abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:23:33 #1
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78990215
Oke, heb ik jullie aandacht?

Mijn poes Belle "kreunt" sinds een half jaar. Ze "piept/kreunt" wanneer ze diep in slaap is en opgerold op haar zij ligt. Het klinkt zo

Ze zit ook vaak vlak naast me (op der buik, pootjes ingestopt) en doet dan een hazeslaapje en dan klinkt het alsof haar neusje verstopt zit (een soort snuivend geluid)

Omdat ik me zorgen maakte ben ik 2 maanden teug met haar naar de DA geweest, full health check; geen bijzonderheden. Omdat je bij een poes natuurlijk niet makkelijk in de neus kan kijken pakte mijn DA een klein plukje watten en hield dat bij haar neus om te kijken of de doorstroming van lucht goed was; ook daar niks mis mee. Conclusie; niks aan de hand, ik kon haar weer mee nemen.

Toch maak ik me zorgen, ze wordt in mei al 11 jaar en die geluidjes ontstaan toch niet zomaar? Ze lijkt er zelf overigens absoluut geen last van te hebben.

De dame in kwestie:

Iemand ervaringen met snurkende katten? Maak ik me zorgen om niks?

[ Bericht 0% gewijzigd door Poeke op 13-03-2010 23:52:31 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_78990357
Hulde voor de OP!
Ik denk dat je het met oudere mensen kunt vergelijken, want die beginnen ook vaak met snurken Dus maak je geen zorgen, klinkt wel schattig
Noot noot.
pi_78990388
Mijn vriendin kreunt ook als ik haar poes aanraak
pi_78990404
mijn kat snurkt ook regelmatig hij is ook gezond. maar erg lui
Mijn piek is kwijt
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:28:14 #5
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_78990409
Volgens mij loopt er gewoon zo nu en dan een uberknappe kater voor het raam
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_78990424
Die van ons snurkt ook maar dat komt volgens mij gewoon door overgewicht. 'Droomt' ze niet? Zo klinkt het aan het begin van de opname wel een beetje...
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:30:36 #7
294640 VivaLaHollandia
http://www.truthtube.tv
pi_78990498
God.... ik wil jullie allebei!! ;-)
Nah, poes die snurkt komt voor.Ligt er hier ook altijd 1 naast mijn hoofd snachts.
Arguing on the internet is like running in the special olympics; even if you win: you're still retarded...
pi_78990523
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:30 schreef VivaLaHollandia het volgende:
God.... ik wil jullie allebei!! ;-)
Nah, poes die snurkt komt voor.Ligt er hier ook altijd 1 naast mijn hoofd snachts.
Huisdieren in bed
Noot noot.
pi_78990537
Die van mij snurkt ook maar hij's harstikke dik dus dat zou het goed kunnen verklaren.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_78990595
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:28 schreef geppie het volgende:
Die van ons snurkt ook maar dat komt volgens mij gewoon door overgewicht. 'Droomt' ze niet? Zo klinkt het aan het begin van de opname wel een beetje...
toevallig. onze kat weegt 8 kilo (of net iets eronder meen ik.) MIsschien komt het door overgewicht. Haha . en het lijkt wel erg op dromen ja.
Mijn piek is kwijt
pi_78990642
Mijn oudste kat snurkt ook als ze slaapt. Ze is wel ietwat te zwaar, maar zelf heeft ze dr geen last van. Pas als ze niet snurkt ga ik me zorgen maken
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:36:45 #12
294640 VivaLaHollandia
pi_78990831
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:31 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Huisdieren in bed
Yep. Gezellig. Niks mis mee. Wij zijn een stuk goorder dan die diertjes hoor. En als je eigenlijk niet zo dol bent op al die haren en de diertjes zelf en je ze ook niet bij je in de buurt wilt hebben de hele tijd, doe je er dan wel verstandig aan om aan een huisdier te beginnen als je ze toch niet de liefde kan geven die ze nodig hebben, en teruggeven....
Arguing on the internet is like running in the special olympics; even if you win: you're still retarded...
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:39:07 #13
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78990985
Oke, ik voel me al wat gerustgesteld.

