abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79108169
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:02 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Kun je dat toelichten? Een kaart is toch een kaart?
Stelling: 'Het is handig dat ik met één kaart in het gehele openbaar vervoer kan reizen.

Het is inderdaad handig om met één kaart in het gehele openbaar vervoer te reizen, maar de OV-chipkaart is niet een kaart waarmee dat dus kan.
  zondag 14 maart 2010 @ 00:15:09 #102
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79114951
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Stelling: 'Het is handig dat ik met één kaart in het gehele openbaar vervoer kan reizen.

Het is inderdaad handig om met één kaart in het gehele openbaar vervoer te reizen, maar de OV-chipkaart is niet een kaart waarmee dat dus kan.
Straks dus wel.
pi_79120726
ik vond het een slechte enquete en dat heb ik ook in dat laatste invulveld even ingevuld.

Zelf ben ik een tevreden gebruiker van de studentenov-chipkaart, en ja, ondanks dat het allemaal niet zo soepeltjes ging is het een kwestie van gezond verstand en gewoon even bij twijfel op een station of in de bus vragen. Inmiddels reis ik er al het hele jaar mee zonder één enkel probleem.

Maargoed, aan het eind van de enquete mocht je alleen op tv als je wat te zeiken had over dat ding.
We moeten niet vergeten dat het een ontzettend grote operatie is, en het feit dat veel van de klagers zelf hun chipkaart gewoon te laat hebben aangevraagd wordt even vergeten.

Nogmaals: er hadden meer oplaadpunten en activeerpunten moeten zijn en ze hadden eerder moeten beginnen met het verspreiden van goede uitleg, maar als je je gezonde verstand gebruikt is het allemaal zo lastig niet.

Hier een tevreden OV-Chip-klant
Ja doei.
  zondag 14 maart 2010 @ 11:59:32 #104
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_79121307
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:05 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Het wordt mij steeds onduidelijker wat het probleem is.

1 je hebt de kaart, het stukje plastic met een geheugenchip er op.
2 je hebt treinen, bussen, trams, metro's en veerponten: Het OV
3 je hebt de technische sysytemen: oplaadapparaat, in en uitcheckapparaat en de finaciele afwikkeling.

Welk punt of welke combinatie van twee punten bepaalt dat deze kaart geen goede kaart is?
Wie dit leest is gek
pi_79124191
Jammer dat er nergens wordt gevraagd naar wat men van de prijzen vindt.
  zondag 14 maart 2010 @ 15:01:29 #106
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_79127398
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:34 schreef motorbloempje het volgende:
ik vond het een slechte enquete en dat heb ik ook in dat laatste invulveld even ingevuld.
Het is inderdaad een vrij slechte enquete, omdat de meeste vragen niet zozeer gaan over het OV-Chipkaart systeem zoals het nu werkt (en dat is in mijn persoonlijke ervaring nog te brak), maar over het idee achter het systeem, dat in principe wel goed is.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 11:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
Welk punt of welke combinatie van twee punten bepaalt dat deze kaart geen goede kaart is?
Met name de derde.

Het systeem is namelijk ontzettend inflexibel. Om maar even een paar simpele voorbeelden te noemen: het systeem kan geen retourtjes berekenen, een reis begonnen op een kaart met Voordeelurenabonnement voor 9 uur kost voor de gehele rit het volle tarief, en voorlopig moet je nog papieren kaartjes kopen als je mee wilt reizen op de korting van een ander (het is nog volstrekt onduidelijk hoe dit moet gaan werken wanneer papieren kaartjes niet meer beschikbaar zijn).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')