Word gebeld door mijn broertje, ik zeg, whassup bro, vertelt-ie een verhaal dat ik kort uit de doeken zal doen:
Hij stond met een plastic zak in zijn eentje bij de bushalte voor het Elisabeth-ziekenhuis in Amersfoort te wachten. Opeens doemden er twee kansjongeren op, die hem duwden en vroegen wat er in de tas zat. Hij zei dat dat hen niks aanging (overigens: hulzen+pot tabak+sigaretmaakmachientje). Ze vroegen het opnieuw, en één sloeg hem hierbij op z'n smoel. Hij sloeg weliswaar terug, maar de andere knul pakte zijn armen van achteren beet en hield 'm stevig vast, terwijl de andere jongen broerlief in zijn maag en gezicht bleef stompen, op zijn benen schoppen etc.
Na de rospartij zeiden ze 'mobiel en portemonnee geven, nu.' Hij reageerde "in elkaar slaan is één, maar stelen een ander. Flikker op, tuig," en precies op dat moment kwam een man die alles had zien gebeuren vanaf de parkeerplaats van het ziekenhuis aangerend, die de jongens wegjaagde en mijn broertje opving. Doordat hij direct al op z'n hoofd werd geslagen was hij zeer beduusd en kon hij zich de daders niet meer herinneren.
Klacht: totaal onbekende kansjeugd die mijn broertje in elkaar rost op klaarlichte dag midden in Amersfoort.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK! op Facebook op de website