Ze heeft een beetje overgewicht; ze zou 4,0 moeten wegen ipv 4,5 maar ze staat al op light voer. Misschien toch nog iets strenger zijn. En ja, 11 is toch nog niet echt oud? Ze zit pas op de helft
Uit Eindhoven
pi_78991015
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:39 schreef Poeke het volgende:

Ze heeft een beetje overgewicht; ze zou 4,0 moeten wegen ipv 4,5 maar ze staat al op light voer. Misschien toch nog iets strenger zijn. En ja, 11 is toch nog niet echt oud? Ze zit pas op de helft
11 is net de fase dat ze lui worden.. iig. bij mij thuis
Mijn piek is kwijt
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:43:52 #15
294640 VivaLaHollandia
pi_78991262
quote:

Snurken voor een poes is vrij normaal hoor. Wat ik hier hoor is echt niet vreemd. Als de poes een niet al te spits neusje heeft dan kan dit voor extra snurk zorgen
4,5 is ook prima. Niets mis mee. Elf jaar kan halverwege zijn, 11 jaar kan ook al op 3/4 zijn. Ik weet dat niet zo goed... sommige katten worden dik in de twintig, anderen 14. Is wel een groot verschil. Wellicht dat binnenkat zijn en voer etc er ook een grotere rol in speelt. Of het krijgen van liefde/aandacht en beweging/spelen.

Mijn poes plast al een tijdje bloed.... een beetje. Blaasgruis plus ontsteking. Ze zit steeds op de bak, kleine plasjes doen. Wil niet echt over gaan. Jammer genoeg........ steen is niets aan te doen, voer schijnt te kunnen helpen om de urine zuurder te maken waardoor het gruis langzaam oplost. Ook schijn je daarna sterk verdunt blikvoer te kunnen blijven geven als ze dat erg lekker vinden, maar bij deze gaat het niet over...
pi_78991265
Dat monster van ons weegt 7.5 kilo en is écht niet vooruit te branden. Die pit rustig 20 uur per dag ofzo. Ze is een hele tijd op dieet geweest maar hielp voor geen meter en het voer was vrij duur dus daar ben ik maar mee gekapt. Ze snurkt trouwens net een half jaar ofzo en ze is 7 jaar.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 10 maart 2010 @ 21:58:06 #17
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_78992122
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:43 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

Snurken voor een poes is vrij normaal hoor. Wat ik hier hoor is echt niet vreemd. Als de poes een niet al te spits neusje heeft dan kan dit voor extra snurk zorgen
4,5 is ook prima. Niets mis mee. Elf jaar kan halverwege zijn, 11 jaar kan ook al op 3/4 zijn. Ik weet dat niet zo goed... sommige katten worden dik in de twintig, anderen 14. Is wel een groot verschil. Wellicht dat binnenkat zijn en voer etc er ook een grotere rol in speelt. Of het krijgen van liefde/aandacht en beweging/spelen.

Mijn poes plast al een tijdje bloed.... een beetje. Blaasgruis plus ontsteking. Ze zit steeds op de bak, kleine plasjes doen. Wil niet echt over gaan. Jammer genoeg........ steen is niets aan te doen, voer schijnt te kunnen helpen om de urine zuurder te maken waardoor het gruis langzaam oplost. Ook schijn je daarna sterk verdunt blikvoer te kunnen blijven geven als ze dat erg lekker vinden, maar bij deze gaat het niet over...

Wat voor voer krijgt ze? Mijn kater had blaasgruis en zodra ik overstapte op Hills (nu zit ie op Royal Canin, maakt in principe qua kwaliteit niet veel uit) was het helemaal over. Zij gewoon droge brokjes trouwens.
Uit Eindhoven
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:26:36 #18
294640 VivaLaHollandia
pi_78993643
Omdat ik het zelf ook niet lekker vind om elke dag hetzelfde te eten heb ik beide "urineweg" -voeren in huis gehaald. Zowel de Hills als Royal Canin. Als het niet beter wordt ga ik toch nog eens naar de dierenarts, maar ik had begrepen dat het weleens lang kan duren voordat één en ander weg is. Er zijn geloof ik nog twee merken, als ze het voer moet blijven eten als hoofdvoedsel dan denk ik dat ik nog twee zakken van die andere merken via het web bestel. Meer afwisseling voor het diertje. En misschien is het dan uit preventief oogpunt gezien ook wel verstandig om die andere poes ook op dat voer te zetten. Kan geen kwaad geloof ik toch?
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:45:32 #19
294640 VivaLaHollandia
pi_78994578
Overigens, ivm het opzuigen van kattenharen heb ik van alles geprobeerd ondertussen en mocht iemand ook een beetje kriegel worden af en toe: via www.stofzuigerzakkenonline.nl kun je de fluweelborstel (dubbele uitvoering) in huis halen en van alle dingen die ik uitgeprobeerd heb (van verschillende draaiende en blablabla borstels en monden) is dit absolute magie No kidding. Voor een paar eurie maar.

En toch nog ff wat het vies zijn van katten betreft: als ik mijn neus in hun vacht duw met knuffelen en aan ze ruik, dan ruiken ze altijd vrij fris, soms zelfs lekker. En nee, ze komen niet op het wasgoed oid dus dat kan het niet zijn. Nee... die katjes zijn heel schoon van zichzelf. Veel schoner als wijzelf. En al zou dat niet zo zijn: ze zijn *zo* vreselijk lief en zacht en knuffelig, reageren op mijn roepen en roepen terug terwijl ze aan komen rennen, als ik mijn teen stoot en ik loop te gvd-en dan komen ze de kamer in om te kijken wat er nou weer aan de hand is, als ik pijn heb komen ze, als ik ziek ben trekken ze extra naar me toe, ze spelen leuk, ze babbelen lekker terug, ze snappen wat ik bedoel of wil met/van veel dingetjes en ik hoop ook dat dat omgekeerd zo is En dan zijn ze ook nog eens vreselijk lief voor elkaar altijd.

Yep.
pi_79005926
Die fluweelborstel zat er bij onze stofzuiger gelukkgi bij. Die gebruik ik ook altijd om de haren van de bank en de stoelen te halen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:49:58 #21
209054 Charmedmatzzie
Overal relevant.
pi_79006054
Snurkende poezen
pi_79007176
Mijn kat maakt precies dezelfde geluiden (soms ook echt gewoon luid) en is inmiddels 14 (bijna 15) jaar. Ze heeft laatst bij de DA een hele check-up gehad (Inclusief bloedtest vanwege het feit dat ze al wat ouder is) en daar kwam uit dat het een hartstikke gezonde kat is. Niks aan de hand verder. Dus tja, het zal er wel bijhoren. Vooral als ze diep in slaap (en vermoedelijk droomt ze dan) doet ze het erg.

Onze kater (9 jaar als ik me niet vergis, zou ik even moeten nakijken in de agenda ) kreunt ook af en toe in zijn slaap. Dan ligt hij vaak ook wild te trappelen met zijn achterpoten.
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:19:56 #23
294640 VivaLaHollandia
pi_79007346
Hahaha, ja... heerlijk. Als die poes naast je ligt te slapen en te snurken en je ziet dan dat ze dromen door hun pootjes, bekkie, ogen en de geluidjes die ze maken. Me = in love.
Als mijn poes naast me ligt als ik ga slapen, dan schuif ik mijn hoofd ook weleens wat op en dan mag ik haar als kussentje gebruiken. En spinnen dan joh... hahaha, val ik ook zo van in slaap. Nee, zou dat niet willen missen.
pi_79007871
Mijn kater slaapt altijd met zijn achterpoten tegen mijn billen aan (ik lig meestal in foetushouding.). Dus wanneer hij begint te kreunen en te trappen krijg ik als het ware een gratis massage
De ander (die van 14) zit of ligt nog wel eens vlak naast mijn hoofd. Maar blijft dan wel wakker en houdt luid spinnend de wacht
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:50:05 #25
294640 VivaLaHollandia
pi_79010857
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:33 schreef Candaasje het volgende:
Mijn kater slaapt altijd met zijn achterpoten tegen mijn billen aan (ik lig meestal in foetushouding.). Dus wanneer hij begint te kreunen en te trappen krijg ik als het ware een gratis massage
De ander (die van 14) zit of ligt nog wel eens vlak naast mijn hoofd. Maar blijft dan wel wakker en houdt luid spinnend de wacht
Ohhh.... deed mijn kat dat maar, maar dan op mijn rug!!
pi_79011326
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:26 schreef VivaLaHollandia het volgende:
Omdat ik het zelf ook niet lekker vind om elke dag hetzelfde te eten heb ik beide "urineweg" -voeren in huis gehaald. Zowel de Hills als Royal Canin. Als het niet beter wordt ga ik toch nog eens naar de dierenarts, maar ik had begrepen dat het weleens lang kan duren voordat één en ander weg is. Er zijn geloof ik nog twee merken, als ze het voer moet blijven eten als hoofdvoedsel dan denk ik dat ik nog twee zakken van die andere merken via het web bestel. Meer afwisseling voor het diertje. En misschien is het dan uit preventief oogpunt gezien ook wel verstandig om die andere poes ook op dat voer te zetten. Kan geen kwaad geloof ik toch?
Tis lief dat je eraan denkt dat de poes wel eens iets anders wil eten maar het dieet is waarschijnlijk een stuk effectiever als je slechts 1 merk geeft (en dan echt alleen dat, geen snoepjes of iets). De meeste katten hebben er weinig problemen mee altijd hetzelfde te eten.

Je kunt je andere poes ook op een blaasgruispreventie dieet zetten als je dat makkelijker vindt maar je moet dan wel oppassen met welk merk en welke soort je geeft. Zo is S/D van Hills niet geschikt voor een kat zonder blaasgruis maar zou C/D eventueel wel gegeven kunnen worden.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:03:58 #27
294640 VivaLaHollandia
pi_79017246
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 13:01 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Tis lief dat je eraan denkt dat de poes wel eens iets anders wil eten maar het dieet is waarschijnlijk een stuk effectiever als je slechts 1 merk geeft (en dan echt alleen dat, geen snoepjes of iets). De meeste katten hebben er weinig problemen mee altijd hetzelfde te eten.

Je kunt je andere poes ook op een blaasgruispreventie dieet zetten als je dat makkelijker vindt maar je moet dan wel oppassen met welk merk en welke soort je geeft. Zo is S/D van Hills niet geschikt voor een kat zonder blaasgruis maar zou C/D eventueel wel gegeven kunnen worden.
En katten laten barfen? Dat is allemaal vers fijngemalen vlees zonder rare toevoegingen. Is dat niet veel beter om te geven als het weer in orde is dan alle blik en droogvoer die in de handel is? In't wild vangen ze ook hun vleessie vers toch? Zit er ook geen zout in en andere gekke dingen en ik WEET dat mijn katten vleessie allebei erg lekker vinden. Ik vind het helemaal niet erg om een vriezertje bij te kopen en die naast de koelkast neer te zetten. 1x per maand een vleesmolen pakken en malen van vlees, mengen en invriezen.

Goed, of slecht?

edit: like that -> http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,48979.0.html
pi_79017817
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:03 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

En katten laten barfen? Dat is allemaal vers fijngemalen vlees zonder rare toevoegingen. Is dat niet veel beter om te geven als het weer in orde is dan alle blik en droogvoer die in de handel is? In't wild vangen ze ook hun vleessie vers toch? Zit er ook geen zout in en andere gekke dingen en ik WEET dat mijn katten vleessie allebei erg lekker vinden. Ik vind het helemaal niet erg om een vriezertje bij te kopen en die naast de koelkast neer te zetten. 1x per maand een vleesmolen pakken en malen van vlees, mengen en invriezen.

Goed, of slecht?
Ik ben niet bekend met ''barfen'' maar vers voer is in principe een prima idee als je er die tijd en moeite in wil steken. Je moet dan wel goed op de samenstelling letten, je dierenarts heeft daar misschien wel informatie over. Er moeten namelijk ook groente en vezels in zitten (die krijgen ze in het wild binnen doordat ze de maaginhoud van de dieren die ze opeten ook binnenkrijgen).

En wat je zegt, het is het beste als je poes dan wel eerst stabiel en klachtenvrij is. Dan kun je controleren of het vers voer geven werkt. Als het blaasgruis weer terugkomt met vers voer dan is het wellicht toch beter om terug te gaan naar droog voer.
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:22:18 #29
294640 VivaLaHollandia
pi_79018044
quote:

Dat fonteintje wat jij voor je kat hebt, werkt dat? Ik bedoel... vind ze het interessanter om meer te drinken nu?
  donderdag 11 maart 2010 @ 15:28:15 #30
294640 VivaLaHollandia
pi_79018298
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:16 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met ''barfen'' maar vers voer is in principe een prima idee als je er die tijd en moeite in wil steken. Je moet dan wel goed op de samenstelling letten, je dierenarts heeft daar misschien wel informatie over. Er moeten namelijk ook groente en vezels in zitten (die krijgen ze in het wild binnen doordat ze de maaginhoud van de dieren die ze opeten ook binnenkrijgen).

