abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79206113
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:43 schreef Jivis het volgende:

[..]

Maar waarom heb je aan het begin geen nieuwe aangevraagd en de defecte opgestuurd? Of kreeg je toen die tijdelijke?
Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.

Edit: er werd mij over de telefoon trouwens niets verteld over de defecte opsturen o.i.d., alleen maar dat ik op de website "vervangende chipkaart aanvragen" moest aanvinken.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:57:10 #102
133369 Jivis
Critikut
pi_79206347
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:52 schreef timhu het volgende:

[..]

Ik heb dus ook een nieuwe aangevraagd, deze heb ik nog steeds niet binnen. Bij de aanvraag heb ik een tijdelijke als vervanging gekregen, en sindsdien wacht ik dus op mijn nieuwe.

Edit: er werd mij over de telefoon trouwens niets verteld over de defecte opsturen o.i.d., alleen maar dat ik op de website "vervangende chipkaart aanvragen" moest aanvinken.
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?

Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden .
Amen.
pi_79206573
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Jivis het volgende:

[..]

Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?

Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden .
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:07:20 #104
133369 Jivis
Critikut
pi_79206752
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef timhu het volgende:

[..]

Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
Mooi, daar wou ik dus over bellen. Weet ik genoeg, ik houd deze kaart gewoon tot de zomer als er geen erg grote problemen ontstaan. Tegen die tijd vraag ik wel een nieuwe aan.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:36 #105
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79207149
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer ) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.

Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
AFC AJAX
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:29:00 #106
133369 Jivis
Critikut
pi_79207533
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Ja, lekker zijn die berichten inderdaad, als je zelf met zo'n kutkaart zit die half werkt. Als er constant nieuws verschijnt dat het "een groot succes" is worden de problemen natuurlijk nooit onderkend.

Alleen die overbelaste helpdesk bewijst toch al dat het echt niet snor zit met dit systeem?
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:33:47 #107
133369 Jivis
Critikut
pi_79207700
Ik post hier echt teveel trouwens.
Amen.
pi_79208097
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer ) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.

Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Inderdaad, sommige instanties laten ons via de media doen geloven dat het allemaal een groot succes is. Feitelijk zijn er gewoon nog te veel problemen, en had het feest niet door onze strot gedrukt mogen worden.

Neem bijvoorbeeld de tijdelijke chipkaart. Deze is sinds vandaag niet meer bruikbaar terwijl de bedoeling van deze kaart zou moeten zijn om de afwachting van je goede kaart te overbruggen. Dit is opeens niet meer het geval, en er is geen tussenoplossing.
pi_79208843
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik post hier echt teveel trouwens.
Nee hoor
Gelukkig hoef ik de komende weken vrij weinig te reizen, hopelijk krijg ik snel een nieuwe die mijn defecte vervangt.
pi_79209575
Het blijft geweldig om te zien dat van die ov checkers (waar je in en uit kunt checken) op de Boelelaan direct tegen de Vrije Universiteit van de 9 (1 checkt je saldo) er maar 1 werkt en daar komen de meeste mensen ook nog niet eens... en ze doen het al weken of wellicht zelfs paar maanden niet. En ik kom het regelmatig ook elders tegen. Naast dat, ook allemaal problemen over dat men meer pasjes heeft (terwijl het idee was voor alle OV 1 kaart te hebben, maar vervolgens zie je mensen met 5 pasjes in hun hand ze 1 voor 1 proberen), je kunt nog steeds makkelijk zwart rijden (gewoon achter iemand aan, en niet op bv centraal station want daar lopen beveiligers rond, alhoewel laatst iemand voor mij gewoon zo mee kon lopen en niemand die ingreep...), wordt nog steeds onterecht geld afgehaald, toeristen hebben de grootste problemen ermee, verschillende tarieven voor zowat elke mogelijke combinatie, etcetera.

Het is echt een schande dit OV systeem. Wie dit bedacht heeft moeten ze echt vervangen en snel andere maatregelen doorvoeren..
pi_79210655
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd . Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zetten en ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
pi_79210876
Die overige producten is juist goed volgens mij hoor, dat heb ik ook...

net even mijn kaart uitgelezen aan de automaat, en hij gaf ook nog tijdelijke producten aan
pi_79211141
Die "overige" zijn de 2 tijdelijke activaties, je tijdelijke week en weekend product.
Het zou helpen als alle instanties eens hetzelfde gingen communiceren over juist dit soort "problemen".
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:34:02 #114
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_79212889
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef maartuh21 het volgende:
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd . Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zetten en ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
Sorry hoor, als je gewoon recht hebt op een OV dan snap ik echt niet dat je zo gek bent om een kaartje te gaan kopen. Als je dan een boete zou krijgen, dan kan je de conducteur gewoon die hele papierwinkel laten zien. Heeft ie dan nog het lef om hem uit te schrijven, dan kan je gewoon in beroep gaan.

Laat je niet verneuken!
pi_79215618
Mijn kaart is defect!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:46:01 #116
133369 Jivis
Critikut
pi_79216351
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:30 schreef Luutgaert het volgende:
Mijn kaart is defect!
Welcome to the club!
Amen.
pi_79219177
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:04:47 #118
133369 Jivis
Critikut
pi_79230841
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Eindelijk gerechtigheid . I'll keep it in mind. Heb sowieso altijd een printje van Mijn IB-groep in mijn tas met het bewijs dat ik gewoon geactiveerd heb .
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:12:36 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79231274
ik ben benieuwd hoe het met mijn kaart zit. Ik heb er nog niet mee hoeven reizen gelukkig. Al zie ik er wel tegen aan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79233251
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Welcome to the club!
pi_79233390
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:43:06 #122
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_79238567
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Moet je dan nu nog wel weer je product ophalen?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_79241337
Ja.
pi_79243444
Grappige scène in de trein net .

Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."

.

Snap niks van die malle kaart .
Amen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:55:15 #125
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_79245965
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).

Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.

En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?

Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen

Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
Het was een brief van de Dienst Uitvoering Onderwijs, met daarop de melding dat ik op 9 januari 2010 een weekabonnement in gebruik heb genomen. Maar goed, ik zie wel hoe het gaat allemaal, ik hoef niet zo heel vaak naar college gelukkig

[ Bericht 0% gewijzigd door Gizmore op 17-03-2010 11:07:19 ]
Maar toch niet helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')