Dat je als priester niet aan sex mag doen.quote:
Ze hebben ook jarenlang beweert dat ze geen kleine jongetjes neuqenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:57 schreef Thomass het volgende:
Ik geloof niet dat die man zichzelf nooit heeft afgetrokken. Kán simpelweg niet.
Waarom is dat raar?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:26 schreef Rasmussen het volgende:
raar is dat Bodar homo is en dat dat geen bezwaar is (zolang hij het niet in praktijk brengt)
En dat snap ik (nog steeds) niet want Jezus zei dat het begeren van de buurvrouw net zo'n zonde was als die begeerte in de praktijk brengen...quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom is dat raar?![]()
Even kort door de bocht, mag je volgens mij alles zijn, maar niet alles doen. En zodra je het wel gedaan hebt (niemand is immers zonder zonden) dien je dit te biechten en je straf te ondergaan om zo weer een zuiver geweten te krijgen.
Dus een homoseksueel begeert al zijn buurmannen!?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 17:02 schreef wonderer het volgende:
En dat snap ik (nog steeds) niet want Jezus zei dat het begeren van de buurvrouw net zo'n zonde was als die begeerte in de praktijk brengen...
Maar waarom denk je dat een homo (Of een hetero for that matter.) altijd over seks droomt?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 20:55 schreef wonderer het volgende:
Da's wel een punt, maar dan snap ik nog steeds niet hoe ze het verschil tussen droom en daad zo kunnen benoemen terwijl die er volgens Jezus dus niet is.
Mijn referentie ging geloof ik verloren. "tussen droom en daad" is een zinsnede uit een gedicht van Elsschot en dat bedoelde ik dus niet letterlijk als droom waar je verder niks over te zeggen hebt, maar als bewuste fantasie.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Maar waarom denk je dat een homo (Of een hetero for that matter.) altijd over seks droomt?En dan nog, je dromen kun je niet sturen dus dat is al sowieso geen doodzonde. Als je dus netjes biecht dat je 'verkeerd' droomt is het geen probleem. Als je bewust en actief dag droomt over seks (Al dan niet met iemand van het eigen geslacht.) is dat natuurlijk een ander verhaal, maar volgens mij is het dan weer dat 'zuivere geweten' wat belangrijk is.
Ja, zodat de priester geen gezin heeft om naar om te kijken en zich helemaal aan God kan geven.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:09 schreef caroline88 het volgende:
Kan me overigens niet herinneren dat er in de bijbel iets over het celibaat staat.
Is dat niet een van de regeltjes die de RK kerk erbij bedacht heeft?
EDIT: over biechten kan ik hetzelfde zeggen. Al weet ik het daarvan 100% zeker.
Mijn eerste 'droomt' was ook zo bedoelt. Ik walste erna wat te snel door met echt dromen waardoor het wat onduidelijk werd!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:11 schreef wonderer het volgende:
Mijn referentie ging geloof ik verloren. "tussen droom en daad" is een zinsnede uit een gedicht van Elsschot en dat bedoelde ik dus niet letterlijk als droom waar je verder niks over te zeggen hebt, maar als bewuste fantasie.
Dat vind ik wel vaker bij Matthijs (zo ook gisteren inderdaad) en Mulder bleef maar doorzagen over het 'je kunt toch geen geen seks hebben' zeer vervelend ja. De man kreeg op BNR meer ruimte om zijn verhaal te doen.quote:Overigens zit ik nu uitzending gemist te kijken en ik vind zowel Matthijs als Mulder erg irritant, ze laten hem zijn verhaal amper doen. Ze zetten hem echt in de beklaagdenbank, bah.
Interessante theorie en ik heb veel respect voor de mannen die die keuze maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:12 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, zodat de priester geen gezin heeft om naar om te kijken en zich helemaal aan God kan geven.
Zo fijn dat Katholieke geloof: even biechten, 20 weesgegroetjes en je geweten is weer schoonquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:43 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom is dat raar?![]()
Even kort door de bocht, mag je volgens mij alles zijn, maar niet alles doen. En zodra je het wel gedaan hebt (niemand is immers zonder zonden) dien je dit te biechten en je straf te ondergaan om zo weer een zuiver geweten te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |