Bron: Wikipediaquote:Een banaan is een langwerpige, licht gebogen vrucht, die afkomstig is van de bananenplant. In Suriname spreekt men van bacove als het om de vrucht gaat die rechtstreeks uit de schil gegeten kan worden en van banaan als het om groene bakbananen gaat. In Indische gerechten wordt de banaan meestal pisang genoemd, dit is het Maleisische woord voor de vrucht.
Een bananenplant of bananenboom is in werkelijkheid een kruid, `s werelds grootste kruid (kruidachtige). Volgens de tuinbouwkundige definitie wordt de banaan echter tot de groenten gerekend. Volgens de culinaire definitie is het echter een vrucht, omdat de banaan als nagerecht dan wel als tussendoortje wordt gegeten.
Jij bent geen geldige bron.quote:
Wikipedia heeft ook prima informatie hoor. Je moet het wel even controleren, maar dat moet altijd. Als je een boek raadpleegt kunnen inzichten ook al veranderd zijn.quote:
quote:
Nuutes jongen, zij groeien naar de zon, zodoende!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef Gonaz het volgende:
Waarom zijn bananen krom? Omdat ze hetzelfde kleur hebben als deze smiley
Wat denk je dat deze smileyquote:Op vrijdag 12 maart 2010 20:51 schreef ehqo. het volgende:
[..]
Nuutes jongen, zij groeien naar de zon, zodoende!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:38 schreef ShiroYasha het volgende:
Waarom zat er een banaan in Ernie's oor?Zijn die hier dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0 topics op naam. 14.gif![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:40 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]Wel verdomd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.0 topics op naam. 14.gif![]()
![]()
Heul niet, bananen zijn recht.Op dinsdag 24 april 2012 20:19 schreef Spouwerranger het volgende:
Hmm, ik wist niet dat Kakpizza homo was. Nouja, weer wat geleerd.![]()
Gephotosoept. Dat zie je zo.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:35 schreef Kakpizza het volgende:
[ afbeelding ]
Heul niet, bananen zijn recht.Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.![]()
Noem je dat recht? Dit is pas recht:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:35 schreef Kakpizza het volgende:
[ afbeelding ]
Heul niet, bananen zijn recht.![]()
![]()
Om met drs. P. te spreken:
We gaan ons eens verdiepen in bananen
Dat lijkt me voor zo'n middag wel geschikt
De mensen lachen zich gewoonlijk tranen
Zodra je er maar even over kikt
Ba ba-ba ba-ba ba bananen
Men eet dit voedsel zonder schil
Die schil belandt dan vaak op straat, en wie niet oplet waar hij gaat
Die stapt erop en slaakt een gil
In hun familie zijn er meer
Maar die genieten minder faam, en Musaceae is de naam
Ziezo, dat weet u ook al weer
Het kweken en het oogsten van bananen
Dat is een heel normale bezigheid
Maar hier put men zich uit in lachorkanen
Voor wie een nummer aan bananen wijdt
Het is een smakelijke vrucht
En Leda nam die gretig aan, van een beminnelijke zwaan
Zo gaat tenminste het gerucht
En kent u de bananenvlieg
Het is een lang en geel insect, dat door bananen wordt verwekt
Indien ik mij niet zeer bedrieg
Ik wijs u op de vorm van die bananen
Een vorm die vruchtenschalen niet ontsiert
Wat spijtig dat er door erotomanen
Zo vaak en onbeschaamd om wordt gegierd
In Afrika, zoals u weet
Tenzij u 't niet vernomen had, bestaat nu sinds een jaar of wat
Een staatshoofd dat Banana heet
Beheersen vaak de politiek
In Nederland, god zij geloofd, daar staat een snijboon aan het hoofd
Dat is een andere rubriek
We kunnen zoveel leren van bananen
Ze doen in onze wereld zoveel goed
Dus zijn uw geestvermogens aan het tanen
Dat u zo om bananen brullen moet
Die groeien ook in Panama
Daar zijn ze echter meer ovaal, misschien vanwege dat Kanaal
Ik kijk dat thuis wel even na
Zijn zeer veelzijdig bovendien
Men fluistert dat Napoleon er kunstjes mee verrichten kon
En dat geldt ook voor Josephine
Ba ba-ba-ba ba-ba-ba ba-ba bananen
Toe, lacht u even niet zo dom
Ik wil een antwoord op de vraag, en snel en goed verstaanbaar graag
Waarom zijn de bananen krom![]()
Hotlinking is not permitted on ImageBam!Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.![]()
IK WIST NIET DAT IK EEN FANCLUB HADOp zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)![]()
IK HEB DAT PROBLEEM OOK! HOE KRIJG IK NOU WEER KLEINE LETTERS?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:59 schreef banaantjeEE het volgende:
IK WIST NIET DAT IK EEN FANCLUB HADCanada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: