Wtf, was is dat nu weer voor achterlijke, op niets gebaseerde conclusie.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:07 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Dat vind ik dus raar
Het lijkt al zo dat ze de hoop al opgegeven hebben..
De ouders zeiden toch dat dat meisje hun dochter niet was of zo. En dat dat meisje en die man doorliepen.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:10 schreef Ekfar het volgende:
Die ene buurman had haar toch thuis zien komen iets voor 17.30? Heeft hij dan ook "die man" voor de deur gezien? Zal wel niet maar toch... je gaat er wel steeds meer over nadenken....
En tis natuurlijk ook nog licht buiten om dit tijdstip....
De foto alleen al..is niet up to date! welke ouders heeft geen up to date foto van zijn kind?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:08 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wtf, was is dat nu weer voor achterlijke, op niets gebaseerde conclusie.
Tja, maar hoe groot is de kans dat een grote boze man bij een willekeurig huis aanbelt, hoopt dat er iemand opendoet in wie hij geinteresseerd is, en dat vervolgens het slachtoffer dan ook nog eens vrijwillig meegaat.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:54 schreef alors het volgende:
Misschien hing die gast wel een vaag verhaal op en is ze in haar naiviteit zelf meegelopen.
Oh, hier is er eentje. Om de zoveel tijd realiseer ik me dat en doe er nog snel wat. Ik ben nooit zo van de foto's geweest. Kan toch?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:13 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
De foto alleen al..is niet up to date! welke ouders heeft geen up to date foto van zijn kind?
Waarom zou hij haar niet ooit gezien hebben en sindsdien in de gaten houden, waardoor hij nu dus geweten zou hebben dat ze alleen was?quote:Op maandag 15 maart 2010 17:13 schreef kasper het volgende:
[..]
Tja, maar hoe groot is de kans dat een grote boze man bij een willekeurig huis aanbelt, hoopt dat er iemand opendoet in wie hij geinteresseerd is, en dat vervolgens het slachtoffer dan ook nog eens vrijwillig meegaat.
Zo bedoel ik mijn post niet hoor, ik bedoel alleen dat er tig mogelijkheden zijn en dat weinig nut heeft.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:19 schreef Loveless85 het volgende:
Ja laten we met z'n allen speculeren en voorbarige conclusies trekken
Ikquote:Op maandag 15 maart 2010 17:21 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zo bedoel ik mijn post niet hoor, ik bedoel alleen dat er tig mogelijkheden zijn en dat weinig nut heeft..
.
quote:Op maandag 15 maart 2010 17:19 schreef Loveless85 het volgende:
Ja laten we met z'n allen speculeren en voorbarige conclusies trekken
Ga toch fietsen man.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:13 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
De foto alleen al..is niet up to date! welke ouders heeft geen up to date foto van zijn kind?
Da's precies wat mij steeds dwars zit, idd.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:17 schreef Stali het volgende:
Het kan allemaal best zo zijn. Maar als ik mijn dochter aan de telefoon heb en ze zegt dat er een vreemde meneer aan de deur staat, dan blijf ik toch wel even aan de lijn om te weten wie dat is. Ik vind het zo gek dat ze opgehangen hebben.
Zou kunnen. Maar zoals ik zei: ik acht die kans niet zo groot.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:19 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom zou hij haar niet ooit gezien hebben en sindsdien in de gaten houden, waardoor hij nu dus geweten zou hebben dat ze alleen was?
"Zal wel een collecte zijn" lijkt me echt waarschijnlijker dan "omg dat is vast een ontvoerder".quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Da's precies wat mij steeds dwars zit, idd.
Echt?? Ze is toch 12? Mij werd toen niet meer verteld 'niet de deur opendoen hoor als er wordt aangebeld', en zeker niet in het middag-uur. Zo gevaarlijk is de wereld nou ook weer niet.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:49 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Da's precies wat mij steeds dwars zit, idd.
Tuurlijk, maar dat wil ik dan wel even zeker weten, dus blijf ik aan de foon.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
"Zal wel een collecte zijn" lijkt me echt waarschijnlijker dan "omg dat is vast een ontvoerder".
Blijkbaar dus wel.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:56 schreef Taurus het volgende:
[..]
Echt?? Ze is toch 12? Mij werd toen niet meer verteld 'niet de deur opendoen hoor als er wordt aangebeld', en zeker niet in het middag-uur. Zo gevaarlijk is de wereld nou ook weer niet.
Sorry, maar toch een beetje:quote:Op maandag 15 maart 2010 19:59 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Blijkbaar dus wel.
Een kind van die leeftijd kan de situatie en mensen en hun bedoelingen nog niet goed inschatten, ik neem dat risico gewoon niet.
Misschien omdat ik in een grote stad woon, zou kunnen, maar toch...
Nee maar dat laatste wist mams niet toen ze belde. Als 12 jarige mag je toch zeker wel de deur open doen zonder te bedenken dat de kans bestaat dat er een gek voor staat? Dat je inderdaad verwacht dat het voor jou is en dat je nieuwsgierig bent is een acceptabele reden, maar dat je vreest voor onheil is wel paranoide hoor.quote:Op maandag 15 maart 2010 19:58 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat wil ik dan wel even zeker weten, dus blijf ik aan de foon.
Sowieso zal een man wel voor mij komen voor het een of ander en niet voor mijn kind.
Daarbij optellend dat het kind in deze kou zonder jas de deur uit is gegaan zou bij mij zeker een alarm af doen gaan. Dat is gewoon niet logisch.
Jequote:Op maandag 15 maart 2010 20:02 schreef Taurus het volgende:
[..]
Sorry, maar toch een beetje:![]()
Ik woon ook in een grote stad, dat risico kun je makkelijk nemen. De kans dat er een kwaadaardig iemand voor je deur staat is nihil, en ik wil mijn kind niet opvoeden met het idee dat de deur opendoen gevaarlijk is. Vind je dat niet een fijnere visie om mee te geven aan je kind?
Je kunt dergelijke situaties nooit goed inschatten, al ben je 80. Die overkomen het trouwens ook regelmatig, de wijze, verstandige oudere van dagen als ik opsporing verzocht mag geloven.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:12 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Je't je maar suf.
Ik wil mijn kind met liefde een roze wolkjes en geurige bloemetjes-visie van de wereld meegeven, feit blijft dat er regelmatig gewaarschuwd wordt voor indringers hier, pipo's die onder valse voorwendselen je huis in proberen te komen etc.
Totdat mijn kinderen oud en vooral wijs genoeg zijn dergelijke situaties zelf goed in te schatten blijf ik verantwoordelijk voor dit soort risico's.
En maak je geen zorgen, het zijn geen wereldvreemde bange wezentjes, integendeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |