Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Okee, weet je trouwens ook of je defecte kaart in afwachting van je nieuwe geblokkeerd wordt of iets dergelijks?
Mijne doet het namelijk ook niet goed, maar werkt in de bus nog wel. Dus wil wel een nieuwe aanvragen, maar dan wil ik deze wel werkend houden.
Mooi, daar wou ik dus over bellen. Weet ik genoeg, ik houd deze kaart gewoon tot de zomer als er geen erg grote problemen ontstaan. Tegen die tijd vraag ik wel een nieuwe aan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef timhu het volgende:
[..]
Haha, logisch ;-) Alles wat werkt zou ik als ik jou was ook bewaren!
De telefoniste die ik sprak aan de telefoon heeft mijn defecte kaart voor mij geblokkeerd, ik denk zelf dat ze hier wel secuur en consequent in zijn, want ze vroeg 3 keer aan duidelijk aan mij: "Dus u weet nu echt zeker dat uw kaart defect is en dat u een nieuwe aan wilt vragen, dan kan ik de oude kaart blokkeren?".
Ja, lekker zijn die berichten inderdaad, als je zelf met zo'n kutkaart zit die half werkt. Als er constant nieuws verschijnt dat het "een groot succes" is worden de problemen natuurlijk nooit onderkend.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Inderdaad, sommige instanties laten ons via de media doen geloven dat het allemaal een groot succes is. Feitelijk zijn er gewoon nog te veel problemen, en had het feest niet door onze strot gedrukt mogen worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:18 schreef msnk het volgende:
Weer gebeld met de studentenlijn; "Ja uw reisproduct staat toch écht klaar! U hoeft het alleen maar op te halen!". Na tien (zo niet meer) verschillende afhaalpunten éindelijk gelukt het toch op te halen.
Ik zag laatst dat de RET de ov-chipkaart een succes noemt. Ik mag hopen dat de GVB toch echt een andere mening bedeeld is, wat een ramp.
Nee hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:33 schreef Jivis het volgende:
Ik post hier echt teveel trouwens.
Sorry hoor, als je gewoon recht hebt op een OV dan snap ik echt niet dat je zo gek bent om een kaartje te gaan kopen. Als je dan een boete zou krijgen, dan kan je de conducteur gewoon die hele papierwinkel laten zien. Heeft ie dan nog het lef om hem uit te schrijven, dan kan je gewoon in beroep gaan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef maartuh21 het volgende:
Ik ging vanochtend goed voorbereid met mijn ov chipkaart (die het de ene keer wel doet en de andere keer niet volgens de verschillende conducteurs) naar Den Haag centraal. Ik had namelijk alle e-mails meegenomen met vragen aan de helpdesk en de antwoorden die ik terug had gekregen. Hierin stond onder andere dat de conducteurs niet goed om kunnen gaan met hun apparatuur en daarom de chipkaarten niet goed uitlezen. Verder had ik ook de brief meegenomen van ocwduo, waarin stond dat ik mijn reisproduct op 9 januari heb opgehaald. Helaas werd ik niet gecontroleerd. Daarom voor de terugweg even naar de NS servicebalie gegaan van Den Haag centraal laat die mevrouw zien dat er 2 producten opstaan:
Overige producten en Overige producten.
De mevrouw zegt dat het hiermee voor de conducteurs niet duidelijk is of de chipkaart geldig is....dus moet ik gaan bellen naar ocwduo om te vragen of ze de goeie producten klaar kunnen zettenen ik moest een kaartje kopen voor de terugreis aangezien ik vanaf vandaag een boete zou krijgen als dat ding niet werkt. Dus ik netjes een kaartje gekocht. Tijdens de controle op de terugweg laat ik dus mijn kaartje zien en vraag ik aan de conductrice of ze nog eens mijn ov chipkaart wilt uitlezen. Waarop ze zegt ja je chipkaart werkt gewoon
Ik weet nu echt niet meer wat ik moet geloven....naar mijn mening word er binnen de NS met 2 maten gemeten.
Eindelijk gerechtigheidquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Moet je dan nu nog wel weer je product ophalen?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Het was een brief van de Dienst Uitvoering Onderwijs, met daarop de melding dat ik op 9 januari 2010 een weekabonnement in gebruik heb genomen. Maar goed, ik zie wel hoe het gaat allemaal, ik hoef niet zo heel vaak naar college gelukkigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is heel herkenbaar, ik loop tegen precies dezelfde problemen aan. Echter ga ik regelmatig met de metro, en daar heb ik geen problemen, sinds ik hem heb opgeladen schrijft ie geen tegoed meer af en heb ik gewoon toegang tot de metro (en de bus, chauffeurs van de RET hebben mij er iig nog niet op aangesproken).
Affijn, bij mij staat op de automaat ook dat er niks meer klaarstaat, alleen heb ik nog niet gekeken of er een product op staat. Dat ga ik dan eens proberen.
En die brief die jij hebt gekregen, was dat een bonnetje uit de automaat of daadwerkelijk een brief van de IB-Groep?
Maar goed, het is afhankelijk ervan hoe de conducteur ermee omgaat. Mij hebben verschillende conducteurs ook bij anderen laten zien dat ik "fout" zou zitten. Nu is het nog zonder gevolgen, maar ik heb al een heel verhaal klaarliggen om de eerste conducteur die mij erop aanspreekt en mijn "bewijzen" negeert volledig neer te sabelen. Dan krijgt ie een verhaal te horen of hij echt zo een gefrustreerd leven heeft en nu zijn macht op een student moet botvieren. En dat ie waarschijnlijk het niet kan hebben dat ik wél seks heb met die leuke studentes, en hij er alleen maar naar mag kijken terwijl ie''s avonds weer op die lelijke draak thuis moet kruipen
Ja, als ik mij onterecht behandelt voel, dan kan ik heel venijnig uit de hoek komen.
wtfquote:Op woensdag 17 maart 2010 09:41 schreef Jivis het volgende:
Grappige scène in de trein net.
Conducteur komt langs, pakt mijn kaart aan.
"Eeeh hij doet het niet."
"Hij doet het niet? Weet u dat zeker? Ik heb hem net nog in de bus gebruikt."
"Oh nu doet die het wel."![]()
.
Snap niks van die malle kaart.
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:06 schreef Chicolate het volgende:
Sinds wanneer moet je ook inchecken in de trein? Ik had vandaag ingangscontrole op het station en die vent liet me naar beneden lopen om in te checken, want dat moest vanaf 16 maart (controle bovenaan de trap) ... op pagina 1 van dit topic staat nog dat het niet hoeft bij de NS... Trein nog wel gehaald gelukkig
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:28 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bedoel jij gewoon stationspoortjes? Want zover ik weet hoef je nog steeds niet in/uit te checken bij de trein (itt tram/bus/metro), maar misschien wel bij stationspoortjes.
Ja? Op ons station [Groningen] heb je ze niet, maar ik las al ergens dat die sowieso nog niet alleen voor de chipkaart zijn.quote:Op donderdag 18 maart 2010 13:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Wat zijn stationspoortjes? Die dingen bij de ingang waarvan ooit de deurtjes dichtgaan?
Mijn kaart doet het dus ook soms niet en soms wel (ene keer zegt de conducteur: primaquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:08 schreef webfreak het volgende:
Bel ik de OV-klantenservice om ze eens flink de oren te wassen... Zit er een ontzettend behulpzame man aan de andere kant van de lijn. Zeldzaam! (Dat soort mensen moet de NS ook eens aannemen, wordt het misschien ooit nog wat met dat kutbedrijfje).
Anyway: Ik vertelde hem mijn verhaal (NS kan mijn kaart niet lezen). Hij zuchtte eens diep, en vertelde mij dat er honderden studenten met dit probleem zitten én dat het voor de volle 100% aan de NS ligt!
Letterlijk citaten: "De NS verspreidt al maandenlang foutieve informatie over de OV-chipkaart" en "Wij vermoeden dat ze bij de NS gewoon niet weten hoe ze met het systeem moeten omgaan".
Hij verzekerde mij dat mijn activatie succesvol was, en dat het dus bij de NS ligt.
Verder zei hij dat ze me niks kunnen maken, omdat in het systeem staat dat ik 1 Februari jl. de kaart heb geactiveerd. Eventuele boetes kan ik dus terugclaimen.
Mijn tip dus, aan iedereen met hetzelfde probleem: betaal NIET meteen die boete. Gewoon klacht sturen naar NS, en wat ze ook zeggen: NIET betalen. In het systeem staat gewoon dat je hebt geactiveerd, daar kunnen ze niet omheen.
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:47 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik hoor net dat mijn nieuwe ov-chipkaart al binnen is. Binnen drie weken nog echt ook.
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:52 schreef DanseMacabre het volgende:
ov-chipkaart geldt bij de ns inderdaad nog als zichtkaart maar niet alle conducteurs zijn daar van op de hoogte.
Zijn er hier trouwens nog mensen die nog steeds helemaal geen kaart hebben ontvangen?
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoordquote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Er moet wel een geldig reisproduct op staan, maar dat ie als zichtkaart geldt wil gewoon zeggen dat je voorlopig nog niet hoeft in te checken.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:06 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ehm, nee toch? Vanaf 16 maart dient die scanbaar te zijn en moet er dus een geldig reisproduct op staan...
2 weken nadat ik het formulier opgestuurd had.quote:Op donderdag 18 maart 2010 15:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hoe snel is dat dan geweest, binnen die drie weken? Mijn kaart was kapot, heb op 12 maart het formulier opgestuurd en kreeg maandag bericht dat de aanvraag was goedgekeurd.
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:12 schreef Rejected het volgende:
[..]
ik op 11e opgestuurd maar nog niks gehoord
Welk mailadres?quote:Op donderdag 18 maart 2010 16:21 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Even een mailtje sturen. De klantenservice is via mail veel behulpzamer.
En ging dat dan om mensen die hun kaart nog niet geactiveerd hadden, of was hun kaart niet scanbaar?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 09:08 schreef Renesite het volgende:
Heb al 3 keer mensen gezien die een boete kregen in 2 treinritjes van in totaal net een half uur vorige week
quote:Als de kaart wel defect is dan dien je contact op te nemen met de Klantenservice op het nummer 0900-0980. Zij gaan jouw SOVC blokkeren en je een beëindigingformulier sturen. Nadat je dit formulier hebt ingevuld dien je een nieuwe aanvraag te doen via internet.
Bij mij ging het zo:quote:Op zaterdag 20 maart 2010 10:27 schreef Jivis het volgende:
Voor de geïnteresseerden, dit is de procedure die je moet doorlopen als je kaart defect is:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |