En dan komt er controle en dan ben je de lul.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:11 schreef June. het volgende:
[..]
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.
En het leuke is, dat dubbele piepje merken sommige buschauffeurs niet eens opIn principe zou je dan ook gewoon gratis kunnen reizen in de bus.
Je moet opnieuw je reisproduct activeren.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef Goesje het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn studenten ov-chipkaart verloren. Ik heb inmiddels een bevestiging gehad dat mijn aanvraag goed gekeurd is en dat ik binnen twee weken mijn vervangende kaart krijg. Weet iemand of ik nu er weer een reisproduct op moeten zetten of dat deze er door het ov-chip bedrijf er al op is gezet?
Wat ik wel apart vind dat ik volgens alle medewerkers een nieuwe aanvraag moest indienen en geen aanvraag voor een vervangende kaart moest aanvragen terwijl ik nu dus wel en vervangende kaart krijg. Die mensen bij de klantenservice vertellen toch elke keer wat anders dus weet ook niet meer wie ik moet geloven.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Hangt van je bus af denk ikquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan je eigenlijk nog zien wat je betaald als je je ov-chip gebruikt.
Ik heb een week-ov en als ik in het weekend incheck staat er gewoon welkom wkstudent ofzo en als ik uitcheck alleen maar 'tot ziens'. Ik dacht dat er een bedrag dat van je kaart af gaat erbij zou komen te staan als je uitcheckt en je saldo? Of reis ik gewoon gratis dan.
Ik zie alleen "goede reis"quote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:05 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hangt van je bus af denk ik. Bij mij staat het er gewoon op altijd. "Welkom wkstudent" zie ik daarentegen niet.
Dat denk ik niet, maar waarom zou je hem niet terugsturen? Reisproduct is er toch afgehaald, dus je hebt er eigenlijk niets aan..quote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:45 schreef 101_sts het volgende:
Sinds kort heb ik mijn ''echte'' OV chipkaart gekregen. Nu heb ik hier nog een tijdelijke liggen die ik eigenlijk zou moeten terugsturen. Als ik m niet terugstuur... riskeer ik dan een boete? iemand een idee?
voor de hebquote:Op dinsdag 23 maart 2010 16:49 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, maar waarom zou je hem niet terugsturen? Reisproduct is er toch afgehaald, dus je hebt er eigenlijk niets aan..
Ja, ervaring mee.. Bellen naar de klantenservice, een nieuw aanvraagforumulier aanvragen.. wachten.. aanvraagforumulier opsturen.. wachten.. En ja, die kaartjes zal je moeten gaan betalen vrees ik voor jequote:Op woensdag 24 maart 2010 23:03 schreef Cpt. het volgende:
Hoi, mijn OV-chipkaart doet dus helemaal niks meer. Ik moet dus een nieuwe gaan regelen, iemand hier ervaring mee?
Hoe moet ik nou elke dag van Rotterdam naar Utrecht komen? Kaartjes kan ik niet betalen.
Je moet altijd zelf je studentenreisproduct van je OV-chipkaart laten verwijderen als je er geen recht op hebt.quote:Op donderdag 8 april 2010 22:49 schreef Jojoke het volgende:
Toch nog een vraag. In de OP wordt de vraag beantwoord voor als je een studie eindigt. Geldt hetzelfde voor als je afstudeert? Ik begrijp van de DUO site dat de onderwijsinstelling doorgeeft dat je afgestudeerd bent en er staat niet bij dat je wel zelf de ov-chipkaart moet stopzetten.
Sowieso die boete niet betalen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:21 schreef NYFD het volgende:
Gisteren een boete gehad van 35 euro + ritprijs omdat mijn OV-chipkaart het volgens de conducteur het niet deed (het was de eerste keer dat ik hier iets van hoorde). Later in een andere trein nog een keer laten controleren, toen deed 'ie 't wel. Vanmiddag herkende de terminal van de conducteur m'n kaart weer niet, wat nu?
Veelgestelde vragen, lijst 2, onderaanquote:Dat kan kloppen. Er zijn twee verschijningsvormen van de Studenten OV-chipkaart: één met een gekleurd OCW-logo op de voorkant en een witte achterkant met tekst, en één met een zwart OCW-logo op de voorkant en een wei met koeien op de achterkant. Beide kaarten zijn specifiek ontwikkeld om er het studentenreisproduct op te laden en hebben dezelfde functionaliteit.
Geen flauw idee eigenlijk - het is een anonieme kaart,..Ik dvrees dat je een nieuwe moet aanvragen aangezien je (pin me er niet op vast) in de Syntus/Arriva niet met die soort kaart kan reizen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 00:27 schreef Isaidboom het volgende:
Ok, probleem!
Mijn kaart begint heel leuk met 3528 0104, waarmee ELKE Studenten OV-chipkaart mee begint. Helaas heb ik deze kaart gekregen met mijn Voordeelurenabonnement eerder dit jaar, en heb pas vanaf april recht op het reisproduct. Dat reisproduct heb ik nu eindelijk opgehaald, maar er staat wel een lachende vrouw op, zonder een logo van DUO/OCW.
[..]
Veelgestelde vragen, lijst 2, onderaan
Hoe moet ik nu mezelf bij Arriva/Syntus/overige (TREIN) bekendmaken dat ik gratis reis? per trein kun je niet inchecken, en het uiterlijk van de kaart is net als deze, maar dan met een lachende vrouw:
http://tedvanlieshout.web-log.nl/photos/uncategorized/ov.jpg
Wat er bij mij bovenin staat: [Ov-chipkaartlogo] ov-chipkaart *7cijfers* [ns-logo]
Iemand ideeën? Ik heb geen zin in een boete namelijk...
Dan is het toch gewoon een railrunner? Die kunnen sowieso toch anoniem zijn? Maar blijft het punt: andere maatschappijen.. Je zou op de website kunnen kijken van syntus/arriva of zij nog de railrunner accepteren en/of anoniem (lijkende) kaarten?quote:Op dinsdag 13 april 2010 07:13 schreef Isaidboom het volgende:
Bedankt voor je reactie!
Heb 'm even gepainted: dit is de kaart:
http://yfrog.com/0qkaartpp
Geen anonieme OV-chipkaart dus, tenzij je iets anders bedoeld met anoniem in deze zin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |