Snap ik, maar ze hadden de TROS wel eens de wacht aan mogen zeggen, ook vanuit de Publieke Omroep.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 03:28 schreef Ole het volgende:
van mij mag het . maar ik denk dat de TROS wel meer dan 700.000 leden heeft, dus dat dat niet zomaar kan
Bron: http://www.nu.nl/achterkl(...)ptreden-sieneke.htmlquote:Glitter en glamour tijdens optreden Sieneke
AMSTERDAM - Sieneke gaat stralen tijdens haar optreden op het Eurovisie Songfestival. De 18-jarige zangeres draagt een crèmekleurig strapless hesje met glimmende pailletten en glitters. Een eveneens crèmekleurige broek maakt haar outfit compleet. De Nijmeegse treedt niet op klompen op, zoals eerder werd beweerd.
Toch krijgt het optreden een Nederlands tintje mee. "We willen iets van ons land laten zien", zegt Tros-directeur Pieter Kuipers.De Nederlandse zangeres krijgt op het podium in Oslo gezelschap van drie achtergrondzangeressen en twee mimespelers. "We gaan beslist opvallen met Sieneke, de act en het liedje."
Enthousiast
'Ik Ben Verliefd (Shala Lie)' zorgde in Nederland voor veel ophef. Kuipers geeft toe dat de omroep dat onderschatte. "We dachten dat iedereen wel enthousiast zou zijn." De Tros-directeur ziet een tweedeling in Nederland. "De kritiek proef je alleen bij mensen binnen de grachtengordel. Alle regionale omroepen steunen het liedje van Sieneke. Mensen die van Nederlandse muziek houden, vinden het wel een leuk nummer."
quote:TROS steekt eigen verenigingsgeld in Songfestival
Na 54 jaar NOS is dit jaar de TROS de omroep die het Eurovisie Songfestival uitzendt. Een relatief duur programma, omdat een grote ploeg mensen naar Oslo gaat. Afgezet tegen de twee uit te zenden halve finales en de finale valt het op zich nog wel mee, stelt directeur Peter Kuipers. “En toch zijn wij de enige omroep die er eigen verenigingsgeld in steekt.”
De drie uitzendingen van het Eurovisie Songfestival (halve finales op 25 en 27 mei, finale op 29 mei) kosten de publieke omroep 150.000 euro aan inschrijfgeld. Daar krijgt de TROS drie programma’s voor met een totale duur van ruim 8 uur zendtijd. “Het is ongeveer de goedkoopste televisie dat er bestaat”, legt TROS-directeur Peter Kuipers het relatief lage bedrag uit. Maar dat laag is relatief, omdat er nog veel bijkomende kosten zijn. “We krijgen ook nog geld van de Nederlandse Publieke Omroep om een eigen act neer te zetten in Oslo. En daarnaast stoppen we er eigen geld in. Het is ingewikkeld om aan te geven hoeveel dat is, maar je moet je voorstellen dat de artiesten al twee weken van te voren aanwezig moeten zijn om te repeteren. Dat betekent dat ook de dansers, achtergrondzangeressen en overige begeleiding twee weken mee naar Oslo gaan. Het is een hele dure stad met hotelprijzen van wel 250 euro per nacht. Ben je daar veertien dagen, dan is dat per persoon zo 3500 euro. Stel dat je met tien mensen gaat, dan heb je het al over 35.000 euro. Het gaat dus heel snel over veel geld. In overleg met onze vereniging financieren we een deel uit eigen middelen, omdat we ons goed willen presenteren. Mensen kunnen veel kritiek hebben op de TROS, maar we steken wel ons nek uit en stoppen er ook nog ons eigen geld in. Ik denk dat we uiteindelijk meer geld besteden dan de NOS. Nederlandse muziek hoort bij ons, daar stoppen we geld in, dus is het vanzelfsprekend dat we geld in het Eurovisie Songfestival stoppen. Maar geen miljoenen, zoals in andere landen. Dat willen we niet.”
In België wordt door de economische crisis bezuinigd op de kosten door dit jaar de commentatoren Bart Peeters en André Vermeulen thuis te houden. “Dat zullen wij nooit doen”, zegt Kuipers stellig. “Als het ergens over gaat bij het Eurovisie Songfestival, dan is het wel de live uitzending. Zo besparen haal je wel heel erg het bijzondere karakter van het Songfestival af. Dat gaan we zeker de komende jaren niet doen. We letten, net als de NOS dat al deed, op onze kosten en die zijn niet buitensporig.” Daniël Dekker verzorgt dit jaar voor het eerst naast Songfestivalkenner Cornald Maas het commentaar bij de uitzendingen. De presentator van ‘TROS Gouden Uren’, dat vanaf 24 mei live vanuit Oslo komt, is maar wat blij met de toezegging van zijn baas. “Het gaat bij het Songfestival natuurlijk ook om de beleving en alles wat er omheen gebeurt. Daarom maak ik ook mijn radioprogramma vanuit Oslo.”
Oh nee hèquote:Daniël Dekker verzorgt dit jaar voor het eerst naast Songfestivalkenner Cornald Maas het commentaar bij de uitzendingen
Dit schrikt me afquote:de komende jaren
Ja dat vind ik ook niet tof. Ik vond hem in de jury van het NSF al zo... zo...quote:
Ik vind hem zo'n kwekkerd...quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook niet tof. Ik vond hem in de jury van het NSF al zo... zo...
Ik had en heb vooral zoiets van 'hoezo heeft HIJ er ineens verstand van?quote:
Het ESF kan uitstekend plaats vinden zonder Daniël Dekkerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat zou het toch mooi zijn als de TROS hierdoor financieel in de afgrond raakt en zichzelf moet opheffen...quote:
Dat is een grap hoop ik...... toch?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:56 schreef Dirkh het volgende:
Songfestival komende tien jaar bij de TROS
De TROS zal nog zeker tien jaar verslag doen van het Eurovisie Songfestival, ongeacht het resultaat dat Sieneke deze week behaalt in Oslo. Dat zegt TROS- directeur Peter Kuipers bij Novum. De TROS heeft het muziekfestijn dit jaar overgenomen van de NOS. “We hebben precies 25 seconden nagedacht toen de NOS ons vroeg of we het Songfestival wilden overnemen. Wij wilden het graag, omdat het Songfestival past bij de TROS. Wij komen op voor de Nederlandse muziekcultuur“, zo vertelt Kuipers.
Mediacourant
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |