Nou ja ik doe het dus zo en ze zijn prima!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Overal op internet las ik:
- Ongeveer 8 minuten voorbakken op 170 graden.
- Af laten koelen/druipen. (had al een lading keukenrol klaargelegd)
- Ongeveer 4 minuten afbakken op 190 graden.
Met Diamant vloeibaar die nog goed was.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:29 schreef Dizzident het volgende:
Wel een beetje vers vet/olie gebruikt ?
kruimige aardappelenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:30 schreef vosss het volgende:
Misschien gewoon de verkeerde aardappel?
Sommige zijn er een stuk geschikter voor dan anderen.
Welke dat dan precies zijn weet ik niet, ik hoor mn moeder daar wel eens over.
Zij bakt overheerlijke friet, dus zij heeft er verstand van
Inderdaadquote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik heb in het begin ook vaak zelfgemaakte friet/patat gemaakt maar doe nooit aan afbakken. Ik zet het vet op 180 graden en bak het meteen 5 min zijn dan goed en smaken prima
5 minuten op 180 graden of (zoals in mijn geval) 4 minuten op 170 graden liggen niet ver uit elkaar qua baktijd en temperatuur. Wel zagen de frietjes er onsmakelijk donker, slap, verschrompeld en vet uit.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:38 schreef droomvrouwtje het volgende:
ik heb in het begin ook vaak zelfgemaakte friet/patat gemaakt maar doe nooit aan afbakken. Ik zet het vet op 180 graden en bak het meteen 5 min zijn dan goed en smaken prima
Jammer dat het geen friet isquote:
Dat is erg raar wat je nu zegt. Het ligt compleet aan het gerecht of je de aardappels moet wassen ja of nee. Soms heb je zetmeel nodig (bijvoorbeeld als je een gebonden aardappelsoep wil maken) en soms niet (bijvoorbeeld als je mooie krokante aardappelschijfjes wilt bakken).quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:52 schreef dalaiblama het volgende:
Een geschilde aardappel moet je NOOIT wassen en zeker niet extra goed afspoelen.
Je spoelt het zetmeel eraf en wat rest zijn vieze, slappe, smaakloze frieten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |