abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78978848
Hangt er van af : hoe het gesteld is in je relatie, en hoe het gebeurt, en hoe de ander dat opvat

Wat een gekakel vreemd gaan kan opleveren, en wat een gehannes, en emotionele wirwar, jaloezie, hypocrisie. Is dat ergens voor nodig? Neeh.
Vraag : kan je jaloezie beperken en er mee leren leven ? Anders vreet het aan je.

Mijn vriend en ik kennen elkaar nu meer dan een jaar, een weekend relatie vanwege de afstand. Het gebeurt wel dat we een weekend missen, dan gaat elk zijn weegs. Alos hij dan ergens uithangt (film, disco, stappen, kroeg) of als ie iemand in de ogen kijkt, dan hoor ik het wel - of ook niet, of later. Wat mijzelf betreft - net zo.
Basis = vertrouwen. We zijn allebei wel zo dat we op onze eigen poten staan, vrijgevochten, dat helpt. Eigen mening, die (dat is het leuke) we aan elkaar toetsen, en dat gebeurt heel vaak, oneens ook, best ook wel vaak. We zijn het wel op hoofdpunten gloeiend eens, rationeel zowel als emotioneel.
We slapen met elkaar, hebben een fijne, intense sexuele verhouding. Dat bleef net zo, nadat hij een keer zei dat ie met een meisje had geslapen (paar keer zelfs) die hij nog van school, vroeger, kende, hij wilde graag en zij ook. Ik hevig jaloers ; tot ik begreep hoe jalouzie aan iemand kan vreten, en aan de relatie ; die is er uiteindelijk beter door geworden. Maar zou dat zo blijven ?
Op t moment zijn we zover dat we allebei accepteren als de ander es vreemd zou gaan. Is mij 1 keer overkomen, geen alcohol, weloverwogen, geen spijt, wel verteld ; ik had dezelfde reden als hij (wilde graag), en geen angst om het hem te zeggen. Het heeft geen blijvende deuk in de relatie opgeleverd (tot nu toe dan). Het gaat ons om openheid en vertrouwen ; jalouzie opzij zetten, die vreet de relatie aan.
We weten allebei niet of de relatie een leven lang blijft. Dat wordt wel wat anders als er kindertjes van komen, maar zelfs dan vind ik dat elkaars vrijheid moet blijven - net als elkaars verantwoordelijkheid voor de kindertjes en voor elkaar.
We hadden allebei geen en bijna geen sexuele ervaring, wat meer zou ons allebei goed doen. We kijken wel goed uit, geen soa's, geen labiele contacten of emotionele verwarring aanhalen, kop erbij houden. Liefde en sexuele drang uit elkaar proberen te houden ; dat zou moet kunnen.
pi_78979000
knap hoor.... ik kan het mijn ex echt niet vergeven, ookal wil ik en vooral zij zo graag!
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
pi_78979066
Als er afspraken over gemaakt zijn, prima. Maar dan heet het geen vreemdgaan meer.

Achter iemands rug om, dus vreemdgaan, vind ik not-done. Neem dan geen relatie, of een open-relatie.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:15:56 #4
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_78979128
Wespennest topic

TerugVindtPost
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_78980233
Tja.. als je het alle twee prima vindt, waarom niet?
De vraag is alleen: als jij het geen probleem vindt dat hij met een ander meisje slaapt, vind je het dan ook geen probleem als hij door de week een relatie met iemand anders heeft? Immers jij ziet hem toch alleen in het weekend. Eigenlijk wil ik zeggen: wat is er dan wel een probleem? Wat maakt jou dan nog bijzonder voor hem (en andersom)?
pi_78981794
nee
Ja doei.
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:37:16 #7
289472 Telebankieren
Rabo Random Reader
pi_78982155
nee
Your voice, my voice, violets are blue.
pi_78982808
vreemgaan is echt NOT DONE.
pi_78982922
Nee mag absoluut niet.
Vertrouwen is weg en komt zelden nog helemaal terug
pi_78983274
Als jullie daar allebei mee kunnen leven, is dat natuurlijk oke.

Voor mij is dit uitgesloten, omdat ik seks speciaal vind en alleen voorbehouden aan mijn vent. Ik heb ook niet de behoefte om dit met anderen te delen.
pi_78984516
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:43 schreef Tja..1986 het volgende:
De vraag is alleen: als jij het geen probleem vindt dat hij met een ander meisje slaapt, vind je het dan ook geen probleem als hij door de week een relatie met iemand anders heeft? Immers jij ziet hem toch alleen in het weekend. Eigenlijk wil ik zeggen: wat is er dan wel een probleem? Wat maakt jou dan nog bijzonder voor hem (en andersom)?
Dat we het hartstikke goed met elkaar kunnen vinden, elkaar vrijheid gunnen, en toch steeds weer bij elkaar uitkomen. Daar komt een ander niet tussen. En het is niet zo dat hij door-de-weeks met een ander slaapt (dat merk ik sowieso als hij vrijdagavonds bij mij in bed ligt ). Het is dus wel eens gebeurd (mij ook), en het heeft voor ons geen verschil gemaakt. Bijkomstig voordeel : ik denk dat ie beter is geworden (in bed)

En wat betreft relatie : die kans zit er altijd in. Kwestie van blijven kiezen. Liefde is niet altijd voor de eeuwigheid.
pi_78984653
Prima als je er beide zo in staan.
Het verhaal klinkt mij wel meer als twee fuckbuddys met iets meer gevoel. 'Minder als een relatie maar dat kan aan mij liggen.
pi_78986564
Nee, vreemdgaan is einde relatie.
pi_78986645
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 20:12 schreef Sandertje23 het volgende:
Nee, vreemdgaan is einde relatie.
I second that.
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:27:21 #15
50430 Yuki
Student Midwife
pi_78987345
De TT klinkt als een vraag op het verkeersexamen
quote:
U wilt hier rechtsaf slaan een scheve schaats rijden. Mag dat?
OT: Ik zou er absoluut niet blij mee zijn, als mijn vriend het zou doen. Flinke klap, zeker voor het vertrouwen. Maar hoewel ik er wel eens anders over heb gedacht, weet ik niet of ik nu heel stellig kan zeggen dat vreemdgaan het einde is. Hangt er helemaal vanaf hoeveel ik van hem houd, hoe lang we al samen zijn, wat we in die tijd gedeeld hebben en wat de omstandigheden waren rond het vreemdgaan.
99% zeker gaat ie de deur uit, maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
En wat betreft mezelf: als ik een goede relatie heb zou ik geen reden hebben om met een ander het bed in te duiken. Benen dicht dus

[ Bericht 12% gewijzigd door Yuki op 10-03-2010 20:51:53 ]
♥ || Baby catcher in training || ♥
  woensdag 10 maart 2010 @ 22:05:12 #16
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_78992526
Nee dat kan echt niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_78997715
vreemd gaan mag, als je maar beseft waarom je het doet en wat voor een risico je neemt en hoe erg je de ander kwetst en je het alsnog een beter alternatief vind dan hetgene bespreken waarom je uberhaubt vreemd wil gaan...tja als je daar allemaal vrede mee hebt...doen!
maar als je ook maar ergens twijfelt als is het maar 0,0001%....dan niet.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
pi_78997773
Nee, nee en nog eens NEE
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_78997867
Persoonlijk heb ik het gevoel dat vreemdgaan het best bewaarde geheim is van de mensheid. Het is een soort: 'we doen het allemaal, maar vertellen het niemand' concept. Als je naar de geschiedenis kijkt, maar ook naar de huidige kopstukken (Woods, Clinton, Mitterannd, Bernhard, Sarkozy), maar ook naar mijn eigen omgeving zijn er weinig mensen waarbij het niet ooit in hun leven speelt.
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_78997986
quote:
Als je het alle twee prima vindt is het toch geen vreemdgaan?

zoiets heet dan toch een ''open'' relatie?
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:17:00 #21
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_78998082
Imo is het geen vreemdgaan als je er zulke afspraken over hebt en het dus mag.

Dus fijn voor jullie Ik zou het niet kunnen en willen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_78998307
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:09 schreef febster het volgende:
Persoonlijk heb ik het gevoel dat vreemdgaan het best bewaarde geheim is van de mensheid
Precies, dat heb ik ook willen zeggen. En als je daar omheen bouwt met een ander, fantastisch goed, als dat kan. Je niet laten regeren door jaloezie.
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:28:43 #23
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78998376
Nou nee vind ik niet..
Snollebolt
pi_78998469
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:13 schreef FANN het volgende:

[..]

Als je het alle twee prima vindt is het toch geen vreemdgaan?

zoiets heet dan toch een ''open'' relatie?
Uit het verhaal uit de OP maak ik op dat ze niet echt een open relatie hebben, maar dat ze er niet een al te groot punt van maken als het een keertje gebeurt.
Ik vraag mij wel af of TS het ook nog okee vindt als haar vriendje iedere week met een ander in bed ligt.
pi_78998802
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Uit het verhaal uit de OP maak ik op dat ze niet echt een open relatie hebben, maar dat ze er niet een al te groot punt van maken als het een keertje gebeurt.
Ik vraag mij wel af of TS het ook nog okee vindt als haar vriendje iedere week met een ander in bed ligt.
Nou, t heeft veel weg van een open relatie, in de vrijheid die we allebei hebben. Of dat blijft, weten we niet. Dat m'n vriendje elke week met een ander in bed ligt, weten we allebei wel zeker : niet duzz. Net zo goed ik, ook niet duzz. Maar als er iets gebeurt met een derde, dan weten we van elkaar dat we dat accepteren ; zelfs ook als het wat meer op relatie gaat lijken. Waar het breekpunt is, weten we niet (kan natuurlijk altijd). Later, met kindertjes, kan het ook veranderen. Voor nu zijn we blij dat het zo kan en dat we elkaar altijd kunnen vinden. Dat is meer waard dan zomaar iets met een ander, wat het dan ook is. Voor de ervaring ermee zijn we niet bang.
pi_78999007
TS en partner zijn over 6 jaar terug te vinden in parenclubs?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_78999053
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:44 schreef quirigua het volgende:

[..]

Nou, t heeft veel weg van een open relatie, in de vrijheid die we allebei hebben. Of dat blijft, weten we niet. Dat m'n vriendje elke week met een ander in bed ligt, weten we allebei wel zeker : niet duzz. Net zo goed ik, ook niet duzz. Maar als er iets gebeurt met een derde, dan weten we van elkaar dat we dat accepteren ; zelfs ook als het wat meer op relatie gaat lijken. Waar het breekpunt is, weten we niet (kan natuurlijk altijd). Later, met kindertjes, kan het ook veranderen. Voor nu zijn we blij dat het zo kan en dat we elkaar altijd kunnen vinden. Dat is meer waard dan zomaar iets met een ander, wat het dan ook is. Voor de ervaring ermee zijn we niet bang.
Kijk, dat is waarom ik het niet zou kunnen. Niet zo zeer om jaloezie, maar omdat het gewoon onduidelijk is hoelang dit goed gaat, en of het de relatie niet op den duur juist kapot maakt. Natuurlijk kan dat ook als je elkaar juist niet vrijlaat, maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat je het juist in de kaart speelt als je elkaar wel vrijlaat.
Vergelijk het met je stamkroeg. Als ze daar kortingsbonnen gaan uitdelen voor een andere kroeg, en je gaat, is er best kans dat je niet meer terug komt.
Ik snap ook wel dat jouw reactie waarschijnlijk zal zijn dat je dan geen vertrouwen hebt in je kroeg (of relatie), maar toch, geen kroegeigenaar die ik dat ooit heb zien doen.
  donderdag 11 maart 2010 @ 00:55:25 #28
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_78999092
LOL wat een vrouwentopic zeg.

'vreemdgaan is mij ook 1 keer overkomen'

Hahahha. Ja zoiets overkomt je gewoon, niks aan te doen. Net als de loterij winnen.
pi_78999119
quote:
- - vraag is alleen: als jij het geen probleem vindt dat hij met een ander meisje slaapt, vind je het dan ook geen probleem als hij door de week een relatie met iemand anders heeft? Immers jij ziet hem toch alleen in het weekend. Eigenlijk wil ik zeggen: wat is er dan wel een probleem? Wat maakt jou dan nog bijzonder voor hem (en andersom)?
Tja, dat zit in de relatie die we hebben. Daar komt niemand tussen, die is sterk genoeg voor allebei om niet bang te zijn om met een ander iets te ondernemen. Overigens, wat hij mag (met een ander slapen), mag ik ook.

Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets onvoorziens groeit tussen 1 van ons en een derde. Ook in dat geval kunnen we het onder ogen zien. Het houdt onze relatie scherp, op een zachte manier. Sex of andere intimiteit is geen reden tpt jaloezie, zolang het grondig klikt, wat tussen ons zo is.
pi_78999578
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 00:55 schreef spermanent het volgende:
LOL wat een vrouwentopic zeg.

'vreemdgaan is mij ook 1 keer overkomen'

Hahahha. Ja zoiets overkomt je gewoon, niks aan te doen. Net als de loterij winnen.
Tsja, geloof het of niet: maar de mens is hier vatbaar voor. Als jij nooit hebt ervaren dat je 'vlees zwak was', en dat je inderdaad de verleiding niet kon weerstaan betreur ik jouw (seks)leven. Treurig hoor, het bestaat gelukkig wel degelijk, dat 'het je overkomt'.
pi_78999796
Van mij mag je gwoon bes vreemdgaan hoowr. Keertje iets anders om denne slinger hange is gaar gen slech ideeh.
pi_78999808
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:15 schreef Taurus het volgende:

[..]

Tsja, geloof het of niet: maar de mens is hier vatbaar voor. Als jij nooit hebt ervaren dat je 'vlees zwak was', en dat je inderdaad de verleiding niet kon weerstaan betreur ik jouw (seks)leven. Treurig hoor, het bestaat gelukkig wel degelijk, dat 'het je overkomt'.
Zeg je nou dat iemand die nog nooit vreemd is gegaan treurig is
pi_78999878
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:24 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zeg je nou dat iemand die nog nooit vreemd is gegaan treurig is
Iemand die zich niet kan voorstellen dat vreemdgaan 'je overkomt' of dat dat slechts een 'rationele beslissing' is, die betreur ik. Die kennen de passie van seksualiteit niet.
pi_79000072
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:27 schreef Taurus het volgende:

[..]

Iemand die zich niet kan voorstellen dat vreemdgaan 'je overkomt' of dat dat slechts een 'rationele beslissing' is, die betreur ik. Die kennen de passie van seksualiteit niet.
Zeg dat dan.. Daar kan ik nog wel inkomen.
pi_79000128
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:33 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zeg dat dan.. Daar kan ik nog wel inkomen.
Dat zeg ik toch..
pi_79000185
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 01:36 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch..
uhm...
quote:
Als jij nooit hebt ervaren dat je 'vlees zwak was', en dat je inderdaad de verleiding niet kon weerstaan betreur ik jouw (seks)leven.
pi_79000204
Jonguhs we kunnen hier wel ofer door gaahn maar als ge nu ff de koek bij de uiers pakt dan weet je dat gewoon iedereen zelf moet weten watie doet of niet vrouwen vinden dat meestel toch niet zo erg ik heb zelf ook eentje hier thuis zitten en nou ik kom net thuis van de kroeg met 3 wijven vind ze gaar niet erg hoor.
pi_79001491
quote:

[..]

O n z i n.
Sowieso schrijf je zo.
  donderdag 11 maart 2010 @ 08:07:56 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79001820
statistisch gezien heb je natuurlijk een redelijk grote kans om vreemd te gaan en dat is niet omdat we allemaal zo rationeel kunnen denken. Het zit ook een beetje in onze genen. Wat niet betekent dat nu we een bewustzijn hebben we verplicht zijn om daar aan toe te geven.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 11 maart 2010 @ 08:11:13 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_79001851
quote:

[..]

Wanneer je vreemdgaat mis je iets in je huidige relatie.
Teken aan de wand lijkt mij.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_79002066
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:34 schreef Godtje het volgende:
Prima als je er beide zo in staan.
Het verhaal klinkt mij wel meer als twee fuckbuddys met iets meer gevoel. 'Minder als een relatie maar dat kan aan mij liggen.
QFT....krijg inderdaad niet echt het idee dat hier sprake is van een "echte" liefdesrelatie.....
Quinn Dexter
pi_79002492
quote:

[..]

Dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb ook relaties gehad waarin ik een bepaalde 'klik' had met een andere vrouw, ja dan kreeg ik zin in seks. Maar al het gevoel wat er eigenlijk dan in me opbloeit doet me aan mijn vriendin denken, en dan krijg ik echt zin om met mn vriendin te seksen. Dan wil ik weer een keer de kaarsjes er bij pakken etc etc. Niet plat gaan neuken met die willekeurige vrouw.

En dan niet komen met dat is geen passie, ik respecteer jou standpunt ook, maar ga er gewoon vanuit dat passie ook relatief is. Dan hebben we beide gelijk.
pi_79004122
quote:

[..]

maargoed, die betreuren dan weer jouw rationele vermogens
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼ ▼
  donderdag 11 maart 2010 @ 10:03:09 #44
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79004382
Weet niet of het al eerder gevraagd is, geen zin om het topic door te lezen.
Maar is het bij TS nog wel vreemdgaan of hebben zij gewoon een "open relatie"?
pi_79004748
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:03 schreef Keltie het volgende:
Volgens mij weet ze het zelf niet.
pi_79004847
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:07 schreef Xennia het volgende:
Als jullie daar allebei mee kunnen leven, is dat natuurlijk oke.

Voor mij is dit uitgesloten, omdat ik seks speciaal vind en alleen voorbehouden aan mijn vent vriendin. Ik heb ook niet de behoefte om dit met anderen te delen.
Dat dus.
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
  donderdag 11 maart 2010 @ 12:56:32 #47
293072 spermanent
pi_79011126
quote:

[..]

Hahaha nog een vrouw zeker.

Het enige wat je kan 'overkomen' is dat je je flink voelt aangetrokken tot iemand.

Alles wat je DOET in het leven, overkomt je niet. Dat bepaal je zelf nog altijd.

Als jij je dus ineens aangetrokken voelt tot die brede neger met zijn gouden ketting, dan overkomt je dat inderdaad.
Maar dan:

Besluit je met hem te gaan dansen. Dan besluit je nog wat dichter op elkaar te gaan dansen. Dan denk je even aan je vriend maar die kan kapot vallen. Dan besluit je die neger te kussen.
Vervolgens nodigt hij je uit bij hem thuis voor een drankje (komop je bent minimaal 18-19 schat ik dus dan mag je toch aannemen dat je weet hoe de wereld en mensen in elkaar zitten. Met andere woorden, je weet dat je het moeilijk voor jezelf gaat maken als je met die sexy vent, dronken, 's nachts naar zijn appartement gaat.)

Enfin, je besluit om er toch heen te gaan. Je denkt nog heel even 'is dit wel eerlijk wat ik doe?' maar al snel denk je weer 'ah fuck it je leeft maar 1 keer'.
Je besluit jezelf nog meer dronken te voeren. Je besluit dichter bij hem te gaan zitten.
Je besluit zijn broek open te maken.
Terwijl je naar zijn (gigantische) lul kijkt krijg je nog een laatste stuiptrekking... "Nee dit kan eigenlijk niet" hoor je jezelf denken. Maar na het zien van zijn aandringende blik komt je vrouwelijke impuls op.
Je besluit de lul in je mond te nemen.

Story continues. Blablabla.

Zelfs al ben je zo'n tyfushoer dat je die stem in je hoofd over je vriendje niet eens meer hoort, dan negeer die zinnen. Dan nog zie je al die beslissingen die je neemt, alvorens je bent vreemdgegaan. En elke beslissing had je kunnen voorkomen door simpelweg 'nee' tegen jezelf te zeggen.

Neem nou eens eigen verantwoordelijkheid in dit leven mensen. Al jouw eigen handelingen en acties zijn JOUW beslissingen. Dat 'overkomt' je niet. Tenzij je 2 persoonlijkheden hebt en aan schizophrenie lijdt.
pi_79011211
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 10:03 schreef Keltie het volgende:
Dat laatste, een open relatie, met " " als je wilt. Teveel mensen denken dat dat hetzelfde is als vreemd gaan. Of : gebrek aan liefde voor elkaar, "het groene gras bij de buurman (m/v)".
En dan raken die mensen in de war door acute jaloezie, die aanstookt tot schuldgevoel, dan angst wordt, paniek, verwijten, de ander afwijzen ; met (soms) extreme gevolgen.
Van die laatste noem ik er een paar, willekeurig in volgorde : elkaar letsel aandoen, uit huis gooien, eerwraak, verstoten, onderwerping, moord. Dat alles als de prijs van verkeerd uitgepakte genegenheid ("liefde"), of verkeerd begrepen "relatie".
Nou, die prijs is te hoog. Dat komt eig. door de misvatting dat sex en liefde eender zijn, wat niet zo is. Het begint al bij de vraag : wie is het bezit van wie ?

[ Bericht 3% gewijzigd door quirigua op 11-03-2010 13:04:37 ]
pi_79011261
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:56 schreef spermanent het volgende:

[..]

Hahaha nog een vrouw zeker.

Het enige wat je kan 'overkomen' is dat je je flink voelt aangetrokken tot iemand.

Alles wat je DOET in het leven, overkomt je niet. Dat bepaal je zelf nog altijd.

Als jij je dus ineens aangetrokken voelt tot die brede neger met zijn gouden ketting, dan overkomt je dat inderdaad.
Maar dan:

Besluit je met hem te gaan dansen. Dan besluit je nog wat dichter op elkaar te gaan dansen. Dan denk je even aan je vriend maar die kan kapot vallen. Dan besluit je die neger te kussen.
Vervolgens nodigt hij je uit bij hem thuis voor een drankje (komop je bent minimaal 18-19 schat ik dus dan mag je toch aannemen dat je weet hoe de wereld en mensen in elkaar zitten. Met andere woorden, je weet dat je het moeilijk voor jezelf gaat maken als je met die sexy vent, dronken, 's nachts naar zijn appartement gaat.)

Enfin, je besluit om er toch heen te gaan. Je denkt nog heel even 'is dit wel eerlijk wat ik doe?' maar al snel denk je weer 'ah fuck it je leeft maar 1 keer'.
Je besluit jezelf nog meer dronken te voeren. Je besluit dichter bij hem te gaan zitten.
Je besluit zijn broek open te maken.
Terwijl je naar zijn (gigantische) lul kijkt krijg je nog een laatste stuiptrekking... "Nee dit kan eigenlijk niet" hoor je jezelf denken. Maar na het zien van zijn aandringende blik komt je vrouwelijke impuls op.
Je besluit de lul in je mond te nemen.

Story continues. Blablabla.

Zelfs al ben je zo'n tyfushoer dat je die stem in je hoofd over je vriendje niet eens meer hoort, dan negeer die zinnen. Dan nog zie je al die beslissingen die je neemt, alvorens je bent vreemdgegaan. En elke beslissing had je kunnen voorkomen door simpelweg 'nee' tegen jezelf te zeggen.

Neem nou eens eigen verantwoordelijkheid in dit leven mensen. Al jouw eigen handelingen en acties zijn JOUW beslissingen. Dat 'overkomt' je niet. Tenzij je 2 persoonlijkheden hebt en aan schizophrenie lijdt.
Ben jij een man? Jij denkt er net zo over als ik.
  donderdag 11 maart 2010 @ 13:02:06 #50
293072 spermanent
pi_79011354
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:59 schreef Jumping-Skippy het volgende:

[..]

Ben jij een man? Jij denkt er net zo over als ik.
Ja sorry ik wil niet te veel generaliseren eigenlijk want ik weet dat het niet voor alle vrouwen geldt.
Maar dit soort verantwoordelijkheidloos slachtoffer gedrag zie ik wel meer bij vrouwen dan mannen. Vooral in dit topic.
pi_79012096
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:56 schreef spermanent het volgende:

- -neem nou eens eigen verantwoordelijkheid in dit leven mensen - -
Precies dat doe ik en bepleit ik ; minus de alcohol en de gouden ketting (~blink~blink~)
pi_79026979
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:58 schreef quirigua het volgende:

[..]

Dat laatste, een open relatie, met " " als je wilt. Teveel mensen denken dat dat hetzelfde is als vreemd gaan. Of : gebrek aan liefde voor elkaar, "het groene gras bij de buurman (m/v)".
En dan raken die mensen in de war door acute jaloezie, die aanstookt tot schuldgevoel, dan angst wordt, paniek, verwijten, de ander afwijzen ; met (soms) extreme gevolgen.
Van die laatste noem ik er een paar, willekeurig in volgorde : elkaar letsel aandoen, uit huis gooien, eerwraak, verstoten, onderwerping, moord. Dat alles als de prijs van verkeerd uitgepakte genegenheid ("liefde"), of verkeerd begrepen "relatie".
Nou, die prijs is te hoog. Dat komt eig. door de misvatting dat sex en liefde eender zijn, wat niet zo is. Het begint al bij de vraag : wie is het bezit van wie ?
Ik zie dat niet als bezit. Ik wil graag een relatie die me op alle vlakken bevredigt, seksueel, emotioneel, vriendschappelijk, gezamenlijke toekomstvisie etc. Voor mij zou een relatie niet meer speciaal, exclusief en zelfs volwaardig zijn als ik niet alles in 1 persoon vind. Gelukkig denkt hij daar hetzelfde over, dus hoeven we niet te praten in termen van bezit, of verboden.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 10:59:16 #53
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_79051344
Ik heb alles wat ik nodig heb in mijn relatie. Daarom hoef ik ook nooit met anderen het bed in te duiken. Jij moet je eens goed afvragen waarom jullie nog bij elkaar zijn. Ik zelf heb het niet zo op open relaties, want dan vind ik de relatie een beetje nutteloos, als je toch met anderen neukt.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:07:30 #54
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_79051711
Een open relatie is wat anders dan vreemdgaan ... Het stiekeme maakt het vreemdgaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 14:39:17 #55
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_79061324
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:11 schreef quirigua het volgende:
Hangt er van af : hoe het gesteld is in je relatie, en hoe het gebeurt, en hoe de ander dat opvat
Wat een bullshit, het blijft vreemdgaan.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_79076351
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:04:07 #57
282600 Remnant
Smart went crazy...
pi_79079567
Vreemdgaan is voor mij over en uit. Afspraken over sex met anderen binnen je relatie kan natuurlijk, maar persoonlijk zou ik dat niet kunnen en willen.
pi_79080124
- - en de hypocrisie, zij (m/v) ploegde voort - - - -
pi_79081898
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:04 schreef Remnant het volgende:
Vreemdgaan is voor mij over en uit. Afspraken over sex met anderen binnen je relatie kan natuurlijk, maar persoonlijk zou ik dat niet kunnen en willen.
idd

Ik vind het echt knap als mensen dat uberhaubt kunnen, aangezien ik het zelf dan niet eens als een relatie zou kunnen zien
pi_79089849
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:07 schreef Copycat het volgende:
Een open relatie is wat anders dan vreemdgaan ... Het stiekeme maakt het vreemdgaan.
/

Dit dus.
pi_79091105
quote:
Iemand die zich niet kan voorstellen dat mensen niet aan de verleiding toegeven ongeacht de passie van sexualiteit weten niet wat het is om een *echte* relatie te hebben.

zo, die is makkelijk om te draaien zeg
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_79094836
Zoiets heet ook wel een open relatie. Gebruik dus wel ten allen tijde een condoom!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:51:13 #63
295279 ElSnorro
De snor, de EKTE snor
pi_79105623
ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')