Moet je dan nu nog wel weer je product ophalen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Het was een brief van de Dienst Uitvoering Onderwijs, met daarop de melding dat ik op 9 januari 2010 een weekabonnement in gebruik heb genomen. Maar goed, ik zie wel hoe het gaat allemaal, ik hoef niet zo heel vaak naar college gelukkigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).
Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.
En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?
Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen
Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
wtfquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:41 schreef Jivis het volgende:
Grappige scène in de trein net.
Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."![]()
.
Snap niks van die malle kaart.
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:06 schreef Chicolate het volgende:
Sinds wanneer moet je ook inchecken in de trein? Ik had vandaag ingangscontrole op het station en die vent liet me naar beneden lopen om in te checken, want dat moest vanaf 16 maart (controle bovenaan de trap) ... op pagina 1 van dit topic staat nog dat het niet hoeft bij de NS... Trein nog wel gehaald gelukkig
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.
Ja? Op ons station [Groningen] heb je ze niet, maar ik las al ergens dat die sowieso nog niet alleen voor de chipkaart zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?
Mijn kaart doet het dus ook soms niet en soms wel (ene keer zegt de conducteur: primaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:52 schreef DanseMacabre het volgende:
ov-chipkaart geldt bij de ns inderdaad nog als zichtkaart maar niet alle conducteurs zijn daar van op de hoogte.
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog steeds helemaal geen kaart hebben ontvangen?
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoordquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Er moet wel een geldig reisproduct op staan, maar dat ie als zichtkaart geldt wil gewoon zeggen dat je voorlopig nog niet hoeft in te checken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...
2 weken nadat ik het formulier opgestuurd had.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Rejected het volgende:
[..]
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoord
Welk mailadres?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:21 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
quote:Als de kaart wel defect is dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice op het nummer 0900-0980. Zij gaan jouw SOVC blokkeren en je een beëindigingformulier sturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld dien je een nieuwe aanvraag te doen via internet.
Bij mij ging het zo:quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Bedankt voor deze tip: ik wachtte al weken op de bevestiging maar nadat ik een mail naar dat adres had gestuurd kreeg ik die een uur later opeens "toevallig".quote:
Hadden hun kaarten nog nietquote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
[..]
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?
Ik had deze week een conducteur die mijn kaart niet kon scannen en hem weer teruggaf onder het mom: "Zal wel aan m'n apparaat liggen".
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:36 schreef Granaatappel het volgende:
Hallo,
Vandaag heb ik een bevestiging gekregen voor mijn aanvraag studiefinanciering, en Opgave Oudergegevens.
Ik heb recht op studiefinanciering vanaf oktober 2010. Weet iemand wanneer ik een aanvraagformulier ontvang voor de OV-chipkaart? Is dat 2 weken na de brief bevestiging studiefinanciering die ik dus vandaag heb gekregen?
Ok, bedankt voor je reactie!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zelf aanvragen. Je hoeft daar in principe niet op te wachten.
Die krijg je dan. Want een ovchipkaart is niet alleen voor studenten weggelegd, sterker nog, in het metro systeem van Rotterdam en Amsterdam kan je -geloof ik- alleen nog maar met zo'n pasje werken.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 18:44 schreef Granaatappel het volgende:
[..]
Ok, bedankt voor je reactie!
Gewoon op de site dus even aanvragen en dan krijg ik neem ik aan vóór oktober 2010 de kaart binnen?
Best wel irritant trouwens, moet dan dus de eerste maand de reiskosten zelf betalen (nouja dat doen m'n ouders zeiden ze)
Je moet zelfs nog een kaartje kopen, reizen op saldo gaat niet goed geloof ik, toch?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 14:43 schreef Haque het volgende:
Ik ga niet alles doorlezen, vandaar de volgende vraag:
Ik heb een week OV en wil in het weekend reizen, krijg ik dan ook die 40% korting op het reizen of kan ik beter losse kaartjes kopen?
Met de trein bedoel ik dus he? Ik heb een week en als je in het weekend incheckt wordt automatisch korting verrekend? Of moet ik dan reizen op saldo activeren... Waarom zeggen ze dan overal dat je een kaartje moet kopen terwijl het wel werkt?quote:Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima
en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
Met de trein niet, zo vertelde een conducteur me in de trein. Om met de trein met korting te reizen moet je nog steeds een kaartje kopen, ook voor jezelf.quote:Op zondag 21 maart 2010 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
reizen op saldo gaat prima
en ja, je krijgt gewoon 40% korting.
Alleen voor mensen die met je meereizen op de korting is het nog noodzakelijk een kaartje (met korting) te kopen
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizenquote:•In gebieden waar je nog niet in en uit hoeft te checken (zie alinea In- en uitchecken: waar wel en waar niet), reis je in de kortingsuren met je Studenten OV-chipkaart, in combinatie met een roze
strippenkaart of een papieren (trein-)kaartje.
bronquote:In de trein koop je in 2010 nog een papieren kortingskaartje. Je kunt daar nog NIET op saldo reizen;
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:41 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Bij mij ging het zo:
Call center agent: "ik moet uw toestemming hebben om uw OV-chipkaart te beëindigen, geeft u die?"
dotKoen: "Ja"
Call center agent: "Dan is uw chipkaart nu beëindigd.
Gok overigens dat hier het probleem zit waarom er geen nieuw reisproduct klaarstaat, de defecte OV-chipkaart staat nog op actief op OV-chipkaart.nl, heb ook het saldo nog niet terug.
Fijn. Vrijdag vertelde de klantenservicemedewerker (nadat ik nog een keer mijn telefoonnummer en e-mail moest opgevenquote:Op zondag 21 maart 2010 16:47 schreef French_10 het volgende:
[..]
Bij mij gaat/ging het precies hetzelfde. Succes met het regelen van een reisproduct... Ik heb mijn nieuwe kaart al 6 weken in huis, en ik heb al tig keer gebeld, maar die mensen zijn gewoon te incapabel om dat reisproduct klaar te zetten.
Las inderdaad in de krant dat sommige mensen dat hebben ja. Nicequote:Op zondag 21 maart 2010 23:06 schreef Ludacriss het volgende:
Hebben meerdere mensen het volgende best wel handige probleem? Op 22 februari heb ik mijn weekend OV product afgehaald maar naast het weekend heb ik er ook gratis een OV-week product bij gekregen. Allebei zijn dus gewoon werkzaam.
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:23 schreef lemonlime het volgende:
Ik kon niet eens inchecken voor de trein in het weekend met een week-OV. Ik kreeg een foutmelding ( zo'n irritant dubbel piepje).
En dan komt er controle en dan ben je de lul.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:11 schreef June. het volgende:
[..]
Maar in de trein moet je ook niet inchecken! Gewoon gratis reizen met je OV voor doordeweeks en in het weekend een kortingskaartje erbij kopen.
En het leuke is, dat dubbele piepje merken sommige buschauffeurs niet eens opIn principe zou je dan ook gewoon gratis kunnen reizen in de bus.
Je moet opnieuw je reisproduct activeren.quote:Op maandag 22 maart 2010 17:28 schreef Goesje het volgende:
Ik heb 2 weken geleden mijn studenten ov-chipkaart verloren. Ik heb inmiddels een bevestiging gehad dat mijn aanvraag goed gekeurd is en dat ik binnen twee weken mijn vervangende kaart krijg. Weet iemand of ik nu er weer een reisproduct op moeten zetten of dat deze er door het ov-chip bedrijf er al op is gezet?
Wat ik wel apart vind dat ik volgens alle medewerkers een nieuwe aanvraag moest indienen en geen aanvraag voor een vervangende kaart moest aanvragen terwijl ik nu dus wel en vervangende kaart krijg. Die mensen bij de klantenservice vertellen toch elke keer wat anders dus weet ook niet meer wie ik moet geloven.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Hangt van je bus af denk ikquote:Op dinsdag 23 maart 2010 12:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kan je eigenlijk nog zien wat je betaald als je je ov-chip gebruikt.
Ik heb een week-ov en als ik in het weekend incheck staat er gewoon welkom wkstudent ofzo en als ik uitcheck alleen maar 'tot ziens'. Ik dacht dat er een bedrag dat van je kaart af gaat erbij zou komen te staan als je uitcheckt en je saldo? Of reis ik gewoon gratis dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |