ik niet. Shitten happens. Voor hetzelfde geld laat Nokia een scheet en staat TT weer op 5.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ik TT had gekocht op 5.2 en na een aantal dagen op 5.9 zou staan, verkopen en dan merken dat hij morgen naar 14 stijgt zou ik het toch wel even moeilijk hebben
Met die strategie heb ik weleens iemand ¤500k zien verliezen. Die dacht ook dat het gratis geld was.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:31 schreef LXIV het volgende:
Dan heb ik een soort straddle met geschreven puts op 300 en geschreven calls op 360. Kan de beurs alle kanten op, heb ik altijd verdient.
Het is sowieso geen gratis geld, want je neemt pas winst op het moment dat de beurs gestegen is. Er zit dus sowieso al speculatie in.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 01:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Met die strategie heb ik weleens iemand ¤500k zien verliezen. Die dacht ook dat het gratis geld was.
Ik ken iemand die leeft van die methode, die schrijft bij aanvang een put en een call op de AEX, stijgt de beurs vervolgens, dan schrijft ie een put extra die week, daalt de beurs schrijft ie een call extra die week, hij loopt dus achter de beurs aan.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:31 schreef LXIV het volgende:
Om maar een cliché van stal te halen: "Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden"
Tikt de AEX de 360 aan schrijf ik massaal calls op wat ik heb. Dan heb ik een soort straddle met geschreven puts op 300 en geschreven calls op 360. Kan de beurs alle kanten op, heb ik altijd verdient.
Hoe heeft hij de crash van 2009 dan overleeft? Je moet wel heel wat kapitaal hebben om te kunnen blijven mogen schrijven. Bij een min of meer gelijkblijvende beurs werkt het natuurlijk wel, maar het is niets meer dan speculeren op een horizontaal bewegende beurs.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:06 schreef Henkstee het volgende:
[..]
Ik ken iemand die leeft van die methode, die schrijft iedere week op maandagochtend een put en een call op de AEX, stijgt de beurs vervolgens, dan schrijft ie een put extra die week, daalt de beurs schrijft ie een call extra die week, hij loopt dus achter de beurs aan
Die grap maakte ik net thuis ook alquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Tijd om long te gaan in Pickwick/Lipton/Twinings daar Cohen lijsttrekker van de PvdA wordt.
Wilders maakte 'm ook alquote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Tijd om long te gaan in Pickwick/Lipton/Twinings daar Cohen lijsttrekker van de PvdA wordt.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:06 schreef tjoptjop het volgende:
Nog 0.31% en we staan boven de highs van Januari en om 15.55 hebben we nog de consumer confidence levels, een ander moment om het verhaal van vandaag te boosten! Als we er boven eindigen koop ik net voor sluitingstijd wat aandelen in waarschijnlijk.quote:
Meer, high is 345.56, dus er moet nog 1% bij dus.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:58 schreef sitting_elfling het volgende:
Nog 0.31% en we staan boven de highs van Januari
Dat is de high als je de candles bekijkt. Maar ik de sluiting in dit geval belangrijker.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Meer, high is 345.56, dus er moet nog 1% bij dus.
En dat komt onder andere door een dramatisch consumenten vertrouwen cijfer..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 16:26 schreef Arcee het volgende:
AEX komt niet van zijn plaats na opening Wall Street
Waar slaat dat nou op? AEX kakt juist enorm in sinds opening WS.:')
Ik had zelf een verdere daling in het rood hiermee verwacht. Van de consument moet het uiteindelijk komen en het vertrouwen van deze consument is voor de 2e maand achter elkaar gedaald.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En dat komt onder andere door een dramatisch consumenten vertrouwen cijfer..
Uhu. Herkenbaar. Vaak kan je beter wachten tot het aandeel uitgedaald is, dan kan je enkel omhoog. Faillisementen zijn toch eerder zeldzaam in indexen.quote:
Dat doe ik dus nooit(!). Het zal vast op een manier te berekenen zijn of het statistisch verantwoord is om aandelen te houden tijdens een daling maar ik ben te vaak nat gegaan. Beetje verlies is verkopen. Bastaquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:40 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Uhu. Herkenbaar. Vaak kan je beter wachten tot het aandeel uitgedaald is, dan kan je enkel omhoog. Faillisementen zijn toch eerder zeldzaam in indexen.
Vaak is dat het punt waarop ik 't kan loslaten.
Bij mij is 't bijvoorbeeld van 15 naar 5, houden wegens weinig potentieel naar beneden, meer naar boven, rit naar 7 of 8 gevolgd door stagnatie -> verkoop. Okay, ik was fout, fair enough, shit happens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |