Memories kijken.quote:
ik kijk het ookquote:Op maandag 8 maart 2010 21:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Memories kijken.
Maar als vrouw kan ik natuurlijk tegelijkertijd FOK!ken.
Ik volg Bones, Fok! en Twitterquote:Op maandag 8 maart 2010 21:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Memories kijken.
ik ook memorie's kijken, maar ondertussen aioli maken, kalamaris gebakken en daarna eten en telefonerenquote:Op maandag 8 maart 2010 21:46 schreef Duderella het volgende:
[..]
Memories kijken.
op de foto die je had gepost vond ik je er nou niet bepaald overgewichterig uitzienquote:Op maandag 8 maart 2010 21:57 schreef Aure het volgende:
Jeej ik kan weer op Fok! Echt zo stom, soms kan ik niet op het forum komen
Oh en hier staat ook Bones open ik ben paaseitjes aan t snoepen terwijl ik eigenlijk wil afvallen.. niet handig
Ik schoot ff vol bij Lia & Claudequote:
Haha ben niet heul dik hoor, maar voor t mooie mag er wel een beetje afquote:Op maandag 8 maart 2010 22:09 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
op de foto die je had gepost vond ik je er nou niet bepaald overgewichterig uitziengewoon een lekker wief
![]()
Inderdaad. Verdrietig is dat.quote:Op maandag 8 maart 2010 22:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik schoot ff vol bij Lia & Claude![]()
![]()
Die 2 zijn gemaakt voor elkaar, jammer dat het niet gelukt is.
ech niequote:Op maandag 8 maart 2010 22:16 schreef Aure het volgende:
[..]
Haha ben niet heul dik hoor, maar voor t mooie mag er wel een beetje af
awwwwwquote:Op maandag 8 maart 2010 22:21 schreef Memento-Mori het volgende:
bij mij mag er ook wel een kilo of 10 af heur maar ben gewoon te zwak
Is niet veel andersquote:
Spierrrrrrrrmassaquote:Op maandag 8 maart 2010 22:24 schreef z80 het volgende:
van sporten hoef je niet af te vallen (in de zin van gewicht verliezen)
er zijn ook genoeg sporten waarbij je zwaarder wordt.
Dat dan weer wel. Maar geloof dat verhaal van griep echt niet.quote:
ze klonk wel behoorlijk grieperig en dat icm haar leeftijd...quote:Op maandag 8 maart 2010 22:31 schreef Ole het volgende:
[..]
Dat dan weer wel. Maar geloof dat verhaal van griep echt niet.
Nu weten we niet hoe het is afgelopen
Pissaladiere is een franse uientaart met gistbodem, een berg gecarameliseerde ui met een snuf tijm en wat peper, ansjovisjes en olijven. Maar omdat mijn tederbeminde niet zo van de ansjovis is, hadden we nu enkel olijven op de ui. Lekker hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 22:50 schreef Bluezz het volgende:
Dat is een late lunch CFWat is pissaladiere-style?
Ja, hoe is het met Elf?
Lekker stinken, johquote:Op maandag 8 maart 2010 22:59 schreef golfer het volgende:
Niet my cup of tea, die berg ui met olijven en ansjovis.
Ik zag het net in Wat Lees Je Nu.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Lekker stinken, joh
Ohhh, ik ben zo'n leuk boek aan het lezen!
[ afbeelding ]
ik vind het zo leuk dat ik nou eens al die cultuurgebonden grappen snapNormaal mis ik meestal vanalles, als het gaat om referenties aan film of muziek. Maar dit ken ik nog. En het is nota bene helemaal geen akelig boek a la Siebelink!
Nou, ik vond het wel heel akelig. Maar los daarvan zijn die boeken van Siebelink vaak ook wat somber, met de mannen in zwarte pakken. En dat is dit boek niet, het is heel leuk en fris geschreven, beschrijft de argeloosheid waarmee een twaalfjarige zulke zware materie ervaart.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:11 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik zag het net in Wat Lees Je Nu.
Lijkt me interessant!
Siebelink vond ik nogal saai eigenlijk. Ik voelde dat beklemmende waarmee iedereen dweepte, helemáál niet!
Het greep me simpelweg niet, Siebelink. Ik had de somberheid graag willen voelen. Maar Siebelink bleef me te zeer op afstand. Héél gek.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nou, ik vond het wel heel akelig. Maar los daarvan zijn die boeken van Siebelink vaak ook wat somber, met de mannen in zwarte pakken. En dat is dit boek niet, het is heel leuk en fris geschreven, beschrijft de argeloosheid waarmee een twaalfjarige zulke zware materie ervaart.
Ik vind het leuk! Feest van herkenning
ik werd juist helemaal meegezogen in knielen op een bed violen. maar dat heb ik al snel met boekenquote:Op maandag 8 maart 2010 23:11 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik zag het net in Wat Lees Je Nu.
Lijkt me interessant!
Siebelink vond ik nogal saai eigenlijk. Ik voelde dat beklemmende waarmee iedereen dweepte, helemáál niet!
Ik heb 't niet bij alle boeken van de meneer in kwestie; die afstand heb ik in sommige boeken ook wel ervarenquote:Op maandag 8 maart 2010 23:21 schreef Duderella het volgende:
[..]
Het greep me simpelweg niet, Siebelink. Ik had de somberheid graag willen voelen. Maar Siebelink bleef me te zeer op afstand. Héél gek.
Wat zijn thuislezers?quote:Op maandag 8 maart 2010 23:26 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb 't niet bij alle boeken van de meneer in kwestie; die afstand heb ik in sommige boeken ook wel ervarenMaar Knielen op een bed violen raakte me wel. Ik weet alleen nooit in hoeverre dat komt door mijn referentiekader (en da's dus idem bij dit boek van Treur): zulke mensen van dichtbij meemaken, dat is IRL ook best beklemmend. Kom overigens zelf niet uit thuislezers-kringen, hoor.
Was werken en net thuus en nu megaaaaaaaaaaaaaaaa trek, loop te snaaien niet normaal, grrrrrrrrrquote:
Da's die club waarover Siebelink schrijft; mensen die uberhaupt niet bij een kerkgenootschap horen, maar thuis die oude preken lezen.quote:
't Was 'm niet geworden met het ene huisje he? hebben jullie al wat nieuws op het oog?quote:Op maandag 8 maart 2010 23:32 schreef MissHobje het volgende:
Truste allemaalik ga nog ff soapies lurken en bijlezen
eng volkquote:Op maandag 8 maart 2010 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's die club waarover Siebelink schrijft; mensen die uberhaupt niet bij een kerkgenootschap horen, maar thuis die oude preken lezen.
O, ik wist niet meer dat zij zo heetten. Zie nou, het is allemaal niet blijven hangen.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's die club waarover Siebelink schrijft; mensen die uberhaupt niet bij een kerkgenootschap horen, maar thuis die oude preken lezen.
Klopt, er moest toch wat teveel aangedaan worden, en het was het niet waard uiteindelijk, enne nu hebben we een heel gaaf appartement in de smiezen en daar gaan we woensdag middag bij kijken.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
't Was 'm niet geworden met het ene huisje he? hebben jullie al wat nieuws op het oog?
Da's die vrouw van Het zwijgen van Maria Zachea, toch? Dat vond ik best een mooi boek. Binnenkort weer een dag vliegvelden&vluchten, dan kan ik 's kijken! Probleem is wel dat Vlaamse boekwinkels niet heel veel keus hebben in dat soort Nederlandse bestsellers. Nou ja, bestsellers... Maar het boek dat ik nu lees, heb ik toch echt moeten importerenquote:Op maandag 8 maart 2010 23:37 schreef Duderella het volgende:
[..]
O, ik wist niet meer dat zij zo heetten. Zie nou, het is allemaal niet blijven hangen.
CF, weet je welk boek je ook moet lezen? Anna Boom van Judith Koelemeijer. Gaat niet over dit thema hoor, maar is ook een biografisch boek. Prachtig en bijna ongelooflijk levensverhaal van een vrouw.
Cool! Maar is dat niet razend duur?quote:Op maandag 8 maart 2010 23:38 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Klopt, er moest toch wat teveel aangedaan worden, en het was het niet waard uiteindelijk, enne nu hebben we een heel gaaf appartement in de smiezen en daar gaan we woensdag middag bij kijken.
De grap is ouders van vriendje wonen in dat sjieke complex, enne zij wonen helemaal beneden en voor ons is dat dan de hoogste verdieping ( 10e) en laat nou een vriend van vriendjes paps de buurman daar boven zijn
dus we mochten gisteravond een sneakpreview doen in hun huis dat bijna hetzelfde is
![]()
oh en Dem!!! zo gaaf! dit is echt een hele mooie zeg maar.
ik kan echt niet wachten gewoon!!
Nou in vergelijking met die toch wel aardige opknapper van vrijdag komt het goedkoper en beter uit en dus toch betaalbaarquote:Op maandag 8 maart 2010 23:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Cool! Maar is dat niet razend duur?
En wil je wel zo dicht bij je schoonouders wonen?
Ja klopt! Dat boek heb ik overigens dan (nog) niet gelezen.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:41 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's die vrouw van Het zwijgen van Maria Zachea, toch? Dat vond ik best een mooi boek. Binnenkort weer een dag vliegvelden&vluchten, dan kan ik 's kijken! Probleem is wel dat Vlaamse boekwinkels niet heel veel keus hebben in dat soort Nederlandse bestsellers. Nou ja, bestsellers... Maar het boek dat ik nu lees, heb ik toch echt moeten importeren
Proxis dan, in het Belgse. Ja, kan wel, maar ik vind naar de boekwinkel gaan leukerquote:Op maandag 8 maart 2010 23:49 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja klopt! Dat boek heb ik overigens dan (nog) niet gelezen.
Kun je niet gewoon online boeken bestellen? Bij Bol?
De grap is dat we helemaal niet zo close zijn en dat regelt zich zelf.quote:Op maandag 8 maart 2010 23:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Proxis dan, in het Belgse. Ja, kan wel, maar ik vind naar de boekwinkel gaan leukerOp zich heb ik niet te klagen, er zit hier in de stad een ruim gesorteerde FNAC. Maar hedendaags Nederlands is een ondervertegenwoordigde afdeling, daar
Hobje, nou, tof & spannend, danik geloof niet dat ik zo dicht bij mijn schoonouders zou willen wonen, maar als je echt heel close bent, why not.
lekker dromen en gezond weer op straksquote:Op maandag 8 maart 2010 23:59 schreef ColdFeet het volgende:
Zoete dromen overigens, allemaalIk moet maar weer eens gaan slapen!
Dan was ze dus 48 kg en nu is ze 'niet meer zo dun'quote:Leontine Borsato is blij met extra kilo's
AMSTERDAM - Leontine Borsato kwam na drie zwangerschappen in totaal tien kilo aan, maar de actrice en presentatrice maakt zich niet druk om extra pondjes. "Ik weeg 58 kilo en dat is prima. Als je ouder bent hoef je niet zo dun te zijn", zegt ze deze maand in LINDA.
Dat berichtje idd pff dan moet ze erg klein zijn? anders is die oude 48 wel erg weinig zeg.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:26 schreef Isabeau het volgende:
Slaap lekker wie gaan slapen
En dit soort berichtjes:
[..]
Dan was ze dus 48 kg en nu is ze 'niet meer zo dun'
Klinkt allemaal spannend Hobske! Wat waren de bijzonderheden van dat appartementencomplex dat je zo aansprak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, mijn wederhelft had die vraag over de wijk al gesteld.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:39 schreef MissHobje het volgende:
Ok wel een minpuntje het ligt in dezelfde buurt (2 straten verder ) en ja tis niet de allerbeste wijk ofzo maar goed als dat het enige is.... kan ik daar absoluut mee leven
Van die wijk merk je weinig op de 10e etagequote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:39 schreef MissHobje het volgende:
Ok wel een minpuntje het ligt in dezelfde buurt (2 straten verder ) en ja tis niet de allerbeste wijk ofzo maar goed als dat het enige is.... kan ik daar absoluut mee leven ( vriendje ook zover ik begreep) maar goed ff duimen voor woensdag
Zo bed maar eens in
Jézus.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:26 schreef Isabeau het volgende:
Slaap lekker wie gaan slapen
En dit soort berichtjes:
[..]
Dan was ze dus 48 kg en nu is ze 'niet meer zo dun'
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:45 schreef Bluezz het volgende:
Welke wijk Hobs?
Enneh, nog eentje doen om het af te lerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Hobbelicious is back!
[/b]
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:45 schreef Bluezz het volgende:
Welke wijk Hobs?
Enneh, nog eentje doen om het af te lerenIk vind persoonlijk alles in die spoiler nogal fijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
Nee! Eerst die foto maken en aan ons showen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:59 schreef MissHobje het volgende:
Als ik nu een foto zou maken liggen jullie ook dubbel
Languit op de bank liggen met laptop op schoot en poezebeest boven op mijn armen
Ga nu nokken, truste
Je kan altijd de boel croppenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 00:59 schreef MissHobje het volgende:
Als ik nu een foto zou maken liggen jullie ook dubbel
Languit op de bank liggen met laptop op schoot en poezebeest boven op mijn armen
Ga nu nokken, truste
Ik heb zijn vorige serie wel gevolgd. Deze ga ik ongetwijfeld ook bekijken, maar dat doe ik niet nu. Waarschijnlijk gaat het in september wel weer een beetje kriebelen.quote:
Ja dat gaat dus niequote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee! Eerst die foto maken en aan ons showen.
Nog eentje voor de ziekenboeg!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:03 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja dat gaat dus nieheb geen foto dingen nu hier.
Als ik nou mijn iphone weer heb, doe ik dat (zo ligt ze vaak hehe)
Maargoed gok dat deze week het verlossende telefoontje van de iphone doc komt.
En ongetwijfeld ook familie van Tara. en Witte shawl.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:02 schreef Duderella het volgende:
Maar hij kan goed vertellen hè, die broer van Aaf
En zoon van Piet Grijs en Stoker.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:08 schreef golfer het volgende:
[..]
En ongetwijfeld ook familie van Tara. en Witte shawl.
Ja in Rusland leer je behoorlijk relativeren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:11 schreef Stereotomy het volgende:
Rusland is, zoals alles, alleen in perspectief te zien.
Men is hier in het Westen erg negatief over Rusland. Geen wonder, want wij weten het allemaal beter en wij weten wat de rechten zijn van de mensch. Hoewel er veel smerige spelletjes gespeeld worden in Rusland, zijn veel mensen daar - en niet alleen de superrijken - erg trots op hun land en historie. Trots met een hoofdletter T. En dát gedeelte valt voor veel mensen in het westen moeilijk te begrijpen.
In 2004 begon de Oranje Revolutie in Oekraine: hier in Nederland was iedereen en alles in de media voor de pro-Westerse kandidaten en alles wat pro-Russisch was, was slecht. Mensen zouden voor 'change!' kiezen, en meer Westers geörienteerd willen zijn in Oekraine. Ja, fokking 52% ja. De andere 48% prefereerde banden met Rusland. Maar néé, dat kén toch niet? Waarom zou je nou bij Rusland willen horen? Noujaaa zeg, die mensen stemmen vást niet uit vrije wil. Laten we voor het gemak maar zeggen dat het héle land pro-westers moet worden.
Ook een verschijnsel uit het Westen: men mag best vrij en democratisch stemmen, zolang het maar op degene is waarvan het westen denkt waarop gestemd moet worden.
/rant
Wat? Dat wat ik net getypt heb?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ja in Rusland leer je behoorlijk relativeren.
Van wie is bovenstaande tekst?
Prachtig Isa, hoe kom je nou weer bij deze link? Ontzettend intrigerend.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:14 schreef Isabeau het volgende:
http://blogs.denverpost.c(...)-in-the-early-1900s/ voor Dude en Steer. Ik vond het heel fascinerend en mooi! Vooral omdat het kleurenfotografie is van 1909-1912!
Ook voor Bloesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:14 schreef Isabeau het volgende:
http://blogs.denverpost.c(...)-in-the-early-1900s/ voor Dude en Steer. Ik vond het heel fascinerend en mooi! Vooral omdat het kleurenfotografie is van 1909-1912!
Prachtige foto's.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht dat je andermans tekst quotetetete.quote:
WOII en Russen is een pijnlijk onderwerp. Russen zijn er heilig ervan overtuigd dat zij de grootste offers hebben moeten brengen tegen de Nazi's (in aantallen doden zeker zo), en dat de Geallieerden nooit hadden kunnen winnen zonder de Russen, plus dat heel West-Europa nooit was bevrijd zonder hen. Wij kennen WOII voornamelijk van Stalin's geschuif met poppetjes, maar toen ik dat ooit opmerkte tegen de familie van m'n ex kreeg ik toch een staaltje Soviet-historie om m'n oren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:16 schreef golfer het volgende:
ik volg die serie van Jelle BC met veel interesse, en heb een zwak voor de Russen.
Al was het alleen maar omdat ze mijn moeder uit Auschwitz hebben bevrijd.
Bier! Tietuh!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:20 schreef Duderella het volgende:
[..]
Ik dacht dat je andermans tekst quotetetete.![]()
Het leek taaltechnisch helemaal geen steer-tekst namelijk.
Van Steerquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:15 schreef Duderella het volgende:
Ja in Rusland leer je behoorlijk relativeren.
Van wie is bovenstaande tekst?
Mooi he! Ik had een heel raar gevoel bij het kijken naar die foto's. Alsof alles in het verleden per definitie niet mooi of echt was, zeg maar alles in zwart wit of zo. Niet dat ik ooit door had dat ik er zo over dacht, maar bij het kijken naar die foto's was het heel raar om een kijkje te krijgen in iets van 100 jaar geleden. Het voelde heel onwerkelijk. Je kent die periode toch vooral van zwart-wit foto'squote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:18 schreef Duderella het volgende:
Prachtig Isa, hoe kom je nou weer bij deze link? Ontzettend intrigerend.
Begrijpelijk.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:16 schreef golfer het volgende:
ik volg die serie van Jelle BC met veel interesse, en heb een zwak voor de Russen.
Al was het alleen maar omdat ze mijn moeder uit Auschwitz hebben bevrijd.
En dat klopt ook helemaal.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:20 schreef Stereotomy het volgende:
WOII en Russen is een pijnlijk onderwerp. Russen zijn er heilig ervan overtuigd dat zij de grootste offers hebben moeten brengen tegen de Nazi's (in aantallen doden zeker zo), en dat de Geallieerden nooit hadden kunnen winnen zonder de Russen, plus dat heel West-Europa nooit was bevrijd zonder hen.
Ik kan er niet van los komen, wat een foto's, sferen. Wat er op die mensen hun gezichten 'te lezen' staat. De kleuren, de kleding.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:22 schreef Isabeau het volgende:
Mooi he! Ik had een heel raar gevoel bij het kijken naar die foto's. Alsof alles in het verleden per definitie niet mooi of echt was, zeg maar alles in zwart wit of zo. Niet dat ik ooit door had dat ik er zo over dacht, maar bij het kijken naar die foto's was het heel raar om een kijkje te krijgen in iets van 100 jaar geleden. Het voelde heel onwerkelijk. Je kent die periode toch vooral van zwart-wit foto's![]()
En ik kwam op die website via stumbleupon waar ik ook photography heb aangegeven als interesse.
Dat heb ik nou ook zo!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik kan er niet van los komen, wat een foto's, sferen. Wat er op die mensen hun gezichten 'te lezen' staat. De kleuren, de kleding.
Waar was dat openlucht museum, Steer?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:26 schreef Stereotomy het volgende:
Mooi ingekleurd ook, de foto's.
[ afbeelding ]
^^ Foto nr. 27 doet me denken aan een openluchtmuseum waar ik heen ben geweest:
Bikinibroekje S, Bikini XL.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:27 schreef Bluezz het volgende:
SteerDezelfde 'molens' op de achtergrond.
Wat is ze dun
Op die site doen de foto's het niet hier.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:22 schreef Stereotomy het volgende:
Moderne Rusland foto's van deze cynische, soms satirische site:
http://www.englishrussia.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyrohivquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waar was dat openlucht museum, Steer?
Site is wat overbelast denk ikquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:28 schreef Duderella het volgende:
[..]
Op die site doen de foto's het niet hier.
Kleedje stijgt op en ze vliegt wegquote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:30 schreef Bluezz het volgende:
En deze waarom staat ze in op een kleed in het bos
Ja, dat is net een schilderij uit die tijd! (Soortgelijke schilderijen heb ik op de tentoonstelling van de Hermitage gezien in Amsterdam)quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:30 schreef Bluezz het volgende:
En deze waarom staat ze in op een kleed in het bos
En als je daar bent, is dat steeds zo. Uit iedereen spreekt een lange historie, iedereen heeft een verhaal. En het is áltijd een bijzonder verhaal. En iedereen kent iemand die verdwenen is, of naar een strafkamp is gestuurd, of op een andere manier gewend was niet te kunen doen wat hij wilde. En altijd maar die angst en dat algemene achterdocht. Zou je beste vriend je morgen niet aangeven omdat je op een verjaardag had geroepen dat je een singletje van de Beatles had weten te kopen? Die angst zit zo in de Russen ingebakken dat een 'normaal' gesprek lastig is, ook met jonge mensen.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:25 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik kan er niet van los komen, wat een foto's, sferen. Wat er op die mensen hun gezichten 'te lezen' staat. De kleuren, de kleding.
Heftig. Zo komt de serie van Jelle BC ook bij me binnen. Kan me helemaal voorstellen dat je daar doormoe vandaan komt.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:36 schreef Duderella het volgende:
En als je daar bent, is dat steeds zo. Uit iedereen spreekt een lange historie, iedereen heeft een verhaal. En het is áltijd een bijzonder verhaal. En iedereen kent iemand die verdwenen is, of naar een strafkamp is gestuurd, of op een andere manier gewend was niet te kunen doen wat hij wilde. En altijd maar die angst en dat algemene achterdocht. Zou je beste vriend je morgen niet aangeven omdat je op een verjaardag had geroepen dat je een singletje van de Beatles had weten te kopen? Die angst zit zo in de Russen ingebakken dat een 'normaal' gesprek lastig is, ook met jonge mensen.
Daarom kom ik er altijd zo moe vandaan denk ik. Al die verhalen en al die indrukken. Ik kan dat als verwend Nederlands mens gewoon niets eens verwerken.
Maar dat is ook zó te begrijpen hè, dat gevoel en die insteek.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:39 schreef Stereotomy het volgende:
Nou dat kan ik goed begrijpen Dude
Een van de grootste ruzies aan het begin van m'n relatie was, dat mijn ex - doorgaans moraalridder - het *goed en normaal* vond voor haar neefjes om te spieken en af te kijken tijdens tentamens op de universiteit. Of om een docent om te kopen. Beat the system was dat. En dat was goed.
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:47 schreef Bluezz het volgende:
Ik praat meer hier met jullie (en leukere gesprekken over het algemeen) dan op een meet.
Terwijl je dat toch zo zou kenne powerpointen hè?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:50 schreef Bluezz het volgende:
Echt waar dude, Isa bijvoorbeeld, heeft nooit van die leuke plaatjes bij zich
Als je in de dorpen in het verre Rusland te rade gaat, dan is er weinig goeds over Moskou hoor. Daar gaat men namelijk los op Louis Vuiton, dikke geblindeerde auto's en dure kledingmerken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:13 schreef Stereotomy het volgende:
Zeggen ze dat nu ja?
Heel Soviet-Unie werkte voor Moskva destijds.
Beetje laat hequote:
Dat is inderdaad wel erg maf, als je er bij stilstaat.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje laat he
Ik bedacht me overigens gisteren dat ik jullie de hele dag door spreek en veel familie maar een paar keer per jaar, mijn ouders ongeveer 1x per week en veel vrienden ook maar eens in de zoveel tijd. En dan ken ik jullie niet eens allemaal persoonlijkEn toch zijn jullie veel meer op de hoogte van mijn doen en laten, van hoe ik me voel tot wat ik 's avonds op tafel zet. Toch wel maf eigenlijk.
Weltrerusten lieve damequote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik ga ook naar bed, dromen van stevige Rusinnen en kleurrijke gebouwen met witte accenten
Die kleurenquote:
Mja, dat is een kantje van mezelf wat ik ook gek vind.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 02:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik bedacht me overigens gisteren dat ik jullie de hele dag door spreek en veel familie maar een paar keer per jaar, mijn ouders ongeveer 1x per week en veel vrienden ook maar eens in de zoveel tijd. En dan ken ik jullie niet eens allemaal persoonlijkEn toch zijn jullie veel meer op de hoogte van mijn doen en laten, van hoe ik me voel tot wat ik 's avonds op tafel zet. Toch wel maf eigenlijk.
Psiesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 06:48 schreef kaasplankje het volgende:
Aaaww arme DE![]()
Sending good vibes to our Elf
Ik heb iets tegen koude tomaat, weet niet zo goed wat het isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:23 schreef DevilsAndDust het volgende:
LieLie, broccoli met cherrytomaatjes, feta en olijfjes? Of met geroosterde sesamzaadjes en sojasaus?
quote:Op maandag 10 maart 2008 19:49 schreef ColdFeet het volgende:
Hahaha! Moest wel lachen om je vraag. Maar ik ben wel benieuwd naar het gebruiksgemak van zo'n ding: is het niet irritant dat ie loeiheet wordt? En hoeveel eten kan erin?
Ik gebruik zelf stoommandjes van bamboe. Zijn lekker goedkoop
Ik heb zo'n mandje van de Ikea, maar heb hem eigenlijk nog nooit gebruikt..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:48 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Whoei CF
Heb gisteren dit stoommandje gekocht bij de Blokker voor 4 EUR. Ik kreeg hem eerst ook niet open! Maar hij is best handig in gebruik denk ik. Vanmiddag even wat groente en vis erin leggen.
Ik zeg toch niet dat het praktisch is.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 10:53 schreef LieLie het volgende:
Hoe? Dan vallen alle kruimels er toch uit?
http://www.albert.nlquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:11 schreef LieLie het volgende:
Ik zit zo lekker in het zonnetje dat ik geen zin heb om al boodschappen te gaan doen
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:15 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het praktisch is.
Haha, ik betwijfel of ze hier überhaupt bezorgen hoorquote:
Is wel heel gezondquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:18 schreef minilot het volgende:
Ik kan geen zonnetje meer zien!
Ik had de afgelopen uren zóiets onnozels...
Het was heel mooi weer om kwart over acht vanmorgen. Heel zonnig. Ik dacht: komaan, ik ga eens wandelen. Ik woon namelijk heel dichtbij een toeristische trekpleister : de molens van Kinderdijk. Prima wandelterrein.
En hoewel ik er wóón ben ik verdwaald.![]()
Ik kom te weinig aan die kant van mijn huis, blijkbaar.![]()
Ergens een verkeerde bocht genomen en te lang een rare kant op gelopen, waardoor ik kiiiiilometers lang over een winderige dijk terug moest. Ik heb uiteindelijk ruim twee-en-half-uur gelopen en drie dorpen doorkruisd. In de zon. Nu voelen mijn oogleden verbrand.
En waar het mis gingquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:19 schreef minilot het volgende:
Ik ga eens even op Google Earth kijken hoeveel kilometer ik nou rondgebandjerd heb.
Ik weet het, ik weet het! Ik ben al zo'n ontzettende bleekscheet van mezelf, en zo vanaf april komt de sunblock uit de kast. Ik had niet verwacht dat nodig zou zijn met een vroeg ochtendzonentje - ik was hoogstens een wandelingetje van een half uur van plan.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:22 schreef Stereotomy het volgende:
minilot!! Zonnebrandcreme als gewoonte iedere dag is geen luxe. Dan zie je er nog steeds uit als 20 als je 50 bent.
quote:
Klikt als iets waar een paar pittige garnalen ook wel oké bij zijn!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben er nog niet uit voor vanavond! Overweeg een spaanse tortilla met doperwtjes en spinazie en geitenkaas
Goed zo!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef Ole het volgende:
Meer dan 48 uur geen peuk aangeraakt.
Daar kan nog minstens 48 uur bij![]()
Niks mis met stoppen met roken makkelijker maken met lichamelijke ongemakkenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:57 schreef Ole het volgende:
Gaat wat makkelijker als je verkouden bent en keelpijn en zo.
Maar daarna volhouden hoor!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:57 schreef Ole het volgende:
Gaat wat makkelijker als je verkouden bent en keelpijn en zo.
Wat goed, nu doorzettenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef Ole het volgende:
Meer dan 48 uur geen peuk aangeraakt.
Daar kan nog minstens 48 uur bij![]()
moet nog een restaurant uitzoeken voor vanavondquote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:46 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben er nog niet uit voor vanavond! Overweeg een spaanse tortilla met doperwtjes en spinazie en geitenkaas
Nou, gelukkig maar. Ik voelde me zó'n ei. Wél de beroemde molens van Kinderdijk vanuit elke hoek kunnen bekijken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:06 schreef Bluezz het volgende:
minilot wat erg he? Verdwalen in je eigen omgeving, ik heb het hier ook nog regelmatig met wandelen![]()
Een vreemde bocht een rare straat, helemaal geweldig, maar voor je het weet ben je 2 uur verder
Ik heb het ook wel eens gehad hier in de duinen, ik woonde toen al 2 jaar in Bdaal, toen heb ik de weg maar gevraagd
Hum, ik was al gestopt met lezen na 'spaanse tortilla'!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 11:52 schreef ColdFeet het volgende:
Garnalen met geitenkaas? Nee johJij liever dan ik!
Maar was er dan niemand aan wie je de weg kon vragen? Je spreekt toch Nederlands?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar. Ik voelde me zó'n ei. Wél de beroemde molens van Kinderdijk vanuit elke hoek kunnen bekijken.
Een ingebouwd kompas, als vrouwquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Lijkt me best leuk om een keer te verdwalen.. ik kan het niet, heb een ingebouwd kompas en vind altijd heel snel de weg weer terug, ook zonder moeite te doen..
Dat lijkt me zo gaaf! Ik ben al in de war als ik in een winkelstraat de winkel na twee minuten weer uitkom!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:10 schreef Sunnythesun het volgende:
Lijkt me best leuk om een keer te verdwalen.. ik kan het niet, heb een ingebouwd kompas en vind altijd heel snel de weg weer terug, ook zonder moeite te doen..
Of ze schaamde zich en deed of ze een japanse toerist wasquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:12 schreef Windigo het volgende:
Maar was er dan niemand aan wie je de weg kon vragen? Je spreekt toch Nederlands?
Wij gingen een tijdje geleden als stadse nuffen eens wandelen in het bos. Netjes op zondagmiddag, stevige schoentjes aan, even op de kaart gekeken waar wat bomen stonden en daar gingen Jut en Jul.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:06 schreef Bluezz het volgende:
Elfje toch, het ís ook alweer veel te lang dat je daar ligt![]()
Misschien toch wat afleiding dmv de laptop?
minilot wat erg he? Verdwalen in je eigen omgeving, ik heb het hier ook nog regelmatig met wandelen![]()
Een vreemde bocht een rare straat, helemaal geweldig, maar voor je het weet ben je 2 uur verder
Ik heb het ook wel eens gehad hier in de duinen, ik woonde toen al 2 jaar in Bdaal, toen heb ik de weg maar gevraagd
Ik ookquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:13 schreef minilot het volgende:
Dat lijkt me zo gaaf! Ik ben al in de war als ik in een winkelstraat de winkel na twee minuten weer uitkom!
Heb ik van mijn moeder, die heeft dat ook.. onmogelijk te verdwalen als je met ons 2 op stap bentquote:
Of mét tomtom voortaan je bosbos wandeling doenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:14 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
[quote]
Sindsdien blijven we op zondag gewoon thuis. Al die gekkigheid...
Nou ja, ik was eigenwijs en dacht gewoon iets te lang dat ik daadwerkelijk de goede kant opliep. Tot ik tegen een dijk opbotste en plots wist: 'Kut, deze dijk moet ik nu acht kilometer terugvolgen om weer thuis te komen.'quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:14 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Of ze schaamde zich en deed of ze een japanse toerist was
Haha, ja! En om de één of andere reden vind ik het altijd heel gênant om zomaar om te keren, temidden van andere mensen, dus moet ik dan altijd iets mompelen van 'Oeps, verkeerd!'. Ik heb weinig neuroses, maar dát is er eentje!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:14 schreef Bluezz het volgende:
Loop ik weer hetzelfde stuk terug en denk dan ineens
Nou, ik heb dat wel, maar mijn moeder zeker niet. Die loopt gegarandeerd de verkeerde kant op als ze een winkel uit komtquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Heb ik van mijn moeder, die heeft dat ook.. onmogelijk te verdwalen als je met ons 2 op stap bent![]()
Hahaha, oh Jezus, wat herkenbaar!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:14 schreef Duderella het volgende:
Wij gingen een tijdje geleden als stadse nuffen eens wandelen in het bos. Netjes op zondagmiddag, stevige schoentjes aan, even op de kaart gekeken waar wat bomen stonden en daar gingen Jut en Jul.
Maar ja, daarvóór werd er uitgeslapen en uitgebreid geluncht en de wandeling voorbesproken. We arriveerden dus vrij laat in het grote bos. En daar hebben ze natuurlijk geen lantaarnpalen. Dus na een tijdje vrolijk gewandeld te hebben (Kijk! Een vogel! Kijk! Een paddestoel! Kijk! Wat veel bomen nog hè, in zo'n bos), werd het een beetje donker.
Ha, ja, dat scheelt natuurlijk enorm! Ik weet ook niet hoe ik dat vroeger nou deed, toen ik driekwart van alle groenten vies vond en geen vis at en geen bruine boterhammen wilde.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:17 schreef LieLie het volgende:
Ik lust tegenwoordig ook veel meer, dus gezond eten is wel veel makkelijker dan toen.
Ik lustte tot een paar jaar geleden ook bijna niks. Groente vond ik maar niks, fruit ook niet. Pasta at ik niet, soep wilde ik niet, noem het allemaal maar op.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ja, dat scheelt natuurlijk enorm! Ik weet ook niet hoe ik dat vroeger nou deed, toen ik driekwart van alle groenten vies vond en geen vis at en geen bruine boterhammen wilde.
Nou ja, ik kwam als kind toch nooit buiten - nergens voor nodig, al die vitaminen als je in je bed een boek ligt te lezen!![]()
Loop ze!
Ik denk dat mijn pieperigheid als kind ook wel wat samenhing met de kookkunsten van m'n moeder, eigenlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ja, dat scheelt natuurlijk enorm! Ik weet ook niet hoe ik dat vroeger nou deed, toen ik driekwart van alle groenten vies vond en geen vis at en geen bruine boterhammen wilde.
Nou ja, ik kwam als kind toch nooit buiten - nergens voor nodig, al die vitaminen als je in je bed een boek ligt te lezen!![]()
Loop ze!
Da's bij mij ook wel een factor geweest. Elke avond prak met doodgekookte groenten en geschroeid vlees. Ik hield als kind alleen van aardappelen en snoep.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn pieperigheid als kind ook wel wat samenhing met de kookkunsten van m'n moeder, eigenlijkTegenwoordig is het niet meer zo'n ramp en doet ze leuk mee met m'n zus en mij, maar vroeger blonk ze niet uit in creativiteit.
Ha, dan voelde je je vast wel een stoere dochter!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:19 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, ik heb dat wel, maar mijn moeder zeker niet. Die loopt gegarandeerd de verkeerde kant op als ze een winkel uit komtIk heb ons gezin al eens gered als 10-jarig meisje, toen we Aken met geen mogelijkheid meer uitkwamen en ik de goede straat herkende :p
Hahahaquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, dan voelde je je vast wel een stoere dochter!
Bij ons was het bij iedereen altijd drama. Ontzettend amusant als we dan op vakantie waren. Op weg naar huis was mijn vader, geen woord Frans sprekend, hopeloos met ons verdwaald toen we terug wilden naar Nederland na een compleet verregende, eerder afgebroken vakantie in Bretagne. Iedereen chagrijnig, en we bleven maar rondjes rijden..
Op een gegeven moment spotte mijn vader een vrachtwagen met een Nederlands nummerbord, en daar is -ie tot aan Breda achteraan gereden. Daar hebben we flink geluk mee gehad, want als die vrachtwagen toevallig op weg was geweest naar Portugal, dan hadden we nog een paar dagen aan onze vakantie moeten toevoegen!
Wij waren dan ook nog eens semi-vegetariers - elke dag aardappels en groente, dusquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's bij mij ook wel een factor geweest. Elke avond prak met doodgekookte groenten en geschroeid vlees. Ik hield als kind alleen van aardappelen en snoep.
ik ben slecht in de weg te onthouden, maar een kei in kaartlezenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:38 schreef LieLie het volgende:
Ik ben trouwens ook aanzienlijk beter in de weg onthouden dan mijn![]()
En sinds ie dat doorheeft doet ie helemaal niet meer zijn best om iets te onthouden
Maar discussies in de auto over welke kant we op moeten win ik altijd
Geef toe, dat zijn de toffere bijbaantjes!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:38 schreef Windigo het volgende:
Joepiedepoepie!![]()
Ik heb deze maand wat extra zakcentjes want ik kan ergens model zitten voor een portrettekenaar en ik kan meedoen aan een onderzoek over geurkaarsen (3 uur over kaarsen praten)
haha! die onderzoeken doe ik ook wel eens voor de lol aan mee, als het in de buurt is. Leukste onderzoek was over Bavaria bier, en hoe het nieuwe slogan moest worden. Makkelijk zakcentje, en meestal nog gezellig ook, vooral bij groepsdiscussies.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:38 schreef Windigo het volgende:
Joepiedepoepie!![]()
Ik heb deze maand wat extra zakcentjes want ik kan ergens model zitten voor een portrettekenaar en ik kan meedoen aan een onderzoek over geurkaarsen (3 uur over kaarsen praten)
Da's best erg. Mijn ouders kookten iedere dag uitgebreid en luxe, en ik wilde als kind alleen aardappels, groente en vleesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wij waren dan ook nog eens semi-vegetariers - elke dag aardappels en groente, dusGekookte andijvie
En elke woensdag snijbonen
Anyway: ik ga denk ik maar eens een lekker toetje maken, en daarna een rondje rennen. Leve de thuiswerkdagen
Ah, toeristje wezen spelen in mijn achtertuin dus? Ik vind het altijd zo lollig - die molens trekken elke zomer echt karrenvrachten vol japanse toeristen. Er is alleen helemaal niks met die omgeving gedaan.. Een luizig parkeerplaatsje en één aftands hok waar je een ijsje en een ansichtkaart kunt kopen..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:42 schreef SeaOfLove het volgende:
lolz @ minilot, niet slim om in die omgeving verkeerd te lopen, hoe prachtig het daar ook is, je moet echt kilometers weer teruglopen als je verkeerd bent gegaanIk heb nog lieve foto's van milou op de dijk zelf, waar we een heerlijke wandeling hadden gemaakt en uiteraard een molen hebben bezocht
Ja, gelukkig bestaan die dingen nog en kan je er legaal een zakcentje mee verdienen omdat het maar af en toe isquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:44 schreef minilot het volgende:
[..]
Geef toe, dat zijn de toffere bijbaantjes!
We zijn niet naar een restaurant gegaan, mijn vader wilde eten afhalen.. Ook lekker maar niet hetzelfde, ik had het verkeerd begrepenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
haha! die onderzoeken doe ik ook wel eens voor de lol aan mee, als het in de buurt is. Leukste onderzoek was over Bavaria bier, en hoe het nieuwe slogan moest worden. Makkelijk zakcentje, en meestal nog gezellig ook, vooral bij groepsdiscussies.
Welk restaurant was je gisteren in Utrecht nou naartoe gegaan?
En hoe kom je daar dan aan, als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:51 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja die onderzoeken ga ik ook vaker aan meedoen, makkelijk een zakcentje verdienen inderdaad. Dit is mijn eerste
wij waren buiten t toeristenseizoen,vriend woont er vlakbij btw en op een zondagmiddag lekker een stukje gewandeld. hebben in die omgeving ook regelmatig gewoon voor de lol rondgereden. vriend kent de omgeving daar als zijn broekzakquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:50 schreef minilot het volgende:
[..]
Ah, toeristje wezen spelen in mijn achtertuin dus? Ik vind het altijd zo lollig - die molens trekken elke zomer echt karrenvrachten vol japanse toeristen. Er is alleen helemaal niks met die omgeving gedaan.. Een luizig parkeerplaatsje en één aftands hok waar je een ijsje en een ansichtkaart kunt kopen..
Ik heb een poosje voor mijn werk 's morgens in de bus gezeten die van Rotterdam naar Utrecht gaat, door mijn dorp heen en langs die molens. Die zat dan in juli en augustus vol met hyperenthousiaste japanners, die zo'n beetje tegen het busraam geplakt zaten bij het eerste uitzicht op de molens.
En dan werden ze dus vervolgens zonder pardon de bus uitgezet op een stuk dijk, waar de auto's erg hard rijden en waar het altijd keihard waait, en dan zag je die toeristen zo van:Niks geen gezellige entréé, niks geen commercie, gewoon: daar begint het pad, pas op voor de gaten in het asfalt, en veel succes ermee!
Oe, oe, ik woon er ook vlakbij! Als ik naar buiten kijk, weliswaar vanaf zes hoog, dan zie ik de molens. Klein dorp - zou ik die vriend van je kennen?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:58 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
wij waren buiten t toeristenseizoen,vriend woont er vlakbij btw en op een zondagmiddag lekker een stukje gewandeld. hebben in die omgeving ook regelmatig gewoon voor de lol rondgereden. vriend kent de omgeving daar als zijn broekzak
jij woont er korter op hoor, hij woont in dordrecht, en denk niet dat je hem zou kennen. heb je hyves, daar staat hij bij mij er nog wel op.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Oe, oe, ik woon er ook vlakbij! Als ik naar buiten kijk, weliswaar vanaf zes hoog, dan zie ik de molens. Klein dorp - zou ik die vriend van je kennen?
Aha, nou, Dordrecht is een stad, dus daarmee is de ken-ik-'m-kans meteen miniem.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:05 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
jij woont er korter op hoor, hij woont in dordrecht, en denk niet dat je hem zou kennen. heb je hyves, daar staat hij bij mij er nog wel op.
Kardemom, sowiesoquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:14 schreef Stereotomy het volgende:
Geflambeerde ananas uit de oven met kruidnagel
Met het oog op de zomer WANT de zon schijnt..quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:10 schreef ColdFeet het volgende:
Minilot, nu je er toch bent: heb jij nog briljante ideeen voor toetjes? Ik zit te denken aan chocomousse of mini-jamtaartjes. maar dat heb ik allebei al vaker gemaakt
dat dacht ik ook wel,bij jouw voornaam gaat bij mij ook geen belletje rinkelenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Aha, nou, Dordrecht is een stad, dus daarmee is de ken-ik-'m-kans meteen miniem.
Geen Hyves.Ik krabbel niet.
Zou dat nou lekker zijn? Ik ben wel razend dol op alles wat met zelfgemaakte caramel te maken heeftquote:
Mijn vrienden en ik vonden het erg lekkerquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zou dat nou lekker zijn? Ik ben wel razend dol op alles wat met zelfgemaakte caramel te maken heeft
Nou, iets met kardemom dan, omdat je daarvan houdt:quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:21 schreef ColdFeet het volgende:
't Is altijd even afwachten of onze Delhaize zoiets heeft... Afijn, ik sla 'm op, want het lijkt me lekkermaar meer iets voor als mijn Meneer eens de hort op is en ik met vriendinnen eet ofzo - Meneer is geen kokosliefhebber. Nou ja, heel erg met mate. Gestoomde kokoscakejes lust 'ie wel. Maar die heb ik ook al twee of drie keer gemaakt!
Maar ik nader de dertig!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:22 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat dacht ik ook wel,bij jouw voornaam gaat bij mij ook geen belletje rinkelenDaarbij is hij denk ik ook een stuk ouder dan jij bent
Ha, tof! Maar eet zoiets nou niet ongeloofelijk lastig?quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mijn vrienden en ik vonden het erg lekkerIs mijn eigen foto.
![]()
Had wel 8 appels nodig om 4 goede exemplaren te maken
Ja, likken eerst en dan na een halfuur bijtenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, tof! Maar eet zoiets nou niet ongeloofelijk lastig?
Hoe maak je het ? Mooiquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:32 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, likken eerst en dan na een halfuur bijten
1) Kleurstof kopen bij de tokoquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoe maak je het ? Mooi
We krijgen binnenkort weer eens eters en dan ben ik van plan om citroenijs te maken, zónder machine
Ik ga het wel eerst even uittesten of dat echt werkt
Cayennepeper! Gooi er cayennepeper doorheen! Zo lekker! En dan wat room lobbig kloppen met vanille en erbij serveren.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:31 schreef ColdFeet het volgende:
SweeeeetLaat ik nou net gezellige eters krijgen, dit weekend
Ik ben ook nog eens ontzettend dol op creme brulee
Vanavond dan maar gewoon saai die choco-caramelmousse. Gooi ik er een handje nootjes door, is het toch nog origineel
Hele suffe vraag, maar ik kan niet alle ingrediënten vertalenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:19 schreef minilot het volgende:
[..]
Met het oog op de zomer WANT de zon schijnt..
Passion fruit coconut caramels
Ik heb deze puddinkjes nu drie keer gemaakt, met groot succes!
Link naar blog met recept
[ afbeelding ]
(Plaatje van blog)
Ik weet alleen niet of je makkelijk aan passievruchten kunt komen, maar mijn dorpsturkje heeft ze momenteel in elk geval in overvloed!
Werkt prima, mits je zin hebt om de eerste paar uur elke drie kwartier met een elektrische mixer de ijskristallen los te beuken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:34 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Hoe maak je het ? Mooi
We krijgen binnenkort weer eens eters en dan ben ik van plan om citroenijs te maken, zónder machine
Ik ga het wel eerst even uittesten of dat echt werkt
Niet suf!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:38 schreef freecell het volgende:
[..]
Hele suffe vraag, maar ik kan niet alle ingrediënten vertalen
Oe, dat is lastig zeg!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:34 schreef z80 het volgende:
ziet er lekker uit.
maar helaas niet geschikt voor mij, zit teveel eigeel in
Ik ben een saaierd, hoor. Peper vind ik alleen lekker bij pure chocoladequote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Cayennepeper! Gooi er cayennepeper doorheen! Zo lekker! En dan wat room lobbig kloppen met vanille en erbij serveren.
Mexicaanse mousse-makeover.
Toe, probeer het!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben een saaierd, hoor. Peper vind ik alleen lekker bij pure chocoladeProefondervindelijk vastgesteld!
www.polland.nl doet aan onderzoeken en enquetesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 12:56 schreef minilot het volgende:
[..]
En hoe kom je daar dan aan, als ik vragen mag?
hij wordt al 41quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:25 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, iets met kardemom dan, omdat je daarvan houdt:
Tangerine Creme Brulees Tartelettes,
Mandarijntjesbrulee in een chocolade-kardemomtaartkorstje!
Link naar blog met recept
[ afbeelding ]
(Plaatje van blog)
Nog maar één keer gemaakt (mét de optionele Grand Marnier) en ik weet nu al wat ik met kerst volgend jaar voor de schoonouders als toetje meeneem!
[..]
Maar ik nader de dertig!![]()
Ha, dat staat dus al een paar maanden élke week op mijn todolijst. Nog niet van gekomen, en dat zal voorlopig ook niet met Maxilots dieetpoging en mijn solidariteit.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
Over saai gesproken:
[ afbeelding ]
Hebben jullie chocolate bacon wel eens geprobeerd? Ben echt heel benieuwd naar de smaak.
De rietsuiker dusquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben een saaierd, hoor. Peper vind ik alleen lekker bij pure chocoladeProefondervindelijk vastgesteld!
Freecell, wat kun je niet vertalen, dan?
quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
Over saai gesproken:
[ afbeelding ]
Hebben jullie chocolate bacon wel eens geprobeerd? Ben echt heel benieuwd naar de smaak.
Ik weet niet waar ik het hier kan kopen, dus dat wordt ooit zelf maken.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
op zich vind ik het knapperig zoute van bacon heellijk icm zoet, maar misschien is chocolade wel net iets te vet/romig.
Neem aan dat je het gewoon elf maakt en niet koopt?
Eigenlijk zat ik ook een beetje te denken aan likeur erdoorquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Toe, probeer het!
Anders.. anders kun je ook even rode bessen pureren met wat suiker, en zeven en inkoken tot een leuke, felrode coulis. Zo'n beetje zuur smaakt heel, heel, heel erg lekker bij deze chocolade-karamelmousse. Proefondervindelijk vastgesteld!
Het lijkt me echt te goor voor woorden eigenlijkquote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:53 schreef minilot het volgende:
Extra motivatie:
[ afbeelding ]
Kwijl. Hier is het recept.
Genoeg niet-dieters onder ons! Hup, maken die hap en vertellen hoe het smaakt!
Bij mijn Dirk van de Broek waren er staaaaapels doosjes. En mijn groenteboer had ze vorige week ook gewoon. Maar ik beloof niks!quote:Op dinsdag 9 maart 2010 13:53 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Eigenlijk zat ik ook een beetje te denken aan likeur erdoorAh well, ik moet de boodschappen nog doen! maar waar zou een mens rode bessen vandaan halen rond deze tijd van het jaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |