Huisdieren in bedquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:30 schreef VivaLaHollandia het volgende:
God.... ik wil jullie allebei!! ;-)
Nah, poes die snurkt komt voor.Ligt er hier ook altijd 1 naast mijn hoofd snachts.
toevallig. onze kat weegt 8 kilo (of net iets eronder meen ik.) MIsschien komt het door overgewicht. Hahaquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:28 schreef geppie het volgende:
Die van ons snurkt ook maar dat komt volgens mij gewoon door overgewicht. 'Droomt' ze niet? Zo klinkt het aan het begin van de opname wel een beetje...
Yep. Gezellig. Niks mis mee. Wij zijn een stuk goorder dan die diertjes hoor. En als je eigenlijk niet zo dol bent op al die haren en de diertjes zelf en je ze ook niet bij je in de buurt wilt hebben de hele tijd, doe je er dan wel verstandig aan om aan een huisdier te beginnen als je ze toch niet de liefde kan geven die ze nodig hebben, en teruggeven....quote:
11 is net de fase dat ze lui worden.. iig. bij mij thuisquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:39 schreef Poeke het volgende:
Oke, ik voel me al wat gerustgesteld.
Ze heeft een beetje overgewicht; ze zou 4,0 moeten wegen ipv 4,5 maar ze staat al op light voer. Misschien toch nog iets strenger zijn. En ja, 11 is toch nog niet echt oud?Ze zit pas op de helft
Snurken voor een poes is vrij normaal hoor. Wat ik hier hoor is echt niet vreemd. Als de poes een niet al te spits neusje heeft dan kan dit voor extra snurk zorgenquote:Op woensdag 10 maart 2010 21:39 schreef Poeke het volgende:
Ze heeft een beetje overgewicht; ze zou 4,0 moeten wegen ipv 4,5 maar ze staat al op light voer. Misschien toch nog iets strenger zijn. En ja, 11 is toch nog niet echt oud?Ze zit pas op de helft
quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:43 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Snurken voor een poes is vrij normaal hoor. Wat ik hier hoor is echt niet vreemd. Als de poes een niet al te spits neusje heeft dan kan dit voor extra snurk zorgen
4,5 is ook prima. Niets mis mee. Elf jaar kan halverwege zijn, 11 jaar kan ook al op 3/4 zijn. Ik weet dat niet zo goed... sommige katten worden dik in de twintig, anderen 14. Is wel een groot verschil. Wellicht dat binnenkat zijn en voer etc er ook een grotere rol in speelt. Of het krijgen van liefde/aandacht en beweging/spelen.
Mijn poes plast al een tijdje bloed.... een beetje. Blaasgruis plus ontsteking. Ze zit steeds op de bak, kleine plasjes doen. Wil niet echt over gaan. Jammer genoeg........ steen is niets aan te doen, voer schijnt te kunnen helpen om de urine zuurder te maken waardoor het gruis langzaam oplost. Ook schijn je daarna sterk verdunt blikvoer te kunnen blijven geven als ze dat erg lekker vinden, maar bij deze gaat het niet over...
Ohhh.... deed mijn kat dat maar, maar dan op mijn rug!!quote:Op donderdag 11 maart 2010 11:33 schreef Candaasje het volgende:
Mijn kater slaapt altijd met zijn achterpoten tegen mijn billen aan (ik lig meestal in foetushouding.). Dus wanneer hij begint te kreunen en te trappen krijg ik als het ware een gratis massage
De ander (die van 14) zit of ligt nog wel eens vlak naast mijn hoofd. Maar blijft dan wel wakker en houdt luid spinnend de wacht
Tis lief dat je eraan denkt dat de poes wel eens iets anders wil eten maar het dieet is waarschijnlijk een stuk effectiever als je slechts 1 merk geeft (en dan echt alleen dat, geen snoepjes of iets). De meeste katten hebben er weinig problemen mee altijd hetzelfde te eten.quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:26 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Omdat ik het zelf ook niet lekker vind om elke dag hetzelfde te eten heb ik beide "urineweg" -voeren in huis gehaald. Zowel de Hills als Royal Canin. Als het niet beter wordt ga ik toch nog eens naar de dierenarts, maar ik had begrepen dat het weleens lang kan duren voordat één en ander weg is. Er zijn geloof ik nog twee merken, als ze het voer moet blijven eten als hoofdvoedsel dan denk ik dat ik nog twee zakken van die andere merken via het web bestel. Meer afwisseling voor het diertje. En misschien is het dan uit preventief oogpunt gezien ook wel verstandig om die andere poes ook op dat voer te zetten. Kan geen kwaad geloof ik toch?
En katten laten barfen? Dat is allemaal vers fijngemalen vlees zonder rare toevoegingen. Is dat niet veel beter om te geven als het weer in orde is dan alle blik en droogvoer die in de handel is? In't wild vangen ze ook hun vleessie vers toch? Zit er ook geen zout in en andere gekke dingen en ik WEET dat mijn katten vleessie allebei erg lekker vinden. Ik vind het helemaal niet erg om een vriezertje bij te kopen en die naast de koelkast neer te zetten. 1x per maand een vleesmolen pakken en malen van vlees, mengen en invriezen.quote:Op donderdag 11 maart 2010 13:01 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Tis lief dat je eraan denkt dat de poes wel eens iets anders wil eten maar het dieet is waarschijnlijk een stuk effectiever als je slechts 1 merk geeft (en dan echt alleen dat, geen snoepjes of iets). De meeste katten hebben er weinig problemen mee altijd hetzelfde te eten.
Je kunt je andere poes ook op een blaasgruispreventie dieet zetten als je dat makkelijker vindt maar je moet dan wel oppassen met welk merk en welke soort je geeft. Zo is S/D van Hills niet geschikt voor een kat zonder blaasgruis maar zou C/D eventueel wel gegeven kunnen worden.
Ik ben niet bekend met ''barfen'' maar vers voer is in principe een prima idee als je er die tijd en moeite in wil steken. Je moet dan wel goed op de samenstelling letten, je dierenarts heeft daar misschien wel informatie over. Er moeten namelijk ook groente en vezels in zitten (die krijgen ze in het wild binnen doordat ze de maaginhoud van de dieren die ze opeten ook binnenkrijgen).quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:03 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
En katten laten barfen? Dat is allemaal vers fijngemalen vlees zonder rare toevoegingen. Is dat niet veel beter om te geven als het weer in orde is dan alle blik en droogvoer die in de handel is? In't wild vangen ze ook hun vleessie vers toch? Zit er ook geen zout in en andere gekke dingen en ik WEET dat mijn katten vleessie allebei erg lekker vinden. Ik vind het helemaal niet erg om een vriezertje bij te kopen en die naast de koelkast neer te zetten. 1x per maand een vleesmolen pakken en malen van vlees, mengen en invriezen.
Goed, of slecht?
Dat fonteintje wat jij voor je kat hebt, werkt dat? Ik bedoel... vind ze het interessanter om meer te drinken nu?quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:39 schreef Poeke het volgende:
Done. En done.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met ''barfen'' maar vers voer is in principe een prima idee als je er die tijd en moeite in wil steken. Je moet dan wel goed op de samenstelling letten, je dierenarts heeft daar misschien wel informatie over. Er moeten namelijk ook groente en vezels in zitten (die krijgen ze in het wild binnen doordat ze de maaginhoud van de dieren die ze opeten ook binnenkrijgen).
En wat je zegt, het is het beste als je poes dan wel eerst stabiel en klachtenvrij is. Dan kun je controleren of het vers voer geven werkt. Als het blaasgruis weer terugkomt met vers voer dan is het wellicht toch beter om terug te gaan naar droog voer.
Succes ermee.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:28 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Done. En done.
Ik ga de slager over een tijdje maar eens lief aankijken denk ik... en een vleesmolen halen
Ja, bij mijn katten was het een groot succes; zie hier de review: Drinkbakjes en drinkfonteinenquote:Op donderdag 11 maart 2010 15:22 schreef VivaLaHollandia het volgende:
[..]
Dat fonteintje wat jij voor je kat hebt, werkt dat? Ik bedoel... vind ze het interessanter om meer te drinken nu?
Zal ik ff doen. Wil mn andere poes toch ff een checkup laten krijgen binnenkort, dus dan vraag ik het meteen eventjes.quote:Op donderdag 11 maart 2010 15:44 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Succes ermee.Ik zou je trouwens wel echt aanraden om bij je dierenarts informatie in te winnen, omdat die ook weet wat voor soort blaasgruis je kat heeft (er zijn algemeen gezegd 2 soorten die allebei bij een andere pH waarde van de urine oplossen) en wat voor vers voer daar het beste bij past. Ook kun je sommige dingen beter niet geven (rauw varkensvlees, aardappels) omdat ze hier ziek van kunnen worden.
Thanks, ik ga 't vanavond even lezenquote:Op donderdag 11 maart 2010 16:50 schreef Poeke het volgende:
[..]
Ja, bij mijn katten was het een groot succes; zie hier de review: Drinkbakjes en drinkfonteinen
Nu na een half jaar vinden ze hem nog steeds fantastisch. Ik heb mijn zusje er ook een laten kopen; ook bij haar katten een succes.
Een schildpadpoesjequote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:22 schreef Garbageman het volgende:
Mijn poes snurkt en snuift ook. Ze dan ook al 16
Trouwens sinds ze dit spul eet, ze vindt het héél lekker, heeft ze geen blaasgruis problemen meer.
Royal Canin urinary SO
[ afbeelding ]
Die heb ik ook voor mijn kat maar dan de light versiequote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:22 schreef Garbageman het volgende:
Trouwens sinds ze dit spul eet, ze vindt het héél lekker, heeft ze geen blaasgruis problemen meer.
Royal Canin urinary SO
[ afbeelding ]
Onze poes droomt heel intens dus die maakt nog wel eens wat rare geluidjes. Soms gromt ze alsof ze een kat aan het wegjagen is of maakt ze een bijna miauw geluid. Als ze net wakker is en ze wil weer verder slapen dan maakt ze een heel knorrig bromgeluid terwijl ze zich omdraait.quote:Op woensdag 10 maart 2010 21:23 schreef Poeke het volgende:
Oke, heb ik jullie aandacht?
Iemand ervaringen met snurkende katten? Maak ik me zorgen om niks?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |