abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 maart 2010 @ 00:53:13 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_78917280
Zit je met je odol.

Bron Bodar in DWDD.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:55:08 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_78917312
Wat is celibaat?
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 maart 2010 @ 00:56:15 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_78917326
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:55 schreef _Michiel_ het volgende:
Wat is celibaat?
Dat je als priester niet aan sex mag doen.

Dacht dat het alleen over neuken ging.

Je mag dus ook niet masturberen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_78917347
Ik geloof niet dat die man zichzelf nooit heeft afgetrokken. Kán simpelweg niet.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 00:58:35 #5
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_78917360
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 00:57 schreef Thomass het volgende:
Ik geloof niet dat die man zichzelf nooit heeft afgetrokken. Kán simpelweg niet.
Ze hebben ook jarenlang beweert dat ze geen kleine jongetjes neuqen
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 01:01:31 #6
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_78917391
Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik vraag me toch af hoe "intelligent" dat "design" van de mens is als je lichaam het zaad toch gewoon naar buiten werkt terwijl je het geen handje mag helpen van de ontwerper in kwestie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_78921547
maar dan ontplof je toch!
pi_78923227
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 10:12 schreef YellowBag het volgende:
maar dan ontplof je toch!
Niet gespoten zaad wordt na 8 uur met urine mee naar buiten gevoerd.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 11:11:55 #9
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_78923354
Dat heeft eigenlijk niks met het celibaat te maken, volgens mij mag je als goed Katholiek sowieso niet rukken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_78927790
onanie is een zonde dus "logisch" is het wel.

raar is dat Bodar homo is en dat dat geen bezwaar is (zolang hij het niet in praktijk brengt)
  dinsdag 9 maart 2010 @ 13:43:33 #11
116015 SicSicSics
pi_78928362
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:26 schreef Rasmussen het volgende:
raar is dat Bodar homo is en dat dat geen bezwaar is (zolang hij het niet in praktijk brengt)
Waarom is dat raar?

Even kort door de bocht, mag je volgens mij alles zijn, maar niet alles doen. En zodra je het wel gedaan hebt (niemand is immers zonder zonden) dien je dit te biechten en je straf te ondergaan om zo weer een zuiver geweten te krijgen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 17:02:19 #12
71919 wonderer
pi_78935924
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom is dat raar?

Even kort door de bocht, mag je volgens mij alles zijn, maar niet alles doen. En zodra je het wel gedaan hebt (niemand is immers zonder zonden) dien je dit te biechten en je straf te ondergaan om zo weer een zuiver geweten te krijgen.
En dat snap ik (nog steeds) niet want Jezus zei dat het begeren van de buurvrouw net zo'n zonde was als die begeerte in de praktijk brengen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:46:17 #13
116015 SicSicSics
pi_78945461
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 17:02 schreef wonderer het volgende:
En dat snap ik (nog steeds) niet want Jezus zei dat het begeren van de buurvrouw net zo'n zonde was als die begeerte in de praktijk brengen...
Dus een homoseksueel begeert al zijn buurmannen!?

En dan nog is het begeren een zonde, maar vergefelijk. Het ernaar handelen is een zonde, maar vergefelijk. Als je maar netjes biecht, de penitentie ondergaat en daarna met een schoon geweten de communie tot je kunt nemen (Dus berouw tonen en waarlijk je leven willen veranderen om de zonde niet nogmaals te begaan.) is alles ok.

Tenminste, dat is wat ik ervan begreep.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 20:55:33 #14
71919 wonderer
pi_78945990
Da's wel een punt, maar dan snap ik nog steeds niet hoe ze het verschil tussen droom en daad zo kunnen benoemen terwijl die er volgens Jezus dus niet is.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:00:41 #15
116015 SicSicSics
pi_78946254
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef wonderer het volgende:
Da's wel een punt, maar dan snap ik nog steeds niet hoe ze het verschil tussen droom en daad zo kunnen benoemen terwijl die er volgens Jezus dus niet is.
Maar waarom denk je dat een homo (Of een hetero for that matter.) altijd over seks droomt? En dan nog, je dromen kun je niet sturen dus dat is al sowieso geen doodzonde. Als je dus netjes biecht dat je 'verkeerd' droomt is het geen probleem. Als je bewust en actief dag droomt over seks (Al dan niet met iemand van het eigen geslacht.) is dat natuurlijk een ander verhaal, maar volgens mij is het dan weer dat 'zuivere geweten' wat belangrijk is.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:09:32 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78946716
Kan me overigens niet herinneren dat er in de bijbel iets over het celibaat staat.
Is dat niet een van de regeltjes die de RK kerk erbij bedacht heeft?

EDIT: over biechten kan ik hetzelfde zeggen. Al weet ik het daarvan 100% zeker.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:11:02 #17
71919 wonderer
pi_78946804
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Maar waarom denk je dat een homo (Of een hetero for that matter.) altijd over seks droomt? En dan nog, je dromen kun je niet sturen dus dat is al sowieso geen doodzonde. Als je dus netjes biecht dat je 'verkeerd' droomt is het geen probleem. Als je bewust en actief dag droomt over seks (Al dan niet met iemand van het eigen geslacht.) is dat natuurlijk een ander verhaal, maar volgens mij is het dan weer dat 'zuivere geweten' wat belangrijk is.
Mijn referentie ging geloof ik verloren. "tussen droom en daad" is een zinsnede uit een gedicht van Elsschot en dat bedoelde ik dus niet letterlijk als droom waar je verder niks over te zeggen hebt, maar als bewuste fantasie.

Overigens zit ik nu uitzending gemist te kijken en ik vind zowel Matthijs als Mulder erg irritant, ze laten hem zijn verhaal amper doen. Ze zetten hem echt in de beklaagdenbank, bah.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:12:34 #18
71919 wonderer
pi_78946901
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:09 schreef caroline88 het volgende:
Kan me overigens niet herinneren dat er in de bijbel iets over het celibaat staat.
Is dat niet een van de regeltjes die de RK kerk erbij bedacht heeft?

EDIT: over biechten kan ik hetzelfde zeggen. Al weet ik het daarvan 100% zeker.
Ja, zodat de priester geen gezin heeft om naar om te kijken en zich helemaal aan God kan geven.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:17:18 #19
116015 SicSicSics
pi_78947144
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:11 schreef wonderer het volgende:
Mijn referentie ging geloof ik verloren. "tussen droom en daad" is een zinsnede uit een gedicht van Elsschot en dat bedoelde ik dus niet letterlijk als droom waar je verder niks over te zeggen hebt, maar als bewuste fantasie.
Mijn eerste 'droomt' was ook zo bedoelt. Ik walste erna wat te snel door met echt dromen waardoor het wat onduidelijk werd!
quote:
Overigens zit ik nu uitzending gemist te kijken en ik vind zowel Matthijs als Mulder erg irritant, ze laten hem zijn verhaal amper doen. Ze zetten hem echt in de beklaagdenbank, bah.
Dat vind ik wel vaker bij Matthijs (zo ook gisteren inderdaad) en Mulder bleef maar doorzagen over het 'je kunt toch geen geen seks hebben' zeer vervelend ja. De man kreeg op BNR meer ruimte om zijn verhaal te doen.

Toen vond ik ook dat hij een erg sterk punt maakte wat betreft de hostie weigering in Den Bosch een week eerder. Zeer wel overwogen en correct en geheel anders dan de schreeuwerige media die het meteen behoorlijk uit zijn verband trekken.
Fine, fuck you then!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:21:58 #20
71919 wonderer
pi_78947344
Oh, ik ben een Bodar-fan hoor. Hij werd door Matthijs zo'n beetje gedwongen om een ongenuanceerde afwijzing te maken, maar hij bleef nuanceren. Petje af hoor. Het is wel heel makkelijk om het als tegenstander (of voorstander) allemaal zwart of allemaal wit te zien.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:30:15 #21
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_78947782
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:12 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, zodat de priester geen gezin heeft om naar om te kijken en zich helemaal aan God kan geven.
Interessante theorie en ik heb veel respect voor de mannen die die keuze maken.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 12 maart 2010 @ 01:49:02 #22
22592 crew  Ole
pi_79044752
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 13:43 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Waarom is dat raar?

Zo fijn dat Katholieke geloof: even biechten, 20 weesgegroetjes en je geweten is weer schoon
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_79044790
Ik geloof toch ook wel dat voor een deel van de priesters geldt 'als je het niet gebruikt, verlies je het'. Met de nadruk op 'een deel'.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')