abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79206573
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Jivis het volgende:

[..]

Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?

Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden .
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:07:20 #104
133369 Jivis
Critikut
pi_79206752
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef timhu het volgende:

[..]

Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
Mooi, daar wou ik dus over bellen. Weet ik genoeg, ik houd deze kaart gewoon tot de zomer als er geen erg grote problemen ontstaan. Tegen die tijd vraag ik wel een nieuwe aan.
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:18:36 #105
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79207149
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer ) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.

Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
AFC AJAX
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:29:00 #106
133369 Jivis
Critikut
pi_79207533
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Ja, lekker zijn die berichten inderdaad, als je zelf met zo'n kutkaart zit die half werkt. Als er constant nieuws verschijnt dat het "een groot succes" is worden de problemen natuurlijk nooit onderkend.

Alleen die overbelaste helpdesk bewijst toch al dat het echt niet snor zit met dit systeem?
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:33:47 #107
133369 Jivis
Critikut
pi_79207700
Ik post hier echt teveel trouwens.
Amen.
pi_79208097
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer ) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.

Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Inderdaad, sommige instanties laten ons via de media doen geloven dat het allemaal een groot succes is. Feitelijk zijn er gewoon nog te veel problemen, en had het feest niet door onze strot gedrukt mogen worden.

Neem bijvoorbeeld de tijdelijke chipkaart. Deze is sinds vandaag niet meer bruikbaar terwijl de bedoeling van deze kaart zou moeten zijn om de afwachting van je goede kaart te overbruggen. Dit is opeens niet meer het geval, en er is geen tussenoplossing.
pi_79208843
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik post hier echt teveel trouwens.
Nee hoor
Gelukkig hoef ik de komende weken vrij weinig te reizen, hopelijk krijg ik snel een nieuwe die mijn defecte vervangt.
pi_79209575
Het blijft geweldig om te zien dat van die ov checkers (waar je in en uit kunt checken) op de Boelelaan direct tegen de Vrije Universiteit van de 9 (1 checkt je saldo) er maar 1 werkt en daar komen de meeste mensen ook nog niet eens... en ze doen het al weken of wellicht zelfs paar maanden niet. En ik kom het regelmatig ook elders tegen. Naast dat, ook allemaal problemen over dat men meer pasjes heeft (terwijl het idee was voor alle OV 1 kaart te hebben, maar vervolgens zie je mensen met 5 pasjes in hun hand ze 1 voor 1 proberen), je kunt nog steeds makkelijk zwart rijden (gewoon achter iemand aan, en niet op bv centraal station want daar lopen beveiligers rond, alhoewel laatst iemand voor mij gewoon zo mee kon lopen en niemand die ingreep...), wordt nog steeds onterecht geld afgehaald, toeristen hebben de grootste problemen ermee, verschillende tarieven voor zowat elke mogelijke combinatie, etcetera.

Het is echt een schande dit OV systeem. Wie dit bedacht heeft moeten ze echt vervangen en snel andere maatregelen doorvoeren..
pi_79210655
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd . Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zetten en ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
pi_79210876
Die overige producten is juist goed volgens mij hoor, dat heb ik ook...

net even mijn kaart uitgelezen aan de automaat, en hij gaf ook nog tijdelijke producten aan
pi_79211141
Die "overige" zijn de 2 tijdelijke activaties, je tijdelijke week en weekend product.
Het zou helpen als alle instanties eens hetzelfde gingen communiceren over juist dit soort "problemen".
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:34:02 #114
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_79212889
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef maartuh21 het volgende:
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd . Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zetten en ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
Sorry hoor, als je gewoon recht hebt op een OV dan snap ik echt niet dat je zo gek bent om een kaartje te gaan kopen. Als je dan een boete zou krijgen, dan kan je de conducteur gewoon die hele papierwinkel laten zien. Heeft ie dan nog het lef om hem uit te schrijven, dan kan je gewoon in beroep gaan.

Laat je niet verneuken!
pi_79215618
Mijn kaart is defect!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 16:46:01 #116
133369 Jivis
Critikut
pi_79216351
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:30 schreef Luutgaert het volgende:
Mijn kaart is defect!
Welcome to the club!
Amen.
pi_79219177
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:04:47 #118
133369 Jivis
Critikut
pi_79230841
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Eindelijk gerechtigheid . I'll keep it in mind. Heb sowieso altijd een printje van Mijn IB-groep in mijn tas met het bewijs dat ik gewoon geactiveerd heb .
Amen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:12:36 #119
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_79231274
ik ben benieuwd hoe het met mijn kaart zit. Ik heb er nog niet mee hoeven reizen gelukkig. Al zie ik er wel tegen aan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_79233251
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 16:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Welcome to the club!
pi_79233390
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:43:06 #122
207154 IJsbergsla
geen gewone sla..
pi_79238567
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Moet je dan nu nog wel weer je product ophalen?
Op maandag 12 januari 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
Godverdomme! DAAR HEB JE DIE SLAKROP OOK WEER!!! :(
pi_79241337
Ja.
pi_79243444
Grappige scène in de trein net .

Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."

.

Snap niks van die malle kaart .
Amen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:55:15 #125
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_79245965
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:34 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).

Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.

En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?

Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen

Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
Het was een brief van de Dienst Uitvoering Onderwijs, met daarop de melding dat ik op 9 januari 2010 een weekabonnement in gebruik heb genomen. Maar goed, ik zie wel hoe het gaat allemaal, ik hoef niet zo heel vaak naar college gelukkig

[ Bericht 0% gewijzigd door Gizmore op 17-03-2010 11:07:19 ]
Maar toch niet helemaal.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:09:34 #126
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_79246517
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:41 schreef Jivis het volgende:
Grappige scène in de trein net .

Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."

.

Snap niks van die malle kaart .
wtf
AFC AJAX
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:14:49 #127
168739 Red_85
'echt wel'
pi_79246701
Hier ook problemen.

Kreeg vorige week brief thuis met 'u heb hem nog niet geactiveerd'. Dus ik naar de sigarenman om de hoek die zo'n paal had staan. Ik checken: 'studenten ov week, klasse 2'.
Zou het dus gewoon moeten doen.

Zit ik in de trein vanmorgen naar mn stage. Krijg ik controle 'geen reisrecht gevonden'.

Bekijk ik de site, ik ga bellen, wordt ik er zonder waarschuwing na 20 minuten afgegooid. WTF...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_79251039
Sinds wanneer moet je ook inchecken in de trein? Ik had vandaag ingangscontrole op het station en die vent liet me naar beneden lopen om in te checken, want dat moest vanaf 16 maart (controle bovenaan de trap) ... op pagina 1 van dit topic staat nog dat het niet hoeft bij de NS... Trein nog wel gehaald gelukkig
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 17 maart 2010 @ 13:28:55 #129
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79251843
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:06 schreef Chicolate het volgende:
Sinds wanneer moet je ook inchecken in de trein? Ik had vandaag ingangscontrole op het station en die vent liet me naar beneden lopen om in te checken, want dat moest vanaf 16 maart (controle bovenaan de trap) ... op pagina 1 van dit topic staat nog dat het niet hoeft bij de NS... Trein nog wel gehaald gelukkig
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79293069
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:28 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 18 maart 2010 @ 13:37:35 #131
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_79293175
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 13:35 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?
Ja? Op ons station [Groningen] heb je ze niet, maar ik las al ergens dat die sowieso nog niet alleen voor de chipkaart zijn.

In ieder geval, volgens mij is het nu gewoon nog steeds zo dat je als student nog steeds niet hoeft in/uit te checken bij de NStrein (wel bij metro/bus/tram) als gratis reist. Reis je met korting koop je gewoon een kortingskaartje en laat je die samen met je OVkaart zien (die je dus niet in/uitgecheckt hebt).
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_79294118
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).

Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".

Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.

Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Mijn kaart doet het dus ook soms niet en soms wel (ene keer zegt de conducteur: prima en een volgende keer wordt het weer bijna ruzie met zo'n vent die beweert dat ik het ECHT nog NIET heb opgehaald). Dus ik belde met dat probleem naar die OV chipkaart klantenservice en kreeg hetzelfde verhaal als jij inderdaad. Maarja, ik vraag me alleen af, hoe kan dat dan? Wat doen die conducteurs dan verkeerd? Ze houden dat ding toch ook maar gewoon onder die lezer en zien dan iets of niets...
Snap er niks van
pi_79294389
Mijn tussenstand in de trein vanaf 16 maart is nu:

Conducteur kan scannen: 2
Conducteur kan niet scannen: 1

Wel grappig om ze te zien stuntelen als die na een paar seconden niet werkt .
Amen.
pi_79298485
ov-chipkaart geldt bij de ns inderdaad nog als zichtkaart maar niet alle conducteurs zijn daar van op de hoogte.
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog steeds helemaal geen kaart hebben ontvangen?
pi_79298798
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
pi_79299179
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:52 schreef DanseMacabre het volgende:
ov-chipkaart geldt bij de ns inderdaad nog als zichtkaart maar niet alle conducteurs zijn daar van op de hoogte.
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog steeds helemaal geen kaart hebben ontvangen?
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...
Amen.
pi_79299415
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoord
pi_79299698
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:06 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...
Er moet wel een geldig reisproduct op staan, maar dat ie als zichtkaart geldt wil gewoon zeggen dat je voorlopig nog niet hoeft in te checken.
pi_79299764
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
2 weken nadat ik het formulier opgestuurd had.
pi_79299817
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Rejected het volgende:

[..]

ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoord
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.
pi_79300400
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:21 schreef DanseMacabre het volgende:

[..]

Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.
Welk mailadres?
pi_79300480
info@ovchipkaart.nl
pi_79300520
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 16:34 schreef DanseMacabre het volgende:
info@ovchipkaart.nl
Hmm, maar die is dus niet specifiek voor studentenkaarten?
pi_79300586
Je moet in je mailtje vermelden dat het gaat over een studentenkaart. Dan moet je even deze dingen vermelden:
- Woonplaats

- Straatnaam

- Huisnummer

- Postcode

- Geboortedatum

- OV-chipkaartnummer
pi_79345368
Heb mijn nieuwe kaart vandaag binnen. Glimmend, deze keer. En het blijkt dat de OV-chipkaart zich niet aan de nieuwe rijkshuisstijl houdt .

Nu maar eens kijken of activeren lukt.
pi_79357456
heb een studenten ov-chipkaart met daarop een week-abbonement. Nu de oude papieren kaart niet meer geldig is kan ik dus in het weekend niet meer met de roze bejaardenkaart in de tram en zal ik dus geld op n'n chipkaart moeten zetten om met korting te reizen in het weekend.

Echter, mijn chipkaart heeft een saldo van -4.00 terwijl ik nog nooit op saldo heb gereisd. Moet ik nu eerst 4 euro's betalen om met korting te kunnen reizen, of hoort dit?
.
pi_79357629
Die -4 komt door niet of fout uitchecken en die kun je bij de vervoeder terug vragen En om te reizen zul je een positief saldo moeten hebben.
You dream it, I live it.
pi_79357961
tsjah, uitchecken werkt zo vaak niet bij Connexion (sneltram) @ Utrecht Centraal. Is de laatste week al 3 keer voorgekomen, maar daarvoor stond m'n saldo ook al op -4. Eigenlijk al vanaf de 1e week van januari.

Zal eens kijken hoe ik dat geld kan terug vragen. Gaat lastig worden omdat ik niet weet wanneer het Saldo is afgeschreven. Er zijn namelijk geen Saldo transacties te zien op OV-CHIPKAART.NL..... Overal staat gewoon ¤0,00
.
pi_79358858
Uiteraard stond er geen reisproduct klaar voor mijn vervangende OV-chipkaart .

Klantenservice was wel nog laat open en ze zouden het doorgeven aan de administratie;
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 09:08:32 #150
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_79365217
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_79366178
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?

Ik had deze week een conducteur die mijn kaart niet kon scannen en hem weer teruggaf onder het mom: "Zal wel aan m'n apparaat liggen" .

Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
quote:
Als de kaart wel defect is dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice op het nummer 0900-0980. Zij gaan jouw SOVC blokkeren en je een beëindigingformulier sturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld dien je een nieuwe aanvraag te doen via internet.
Amen.
pi_79367587
Een formulier voor het beeindigen? Daar is maar 1 woord voor, bureaucratie.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_79367660
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Bij mij ging het zo:

Call center agent: "ik moet uw toestemming hebben om uw OV-chipkaart te beëindigen, geeft u die?"
dotKoen: "Ja"
Call center agent: "Dan is uw chipkaart nu beëindigd.

Gok overigens dat hier het probleem zit waarom er geen nieuw reisproduct klaarstaat, de defecte OV-chipkaart staat nog op actief op OV-chipkaart.nl, heb ook het saldo nog niet terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')