begon? Dat valt nu niet meer te controleren..

Nee, ik maak me ook absoluut geen zorgen hoor! Moeheid, spierpijn en droge lippen zijn gewoon bijwerkingen die er (helaas) bijhoren..
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 april 2010 @ 08:52:43 #221
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80509038
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:04 schreef GeordyPride het volgende:

[..]

Geen idee wat de standaardwaarden zijn, ik schommel tussen 14 en 17 steeds En mijn cholesterol was drie van de vier metingen eigenlijk te laag
pi_80523986
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 08:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geen idee wat de standaardwaarden zijn, ik schommel tussen 14 en 17 steeds En mijn cholesterol was drie van de vier metingen eigenlijk te laag
Haha, bij mij was mijn cholesterol de eerste keren ook te laag De laatste keer was het te hoog, en moest ik nog eens bloed laten prikken op een nuchtere maag en toen was het wel weer goed

Net even naar de apotheek gegaan om te vragen of ze wat hadden voor mijn droge/geïrriteerde armen. Ze hebben me gratis een proefverpakking meegegeven van 5ml Avène eau thermale crème nutritive. Mocht deze werken dan koop ik me die crème, ook al kost die meer dan 20 euro

[ Bericht 16% gewijzigd door mestreech91 op 20-04-2010 17:00:40 ]
pi_80624241
Zojuist terug van de derma en zonder enige moeite Roa voorgeschreven gekregen. Even bloedgeprikt, en het spul voor de eerste paar weken op gehaald. Zojuist het eerste tablet naar binnen gekegeld. Ik ben benieuwd Overigens kreeg ik ook nog Inderm (antibioticum) erbij voorgeschreven, voor een extra effect.

Ik ga jullie updaten.
pi_80693222
Iemand wilden graag vorderingen horen bijdeze:p

ik ben 3 maanden bezig (2X 30MG/D) en de vermindering van mijn acne is niet zichtbaar... helaas maar goed nog maar even hoop houden.. met de zon wordt mijn huid zowiezo wel schoner, gelukkig!! maar dan weet ik weer niet of het door de zon of door die pillen komt...
bijwerkingen zijn de drogehuid/; en lippen. En ook droge arm/hand.. egt heel droog en rode kleur, not nice!
In combinatie met drank kan ik gewoon lekker doordrinken... zonder dat ik sneller zat wordt of vaker naar de wc moet dan eerst... ik vraag me wel af of drank in het weekend (+-20 glazen) kan leiden dat de ROA minder werkt?
pi_80736743
quote:
Op zondag 25 april 2010 13:45 schreef micheldan het volgende:
Iemand wilden graag vorderingen horen bijdeze:p

ik ben 3 maanden bezig (2X 30MG/D) en de vermindering van mijn acne is niet zichtbaar... helaas maar goed nog maar even hoop houden.. met de zon wordt mijn huid zowiezo wel schoner, gelukkig!! maar dan weet ik weer niet of het door de zon of door die pillen komt...
bijwerkingen zijn de drogehuid/; en lippen. En ook droge arm/hand.. egt heel droog en rode kleur, not nice!
In combinatie met drank kan ik gewoon lekker doordrinken... zonder dat ik sneller zat wordt of vaker naar de wc moet dan eerst... ik vraag me wel af of drank in het weekend (+-20 glazen) kan leiden dat de ROA minder werkt?
Ik heb eens ergens gelezen dat alcohol een negatieve invloed heeft op de werking aan Roa. Het is altijd beter om zo min mogelijk alcohol te drinken tijdens de kuur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')