En wat je zegt, het is het beste als je poes dan wel eerst stabiel en klachtenvrij is. Dan kun je controleren of het vers voer geven werkt. Als het blaasgruis weer terugkomt met vers voer dan is het wellicht toch beter om terug te gaan naar droog voer.
Done. En done.
Ik ga de slager over een tijdje maar eens lief aankijken denk ik... en een vleesmolen halen
pi_79018972
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:28 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

Done. En done.
Ik ga de slager over een tijdje maar eens lief aankijken denk ik... en een vleesmolen halen
Succes ermee. Ik zou je trouwens wel echt aanraden om bij je dierenarts informatie in te winnen, omdat die ook weet wat voor soort blaasgruis je kat heeft (er zijn algemeen gezegd 2 soorten die allebei bij een andere pH waarde van de urine oplossen) en wat voor vers voer daar het beste bij past. Ook kun je sommige dingen beter niet geven (rauw varkensvlees, aardappels) omdat ze hier ziek van kunnen worden.
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:50:05 #32
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_79022204
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:22 schreef VivaLaHollandia het volgende:

[..]

Dat fonteintje wat jij voor je kat hebt, werkt dat? Ik bedoel... vind ze het interessanter om meer te drinken nu?
Ja, bij mijn katten was het een groot succes; zie hier de review: Drinkbakjes en drinkfonteinen

Nu na een half jaar vinden ze hem nog steeds fantastisch. Ik heb mijn zusje er ook een laten kopen; ook bij haar katten een succes.
Uit Eindhoven
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:01:43 #33
294640 VivaLaHollandia
pi_79022748
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 15:44 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Succes ermee. Ik zou je trouwens wel echt aanraden om bij je dierenarts informatie in te winnen, omdat die ook weet wat voor soort blaasgruis je kat heeft (er zijn algemeen gezegd 2 soorten die allebei bij een andere pH waarde van de urine oplossen) en wat voor vers voer daar het beste bij past. Ook kun je sommige dingen beter niet geven (rauw varkensvlees, aardappels) omdat ze hier ziek van kunnen worden.
Zal ik ff doen. Wil mn andere poes toch ff een checkup laten krijgen binnenkort, dus dan vraag ik het meteen eventjes.
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:02:22 #34
294640 VivaLaHollandia
pi_79022776
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:50 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ja, bij mijn katten was het een groot succes; zie hier de review: Drinkbakjes en drinkfonteinen

Nu na een half jaar vinden ze hem nog steeds fantastisch. Ik heb mijn zusje er ook een laten kopen; ook bij haar katten een succes.
Thanks, ik ga 't vanavond even lezen
pi_79038936
Mijn 2 katten snurken allebei, de een is 3 jaar oud en weegt 6 kilo de ander 11 en weegt 3 kilo.
pi_79110849
Mijn poes snurkt en snuift ook. Ze dan ook al 16
Trouwens sinds ze dit spul eet, ze vindt het héél lekker, heeft ze geen blaasgruis problemen meer.
Royal Canin urinary SO

...
pi_79112487
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:22 schreef Garbageman het volgende:
Mijn poes snurkt en snuift ook. Ze dan ook al 16
Trouwens sinds ze dit spul eet, ze vindt het héél lekker, heeft ze geen blaasgruis problemen meer.
Royal Canin urinary SO

[ afbeelding ]
Een schildpadpoesje
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:41:24 #38
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_79113781
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:00 schreef Laysa het volgende:

[..]

Een schildpadpoesje
Zou het in de familie zitten
Uit Eindhoven
pi_79119061
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:22 schreef Garbageman het volgende:
Royal Canin urinary SO

[ afbeelding ]
Die heb ik ook voor mijn kat maar dan de light versie
pi_79131539
Goed spul hè?
Ik heb een speciaal maatbekertje zodat ik de dagelijkse hoeveelheid kan afmeten, want Winnie kan de hele dag wel van het spul eten. Ze krijgt verdeeld over de dag steeds een beetje.
...
pi_79655972
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 21:23 schreef Poeke het volgende:
Oke, heb ik jullie aandacht?
Iemand ervaringen met snurkende katten? Maak ik me zorgen om niks?
Onze poes droomt heel intens dus die maakt nog wel eens wat rare geluidjes. Soms gromt ze alsof ze een kat aan het wegjagen is of maakt ze een bijna miauw geluid. Als ze net wakker is en ze wil weer verder slapen dan maakt ze een heel knorrig bromgeluid terwijl ze zich omdraait.
Conclusie: poezen kunnen snurken, lijkt me verder niets om je zorgen over te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')